kazaljka obrtomjera skace

Faber

Well-known member
Na suzuki gsr600 sam..
Jucer sam rastavljao prednji kraj motora,ispao mi neki sarafic na pokrovu od cajgera pa sam stavio drugi,Onda sam skinuo staru ofucanu izolirku na kablu sto ide u sat..vratio nazad.Sve 5,krenuo u voznju,odlicno ne cuje se vise vibracija plastike kad dodavam i oduzimam gas.Stao..parko motor..za nekih sat vremena vracam se doma i vidim igla od obrtomjera mi poludila,skace..
Eee sad...sta sam mogao zeznut?
Kontakt?ili mozda sto sam stavljao novu izolirku na taj kabel pa mozda nesto zeznuo..ili mi je posao kakav senzor?malo cudno al ajd da pitam ovdje.
Masina normalno radi i dovezao se doma normalno,osim sto je kazaljka poludila i skace gore dole.
 
A zbog cega je stavljana izolirka? Jel ispod bio neki spoj pa zbog toga ili? Odspoji i akumulator nek se zblesira mozda dode sebi, ako ne pregledaj taj dio di si izolirao da se nije neka zica izvukla ili je napeta
 
Bila je vec neka izolirka ali je sva raskomadana bila pa mi palo na pamet da stavim novu.Iako su zice oblozene izolacijom..
Idem probat akumulator odspojit.Prije no sto pocnem opet rastavljat.Cudi me da nakon rastavljenja,sve je radilo ok(jedno 3 km sam samo vozio..ali kasnije nakon sto sam stao i malo kasnije upalio ponovno,se pocelo ovo desavat
 
Da, sto frulex kaze konektor, mozda ti nije ni klikno do kraja ili se malo izvukao, provjeri pinove jesu ok i malo mrdaj dok motor radi da vidis oce zezat
 
Upravo sam sjeo i upalio ga..i sve radi normalno..provozao,ugasio,upalio..opet ugasio..sve normalno.Ali vidim da mi je taj kabel dosta nategnut oa sad ne znam daj da ja njega rastavim i ubodem jace taj kabel u cajgerbi ciao.Jako cudno sve skupa
 
Probaj ga oslobodit da nije napet, ako treba i skinut sa neke kopče da se oslobodi ili mu potrazi kraci put, ne valjda nista da je prenapeto
 
Ima li ikakve veze sto je ova zicica ostecena? Ne znam ne kuzim se od cega je
 

Attachments

  • 20220324_120417.jpg
    20220324_120417.jpg
    1.2 MB · Views: 0
Vidi koliko jako je ostecena zica unutra, ja bi to ogulio pazljivo skalpelom da vidis stanje pa zalemio i izolirao(ako je pukut koji bakreni vodic) iako sumnjam ali provjeri sad kad je vec skinuto
 
Koliko sam ja sad vidio...nije nista vele osteceno.Za sad sam samo izolirkom to oa cu vidit.Upalio sam ga sad i ok je.Sastavim nazad pa cu vidit.anazalost nisam nikad lemio..ne znam 🙁
 
Zastiti koliko se da da ti voda ne ulazi, a kad nekog ulovis da ima lemilicu to mu je minuta posla da se sredi, ako ne bude zezalo mozes i ostavit kako je
 
nije nista vele osteceno

Kako nije oštećeno, pa vidi se komad žice ispod izolacije jbt.

Izolirka ti je privremeno rješenje, to će se odljepit uskoro za koji dan. Po slici izgleda da nema baš puno lufta kabela do konektora ali moglo bi se na knap splajsat novi tamo, nije nemoguće. Koristit lemilicu na auto/moto instalacijama je fušeraj žešći, ali ok svako radi kako misli da je najbolje.
 
Nisam vidio da je zica ostecena vec izolacija.Ne znam..mozda bi termo buzir bio bolji nego izolir traka
 
Ima li ikakve veze sto je ova zicica ostecena? Ne znam ne kuzim se od cega je
Koliko vidim žice nisu prekinute. Tu gdje je rastopljena izolacija popuni sa brtvenom masom i kada se brtvena masa gumira (stvrdne) zamotaj izolirkom. Termo bužir bi bio idealno rješenje, ali ga ne možeš na jednostavan način navući na žicu.
 
  • Like
Reactions: Faber
Koliko vidim žice nisu prekinute. Tu gdje je rastopljena izolacija popuni sa brtvenom masom i kada se brtvena masa gumira (stvrdne) zamotaj izolirkom. Termo bužir bi bio idealno rješenje, ali ga ne možeš na jednostavan način navući na žicu.
Aha..brtvena masa..hvala na savjetu.Nisam to znao.
Pa da,nisu zice prekinute.
 
Nisam vidio da je zica ostecena vec izolacija.Ne znam..mozda bi termo buzir bio bolji nego izolir traka

Ne kužim kako misliš nije žica oštećena nego izolacija? Pa vidi ti se žica.

LPUYeEo.jpg


Gola žica je oštećen kabel, ne mora bit zeleno od korozije da bude "oštećeno", po toj logici mogo bi pustit ovako dok bakar izgleda ko nov, pa dok ne pozeleni? Dovoljna je najmanja smetnja na tim signalima šta idu u uricu okretaja da ti skače napamet, to radi sinus i kosinus signal i na temelju toga zavrne kazaljku na poziciju koja odgovara okretajima motora, ako voltaža ili "uzemljenje" nije točno - neće ni kazaljka pokazivat gdje treba. Radije zamjeni tih par cm kabela na tom mjestu, a sad ovo oko krpanja sa brtvenom masom to eto ne znam, šta reći.
 
  • Like
Reactions: hondimir
Kako nije oštećeno, pa vidi se komad žice ispod izolacije jbt.

Izolirka ti je privremeno rješenje, to će se odljepit uskoro za koji dan. Po slici izgleda da nema baš puno lufta kabela do konektora ali moglo bi se na knap splajsat novi tamo, nije nemoguće. Koristit lemilicu na auto/moto instalacijama je fušeraj žešći, ali ok svako radi kako misli da je najbolje.
Sa bilo kojim alatom se da odraditi fuserski, i profesionalno.
Tako i sa lemilicom.

Jedini spojevi di ne mozes koristiti lemilicu, tj. treba mehanicki spoj, ili spoj tockastim varenjem i sl., je spoj zice na raznorazne grijace i sl., znaci tamo di se razvija tempetatura koja bi odlemila spoj.
 
Faber, ostecenu izolaciju na zici namotaj izolirkom, ili jos bolje dva sloja termobuzira.
Konektor naspricaj sa kontakt sprejem, i utakni da bude cvrsti spoj.
I naravno, oslobodi put kabelu da nije napet, i da nigdje ne zulja izolaciju.
 
Sa bilo kojim alatom se da odraditi fuserski, i profesionalno.
Tako i sa lemilicom.

Ne može u auto/moto struji, mehanički nije isto, krimp će držat žice spojene dokle kod bakar fizički ne pukne ili se izolacija ne izuje sama, a lem može bit dobar koliko god, teško je imat konstantu da svaki lem bude jednako kvalitetan, a i da je opet nikad neće imat čvrstoću ko krimp.

6rHGVr4.jpg


Ovo sam sebi stavljao neke gluposti u urice i ne znam dal bi bilo kakav lem ovdje bio uredniji a da ne pričam čvršći. Isto ovako bi trebao Faber spasit svojih 3 cm žice, pogotovo jer se radi o konektoru koji je u pičkoj materini i ako se ta izolacija samo malo sjebe opet će mu počet điri skakat pa onda opet raskopaj pola motora i plastika i tih pimplavih sitnica da dođeš opet do iste žice.

Ja tako gledam na stvari, napravi jednom ali kako treba, npr. ja znam da ako meni taj moj drek šta sam stavljao u urice crkne, znat ću da sigurno nije do žica, nego do wifija ili šta god već.

A znam da ima ekipe koja bi uzela dva kraja žice, skinula izolaciju, zafrkala malo krajeve i provukla bužir preko hahah...al ok...opet kažem svako radi kako misli da je najbolje.
 
  • Like
Reactions: Nero and Spin
Ja bi rekao, ali ne mogu tvrditi jer nisam baš stručan i nisam testiral, ali kod ovakvih spojnica uvijek postoji šansa da se razdrkaju i oslabi kontakt u njima ako su klješta malo u kurcu ili nemaš mota sa njima, šta nije bolji spoj: razrežeš žicu, oguliš izolaciju, stavis 2 termo buzira preko jedne žice, žice kako da kažem vodoravno zafrkaš, i preko staviš lem tako da probije sa gornje strane do dole, preko toga stavis 2 sloja buzira. Mislim da je tako spoj kvalitetniji nego preko spojnica stisnutih klještima u kojima unutar spojnice može doć do lufta pa dođe do pregrijavanja bakra na tom spoju.