Koliko je sigurno voziti sa svijenom rucicom upravljaca?

goranracing

New member
Dozivio sam laksi pad na stazi u rijecom zavoju tzv "petici". Vozio sam na Michelin Pilot Race-u. Guma je bila dovoljno zagrijana ali je bila vec dosta potrosena sa lijeve strane. Dogodilo se to na samom ulasku u zavoj kada sam zapocinjao polijegati motor. Imao sam negdje cca 150km/h. Da skratimo! Problem nije u padu, nego u cinjenici da sam lakse svinuo lijevu rucicu upravljaca na "unutra". Nije jako, ali se pazljivim pregledom primijeti. oduse meni to uopce ne smeta u voznji. Sto mislite da li je obavezna zamjena rucice, jer i sami znamo koliko je opasno po zivot da se rucica u voznji slomi od daljnjeg naprezanja, ili je to toliko zilav materijal da nikada ne puca nego se eventualno jos jace svija. Naravno do nekih granica.
Hvala na savjetima!
 
To ti je aluminij a on ti se malo svine i onda puca. Pitanje je kolko se to savilo jer ako je na granici da pukne nije se baš pametno voziti. Moja se bila svinula par stupnjeva i nakon toga pukla (bila je odma puknuta ali kada se spoji se vidi da je to par stupnjeva).
Ja bih ju mjenjao. Košta oko 800kn (kako za koji motor) što i nije malo ali ipak ako padneš onda je tek puno!
 
ne moras mjenjati.. odnesi u neku firmu koja se bavi preradom aluminija ili prokroma... tamo ti to lako isprave.. bitno je da nije pukao aluminij...

ja sam tako poispravljao dosta dijelova na drag staru nakon prometne
 
Bolje kupi novu!
Nije malo novaca,a s druge strane nije nit puno!
 
demza said:
ne moras mjenjati.. odnesi u neku firmu koja se bavi preradom aluminija ili prokroma... tamo ti to lako isprave.. bitno je da nije pukao aluminij...

ja sam tako poispravljao dosta dijelova na drag staru nakon prometne

zavisi, meni se na kawi bila savila dosta i pokušao sam sam ispraviti i nije išlo, onda sam odnio kod lika koji ima stroj za cijevi i on je pokušao, ali to je neki nenormalni materijal (čak sam i napisao davno topic o tome) koji ima svojstva recimo slična gumi. Ručka je bila savinuta prema dolje pod recimo 45-55 stupnjeva. Tip je pokušao vratiti u ravninu, ali ona se vrati u prijašnji položaj čim stroj otpusti, kao da je od gume. Onda je probao ne izravnati, nego saviti na drugu stranu po otprilike istim kutem (znači oko 90+ stupnjeva) i ona se opet vrati nazad u "savijeni" položaj...nešto nevjerojatno...ja i stari nismo mogli vjerovati....a sad koji ti materijal imaš neam pojma, ali ako je aluminij to će ti puknit ako vraćaš, eventualno moš probat zagrijat...
 
meni je ručica bila 1150 kn ako se ne varam, ali sam uzeo polovnu za 500 kn...od svog krijumčara dijelovima... :mrgreen:
 
bruno said:
demza said:
ne moras mjenjati.. odnesi u neku firmu koja se bavi preradom aluminija ili prokroma... tamo ti to lako isprave.. bitno je da nije pukao aluminij...

ja sam tako poispravljao dosta dijelova na drag staru nakon prometne

zavisi, meni se na kawi bila savila dosta i pokušao sam sam ispraviti i nije išlo, onda sam odnio kod lika koji ima stroj za cijevi i on je pokušao, ali to je neki nenormalni materijal (čak sam i napisao davno topic o tome) koji ima svojstva recimo slična gumi. Ručka je bila savinuta prema dolje pod recimo 45-55 stupnjeva. Tip je pokušao vratiti u ravninu, ali ona se vrati u prijašnji položaj čim stroj otpusti, kao da je od gume. Onda je probao ne izravnati, nego saviti na drugu stranu po otprilike istim kutem (znači oko 90+ stupnjeva) i ona se opet vrati nazad u "savijeni" položaj...nešto nevjerojatno...ja i stari nismo mogli vjerovati....a sad koji ti materijal imaš neam pojma, ali ako je aluminij to će ti puknit ako vraćaš, eventualno moš probat zagrijat...

titan ima takva svojstva, ali ne vjerujem da ti je rucica od titana...

nazivaju ga i "pametni metal" jer "pamti" u kojem polozaju je bio. tj, ako uzmes titansku zicu i savijes je, te je zatim zagrijes upaljacem, vratit ce se u prvobitan polozaj...

zanimljivo za gledat :)
 
demza said:
titan ima takva svojstva, ali ne vjerujem da ti je rucica od titana...

nazivaju ga i "pametni metal" jer "pamti" u kojem polozaju je bio. tj, ako uzmes titansku zicu i savijes je, te je zatim zagrijes upaljacem, vratit ce se u prvobitan polozaj...

zanimljivo za gledat :)

ne znam koji je materijal, vjerojatno legura neka, a nisam ja niš mjenjao te ručke, bile su original od 636...ali ovo savijanje i vraćanje u stari položaj se sve odvijalo na hladno, bez zagrijavanja...

evo kako je izgledala:

 
goranracing said:
Dozivio sam laksi pad na stazi u rijecom zavoju tzv "petici". Vozio sam na Michelin Pilot Race-u. Guma je bila dovoljno zagrijana ali je bila vec dosta potrosena sa lijeve strane. Dogodilo se to na samom ulasku u zavoj kada sam zapocinjao polijegati motor. Imao sam negdje cca 150km/h. Da skratimo! Problem nije u padu, nego u cinjenici da sam lakse svinuo lijevu rucicu upravljaca na "unutra". Nije jako, ali se pazljivim pregledom primijeti. oduse meni to uopce ne smeta u voznji. Sto mislite da li je obavezna zamjena rucice, jer i sami znamo koliko je opasno po zivot da se rucica u voznji slomi od daljnjeg naprezanja, ili je to toliko zilav materijal da nikada ne puca nego se eventualno jos jace svija. Naravno do nekih granica.
Hvala na savjetima!

pa zar i ti sine Gorane?

nego, jesi pao na ulazu u rijecki ili na ulazu u sikanu.
Pitam iz tog razloga jer mi se onih 150 km/h cini puno za ulaz u rijecki.
Nisam nikada uspio pogledati na sat u rijeckom no znam da brzi vozaci u sikanu ulaze sa cca 130 km/h koja mi se cini brzi zavoj od rijeckog.

ps. ja sam se ispruzio na ulazu u sikanu, R1 2005 :wink:
 
Razletio sam se ko p...a na samom ulasku u ricki. Pilot Race, guma kojoj sam naj vjerovao ovaj puta me izdala :-( A sto ces, nije se vidio uopce profil... sam sam si kriv.
 
pa reko ti je bruno uzmi polovni volan, al provjeri dobro da nije i on sjeb..., dok ne skupis pare pa kupi novi, cuvaj zivot