KAWASAKI Z750-B1 Twin (1976.god.)

motoklasik

Member
Kupim pre godinu-dve Kawu 750 Twin iz 1976.g.. Redak model, i dugo sam ga trazio.
Iako ga je prethodni vlasnik posteno unakazio, moglo se odmah primetiti da je motor u izvornom stanju bio u klasicnoj varijanti (ugao viljuske, tockovi 19 i 18 cola itd.), a sediste i izdignuti upravljac su stavljeni naknadno.

Pri tome su upravljac, satovi i trouglovi kompletno prebaceni sa neke Yamahe, tako da je zbog promene trouglova prednji tocak bio pomeren u nazad, prema masini...








Da bih uopste poceo nesto da radim na njemu, kupim najpre (preko e-bay) originalne trouglove iz Amerike (tamo je ovaj model bio vise prodavan nego u Evropi pa ima i polovnih delova).
Postavimo trouglove (moj prijatelj Zoki Brankovic i ja) i viljuska, tj stapovi se vrate u normalan ugao i polozaj.
Posle toga,radovi su mogli da pocnu....

 
Prvo su brusilicom podseceni neki viskovi.

Onda smo modelirali sediste tako sto smo prosirili jedno postojece, ali tako da dno tog novog prati linije rama i celom duzinom se oslanja na njega. Posle je sa tog modela skinut kalup i izlivena dva nova sedista.

Upravljac je prvobitno postavljen u obliku m-lenkera, ali posle sam kupio heblove koji se kace direktno za viljusku. ispostavilo sa da znatno bolje izgleda sa heblovima.











Montirani su novi izduvni lonci MIVV:





Jedan stari retro polu-oklop je malo prepravljen, po njemu je izliven novi ali dosta tanak da bi bio elastican, kako bi mogao da se prilagodi obliku pleksiglasa koji sam kupio i koji nisam mogao da biram. Sa pricvrscenim pleksiglasom, polu-oklop je ojacan sa jos dva sloja tako da je dobio potrebnu cvrstu formu. Zoki Brankovic je naknadno napravio u polu-oklopu kuciste za far od drveta i posle to sve laminirao sa poliesterom. Ostavljena je mogucnost stelovanja fara gore-dole i levo-desno.







Najveci problem je bio naci tacno mesto u prostoru na kome treba da bude oslonac za vetrobran ispod fara, i onda napraviti nosac i pricvrstiti ga jakom vezom za tacku na prednjem delu motora koja ne rotira sa viljuskom (a ne moze nista da se obelezi u vazduhu :D). Kad je taj centralni oslonac postavljen gde treba, bocne i gornje drzace je bilo lakse definisati i napraviti.









Lakirer je odlicno odradio farbanje, a crne linije nisu nalepljene trake, nego su radjene bojom, iz pistolja. I onda lakirano preko svega.











Tapetar je uradio dve verzije sedista.
Jedno skroz presvuceno i jedno gde je presvucen samo sedeci deo:






 
Motor nije kompletan cafe-racer.
Za to ce trebati, eventualno u drugoj fazi, ukloniti bocne plastike ispod sedista i sve sto se nalazi iza njih.
Takodje, pomeriti oslonce za noge i heblove menjaca i kocnice u nazad. Potrebni delovi su vec nabavljeni.
Za sada je to vise jedna slobodna prerada gde sam pustio masti na volju ne pridrzavajuci se poznatih normi.

Motor je uradjen tako da za kratko vreme moze da bude kompletiran u raznim varijantama. Postoji jako mnogo izvedbi koje se mogu kompletirati od dva sedista, dva prednja blatobrana (ili bez njih), i u kombinaciji sa klasicnim farom ili retro vetrobranom.
Neke od mogucnosti na sledecim slikama.
Samo treba pustiti masti na volju i smisljati razna imena raznim kombinacijama. Na primer:


CLASSIC:  (klasicni hromirani far, hromirani zadnji blatobran koji ide u kombinaciji sa presvucenim sedistem (a la Djulijari) i mali ofarbani prednji blatobran):









CLASSIC ELEGANCE:  (sve isto, samo sa klasicnim hromiranim prednjim blatobranom):





SPORT ELEGANCE:  (isto kao prethodni, ali sa ofarbanim sedistem):





CLASSIC SPORT:  (klasicni far, farbano sediste, bez blatobrana):









CLASSIC RACE:  (poluoklop, farbano sediste i mali farbani prednji blatobran):







RACE:  (isto kao prethodni, ali bez oba blatobrana):













RACE ELEGANCE:  (polu oklop, presvuceno sediste, zabnji hromirani blatobran, prednji mali farbani blatobran):









Itd... itd... itd, kombinacijama i smisljanju odgovarajucih imena nikad kraja...

 
Svaka čast na trudu i finalnom proizvodu  (y)
 
Hahahehehihi....  :mrgreen:
Bravo !  (y)
 
Mad mAx eleganci
Baš mi se sviđa
 
Stvarno si ga spasio i iz nakaze pretvorio u pravu pilu i to u nekoliko varijanti (meni je najbolja CLASSIC RACE tu me podsjeća na MAD MAX pile iz prvog djela naravno :LOL: :LOL: :LOL:)(y) (y) (y)
 
a je..te što ga opravi alal ti vera. nemogu se nadivit kako si ono ružno pretvorio u nešto ovako dobro.
 
Skidam kapu na odrađenom projektu,ispao je i više nego vrhunski!  (y)
Još jedan glas za classic rade,ima ono nešto elegantno i divljački!!  8)