grgaSH
Active member
nedavno sam se dotakno članka o lambda sondama http://www.autoispuh.hr/tehnika.php?kateg=4 pa mi je glavom prošlo par ideja. dal bi se lambda sonda dala iskoristit pri regulaciji smjese goriva na karburatorima
lambda sonda je ništa drugo nego senzor koji očitava količinu kisika u ispuhu i reagira tako da na svom izlazu daje promjenu napona ovisno o promjeni količine kisika i to okvirno od 0,10V do 1,3V. svi znamo da bi idealni omjer količine zraka i goriva trebao biti oko 14,7 :1 (14,7 kg zraka na kg goriva) i pri tom omjeru lambda sonda bi na svom izlazu trebala dat neki nazivni napon od oko 450mV (nadam se da je za svaku lambdu specificiran i dan taj napon pri idealnoj smjesi :misli ..ne preostaje ništa drugo nego probušit auspuh na izlaznom kolektoru (na nekom povoljnom mjestu) zavarit navoj i ušarafit lambda sondu te običnim voltmetrom mjerit izlaz dok se na željenom režimu rada nakon regulacije bilo zraka ili benzina ne dobije idealni omjer odnosno tih 450mV na voltmetru. kasnije se sonda izvadi i žašarafi se čep..
sad je pitanje koliko je ta ''polusagorjela smjesa'' sa ispuha dovoljno dobar reprezentant smjese na usisu :shock:
ima još jedna bizarna ideja ..međutim tu sondu možemo i ostavit zašarafljenu u auspuhu i cjelo vrijeme promjenu napona na njenom izlazu uspoređivat sa njenim nominalnim specificiranim naponom pri idealnoj smjesi te razliku napona pojačat diferencijskim polačalom, kojem bi se u kaskadu dolalo nekakvo pojačalo snage te bi ono upravljalo leptirom na ulazu u filter zraka (mogao bi se iskoristit naprimjer exup ventil ili neki drugi elektronički upravljiv)..sada bi se lambda sondom umjesto klasične regulacije gorivom upravljalo protokom zraka na samom ulazu u filter, a opet u svrhu dobivanja što idealnije smjese :misli:
sve bi to bilo relativno jednostavno za izvest i experimentirat, kalibrirat.. samo je veliko pitanje funkcionalnosti govorim naravno za starije motore bez ikakvih ECU i ostalih pizdarija, a poslije nekakvog tuninga karburacije ili eventualno glave..
komentari?? :dobar: to su samo ideje :lipotan:
lambda sonda je ništa drugo nego senzor koji očitava količinu kisika u ispuhu i reagira tako da na svom izlazu daje promjenu napona ovisno o promjeni količine kisika i to okvirno od 0,10V do 1,3V. svi znamo da bi idealni omjer količine zraka i goriva trebao biti oko 14,7 :1 (14,7 kg zraka na kg goriva) i pri tom omjeru lambda sonda bi na svom izlazu trebala dat neki nazivni napon od oko 450mV (nadam se da je za svaku lambdu specificiran i dan taj napon pri idealnoj smjesi :misli ..ne preostaje ništa drugo nego probušit auspuh na izlaznom kolektoru (na nekom povoljnom mjestu) zavarit navoj i ušarafit lambda sondu te običnim voltmetrom mjerit izlaz dok se na željenom režimu rada nakon regulacije bilo zraka ili benzina ne dobije idealni omjer odnosno tih 450mV na voltmetru. kasnije se sonda izvadi i žašarafi se čep..
sad je pitanje koliko je ta ''polusagorjela smjesa'' sa ispuha dovoljno dobar reprezentant smjese na usisu :shock:
ima još jedna bizarna ideja ..međutim tu sondu možemo i ostavit zašarafljenu u auspuhu i cjelo vrijeme promjenu napona na njenom izlazu uspoređivat sa njenim nominalnim specificiranim naponom pri idealnoj smjesi te razliku napona pojačat diferencijskim polačalom, kojem bi se u kaskadu dolalo nekakvo pojačalo snage te bi ono upravljalo leptirom na ulazu u filter zraka (mogao bi se iskoristit naprimjer exup ventil ili neki drugi elektronički upravljiv)..sada bi se lambda sondom umjesto klasične regulacije gorivom upravljalo protokom zraka na samom ulazu u filter, a opet u svrhu dobivanja što idealnije smjese :misli:
sve bi to bilo relativno jednostavno za izvest i experimentirat, kalibrirat.. samo je veliko pitanje funkcionalnosti govorim naravno za starije motore bez ikakvih ECU i ostalih pizdarija, a poslije nekakvog tuninga karburacije ili eventualno glave..
komentari?? :dobar: to su samo ideje :lipotan: