Koje motore uzeti u obzir - adventure klasa?

filip989

Member
May 5, 2021
57
49
18
Pozdrav!
Dvoumio sam se dal da otvaram temu posto motor planiram kupovati tek na godinu, ali ne mogu izdurati.

Prvo i osnovno, ovisno o situaciji planiram za motor dati plafon 5000 eura pa su shodno tome i trenutnom stanju na oglasima navedeni i modeli koje sam gledao.

Zanima me neka adventure/soft enduro/ne znam kako bi nazvao klasu, vi cete vjerojatno znati. Znaci, motor srednje velicine 650 ccm plusminus. Prvenstveno okretan po gradu i ok za otvorene ceste, visoke brzine i autoput me ne interesiraju previse. Volio bi da ima neke soft off road mogucnosti, ali realno mislim da ce se to svesti na povremeni makadam i neku livadu. Znaci primarno asfalt.

E sad, ono sto me zanima, imam nekoliko modela koje sam gledao - da li sto dodati ili oduzeti s liste? Da li izbjegavati odredjena godista? I najbolje ako netko ima iskustva s dva ili vise modela, koje su bile neke prednosti i mane kojeg?

Napominjem da bi mi to bio prvi motor i ovo sto pisem je vise onak ideoloski. Nije iskljuceno da bi par mjeseci nakon kupnje motor prodavao i kupovao nakeda/pravi enduro ili tko zna kud prevagnem.

BMW G650GS - alternativa stariji F650GS (novijih sa 800 ccm koliko vidim i nema nesto pa bi se drzao tog jednog cilindra sa 650 ccm)

Kawasaki Versys 650. Cjenovno mi prva i druga linija dolaze u obzir. Koliko citam, ovo je top all rounder, prve linije ima gro na odabir i nije mi bi ruzan. Nedostatak je sto nema ABS (ne kazem da mora imati, ali s obzirom da je prvi motor, mozda ne bi bilo lose ciljati tako nesto). Mozda i favorit na papiru.

Honda CB500X. Svidja mi se estetski, lijepi su mi ti modeli s "kljunom" ispod fara.

Suzuki V-Strom 650 DL. Naravno da je na listi. Makar tezi, citam da je zbog veceg prednjeg kotaca dosta dobar odabir i za neki soft off road.

Yamaha XT660Z. Tenere mi je stvarno lijep motor i ako bude prilika kad cu uzimati, posto ne vidim da ih ima puno, ako mi bude ok za voziti, mislim da nista drugo s popisa nece imati previse sanse. Ovo govorim cisto estetski.

Benelli TRK 502. Budget opcija koja bi se mogla naci najnovije godiste i s najmanje km, ali ne vidim da ima zastupnika nit servis kod nas? Bar ne ovlasteni, a ne znam dal ih netko sarafi redovito.

Eto, to je to sto sam gledao, fokus je na japancima igrom slucaja. Nemam preferenci, nemam iskustva, ne mogu kvalitetno sudjelovati u daljnjoj raspravi 😄 jedina bitnija tehnikalija o kojoj razmisljam je da li je abs nuzan, a naginjem tome da bolje da ga ima, ali da nije apsolutno nuzan.
Temu mozete shvatit kao sto bi odabrali da sad nakon x godina vozackog iskustva trazite prvi motor u navedenim okvirima. Dodajte, oduzimajte, sto god, meni ce sve pomoci kad dodje vrijeme 🙂
 

bricksrheavy

Well-known member
Feb 17, 2008
2,752
628
113
Split
Nakon više od 100k km odvoženih na ER5 i Fazeru prije par tjedana prešao na Strom 650 iz 2012. Nemam nikakvog offroad iskustva ali nemam ni pojma tko je ovaj motor odlučio oglašavat kao ADV jer se po mom radi o 100% cestovnom motoru.

Težak je (za mojih 72 kg), i toliko tvrd da preko ležećih prelazim u 1. brzini, tako da bi mi bilo žao vozit ga po makadamu a kamoli išta offroadnije od toga.

Na otvorenoj cesti se lijepo vozi (odlična ergonomija i zaštita od vjetra na mojih 180 cm), a po gradu ne voli nagle promjene smjera (što me ne spriječava da i dalje s njim vozim slalom između auta :mrgreen:)
 
  • Like
Reactions: filip989 and prpa

WraGG

Active member
Jun 12, 2005
333
122
43
41
Schwabenland
Versys 650 definitivno. Ja nisam pocetnik, ali pocinjem ponovo nakon 15 godina (cak i u auto skolu idem opet 😄), i uzeo sam Versys 650 mk2 i mislim da nisam mogao bolje potrefiti a imam iste ciljeve kao i ti.
Za usporedbu, u auto skoli vozim f650gs twin i iako je to nelos motor, sa mojim Versysom se ne moze mjeriti ni u cemu.
G650GS je jednocilindras sa 48ps i ne vjerujem da to zelis.
I da, obavezno uzmi motor sa ABS-om. Ovih MK2 Versysa 650 skoro da i nisam vidio bez ABS-a.
Ne znam kakve su im cijene u HR, ali ovamo u Njemackoj mozes birati kakvog zelis do 5k€. Zimi se i MK3 zna naci za te pare, ali meni taj MK3 pored MK2 ne izgleda zanimljivo. Nekako mi je pre-genericki naprijed, tj. izgleda kao neki skuter.
 
  • Like
Reactions: filip989

Zog

Well-known member
Jul 17, 2009
8,759
639
113
59
šentada
Moj izbor je Indian Scout i to bi u doglednom vrimenu moglo bit u garaži. :unsure:
 

bricksrheavy

Well-known member
Feb 17, 2008
2,752
628
113
Split
Versysa hvale svi moto-novinari (pogotovo redizajn 2015. g. iako taj prelazi zacrtani budget), tako da bih ga i ja stavio u uži izbor (y)
 
  • Like
Reactions: filip989

seki22

Well-known member
Mar 29, 2009
7,170
467
83
malo tu,malo tamo,malo svugdi
Cek cek,
Jesi ti negdje postavio pitanje pa se osjecas da sam ovo tebi odgovorio?
Ili je ovo neka interna sala koju ja ne kuzim?
Ma Versus je Ok
Ali nekako Strom je Strom
Pogotovo za 5000 eura
Sa druge strane CB500X izgleda prejebeno.....
Zajen je zapravo u 5000 eura
Da je 8000 onda je to druga prica
 

filip989

Member
May 5, 2021
57
49
18
Versys 650 definitivno. Ja nisam pocetnik, ali pocinjem ponovo nakon 15 godina (cak i u auto skolu idem opet 😄), i uzeo sam Versys 650 mk2 i mislim da nisam mogao bolje potrefiti a imam iste ciljeve kao i ti.
Za usporedbu, u auto skoli vozim f650gs twin i iako je to nelos motor, sa mojim Versysom se ne moze mjeriti ni u cemu.
G650GS je jednocilindras sa 48ps i ne vjerujem da to zelis.
I da, obavezno uzmi motor sa ABS-om. Ovih MK2 Versysa 650 skoro da i nisam vidio bez ABS-a.
Ne znam kakve su im cijene u HR, ali ovamo u Njemackoj mozes birati kakvog zelis do 5k€. Zimi se i MK3 zna naci za te pare, ali meni taj MK3 pored MK2 ne izgleda zanimljivo. Nekako mi je pre-genericki naprijed, tj. izgleda kao neki skuter.
Slazem se sto posto, mk2 je i meni najljepsi. Ovi noviji modeli izgledaju dobro, ali mi maska naprijed izgleda bas ono, cesta cesta. Ima sad jedan mk2 na njuski s aftermarket kljunom i jebeno izgleda. Crno-zuta kombinacija. Ne znam dal ima abs, nisam siguran ovako napamet dal pise, a i iskreno ne znam od koje godine im je bio standard na motorima.
Sto se BMW-a tice, znam da su stari F i noviji G jednocilindrasi, a noviji F je kao F800. Zasto ne bi htio to iz prakticnih razloga? Teorijski znam koje su razlike, ali nisam nikad vozio pa mi mozda nesto ocito promice.
 

Paf

Well-known member
Sep 19, 2020
1,258
1,319
113
Zadar
Nadji jos 3 soma i dobijes opremljenog 650 XT Stroma 2017 god.,s kojim mores i u planine i do Mongolije... da uzmem 1050 XT_a ... :coffee:
 

WraGG

Active member
Jun 12, 2005
333
122
43
41
Schwabenland
Slazem se sto posto, mk2 je i meni najljepsi. Ovi noviji modeli izgledaju dobro, ali mi maska naprijed izgleda bas ono, cesta cesta. Ima sad jedan mk2 na njuski s aftermarket kljunom i jebeno izgleda. Crno-zuta kombinacija. Ne znam dal ima abs, nisam siguran ovako napamet dal pise, a i iskreno ne znam od koje godine im je bio standard na motorima.
Sto se BMW-a tice, znam da su stari F i noviji G jednocilindrasi, a noviji F je kao F800. Zasto ne bi htio to iz prakticnih razloga? Teorijski znam koje su razlike, ali nisam nikad vozio pa mi mozda nesto ocito promice.
Nisam mislio samo radi tog jednocilindrasa iako mi se ni on ne svidja (vibracije) nego prvenstveno radi tih 48ps. I ovih 64ps kod Versysa ce ti brzo dosaditi, a 48ps je bas malo.
 
  • Like
Reactions: filip989

seki22

Well-known member
Mar 29, 2009
7,170
467
83
malo tu,malo tamo,malo svugdi
Slazem se sto posto, mk2 je i meni najljepsi. Ovi noviji modeli izgledaju dobro, ali mi maska naprijed izgleda bas ono, cesta cesta. Ima sad jedan mk2 na njuski s aftermarket kljunom i jebeno izgleda. Crno-zuta kombinacija. Ne znam dal ima abs, nisam siguran ovako napamet dal pise, a i iskreno ne znam od koje godine im je bio standard na motorima.
Sto se BMW-a tice, znam da su stari F i noviji G jednocilindrasi, a noviji F je kao F800. Zasto ne bi htio to iz prakticnih razloga? Teorijski znam koje su razlike, ali nisam nikad vozio pa mi mozda nesto ocito promice.
Paz vako
Strom 650 je poznat kao najbolji budget motor
Tako da ako imas 5000 nemas se sta mislit
Strom majka.......
 
  • Like
Reactions: filip989 and Paf

filip989

Member
May 5, 2021
57
49
18
Je ali ipak.......
Mada ako kaze da mu je prvi motor ne bi bilo lose prvo tmaxa rjesit
Ali posli njega koji motor.....
Mora bit neki turbo faking fantasticni
Tmax maxi skuter?

Ako je tako, svaka cast svemu ali ne privlaci me to. Motor je ipak po meni igracka koju ne vozi svatko i ne treba svatko i mislim da ko god vozi, ili barem vecina, prvo bira srcem, a tek onda glava dodje u racunicu. Uostalom, da je glava prva u tome, ko bi ikad uopce i vozio motor? 😄
 

seki22

Well-known member
Mar 29, 2009
7,170
467
83
malo tu,malo tamo,malo svugdi
Tmax maxi skuter?

Ako je tako, svaka cast svemu ali ne privlaci me to. Motor je ipak po meni igracka koju ne vozi svatko i ne treba svatko i mislim da ko god vozi, ili barem vecina, prvo bira srcem, a tek onda glava dodje u racunicu. Uostalom, da je glava prva u tome, ko bi ikad uopce i vozio motor? 😄
Nisi vozia Tmaxa pa neznas
To je stroj samo takav
Motor je motor OK
Ali Tmax je strava......
Kazen ti......za 5000 eura nemas se sta mislit
Strom 650...........
 
  • Like
Reactions: filip989

filip989

Member
May 5, 2021
57
49
18
Paz vako
Strom 650 je poznat kao najbolji budget motor
Tako da ako imas 5000 nemas se sta mislit
Strom majka.......
Tak se i meni cini i zato sam napisao u prvom postu da naravno da je na listi.

Trenutno mi je nekak racunica ovako:
1. Tenere 660 ako bi se pogodilo da se nudi i ako bi mi bio ok za vozit (malo su visi koliko znam, a ja sam 180), mislim da nema te logike i icega drugog sta bi me od njega odvuklo. I kazem, ovo je cisto na temelju izgleda i nekog prvog dojma, a sto se tice toga vidi odgovor za tmax 🙂

2. Versys, jer mi se svidja i imam masu povjerenja prema kawasakiju iz neke druge branse, cak sam upoznao jednom prilikom i neke inzenjere iz KHI-a, tak da mi je kawasaki najblizi brend s obzirom na 0 iskustva na motoru.

3. Strom - planiram sto vise motora vidjeti i probati kad cu kupovati, da bar na necemu baziram odluku. Strom mi se cini kao no brainer i ako nista drugo ne zamirise na ljubav na prvi krug - siguran odabir.
 

filip989

Member
May 5, 2021
57
49
18
Nisi vozia Tmaxa pa neznas
To je stroj samo takav
Motor je motor OK
Ali Tmax je strava......
Kazen ti......za 5000 eura nemas se sta mislit
Strom 650...........
Ma nisam vozio nista 😄
Da ne budem sad tvrdoglava mazga, mogu ga ja stavit na popis i nista me ne kosta probat pogledat kojeg. Ali prvi motor i to sve - realno, koliko ljudi odabere glavom? Osjecaja za voznju nemam i subjektivno ce mi bit najbolji za vozit onaj koji ce mi se najvise svidjat i s kojim cu moc kolko-tolko baratat. Vjerujem da razumijes o cemu pricam, i da znamo i ti i ja da ako stavis Tmaxa uz npr. CB500X, da cu odabrat CB500X i da ce ta odluka bit donesena i prije nego sjednem na ijedan.

A opet, vidi odgovor gore, Strom mi je neki no brainer u svemu tome ako se bas ne zaljubim u nesta drugo.

Necu lagat da cu donijet 100% racionalnu odluku, kad svi znate da necu i dam ruku u vatru da je svako od vas imao bar jednu takvu odluku u dosadasnjem vozackom stazu 😄
 

seki22

Well-known member
Mar 29, 2009
7,170
467
83
malo tu,malo tamo,malo svugdi
Tak se i meni cini i zato sam napisao u prvom postu da naravno da je na listi.

Trenutno mi je nekak racunica ovako:
1. Tenere 660 ako bi se pogodilo da se nudi i ako bi mi bio ok za vozit (malo su visi koliko znam, a ja sam 180), mislim da nema te logike i icega drugog sta bi me od njega odvuklo. I kazem, ovo je cisto na temelju izgleda i nekog prvog dojma, a sto se tice toga vidi odgovor za tmax 🙂

2. Versys, jer mi se svidja i imam masu povjerenja prema kawasakiju iz neke druge branse, cak sam upoznao jednom prilikom i neke inzenjere iz KHI-a, tak da mi je kawasaki najblizi brend s obzirom na 0 iskustva na motoru.

3. Strom - planiram sto vise motora vidjeti i probati kad cu kupovati, da bar na necemu baziram odluku. Strom mi se cini kao no brainer i ako nista drugo ne zamirise na ljubav na prvi krug - siguran odabir.
Yamu 660 zaboravi.....
Kawu Ok allo ticse svida
Strom650......nemos falit za prvi motor.za budet od 5000 eura
Znaci cca 2012 godiste........
Mozda Cbf 600 ili CBF 1000(ali to je malo vise love)
Zavisi sta preferiras.......
 

filip989

Member
May 5, 2021
57
49
18
Nisam mislio samo radi tog jednocilindrasa iako mi se ni on ne svidja (vibracije) nego prvenstveno radi tih 48ps. I ovih 64ps kod Versysa ce ti brzo dosaditi, a 48ps je bas malo.
A to, iskreno, konjice nisam ni uzimao tu u obzir puno. Planiram uzet nesta na godinu, prvenstveno jer planiram vec godinama i uvijek dodje nesta drugo bitno. Klinci, auti, kuca, ovo-ono. Na godinu imam priliku realizirat ovaj san, tako da mi je prvi i skoro jedini cilj metnut nesta pod dupe.

Uz motor moram rjesit i a kategoriju i nabavit citavu opremu pa je budzet za motor malo limitiran. Sto god uzmem, racunam da cu vrlo vjerojatno kroz 2-3 sezone mijenjati necim sto ce biti malo vise off-road ready jer bi htio ici u tom smjeru. Inace bi za moje potrebe i hrpa nakeda bila odlican odabir za prvi motor (isto nije iskljucena opcija), ali mentalno je to ta klasa koja mi se svidja, makar mozda skoro nista od ovih motora nema neke prave off road sposobnosti.