Kako se sastavlja vilica?

Maestral

Active member
Dakle

Kao i svaki coek u krizi srednjih godina, jedno nedjeljno popodne sam rastavio vilicu, vise zato da bi pobjegao od klinaca u pubertetu i zene koja ima nekaj za reci, nego zato sto je vilica trebala bilo kakvu pomoc s moje strane.

I sada imam rastavljenu vilicu i trebam malu pomoc jer je vilicu bilo puno lakse rastaviti nego sastaviti.

Dakle semerinzi, brisaci i sve to su u super stanju i pitanje nije vezano uz reparaciju stapa vilice odnosno semeringa, ulja i tih potrosnih dijelova.

Pitanje je kako se vilja sastavlja tako da se postigne savrsena geometrija.

Dakle imam gornji trokut, doljnji trokut, most ispod doljnjeg trokuta i osovinu kotaca kao 4 tocke koje drze skupa dva stapa vilica.
Sada su svi labavi i stapovi su pomicni u te 4 tocke.
Vilica je obicna, ne up-side-down (BMW F650 GS)

Nekako bi mi logicno bilo da poslazem mostove i da ih ne fiksiram skroz , pa pocnem od osovine kotaca i nju prvo zasarafim i stisnem pa onda mozda gornji trokut......

Ali bi mi logicno bilo i da je Horvatincic u zatvoru a eno ga pije kavu na Cvjetnom.
Tak da, jebo logiku trebam strucnjaka  :mrgreen:

Na youtube sam nasao jedno 65654653658763 tutoriala kako se mijenja ulje i semerinzi na vilicama ali nema nigdje kako se vilice nakon toga centriraju i sklapaju da budu 100% izbalansirane i ravne.


Hvala  (y) 
 
Maestral said:
Dakle

Kao i svaki coek u krizi srednjih godina, jedno nedjeljno popodne sam rastavio vilicu, vise zato da bi pobjegao od klinaca u pubertetu i zene koja ima nekaj za reci, nego zato sto je vilica trebala bilo kakvu pomoc s moje strane.

I sada imam rastavljenu vilicu i trebam malu pomoc jer je vilicu bilo puno lakse rastaviti nego sastaviti.

Dakle semerinzi, brisaci i sve to su u super stanju i pitanje nije vezano uz reparaciju stapa vilice odnosno semeringa, ulja i tih potrosnih dijelova.

Pitanje je kako se vilja sastavlja tako da se postigne savrsena simetrija.

Dakle imam gornji trokut, doljnji trokut, most ispod doljnjeg trokuta i osovinu kotaca kao 4 tocke koje drze skupa dva stapa vilica.
Sada su svi labavi i stapovi su pomicni u te 4 tocke.
Vilica je obicna, ne up-side-down (BMW F650 GS)

Nekako bi mi logicno bilo da poslazem mostove i da ih ne fiksiram skroz , pa pocnem od osovine kotaca i nju prvo zasarafim i stisnem pa onda mozda gornji trokut......

Ali bi mi logicno bilo i da je Horvatincic u zatvoru a eno ga pije kavu na Cvjetnom.
Tak da, jebo logiku trebam strucnjaka  :mrgreen:

Na youtube sam nasao jedno 65654653658763 tutoriala kako se mijenja ulje i semerinzi na vilicama ali nema nigdje kako se vilice nakon toga centriraju i sklapaju da budu 100% izbalansirane i ravne.


Hvala  (y)

Ja sam to radio ovako - dizalicom sam digao motor tako da je prednji kraj u zraku, da mogu štapove ugurati u trokute,
stavim jedan pa drugi, lagano samo zategnem da ne padaju dolje, kad sam oba stavio, onda lagano otpustim trokut da mogu
okretati štapove da se poravnaju u trokutima, onda namjestim visinu točno svakog štapa u trokutu, dotegnem trokute,
izmjerim da li je visina jednaka sa pomičnim mjerilom, i onda stavljam kotač na štapove, štapovi moraju biti dovoljno visoko
da je kotač u zraku kada stavim osovinu, kad sve spojim, lagano dotegnem kotač, spustim motor i onda dotegnem osovinu
do kraja, uglavnom je moment stezanja matice prednje osovine oko 60 Nm, a moment stezanja vijaka u trokutima koji drže
štapove oko 20-22 Nm. Ima mi kum jednak motor kao tvoj. Uglavnom dosta puta sam skidao stavljao štapove na ovaj način,
i bilo je ok.
 
Mostovi su napravljeni tako da se sve skupa samo centrira, ostavi sve labavo i ubaci na motor, stegni gornji trokut da nešto drži motor na vilici, zadnji kraj na štenderu, popni se na motor i stisni gornji trokut par puta svom težinom. Možeš onda stegnuti donji trokut da drži pa otpustiti gornji pa ponoviti...

https://www.youtube.com/watch?v=pNEmOqY02EU&t=694s
 
AnteK, fala. Znas li na koliko se steze sredisnja matica na gornjem trokutu (koja drzi doljnji trokut)?

BM0021 Tnx za video. nemam straznji stender ali bu netko pridrzal.

Moram priznati da sam mislio da se to radi na malo sofisticiraniji nacin ali jos bolje ak ne moram kupovati neki laserski kutomjer za 9.990,90 i specijalan BMW ov alat za centriranje za 123.897,90 HRK + PDV
 
Probaj naći service manual, kod mene je ta gornja središnja 110Nm, gornji trokut (2 šarafa) 26Nm, donji trokut (4 šarafa) 23Nm

Netko da ti ga drži ravno da ti možeš napraviti pritisak na vilicu...

Ja idem logikom da osovinu, čeljusti i blatobran zadnje stegnem skroz jer kad mjenjaš gumu samo njih i otpuštaš.
Donji trokut je ostao na motoru u rami? Tu onda imaš fiksnu točku gore-dole pomaka, kad gornji staviš po visini gdje treba biti i stegneš centralni šaraf rukom ostaje ti zakret gorenjeg prema donjem a to se samo poravna jer su tako izliveni.
 
BM0021 said:
Probaj naći service manual, kod mene je ta gornja središnja 110Nm, gornji trokut (2 šarafa) 26Nm, donji trokut (4 šarafa) 23Nm

Netko da ti ga drži ravno da ti možeš napraviti pritisak na vilicu...

Ja idem logikom da osovinu, čeljusti i blatobran zadnje stegnem skroz jer kad mjenjaš gumu samo njih i otpuštaš.
Donji trokut je ostao na motoru u rami? Tu onda imaš fiksnu točku gore-dole pomaka, kad gornji staviš po visini gdje treba biti i stegneš centralni šaraf rukom ostaje ti zakret gorenjeg prema donjem a to se samo poravna jer su tako izliveni.

Ma sve sam pocupal van tako da je i donji trokut nasred garaze  :mrgreen: Ali lako ga ja vratim.
Nema service manuala online za moj (2011 Twin). Samo za model prije njega.
Ima Haynes i bas razmisljam da ga narucim ali opet je za vise motora, nekakav univerzalni a nije samo za Twin.
 
Problem je kaj donji trokut ima one prstene koji se stežu svaki na svoju kilažu jer rade pritisak na ležaj volana. Pogledaj manual od tog prije, vjerojatno nema nekih bitnih razlika oko stezanja vijaka...
 
Maestral said:
AnteK, fala. Znas li na koliko se steze sredisnja matica na gornjem trokutu (koja drzi doljnji trokut)?
Mreni ovako stoji.
Stegneš ga 52 Nm malo odpustiš i pritegneš 14 Nm
Matica-prsten koja ide na to je osigurač.
Ja sam stezao na osjećaj, a sad sam nabavio alat pa ću prečekirati.