Kawasaki Versys 650


Danas skinuo lanac i klješta. Čuje se i dalje tako da idu novi ležajevi i semerinzi. Ono što me brine je ovo malo odmicanje zupčanika. Vidi se na videu. Izgleda da je dobio malo po dijagonali. Već sam počeo tražiti novi ali sam onda pročitao da svi "plešu" koji milimetar. Da li je to istina ili?

Lanac je dobar, prednji zupčanik isto (nema lufta). Ovaj zadnji je isto dobar al ime brine to "plesanje".

kad promjeniš ležajeve vidjet ćeš jel još šlaga, iz viđenog nije drama ali s obzirom da su ležajevi papa to je vjerovatno uzrok

ako nisi već... kupi Koyo ležajeve
 
Gdje bi mogo Koyo ležajeve kupit? unutra sad u kotaču već jesu koyo.....jel koštaju ko suho zlato ili? jer u tokiću je set semeringa i ležaja 240kn
 
izmjeri dimenzije ležajeva imaš ih naravno tri ili zapiši broj, i ponesi stare semeringe te s uputi lagano prema strojarskoj trgovina se zove Ležaj trade ako nemaju koyo
prodat će ti nešto slično, NTN većinom imaju isto japanac ako ti nude nešto treće pitaj jel je

Radial clearance class C3
 
Last edited:
Zamjenio ležajeve, vratio kotač po ps-u. lanac ima 27-31mm hoda (mjerim na tri djela). Odem test vožnja i vratim se i opet se čuje "lupkanje"
Skinuo klješta od bremze i dalje.

Dignem motor na štender ne čuje se ništa
Znači dok je na kotaču i kad sjedim na njemu čuje se to lupkanje kada idem napred i nazad. Jedino što mi pada na pamet je da može biti jedino lanac. Kad je hladan ništa se ne čuje.

Ima netko kakvo mišljenje? Motor ima malo ispod 40k km.
Nije mi problem i gledam već kupit novi set zupčanika i lanac pa i da to zamjenim ali. Totalno mi je čudno. Ne mogu detektirati što "lupka" osim da se čuje kod zadnjeg kotača kada se vratim sa vožnje i dok je vruć.
 
Zamjenio ležajeve, vratio kotač po ps-u. lanac ima 27-31mm hoda (mjerim na tri djela). Odem test vožnja i vratim se i opet se čuje "lupkanje"
Skinuo klješta od bremze i dalje.

Dignem motor na štender ne čuje se ništa
Znači dok je na kotaču i kad sjedim na njemu čuje se to lupkanje kada idem napred i nazad. Jedino što mi pada na pamet je da može biti jedino lanac. Kad je hladan ništa se ne čuje.

Ima netko kakvo mišljenje? Motor ima malo ispod 40k km.
Nije mi problem i gledam već kupit novi set zupčanika i lanac pa i da to zamjenim ali. Totalno mi je čudno. Ne mogu detektirati što "lupka" osim da se čuje kod zadnjeg kotača kada se vratim sa vožnje i dok je vruć.

Prije ti se čulo lupkanje i bez lanca, znači nije bilo do lanca već nešto u vezi zadnjeg kotača. Sad probaj opet skinut lanac i vidi da li daje lupkanje kad ideš naprijed-nazad.

Da li su stari ležajevi proklizavali u kućištu ili na osovini? To možeš vidjeti na ležajevima i na kućištu. I jesi li siguran da si zamijenio sve ležajeve?
 
Last edited:
Evo sada kad je hladan ne čuje se ništa. Ni kad sjednem na njega.

3 ležaja i 2 semeringa su novi i zamjenjeni. Na starim ležajevima ne vidim nikakve znakove oštećenja ili šta je najgore izgleda ih nisam ni trebao ni mijenjat.
 
I napred ležaj zadnje vilice si mijenjao ?
 
I napred ležaj zadnje vilice si mijenjao ?

To nebi smjelo imat veze sa ruzenjem kad se kotac vrti na stenderu kao sto je u videu pokazano.

Meni pada na pamet da je mozda zadnji kotac necentriran pa da lanac "grabi" lancanik pod kutem i stvara buku? Ali opet, na videu je kotac ruzio i bez lanca (osim ako koji zub nije tu i tamo malo dotakao lanac), svakako mi na videu ne zvuci kao proruzeni lager kotaca jer obicno to bude konstantan zvuk, a ne da se cuje samo svakih 1/3 ili koliko vec okreta kotaca
 
nisam gledala video , sam znam da se znalo desit da ljudi misle da je otraga , a nije ;)
 
  • Like
Reactions: 3alfa3
Pari ka da vide od lančanika zapinju za vilicu. 😬😬😬

Pogledaj jesu ti sve vide od diska dobro zavidane.
 
Last edited:
i jesi li odgonetnuo što zapinje... na videu ona piksa se nesmije vrtiti...
 
Lanac je odradio svoje ja mislim. Drugo ništa ne odaje bilo kakve zvukove i ništa ne zapinje. Čekam da stigne novi DID sa zupčanicima (naručio prošli tjedan). Ostalo sam sve provjerio kako ste savjetovali i nisam našao probleme.

Nisam imao vremena uploadati video i motor stoji na štenderu dok ne dođu djelovi.

Bio je pretegnut i to + zagrijavanje ga je vjerojatno uništilo jer na segmentima se više ne savija kako treba (situacija prije 500km nije bila takva).

Rekao bi da sam si i sam kriv, ali dobro tu školu ću si sam platit.

Može li mi samo netko svoje iskustvo sa podešavanjem lanca reći? Uputstvo kaže hod od 25-35 mm dok je na bočnom nogaru, ali svejedno mi se to čini malo kad još ja sjednem na njega + 3 kofera. Rekao bi da ga onda to još jače našpana.

Sad ću si to sam mijenjat pa da mi se ne desi da ga krivo namjestim i uništim u par km.

Razlog zašto pitam je taj što kolega na novijem Versysu ima hod "odokativno" od 40-50mm podešen u servisu. Otprilike duplo više nego je kod mene bilo.
 
Sjedneš na motor lii posjedni nekog svoje kilaže i onda podesi tih 25-35mm, lanac mora imati lufta za puni hod zadnjeg amortizera.
 
40mm je sasvim ok, samo, nemoj ga natezat ko vrag gresnu dusu dok mjeris, ako tako mjeris, slobodno 45mm narihtas. I nakon sto stavis novi lanac, kontroliraj mu napetost svakih parsto km u pocetku, tada se oni najvise "rastegnu", osim ako nije "pre stretched" sto bi trebalo biti navedeno na pakiranju, ali i tada kontroliraj malo cesce u pocetku.
Slobodno mjeri dok je motor na stenderu, ne mora bit na bocnoj nogari, razlike ima, ali zanemarivo.
 
OK, znači razumna sila dolje -> gore i to mjerim.

Podmazivanje na početku standardno kao i prije ili da ga malo češće čistim/podmažem?
 
Podmazivanje na početku standardno kao i prije ili da ga malo češće čistim/podmažem?


Mazanje i ciscenje klasicno, s tim da ciscenje cesto puta bude kontraproduktivno, ovisi cime cistis i kako je lanac prljav. Cesto je dovoljno obrisat krpom namocenom u petroleju, tako si siguran da se "cistac" nece zavuc pod o/x ringove i odmastit ono sto se ne moze podmazat (pinovi). Iz tog razloga ne volim cistace u spreju, a ni WD40 koji je penetrant i iako nece ostetit gumene ringove, mozda ce se zavuc pod njih i doc u kontakt sa mazivom koje se ne moze nadomjestiti.


Ja sam picajzla pa prvo obrisem novi lanac sa krpom namocenom u petroleju jer tvornickog maziva je obicno preivse pa sprica, a i ne drzi se za lanac kao bijeli Valvoline kojeg koristim. Onda podmazem kao i inace, ali ako te ne smeta da malo zasprica nakon prvog djira, smatraj lanac dovoljno podmazanim (takva su moja iskustva sa DID i EK lancima).


P.S.
napominjem da sam picajzla :mrgreen:
 
Koristim Ipone cleaner i chain grease. Interval od 500-600km je išlo podmazivanje a čišćenje i na duže intervale (ovisi kak mi je izgledao lanac). Poslije čišćenja naravno mazanje. Nisam se išao vozit bez podmazanog lanca da odma taj upitnik otklonim :D.

Ali otvoren sam za promjenu proizvođača. Ovaj ostavlja bijeli trag na lancu.
Što se tiće špricanja ne smeta mi, dva puta godišnje skinem zaštitne plastike pa ih očistim.

Moram samo nabavit alat za izbijanje i spajanje karika.