Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?

Previše.

U prvom filmu serijala Faster, Schwantz je reka da je odnos vozač/motor: 80/20 %.

Danas je, bojim se obrnuto.
Ili bar 30/70 %.

Sent from my toilet seat using HTC FartPhone
 
Meni je žao šta sam premlad da se sjećam onog GP-a kad se elektronika koristila minimalno. :?

 
Pa gdje nadje ovaj tekst iz 2012  :LOL: sad neki vec rade na mptpru za 2015  :wink:
 
Mocippaldi said:
Pa gdje nadje ovaj tekst iz 2012  :LOL: sad neki vec rade na mptpru za 2015  :wink:
slobodno postaj  :wink: piši  :wink:
maca popala jezik ?
 
reci ti meni zašto su utrke "oldtimera" poprimile na važnosti unazad godinu dvije kako su i 16ventilci upali u klasu ... ;)
 
Miki666 said:
Meni je žao šta sam premlad da se sjećam onog GP-a kad se elektronika koristila minimalno. :?
Na žalost, dovoljno sam star da se sjećam kada je austtralac rekao: "sada GP (mislio je na klasu 500) može voziti bilo tko"  :LOL:
 
Dado33 said:
Na žalost, dovoljno sam star da se sjećam kada je austtralac rekao: "sada GP (mislio je na klasu 500) može voziti bilo tko"  :LOL:
Ako mislimo na istog (grumpy old fart), virujem da se to odnosilo na sistem prelaska iz nižih u višu klasu, šta je danas još izraženije.

:LOL:

Sent from my toilet seat using HTC FartPhone

 
Shepa said:
Ako mislimo na istog (grumpy old fart), virujem da se to odnosilo na sistem prelaska iz nižih u višu klasu, šta je danas još izraženije.

:LOL:

Sent from my toilet seat using HTC FartPhone
ne nego kad su prešli na bezolovni benzin  :LOL:
 
Dado33 said:
ne nego kad su prešli na bezolovni benzin  :LOL:
:rofl:

Sent from my toilet seat using HTC FartPhone

 
Yamahin ECU svaki krug uči kako se motor ponaša u datom trenutku te iz kruga u krug prilagođuje mapu kako bi motor imao najbolje performanse koje u tom trenutku odabere vozač, da li bilo za brzi krug ili očuvanje guma i goriva i sl.

Moram se samo sjetiti gdje je točno taj tekst, uglavnom ima ga negdje na forumu od motomatters stranice
 
Cvitak said:
Yamahin ECU svaki krug uči kako se motor ponaša u datom trenutku te iz kruga u krug prilagođuje mapu kako bi motor imao najbolje performanse koje u tom trenutku odabere vozač, da li bilo za brzi krug ili očuvanje guma i goriva i sl.

Moram se samo sjetiti gdje je točno taj tekst, uglavnom ima ga negdje na forumu od motomatters stranice

Moja greška. To je bio slučaj do 2011. ili možda 2010. ali tada na inicijativu honde uvodi se u pravila zabrana korištenja GPSa osim ako ga ne daje organizator u medijske i sl. svrhe. Dakle GPS ne smije biti ni na jedan način povezan s motorom bilo žično ili bežično.

Mislim da od tada Yamaha koristi TC koji se ravna prema vremenskim intervalima koji predviđaju da je u tom i tom trenutku motor na tom i tom dijelu staze. Pa ako vozač malo izleti i sjebe onda se cijeli TC znao zbuniti (događao se Lorenzu).


 
Cvitak said:
Moja greška. To je bio slučaj do 2011. ili možda 2010. ali tada na inicijativu honde uvodi se u pravila zabrana korištenja GPSa osim ako ga ne daje organizator u medijske i sl. svrhe. Dakle GPS ne smije biti ni na jedan način povezan s motorom bilo žično ili bežično.

Mislim da od tada Yamaha koristi TC koji se ravna prema vremenskim intervalima koji predviđaju da je u tom i tom trenutku motor na tom i tom dijelu staze. Pa ako vozač malo izleti i sjebe onda se cijeli TC znao zbuniti (događao se Lorenzu).
Ne kužim zašto onda nisu koristili sistem žiroskopa, on je i onako precizniji od GPS-a kad su ekstremna ubrzanja i promjene putanja u pitanju.

Btw, čitao sam da Apriliin APRC na V4 radi upravo na tom principu prilikom kalkulacije koliko momenta će isporučit na kotač ovisno o brzini i nagibu.
 
MIK0 said:
Ne kužim zašto onda nisu koristili sistem žiroskopa, on je i onako precizniji od GPS-a kad su ekstremna ubrzanja i promjene putanja u pitanju.

Btw, čitao sam da Apriliin APRC na V4 radi upravo na tom principu prilikom kalkulacije koliko momenta će isporučit na kotač ovisno o brzini i nagibu.

Koriste žiroskope ali podešavanje ECU za recimo zavoj broj tri nije optimalan za drugih pet zavoja i zato su koristili GPS kako bi prema poziciji na mapi u realnom vremenu se mapa prilagođavala za svaki zavoj i svaku ravnicu. Bilo je scena kada je GPS stoneru na ducatiu poludio (mislim da je stoner) i to u Qatru pa je motor za oštre zavoje mislio da su blagi i ostvarivao je motor punu snagu a na blagima da su oštri i skroz zatvorio snagu. Osim što je bio spor to je bilo i opasno za vozača.
 
Dešavalo se (i) Haydenu, transponder je na skroz krivom dilu staze okida misleći da prelazi startno-ciljnu crtu, pa mu je na pravcima kočija motorom, a u okukama smanjiva stupanj TC-a...

Laičkim jezikom rečeno: ECU je "mislija" da se motor nalazi na jednom, a u stvarnosti je bija na skroz drugom dilu staze i sukladno tome, real-time podešavanje i prilagodba nije imala smisla.
 
Shepa said:
Naravno da se koriste žiroskopi (u sprezi sa akcelerometrima), jer GPS putem odašiljača i prijemnika određuje trenutni položaj u odnosu na (ucrtane) koordinate (u tri, ali praktički (za MotoGP) iskoristivo u samo dvije dimenzije), a akcelerometri precizno mjere pomake u sve tri dimenzije i bilježe i najmanji pomak sustava u svim smjerovima.
Pa upravo o tome i govorim, ako kombiniraš  /žiroskop-akcelerometar-početni položaj-jedinicu vremena/  imaš u svakom trenutku daleko točniji trenutni položaj vozila  na stazi nego što je to moguće dobiti GPS-om koji je prilično inertan i neprecizan sustav, odnosno čini mi se malo vjerojatno da bi GPS imalo smisla koristiti za preciznu kontrolu/korekciju rada motora, možda je tu ipak još nešto u toj priči oko GPS-a.