Lanac labav i napet

kljucaj temu ispizdit ce te ova banda šŸ¤£
 
  • Haha
Reactions: cadjo
Kupljen D. I. D zvmx i jucer stavljen.
Evo i malo slika kako je to izgledalo, prednji lancanik na prvu jos izgleda super IMG_20221126_163119.jpg
Ali onda druga strana... IMG_20221126_163139.jpg
 
  • Like
Reactions: pikacu79
info:


prednji lancanik se trosi cca 3x brze od straznjeg (normalno, rotira toliko puta vise od zadnjeg i svaki zub je 3x vise u kontaktu s lancem nego zubi na straznjem lancaniku).

Moguce je preskocit jednu izmjenu zadnjeg lancanika kod promjene lanca (ne sugeriram, samo kazem da je cesto moguce bez posljedica za novi lanac), ali, prednji lancanik nebi nikad ostavio kod promjene lanca nego bi i njega zamijenio. Zapravo, mijenjam uvijek cijeli set, ali, eto, samo kazem da se zadnji lancanik trosi cca 3x manje od prednjeg. Neko ko radi sa setom 30-50 tisuca km stvarno nebi trebao stedit na tome nego mijenjat set. Neko ko ubije lanac sa cestim dizanjem na zadnji sa kuplungom i lanac mu traje bitno krace, velika je sansa da je zadnji lancanik u vrlo dobrom stanju kad treba lanac mijenjat jer je lanac ubijen. Glavno da u tom scenariju lanac nije dugo vozen u katastrofalnom stanju jer takav moze i zadnji lancanik ostetit, al zato imamo oci pa pogledamo da li su zubi na lancaniku kako treba (idealno, imaju isto "mesa" sa obje svoje strane, ako se vidi razlika: novi lananik kod promjene lanca - prednji lanacnik ce ionako izgledat puno gore od zadnjeg pa ne da nema smisla ga zadrzat, nego ce unistit novi lanac puno prije nego bi on trajao da ima ispravne lancanike )
 
Last edited:
  • Haha
Reactions: Branko-ST
info:


prednji lancanik se trosi cca 3x brze od straznjeg (normalno, rotira toliko puta vise od zadnjeg i svaki zub je 3x vise u kontaktu s lancem nego zubi na straznjem lancaniku).

Moguce je preskocit jednu izmjenu zadnjeg lancanika kod promjene lanca (ne sugeriram, samo kazem da je cesto moguce bez posljedica za novi lanac), ali, prednji lancanik nebi nikad ostavio kod promjene lanca nego bi i njega zamijenio. Zapravo, mijenjam uvijek cijeli set, ali, eto, samo kazem da se zadnji lancanik trosi cca 3x manje od prednjeg. Neko ko radi sa setom 30-50 tisuca km stvarno nebi trebao stedit na tome nego mijenjat set. Neko ko ubije lanac sa cestim dizanjem na zadnji sa kuplungom i lanac mu traje bitno krace, velika je sansa da je zadnji lancanik u vrlo dobrom stanju kad treba lanac mijenjat jer je lanac ubijen.
Ne ubija ga toliko dizanje s kuplugom koliko prelazak s glatkog na abrazivni asfalt.
 
Koliko sam ja dosad primijetio, prednji lančanik je napravljen od puno jačeg materijala nego zadnji pa mi ovo o bržem troÅ”enju prednjeg lančanika "ne drži vodu". Moje je iskustvo da se ljudima ne da skidati prednji jer obično nemaju udarni odvijač koji to časkom skine pa odustanu uz komentar "joÅ” je dobar". Rastezanje lanca na jednom mjestu je čeŔće nego po cijeloj dužini kada ga se ne održava,ili pere miniwashem bez milosti pa počnu "cvikati" pojedine karike. Kupio sam jednom motor sa skoro novim did lancem koji je bivÅ”i vlasnik uniÅ”tio neodržavanjem.
 
  • Like
Reactions: diesel power
Sad neznam koji se tvornicki stavlja naprijed, dal isto ko i otraga no straznji je bio sunstar, a prednji meeg, lanac je bio D. I. D.
Meni se cini da lanac najvise trpi kod naglog saltanja, ubrzanja, a nije dobro napet, onda dazi do "udaranja" po karikama, to sam primjetio na starom lancu prije nego sam ga zategnuo jer je voznja neudobnija kad je lanac labav.

I ovo sto se tice skidanja prednjeg lancanika ne kuzim problem, jer sam ga odpustio lakse nego i kotac i straznji lancanik, a isto tako i pritegnuo natrag.
 
Ja se iskrvio jednom, ne bi popustila matica ni za vraga, s udarnim odvijačem tek otpustila.
 
Ja imam vijak, mislim da je cak m8 sa vecom podloskom, stavio sam u brzinu i sve odpustio bez problema, isto i pritegnuo na tvornicki odredene momente.
 
Čenđao sam par puta lanac vazda mi je bio prednji nov novcat dok se zadnji pak istrosio ali moglo se koristit opet ali fakat je mala razlika u cijeni ne stavit novi.....sve u kompletu vazda...ali htio sam reci da bi mi prednji vazda izgledao super
 
  • Like
Reactions: Dene
T
Čenđao sam par puta lanac vazda mi je bio prednji nov novcat dok se zadnji pak istrosio ali moglo se koristit opet ali fakat je mala razlika u cijeni ne stavit novi.....sve u kompletu vazda...ali htio sam reci da bi mi prednji vazda izgledao super
I vazda piÅ”eÅ” vazda.šŸ¤”
 
Ja imam vijak, mislim da je cak m8 sa vecom podloskom, stavio sam u brzinu i sve odpustio bez problema, isto i pritegnuo na tvornicki odredene momente.
Nemoj vise tako radit (stavljat u brzinu) nego zaglavi zadnji kotac nekako (zadnja kocnica, ili sipka omotana krpom, ili neko drvo provuceno kroz zadnju elgu i uglavljeno u straznu vilicu).

Idealno, odserafljivanje prednjeg lancanika bez ikakvog uglavljivanja i sa motorom u leru pa sa pistoljem otpusitit, a zategnut kilokljucem, ali tada treba zaglavit zadnji kotac (gornje opisanim metodama).

Cak, iako zapravo nije potrebno, ali, koristiti stari lanac za to, nek on trpi, pa kad se promijeni prednji lancanik, tek onda stavit novi lanac.
 
  • Like
Reactions: Shepa and cadjo
Nemoj vise tako radit (stavljat u brzinu) nego zaglavi zadnji kotac nekako (zadnja kocnica, ili sipka omotana krpom, ili neko drvo provuceno kroz zadnju elgu i uglavljeno u straznu vilicu).

Idealno, odserafljivanje prednjeg lancanika bez ikakvog uglavljivanja i sa motorom u leru pa sa pistoljem otpusitit, a zategnut kilokljucem, ali tada treba zaglavit zadnji kotac (gornje opisanim metodama).

Cak, iako zapravo nije potrebno, ali, koristiti stari lanac za to, nek on trpi, pa kad se promijeni prednji lancanik, tek onda stavit novi lanac.
Kuzim ja to, ali ovo je sarafic m8 koji se priteze na 5.5kg, to bi mogo i sa rukom skidat i pritezat. Tako sam i zadnji lancanik, kad mi je kotac bio na stolu stezao sam na nacin da sam ga jednom rukom drzao i drugom stezao moment kljucem, a ide na duplo jaci moment.
 
Kuzim ja to, ali ovo je sarafic m8 koji se priteze na 5.5kg, to bi mogo i sa rukom skidat i pritezat. Tako sam i zadnji lancanik, kad mi je kotac bio na stolu stezao sam na nacin da sam ga jednom rukom drzao i drugom stezao moment kljucem, a ide na duplo jaci moment.
Da, ima raznih nacina kako se pricvrsti prednji lancanik, Kawasaki na primjer tvornicki brutalno steze maticu (iako je nazivno oko 140-150Nm) i udarni pistolj je daleko najjednostavnije rjesenje (cesto treba biti jak pistolj jer slabiji ne mogu), a i najsigurnije je pistoljem. Bilo slucajeva da je poluga od preko metra i covjekom na njoj rezultirala bez uspjeha, a to sigurno i nije najzdravija metoda
 
  • Like
Reactions: gvo