Adventurer
Active member
Kroz Sloveniju do Austrije bez vinjeta – korisničke upute 8)
Za prolazak kroz Sloveniju po praktički svim važnijim cestovnim pravcima od 1.7.2008. morate platiti 35 eura za vinjetu. No ukoliko ne koristite autoceste i brze ceste, nego državne i lokalne ceste, vinjeta nije obvezatna.
Na pravcu Zagreb - Maribor - Graz ima svega petnaestak kilometara autoceste odnosno brze ceste. Ako prolazite tim pravcem samo par puta, 35 eura je neprimjeren trošak. Mogućih alternativnih pravaca je mnogo, no problem je u tome što su ili komplicirani, ili prolaze lošim i uskim cestama.
Zbog širine i protočnosti ceste najviše preporučujemo cestu preko Pesnice, Maribor - (Kungota) - Pesnica - Šentilj – Spielfeld.
Dogovor za subotu je pao: Idemo pogledati koliko je komplicirano doći do Austrije kroz Sloveniju ne koristeći ceste za koje je potrebna preskupa slovenska vinjeta.
Krenuli smo polako i ne baš prerano nakon jutarnje kavice.
Zagreb smo napuštali oko tek oko 9:20 sati.
Cesta prema od Zaprešića prema Zagorju bila je puna vikendaša.
Začretje nam ostaje s lijeve strane.
Prije Krapine spajamo spajamo se na staru Zagorsku magistralu kod izlazne postaje „Krapina“.
Tankiramo u Krapini gdje nam se pridružuje forumaš Rajngla i njegova bolja polovica.
Za 15 minuta dolazimo na granični prijelaz Macelj gdje nas dočekuje poprilična gužva ali mi smo se „kulturno“ prešvercali u prve redove.
U Sloveniji kolona ali štedimo se na preticanju zbog zloglasnih slovenskih radara koje BTW nismo vidjeli cijelim putem u oba smjera.
Putem od SLO granice prema Mariboru Slovenci užurbano grade autoceste koje im financira EU.
Ulazak u Maribor – voziti samo ravno glavnom cestom.
Na čuvenom raskršću gdje smo godinama skretali desno prema Austriji obavezno produžiti ravno jer već na ovom mjestu čekaju patrole DARSA
(nešto kao naše „Hrvatske ceste“) i zaustavljaju svkog bez vinjete.
Kod Baumaxa na semaforu skrenuti desno.
Kroz centar grada pratiti žute putokaze za Šentilj.
S desne strane vidjet ćete željeznički kolodvor.
... a nakon toga i glavnu Poštu.
Nakon par kilometara slijedi izlazak iz Maribora.
Dalje pratite putokaz za Jurij, Šentilj, Austrija.
Odmah stižete u selo Dolnja Pčehova.
Tu treba paziti na desnu stranu jer možete lako promašiti putokaz za Pesnicu koji je iza nekakvog grmlja i kuće pa smo i mi promašili i morali se vratiti.
Odmah kraj putokaza za Pesnicu prelazite preko uskog mostića.
Dalje samo pratiti putokaz za Pesnicu, Šentilj i Austriju i nakon 13km dolazite na stari ili donji granični prijelaz Šentilj.
Čeznutljiv pogled na “novi“ granični prijelaz za koji bi nam trebala bezobrazno skupa slovenska vinjeta.
Kružni tok kod Pesnice alacdolje:
U Sloveniji su učinili sve kako bi eliminirali alternativne pravce. Tako je u sustav vinjete uključena i dosad besplatna brza cesta kroz Maribor. No posebno veliko ogorčenje izazvala je odluka da se u sustav vinjete uključi i veliki kružni tok kod Pesnice u kojem se spajaju autocesta A1 Šentilj - Ljubljana, brza cesta H2 Pesnica - Maribor, te državne ceste G1-3 Pesnica - Lenart i R2-437 Šentilj - Pesnica.
Argumenti po kojima taj kružni tok ne bi smio biti u sustavu vinjete su sljedeći:
1. Kružni tok nije dio autoceste ili brze ceste. Kao što je jasno iz 3. članka slovenske Uredbe o cestninskih cestah in cestnini i 11.a članka Zakona o javnim cestama naplative ceste mogu biti samo brze ceste ili autoceste, koje moraju biti uz to i primjereno obilježene. Oznake za brzu cestu i autocestu postavljene su izvan kružnog toka, što je i logično budući da po tim istim i drugim zakonskim propisima kružni tok ne može biti brza cesta ili autocesta (prometni pravci se sijeku na istom nivou).
Suprotno gore navedenom stajalište DARS-a jest da je i taj kružni tok dio sustava vinjeta. Tako je DARS je 1.7.2008 ispred kružnog toka postavio i oznake za vinjete, a po našim informacijama dolazilo je i do kontrola. S obzirom na to da i dobro upućeni vozači iz gore navedenih razloga nisu mogli znati kako će na tom kružnom toku vinjeta biti obavezna, u stvari se radilo o dobro smišljenoj klopci. alacdolje:
U povratku je Moover isao pogledati situaciju na čuvenom rotoru gdje Slovenci bez srama i zakona bjesomučno zaustavljaju putnike namjernike i naplaćuju kazne:
PAŽNJA: Slovenci su znakove za obaveznu vinjetu postavili na mjestima s kojih više nema povratka na staru cestu.
A nakon toga ste u klopci i ode 600 Eurića.
Nazad prema HR se ide istim putem kojim ste i došli – pratite putokaz Centar, Dravograd.
Most preko Drave i Europark Shoping centar.
Prolazak kraj Baumaxa i skretanje na semaforu lijevo prema prema HR potpuno istim putem kojim ste i došli.
Ovim putem zahvaljujemo se autoru bloga: http://bezvinjete.blogspot.com/ koji nam je puno pomogao oko izbora rute.
Za prolazak kroz Sloveniju po praktički svim važnijim cestovnim pravcima od 1.7.2008. morate platiti 35 eura za vinjetu. No ukoliko ne koristite autoceste i brze ceste, nego državne i lokalne ceste, vinjeta nije obvezatna.
Na pravcu Zagreb - Maribor - Graz ima svega petnaestak kilometara autoceste odnosno brze ceste. Ako prolazite tim pravcem samo par puta, 35 eura je neprimjeren trošak. Mogućih alternativnih pravaca je mnogo, no problem je u tome što su ili komplicirani, ili prolaze lošim i uskim cestama.
Zbog širine i protočnosti ceste najviše preporučujemo cestu preko Pesnice, Maribor - (Kungota) - Pesnica - Šentilj – Spielfeld.
Dogovor za subotu je pao: Idemo pogledati koliko je komplicirano doći do Austrije kroz Sloveniju ne koristeći ceste za koje je potrebna preskupa slovenska vinjeta.
Krenuli smo polako i ne baš prerano nakon jutarnje kavice.
Zagreb smo napuštali oko tek oko 9:20 sati.
Cesta prema od Zaprešića prema Zagorju bila je puna vikendaša.
Začretje nam ostaje s lijeve strane.
Prije Krapine spajamo spajamo se na staru Zagorsku magistralu kod izlazne postaje „Krapina“.
Tankiramo u Krapini gdje nam se pridružuje forumaš Rajngla i njegova bolja polovica.
Za 15 minuta dolazimo na granični prijelaz Macelj gdje nas dočekuje poprilična gužva ali mi smo se „kulturno“ prešvercali u prve redove.
U Sloveniji kolona ali štedimo se na preticanju zbog zloglasnih slovenskih radara koje BTW nismo vidjeli cijelim putem u oba smjera.
Putem od SLO granice prema Mariboru Slovenci užurbano grade autoceste koje im financira EU.
Ulazak u Maribor – voziti samo ravno glavnom cestom.
Na čuvenom raskršću gdje smo godinama skretali desno prema Austriji obavezno produžiti ravno jer već na ovom mjestu čekaju patrole DARSA
(nešto kao naše „Hrvatske ceste“) i zaustavljaju svkog bez vinjete.
Kod Baumaxa na semaforu skrenuti desno.
Kroz centar grada pratiti žute putokaze za Šentilj.
S desne strane vidjet ćete željeznički kolodvor.
... a nakon toga i glavnu Poštu.
Nakon par kilometara slijedi izlazak iz Maribora.
Dalje pratite putokaz za Jurij, Šentilj, Austrija.
Odmah stižete u selo Dolnja Pčehova.
Tu treba paziti na desnu stranu jer možete lako promašiti putokaz za Pesnicu koji je iza nekakvog grmlja i kuće pa smo i mi promašili i morali se vratiti.
Odmah kraj putokaza za Pesnicu prelazite preko uskog mostića.
Dalje samo pratiti putokaz za Pesnicu, Šentilj i Austriju i nakon 13km dolazite na stari ili donji granični prijelaz Šentilj.
Čeznutljiv pogled na “novi“ granični prijelaz za koji bi nam trebala bezobrazno skupa slovenska vinjeta.
Kružni tok kod Pesnice alacdolje:
U Sloveniji su učinili sve kako bi eliminirali alternativne pravce. Tako je u sustav vinjete uključena i dosad besplatna brza cesta kroz Maribor. No posebno veliko ogorčenje izazvala je odluka da se u sustav vinjete uključi i veliki kružni tok kod Pesnice u kojem se spajaju autocesta A1 Šentilj - Ljubljana, brza cesta H2 Pesnica - Maribor, te državne ceste G1-3 Pesnica - Lenart i R2-437 Šentilj - Pesnica.
Argumenti po kojima taj kružni tok ne bi smio biti u sustavu vinjete su sljedeći:
1. Kružni tok nije dio autoceste ili brze ceste. Kao što je jasno iz 3. članka slovenske Uredbe o cestninskih cestah in cestnini i 11.a članka Zakona o javnim cestama naplative ceste mogu biti samo brze ceste ili autoceste, koje moraju biti uz to i primjereno obilježene. Oznake za brzu cestu i autocestu postavljene su izvan kružnog toka, što je i logično budući da po tim istim i drugim zakonskim propisima kružni tok ne može biti brza cesta ili autocesta (prometni pravci se sijeku na istom nivou).
Suprotno gore navedenom stajalište DARS-a jest da je i taj kružni tok dio sustava vinjeta. Tako je DARS je 1.7.2008 ispred kružnog toka postavio i oznake za vinjete, a po našim informacijama dolazilo je i do kontrola. S obzirom na to da i dobro upućeni vozači iz gore navedenih razloga nisu mogli znati kako će na tom kružnom toku vinjeta biti obavezna, u stvari se radilo o dobro smišljenoj klopci. alacdolje:
U povratku je Moover isao pogledati situaciju na čuvenom rotoru gdje Slovenci bez srama i zakona bjesomučno zaustavljaju putnike namjernike i naplaćuju kazne:
PAŽNJA: Slovenci su znakove za obaveznu vinjetu postavili na mjestima s kojih više nema povratka na staru cestu.
A nakon toga ste u klopci i ode 600 Eurića.
Nazad prema HR se ide istim putem kojim ste i došli – pratite putokaz Centar, Dravograd.
Most preko Drave i Europark Shoping centar.
Prolazak kraj Baumaxa i skretanje na semaforu lijevo prema prema HR potpuno istim putem kojim ste i došli.
Ovim putem zahvaljujemo se autoru bloga: http://bezvinjete.blogspot.com/ koji nam je puno pomogao oko izbora rute.