Lamele

CroKick

Well-known member
:idea: Treba zamijeniti lamele na Cagivi Tamanaco 125...cijena?
...I još...možda sam glup al more mi netko objasniti ulogu lamele da si to ja predočim :shock: ...Hvala :roll:
 
Ajd ljudi objasnite, i meni bi to trebalo na CTX-u...
Znam cem sluze...
I zupcanike brzina (2brzina,3brzina) kako promjenit?! Dal da radim to sam il da odvezem nekom tko to "zna"?! :!:
 
ako nist od tog niste radili ili nikad vidjeli kako se radi....ne bih vam savjetovao.....pogotovo prckanje po mjenjacu
bolje tuđa pomoc.....ili odvezete kod nekog majstora...

lamele su ti osnovni dio kvacila.....to su ti prstenovi od slicnog materijala kao za plocice od kocnica... sluze ti da bi motor mogao krenuti...veza između snage masine koja se preko nje (krajnje) prenosi na kotac(joj ne znam kako da to sasvim objasnim, ne mogu doci do rijeci)
ako su neispravne motor ne moze prenijeti snagu na kotac pa masina dize obrtaje ali kao u prazno.....
ima toga jos :?
nisam bas bog zna kako objasnio, tako da molim iskusnjare da me ne popljuju
 
Lamele jesu za prenos snage s mašine na kotač (jedan od prenosa), ali one prvenstveno postoje da bi mogao mjenjati brzine, stati, krenuti, a da ne moraš gasiti motor, mislim ni ne možeš drukčije. a po čemu opće znaš da trebaju nove lamele, jel ti kuplung ne odvaja dobro ili ovo da ti kad stisneš gasa nabire okretaje, a motor ne ide tak ili nešto drugo. Lamele u ulju, koje ima većina motora osim ducatija..., su, kad je kvačilo otpušteno, stisnute jedna uz drugu i prenose snagu s radilice na lančanik, one su u obliku okruglih pločica koje stoje jedna kraj druge, kad stisneš kvačilo ti raspustiš federe koji njih pritiskuju i one se raspuste i vrte na prazno. Mislim da tak nekak izgleda na tvojem motoru i vjerujem da je dosta skupo novo originalno. Bolje nađi neki takav stari motor za djelove
 
replicade said:
Lamele jesu za prenos snage s mašine na kotač (jedan od prenosa), ali one prvenstveno postoje da bi mogao mjenjati brzine, stati, krenuti, a da ne moraš gasiti motor, mislim ni ne možeš drukčije. a po čemu opće znaš da trebaju nove lamele, jel ti kuplung ne odvaja dobro ili ovo da ti kad stisneš gasa nabire okretaje, a motor ne ide tak ili nešto drugo. Lamele u ulju, koje ima većina motora osim ducatija..., su, kad je kvačilo otpušteno, stisnute jedna uz drugu i prenose snagu s radilice na lančanik, one su u obliku okruglih pločica koje stoje jedna kraj druge, kad stisneš kvačilo ti raspustiš federe koji njih pritiskuju i one se raspuste i vrte na prazno. Mislim da tak nekak izgleda na tvojem motoru i vjerujem da je dosta skupo novo originalno. Bolje nađi neki takav stari motor za djelove
ja sam mijenjao kolegi lamele na rs 125.......nove su bile oko 800kn...a mi smo nasli dobre polovne za 100kn
raspitaj se za neke polovne
2 replicade: ma dobro si ti to srocio...ja nisam mogao naci rijecida to sve opisem, austo bilo je i pola jedan a ja cijeli dan na nogama, pa nisam nesto ni imao inspiracije
 
CroKick said:
:idea: Treba zamijeniti lamele na Cagivi Tamanaco 125...cijena?
...I još...možda sam glup al more mi netko objasniti ulogu lamele da si to ja predočim :shock: ...Hvala :roll:

E sused, strojarski tehničar pa postaviš pitanje za kaj lamele služe. Pa za fundat si, daj počni malo čitati MOTO PULS, i ostale stvari kaj se tiču moto svijeta, a ne samo PLAYBOY listat :mrgreen: :mrgreen:
 
HONDA-biker said:
E sused, strojarski tehničar pa postaviš pitanje za kaj lamele služe. Pa za fundat si, daj počni malo čitati MOTO PULS, i ostale stvari kaj se tiču moto svijeta, a ne samo PLAYBOY listat :mrgreen: :mrgreen:
kad smo kod toga
u novom, jubilarnom 50-tom broju Moto Pulsa ima na 77 i 79 stranici sve o kvacilu....
uzivaj :!: :mrgreen:
 
CyberPunk_DOHC said:
Ajd ljudi objasnite, i meni bi to trebalo na CTX-u...
Znam cem sluze...
I zupcanike brzina (2brzina,3brzina) kako promjenit?! Dal da radim to sam il da odvezem nekom tko to "zna"?! :!:

k meni. :p
 
mmiketi1 said:
CyberPunk_DOHC said:
Ajd ljudi objasnite, i meni bi to trebalo na CTX-u...
Znam cem sluze...
I zupcanike brzina (2brzina,3brzina) kako promjenit?! Dal da radim to sam il da odvezem nekom tko to "zna"?! :!:

k meni. :p

Trebas kvacilo za CTXa? Imas u svakom tomosovu servisu kupit lamele za kvacilo, lako ga rastavis, trebaju ti samo segerova kljesta i zamjenis, a sta se tice brzina, takoder ti je jednostavno, kada rastavis blok zupcanici se jednostavno jedan po jedan skidaju s automata, medutim nije moguce da ti se npr pokvari 3 brzina a ostale rade ako je kvar na automatu, ako ti je nesto slicno prije ce biti piramida: Ako imas kakvo pitanje vezano uz CTX a ili sta slicno samo pitaj
 
Sa malim zakašnjenjem odogvaram na pitanje sta je kvačilo- kuplung ?
Ovo ti je kao neka definicija kuplunga za automobil, al se nadam da ce ti bar malo pomoci da bolje znas uopste u kuplungu..

Kuplung
:.........................................................................................

Kvačilo (ili kuplung) je dio koji služi da bi se, prema potrebi, mogao prekinuti prijenos snage između motora i mjenjača. Da malo pojasnimo, reći ćemo kako prijenos snage u automobilu započinje na izlaznom dijelu koljenastog vratila i nastavlja se na kvačilo odakle odlazi prema mjenjaču. Iz mjenjača, snaga se prenosi do diferencijala te, na kraju, putem (polu)osovina do kotača. Uz ovo, jedna mala digresija. Kao i uvijek, da bi štovani kolege strojari mogli u miru spavati, napominjemo kako ćemo radi lakšeg razumijevanja teme govoriti o "prijenosu snage motora", premda bi, možda, ispravnije bilo reći "prijenos momenta motora". Najznačajniji dio kvačila, koji vidite lijevo na našoj glavnoj slici, je tzv. lamela, ili stručnije, tanjur spojke. Radi se u stvari o metalnom kolutu na koji su s obje strane zalijepljene (ili zakovane) obloge. Ove obloge, rade na istom principu kao i obloge kočnica, tj. kada su pritisnute o zamašnjak osiguravaju trenje potrebno da bi se snaga prenosila bez gubitaka. No, cijela priča zapravo počinje od zamašnjaka. Zamašnjak, koji je pričvršćen na izlaznom dijelu koljenastog vratila, ima na sebi površinu predviđenu za nalijeganje lamele kvačila. S druge strane lamele kvačila nalazi se potisna ploča. Pritiskom na papučicu kvačila u stvari se pomiče potisna ploča (posredstvom potisnog ležaja). Ona, tada, pritisne lamelu kvačila o zamašnjak (vidi sl. 2) te se cijeli taj sustav počinje okretati. Iz slika je vidljivo i to da kolut od kojega se sastoji lamela kvačila ima u sredini nekakav nazubljeni otvor. U tom je otvoru pričvršćena osovina kvačila koja, kada je lamela pritisnuta o zamašnjak i kada se okreće, prenosi snagu s koljenastog vratila prema mjenjaču. Na kolutu lamele kvačila nalaze se i opruge čija je uloga u ublažavanju trzaja koji bi se mogao prenijeti na mjenjač kada "otpustimo kuplung" (kada se lamela zavrti zajedno sa zamašnjakom).


Je, da ne bi sve bilo tako jednostavno, naše kvačilo ima još nekoliko bitnih dijelova. Jedan od bitnijih je i potisna ploča. Radi se opet o nekakvom metalnom tanjuru (ili prstenu, što ovisi o vašem filozofskom pristupu problemu...) s namjenom da lamelu kvačila pritisne o zamašnjak. Potisna ploča je tako napravljena da se može slobodno okretati. To je potrebno zato što potisna ploča, kada je papučica kvačila otpuštena, u stvari čvrsto naliježe na lamelu kvačila koju, s druge strane, okreće zamašnjak. Da bi se mogao ostvarivati potreban pritisak potisne ploče na lamelu kvačila (dovoljan da prijenos snage s radilice prema mjenjaču "poteče" bez proklizavanja), s njene se stražnje strane nalaze opruge. Ove opruge pritišću potisnu ploču prema lameli kvačila, a samu lamelu prema zamašnjaku. To je "normalni" položaj kvačila i u njemu je omogućen prijenos snage. Kada pritisnemo papučicu kvačila, mi u stvari, posredstvom niza poluga, djelujemo na sabijanju ovih opruga čime se lamela kvačila odvaja od zamašnjaka. Tako se, pritiskom na papučicu, prekida prijenos snage kroz kvačilo. Opruge koje pritišču potisnu ploču mogu biti spiralne ili tanjurastog oblika (uobičajenije). Sastavni dijelovi kvačila s tanjurastom oprugom prikazani su na našoj slici 1. Poklopac spojke nepomično je pričvršćen na zamašnjak i okreće se zajedno s njime. Na njega se, s unutarnje strane, oslanjaju opruge koje pritišću potisnu ploču. Potisni ležaj posljednji je od vitalnih dijelova spojke, a preko njega se prenosi sila s polužja koje vodi od papučice kvačila. Unutar potisnog ležaja prolazi osovina kvačila, prema mjenjaču.


poz...
text preuzet sa str.:
http://www.bug.hr/autonet/skola/tehnika/kuplung/
poz ;)
 
Hvala decki... :wink:
Masina od CTX-a nece bit ni pipnuta vec cu ju skinut s motora i stavit od drugu Elektronika (malo je jaci a u boljem je stanju)...kad se ova potrga onda vratim staru...
Dali ce trebat sta na rami mjenjat ili je mogu samo "staviti"?
Meni se cine jednake...samo malo cilindar veci...i dali ces auspuh od CTX-a pasat na taj cilindar?!
Rekli ste da pitam,hehe!
A ja ovako neiskusan...pa...
 
Razlika izmedu CTX i devedestke ti je u tome sto CTX ima 80 ccm i klip 46L a E-90 90 ccm i klip 48 L, isto tako CTX ima oko 7 konja a devedesetka oko 10, druge razlike u tehnickoj izvedbi masine gotovo i nema, bar sto se tice izvana pa ce ti sve pasat i nista neces tribat minjat. Kako je CTX cross motor getriba ti je u principu ista, svi su djelovi isti samo su prijenosi nesto malo laksi tako da on tvornicki ide oko 90 kmh a ako ti je masina od deve u redu triba bi ti standardan ici oko 110-120 sa prijenoson 14-27(mislin da su ti na CTX u 14-32). S auspuhom od CTX a i dellortom 22 vjerojatno bi ti triba ici jos malo vise
 
ss_ma5np4.JPG


To bi trebalo biti!! Kad daš gas poveća se broj okretaja, kvačilo i lamele zbog centrifugalne sile stisnu zvono i kreneš...... Kad padne broj okretaja, opruge vraćaju lamele i kvačilo natrag. Ovo je za skuter. Kod pravog motora se to radi polugom na lijevoj ručki. :mrgreen:
 
iste ti lamele idu kao tomosima modelima apn4 apn6 t14 e90.Sve je to isto samo sto na ctx i e90 ide 4 komada a na ostale3
Ctx ima zadnji lancanik 46 zuba seriski