KONDICIJSKA PRIPREMA MOTORISTA

tornado 111

New member
Društvo,

        budući da nisam (pre)dugo na forumu, nadam se da ova tema nije već komentirana.
Dakle, radi se o kondicionoj (ili fizičkoj) pripremi motorista - natjecatelja!
Budući da su mi kinezilogija i sport struka zanimaju me Vaša razmišljanja, iskustva, savjeti i sl. Bavim se ovom tematikom već neko vrijeme, proučavam treninge prvenstveno motokrosista, enduraša i jet ski vozača, pa ako i mogu pomoći nekome, biti će mi drago!

Preko dana raspalite po utezima, biciklima, spravama i svemu ostalome, a navečer po ovoj temi  (y)

"Train smart, not hard!!"

 
angelo.ma said:
e ovo me zanima  :angel:

Totalno laicki, prvo mi pada na pamet misici nogu kako bi prebacivanje lijevo desno bilo sto fluidnije i bez uznemiravanja motora.
 
dobro je malo sklekova odradit prije...i čučnjeva  :misli:
 
kondicijska prirpema ide kroz cijelo vrijeme..sigurno ne samo par cucnjeva i sklekova prije :LOL:

za trening mi je jasno da trebaju biti jaka saka, zgloboci ruke i podlaktica
prsa na koja si oslonjen i prednje rame
i kvadovi

vjezbe..mozda neki unilateralni pokreti i naravno core i slicno

mogu vise pisati o prehrani na tu temu nego  ovome :LOL:
 
Phobocaster said:
dobro je malo sklekova odradit prije...i čučnjeva  :misli:
pi puta oko rekao bih ovako (što se offroad vožnje tiče)

bench/sklekovi
veslanje u pretklonu
mrtvo dizanje
čučanj
uspravno veslanje
vježbe za podlakticu (motanje špage, povlačenje tereta preko užeta, žmikanje guma)

hrpa trbušnjaka, leđnjaka raznih vrsta (osnova svakog sporta je čvrst i stabilan srednji i donji dio trupa)

to je što se tiče snage, naravno treba i kondicije imati
 
Nakon 10 krugova grobnika bi se ispuhao zadnja 2 kruga padnem 30% , ili cestom ZD-Ri boli guzica , boli liva šaka od kvačila - ramena itd. a i kičma .
Dakle otišao u tretanu i uzeo osobnog trenera ( ne bez veze već stručnog ) , djeta skinuo sa 115kg na 105 (mogu ponovo normalno ući u kombinezon) . Nakon 3 mjeseca treninga išli lani krajem 9og ZD-Grobnik bili tamo 2-3sata i nazad , sve magistralom i to prilično živahno , na povratku se odljepimo nas 2 a ja se na po puta između Karlobaga i Starigrada i dođem doma 20min prije svih .
Uglavnom svi tresu livu ruku , boli ih ovo i ono .
Ništa me nije bolilo čak ni guzica utrnula .
Dakle što se mene tiče dobar trener i tretana .
E da jedan bitan detalj imam 48 godina , sad mi u kombinezonu ima mjesta oko trbuha ali mi je tjesno u nogavicama - rukavima a i ramena su mi tisna .
 
Kao što je netko spomenuo možemo baciti neku osnovu, za sada više usmjerenu na off road natjecatelje. Moram napomenuti da nisam imao prevelikog dodira sa brzinskim motociklizmom pa za sada neću previše o toj temi.
Najčešća greška koju večina radi je da kažu "ja idem u teretanu" i tamo rade kojekakve bodybuilding programe, to su vam oni tzv. split sistemi (npr. leđa - biceps, prsa - ruke - ramena .........). Ne kažem da to nisu dobri programi vježbanja, ali ako želite biti dobri na motoru, vrlo vjerovatno čete ih preskočiti.
U večini sportova tijelo treba promatrati kao cjelinu, jer tako i radi, pa ga tako treba i trenirati. Kada vozite motocikl ljudsko tijelo treba biti savršena cjelina koja upravlja njime, jel' tako??
Dakle, iako većina prvo osjeti bol u podlakticama, ruke nisu najdominanatnija mišićna skupina kod motorista. Opet, kao i kod večine sportova sve ide iz core-a (trbuh - donji dio leđa, fiksatori trupa). Ova mišična regija je temelj cijelog tijela i često je nazivaju "centar moći".  Npr., sigurno ste doživjeli tipično muško pitanje iz teretane "koliko dižeš na benču?" Kruta istina je ta da sa slabim core-om nikada na bench pressu nećete podizati svoju tjelesnu težinu (jedan od pokazatelja snage, forme, tipičan test).
Isto tako vrlo je bitno za naglasiti da tokom sezone ne radimo iste treninge, oni variraju ovisno o sezoni. Trening van sezone i onaj u jeku natjecateljske sezone nikako ne mogu biti isti. Obično to zovemo planiranjem i periodizacijom treninga. :misli:
Na temelju vlastitiog iskustva mislim da je problem večine (hrvatskih) sportaša iz motorsportova to što kondicijsku pripremu shvačaju dosta olako, ono...."da bih vozio dobro, moram samo voziti", a tu onda obično startaju problemi (umor, pad koncentracije, ozljede)
Toliko za početak, malo rušenja mitova i neke osnovne informacije....
 
Nisam natjecatelj, ali je tema zanimljiva. Evo moga, ne znam kak da to nazovem, iskustva iz recimo debljine  :mrgreen:
Svojedavno (prije oko 3 ogdine) sam nagurao do čak oko 105 kg, što fakat kada gledam sada slike nije normalno. Em si spor, em se brzo zapušeš, em na motoru izgledaš ko balon, a i teže ga voziš. Prošle godine (smanjena prehrana bez ikakvih treninga, osim seoske olimpijade u smislu cijepanja drva, malo težih fizičkoh poslova i slično) sam imao oko 95 kg, lakše je vozit motor, da ga jebeš. Lakše je dignut guzicu kod prebacivanja, i lakše je klizit po zicu levo-desno kod bržih zavoja (ovo je sve vezano uz amatersku vožnju na običnoj cesti, ne ulazim u područje trka i Grobnika).
Ovu zimu sam se bacio u teretanu, sad sam na cca. 85 kg, znači 10kg manje nego prošle godine, a čak 20-tak kg manje nego prije 3 godine, mora da ću u 2012 leti po cesti  :mrgreen:
Teretana je dobra za mišiće i to  :mrgreen:, ali usporava čovjeka. Imati velike mišiće je cool, ali si sporiji, dok ti tu svu masu pokreneš, prebije te neki žgoljo  :mrgreen:. Čim zatopli odmah ću ubaciti neki outdoor, bicikl, trčanje ili vreća, ili cijepanje drva...od toga si fleksibilniji.
Ajte sad Vi  :mrgreen:
 
tornado 111 said:
Kao što je netko spomenuo možemo baciti neku osnovu, za sada više usmjerenu na off road natjecatelje. Moram napomenuti da nisam imao prevelikog dodira sa brzinskim motociklizmom pa za sada neću previše o toj temi.
Najčešća greška koju večina radi je da kažu "ja idem u teretanu" i tamo rade kojekakve bodybuilding programe, to su vam oni tzv. split sistemi (npr. leđa - biceps, prsa - ruke - ramena .........). Ne kažem da to nisu dobri programi vježbanja, ali ako želite biti dobri na motoru, vrlo vjerovatno čete ih preskočiti.
U večini sportova tijelo treba promatrati kao cjelinu, jer tako i radi, pa ga tako treba i trenirati. Kada vozite motocikl ljudsko tijelo treba biti savršena cjelina koja upravlja njime, jel' tako??
Dakle, iako većina prvo osjeti bol u podlakticama, ruke nisu najdominanatnija mišićna skupina kod motorista. Opet, kao i kod večine sportova sve ide iz core-a (trbuh - donji dio leđa, fiksatori trupa). Ova mišična regija je temelj cijelog tijela i često je nazivaju "centar moći".  Npr., sigurno ste doživjeli tipično muško pitanje iz teretane "koliko dižeš na benču?" Kruta istina je ta da sa slabim core-om nikada na bench pressu nećete podizati svoju tjelesnu težinu (jedan od pokazatelja snage, forme, tipičan test).
Isto tako vrlo je bitno za naglasiti da tokom sezone ne radimo iste treninge, oni variraju ovisno o sezoni. Trening van sezone i onaj u jeku natjecateljske sezone nikako ne mogu biti isti. Obično to zovemo planiranjem i periodizacijom treninga. :misli:
Na temelju vlastitiog iskustva mislim da je problem večine (hrvatskih) sportaša iz motorsportova to što kondicijsku pripremu shvačaju dosta olako, ono...."da bih vozio dobro, moram samo voziti", a tu onda obično startaju problemi (umor, pad koncentracije, ozljede)
Toliko za početak, malo rušenja mitova i neke osnovne informacije....

Uuuu ja imam krajnje jak core :LOL: i htio bi ga oslabiti za par brojeva :wink:

Kako :misli:

I da vozim se na motoru satima, ne pomaze :mrgreen: ( znaci samo o enduru govorim )
 
Sip said:
Uuuu ja imam krajnje jak core :LOL: i htio bi ga oslabiti za par brojeva :wink:

Kako :misli:

I da vozim se na motoru satima, ne pomaze :mrgreen: ( znaci samo o enduru govorim )

Vrlo vjerovatno ti je problem u prehrani, ne u treningu na motoru!
 
tornado 111 said:
Vrlo vjerovatno ti je problem u prehrani, ne u treningu na motoru!

Jedem samo kulen, slaninu, snicele sa sirom, snicle na seljacki ( to je onako snicla u koju se zamota slaninica i spek pa se preprzi ) pa nekad sarmu, pa cevape, pa nekad sa klincima picu pa alavild, pa nekad sa deckima ubijem kojeg prasica, i jagnjica i obavezno jednom tjedno pljeskavica sa zara punjena sirom :0648: i zalijem mljekom. Znaci SVE zdravo, i ne mogu ni kg omrsaviti :(
 
Sip said:
Jedem samo kulen, slaninu, snicele sa sirom, snicle na seljacki ( to je onako snicla u koju se zamota slaninica i spek pa se preprzi ) pa nekad sarmu, pa cevape, pa nekad sa klincima picu pa alavild, pa nekad sa deckima ubijem kojeg prasica, i jagnjica i obavezno jednom tjedno pljeskavica sa zara punjena sirom :0648: i zalijem mljekom. Znaci SVE zdravo, i ne mogu ni kg omrsaviti :(
mršavljenje je uzrokovano kalorijskim deficitom (ako si zdrav). il manje papati, il se više kretati. koliko manje papati, i koliko se više kretati, odrediš sam jer tablice su rađene za 178cm visine i 72 kg težine, ko i liftovi.
 
Odlična tema!!!  (y)
Inače ja sam prošao sve programe od trčanja , teretane i svih ostalih opče poznatih treninga i došao sam do toga da mogu pretrčati 10 kilometara za 50 minuta, 8 km za 37 minuta znači sve super rezultati o onda dođem na Alpe adriu na grobnik i od 11 krugova odvezem 5 brzih krugova ostalo mrtvo tijelo na motoru :LOL: znači potpuni debakl.
Uzmemi HR monitor i gledam, trčanje prosjek HR cca 140, odem na grobnik i rundam , prosjek 168 max 174 ili tak nešto. Znači ja vježbam na 135 a trkam se na 170 što daje zaključak da su mi svi treninzi u pogrešnoj hr zoni jer mi se nakon 3-4 kruga na grobniku počinje crniti pred očima i pada mi koncentracija i razina svijsti
Sad sam promjenio pripremu za 180 stupnjeva, radim isključivo kružne hit treninge 45 min-60 min, girije, zgibovi, spoolovi, skok-sklek i kad to radim hr mi je od ¸155-165m uopće nisam trčao 2 mjeseca, otišao sam na trčanje jednom i bilo mi je teško prvih 4 km jer sam se teško zagirjao a kad sam postigao radnu temepraturu odvalio sam 4 km za 17 minuta što je spektakularno bar za mene,
Eto toliko do mene :021:
 
Sip said:
Jedem samo kulen, slaninu, snicele sa sirom, snicle na seljacki ( to je onako snicla u koju se zamota slaninica i spek pa se preprzi ) pa nekad sarmu, pa cevape, pa nekad sa klincima picu pa alavild, pa nekad sa deckima ubijem kojeg prasica, i jagnjica i obavezno jednom tjedno pljeskavica sa zara punjena sirom :0648: i zalijem mljekom. Znaci SVE zdravo, i ne mogu ni kg omrsaviti :(

Dragi Sipe, s tobom je sve u redu. Niti slučajno da nisi smanjio papicu. A još manje se približio teretani, to će te ubit, kažem ti. teretani niti blizu..... (y)
 
mate said:
Iz mog skromnog iskustva najbolji trening za vožnju motora je vožnja motora.
za nas hobijaše

ali profići moraju trenkati tatrane ...  :mrgreen:  pitaj skalu ;)  :mrgreen:
 
Tonči 88 said:
Joj kad bi vi tak vjezbali i pripremali vi nebi 2 kruga na motocrossu napravili  :mrgreen:

pa slobodno možeš podijeliti koji primjer iz svoje pripreme da se odvezu 3 kruga.. :mrgreen:
 
Mate je rekao ......  vožnjom se trenira vožnja .....  da imamo para i vremena , vozili bi se po cjele dane i nikome nebi falilo snage ....
 
antefz6 said:
Odlična tema!!!  (y)
Inače ja sam prošao sve programe od trčanja , teretane i svih ostalih opče poznatih treninga i došao sam do toga da mogu pretrčati 10 kilometara za 50 minuta, 8 km za 37 minuta znači sve super rezultati o onda dođem na Alpe adriu na grobnik i od 11 krugova odvezem 5 brzih krugova ostalo mrtvo tijelo na motoru :LOL: znači potpuni debakl.
Uzmemi HR monitor i gledam, trčanje prosjek HR cca 140, odem na grobnik i rundam , prosjek 168 max 174 ili tak nešto. Znači ja vježbam na 135 a trkam se na 170 što daje zaključak da su mi svi treninzi u pogrešnoj hr zoni jer mi se nakon 3-4 kruga na grobniku počinje crniti pred očima i pada mi koncentracija i razina svijsti
Sad sam promjenio pripremu za 180 stupnjeva, radim isključivo kružne hit treninge 45 min-60 min, girije, zgibovi, spoolovi, skok-sklek i kad to radim hr mi je od ¸155-165m uopće nisam trčao 2 mjeseca, otišao sam na trčanje jednom i bilo mi je teško prvih 4 km jer sam se teško zagirjao a kad sam postigao radnu temepraturu odvalio sam 4 km za 17 minuta što je spektakularno bar za mene,
Eto toliko do mene :021:

Ante...iako nisam niš razumio, ja ti se divim.... :wink: