Lančanici, prednji i zadnji

Igormeister

New member
Ovak: koji bakovi serijski koriste takozvane tanjuraste ( udubljene ) prednje lančanike?
Stavio sam znatno širu felgu i gumu od serijskih, pa moram pomaknuti lanac 8mm prema van.
Ne mogu iskopat nikakav katalog na netu, a svi prodavači koje sam zvao ( a zvao sam ih preko 12 )
barataju samo oznakama modela i serijskim brojevima, bah...
Navodno neki Kawci Z serije i neke Yamahe imaju takve?

ofusettofurontosupuroketto.JPG


Meni treba za Hondu, znači unutarnje ozubljenje kao CBR / VF serija.
 
ja san ubaciva na stari z900 od zx6r 98 godina,i on ti ima konusni(tanjurasti) prednji zupcanik izbacen 7 milimetara(tocno)!!
ja sam tokario i zadnje leziste zupcanika da poklopim centar jer naprijed nisam vise mogao izlazit zbog dekla!(poluzje kumpluga je unutra pa san glodao koliko sam mogao)lanac mi prolazi 2mm.od gume!
meni je ozubljenje pasalo,tj. bilo je identicno!
ja sam dosao u motomaina u veliku goricu,mislim da je vlasnik bio za pultom,otvorili smo katalog sa slikama i svim tlocrtima i bokocrtima,te mjerama u milim. i br. zubi lancanika(ja sam svoj stari donio),nasli od z900,nasli od zx6r,usporedili,identican,imao ga je na lageru,140 kuna,i uzeo sam 10 clanaka duzi lanac(i to je bilo na lageru),platia,dovidenja

pozdrav
 
Ja sam to riješio na drugi nacin a izbacio sa 13mm prednji zubcanik
Naime pošto sam ostavio lanac i zadnji zubcanik od fzr a on ima 532 lanac koji nije standard nisam nikako mogao naci prednji zubcanik sa istom ružom za moj motor
Ružu sam ostavio od originala a  tokari su mi na nju  zavarili okruglu cijev za novi prednji zubcanik
Znaci prednji stari  zubcanik je smanjen na unutrasnji promjer cijevi  dok je novi zubcanik njegoc centar istokare na vanjski promjer cijevi i sve to dobro zavareno

Imaš drugu opciju koja ne odgovara svima tj ovisi koliko ti je odvojen lanac od gume ali ako te to zanima da ne objašnjavam budem ti poslao link kad ga nađem, sa njim se može vecinom dobiti bar 3mm
 
31 said:
Ajde napiši točno koja mašina je u pitanju,i od čega ti je zadnji kotač pa ču ti dati točne podatke koji ti trebaju.neznam kakva ti je to honda cbr/vf serije?cbr ima ima 12 zubića dijametra 28mm vanjski a unutra24mm,a vf 26 nutarnji a 30 mm vanjski i 13 zubića(to na osovini koja izlazi iz getribe)pretpostavljam da ti je zadnji kotač od nekog novijeg modela,što znači da će i dimenzije lanca biti problem.lijepo napiši točno od čega je što pa ti ja točno napišem po d.i.d katalogu što ti ide.Bojim se da ti od kawasakija  ništa ne paše.Oni imaju izbačene pinjone za 8,8mm ali su osovine malo drugčije.jedna je ista ali su na hondi zubi 6 x 6 mm! ili su vanjski zubčanici za lanac 63o a na hondi 520.Ja sam jednom imao sličan problem ali sam ga riješio tako da sam istokario zube na originalnom pinjonu i sredinu na "novom,izbušio rupe,narezao navoje zašerafio i odsjekao glave,ali to je krvnički posao je je cementacija na pinjonima strašna.

Yesss!
Čovjek sa resursima!  (y)

E, ovak: mašina je Honda VF1000R '86 i ima lančanik kakav si gore naveo.
Ali, ono što me zbunjuje je to da na nju paše i lančanik od honde CBR 925 RR ?!
Unutarnje ozubljenje im je identično, huh ?!
Zadnji kotač je 17"/6" od gorespomenute CBR-ke.

I ja sam mislio tokariti dva lančanika pa proizvesti tanjurasti, ali svi tokari samo blijedo gledaju i odmahuju glavom.
Boje se da ne polome vidia nož u startu.
Jel moguće raskaliti lančanike, potokariti ih, zavariti zajedno, pa opet kaljenjem vratiti na prvobnitnu čvrstoću / tvrdoću?
To bi trebao biti reverzibilan proces, barem kod materijala predviđenih za termičku obradu, ne?
 
STobulj said:
Ja sam to riješio na drugi nacin a izbacio sa 13mm prednji zubcanik
Naime pošto sam ostavio lanac i zadnji zubcanik od fzr a on ima 532 lanac koji nije standard nisam nikako mogao naci prednji zubcanik sa istom ružom za moj motor
Ružu sam ostavio od originala a  tokari su mi na nju  zavarili okruglu cijev za novi prednji zubcanik
Znaci prednji stari  zubcanik je smanjen na unutrasnji promjer cijevi  dok je novi zubcanik njegoc centar istokare na vanjski promjer cijevi i sve to dobro zavareno

Imaš drugu opciju koja ne odgovara svima tj ovisi koliko ti je odvojen lanac od gume ali ako te to zanima da ne objašnjavam budem ti poslao link kad ga nađem, sa njim se može vecinom dobiti bar 3mm

E, taj postupak sam ja pronašao na svim stranim forumima, i to dečki rade kao najuobičajeniju stvar...
Kako se to ponaša pod opterećenjem?
Razlika u materijalu lančanik-cijev-lančanik?
Način varenja?
CO2, oldskool elektrolučno ili neki fancy TIG / MIG ?

Ne bih želio čuti zlokobno KRUNČ! s lijeve strane, pogotovo ne kod neke ozbiljnije brzine...  :bicikler:
:D
 
netko je spomenuo da mu lanac od gume prolazi samo 2 mm a meni uopce nema razmaka izmedju lanca i gume  :mrgreen:
slozeno je na knap a neki su se ma motori.hr party-ju uvjerili u to :)
 
Igormeister said:
E, taj postupak sam ja pronašao na svim stranim forumima, i to dečki rade kao najuobičajeniju stvar...
Kako se to ponaša pod opterećenjem?
Razlika u materijalu lančanik-cijev-lančanik?
Način varenja?
CO2, oldskool elektrolučno ili neki fancy TIG / MIG ?

Ne bih želio čuti zlokobno KRUNČ! s lijeve strane, pogotovo ne kod neke ozbiljnije brzine...  :bicikler:
:D

Ne znam kako se još ponaša ali se nadam na kroz 15 dana budem znao :mrgreen:
Cekam još da se mašina sastavi te cu onda probati a vareno je sa TIG
Ne mogu naci link gdje ti pokazuje kako zadnji zubcanik ubaciti 2-5mm ovisi o širini gume ali cim još prokopam sve favorite budem našao
 
pošto si mu uvalio bubu u svezi ovog pucanja i vara, pala mi je jedna ideja a razgovarajuci sa tokarom rekao je da je moguce
Naime pošto postoje ruže koje su u originalu šire nego moje originalne mislio sam napraviti nešto kao prsten ali sa offsetom tako da sam si olakšao onda i promjenu zubcanika kada se potroše
Naime isto je od kojega je motora bitno je samo da je za taj lanac
Rekao mi je da je to i lakše napraviti nego ovo sa cime se dosta zajeb.... jer je zubcanik tvrd te da ga je jedva istokario
Loše skicirano  :oops: :oops: ali  Igormeister-e mislim da razumiš o cemu pricam

 
STobulj said:
pošto si mu uvalio bubu u svezi ovog pucanja i vara, pala mi je jedna ideja a razgovarajuci sa tokarom rekao je da je moguce
Naime pošto postoje ruže koje su u originalu šire nego moje originalne mislio sam napraviti nešto kao prsten ali sa offsetom tako da sam si olakšao onda i promjenu zubcanika kada se potroše
Naime isto je od kojega je motora bitno je samo da je za taj lanac
Rekao mi je da je to i lakše napraviti nego ovo sa cime se dosta zajeb.... jer je zubcanik tvrd te da ga je jedva istokario
Loše skicirano  :oops: :oops: ali  Igormeister-e mislim da razumiš o cemu pricam

Odlična ideja!
Potrebno je malo projektiranja i dobra glodalica, al onda imaš riješenje za ubuduće.  (y)
 
31 said:
VFR 1000 R(E,F,G)84-6G Ti paše pinjon sa bilo koje cbr 900 rr.jer je osovina ista.na vfr ide lanac 530 a na cbr ili vtr idu 520 i 520er trkaći lanci.(lanac za trkaće motore od 500ccm debljine 17,6mm 520erx ti je najuži,osim520ers2 koji je 16,8 ali je za 250ccm).Dakle tu si ukrao 2,5mm.Pinjon od vfr-a je debljine 14,5mm a sami zubi su 8,8mm dakle cca2,52mm odmaknuti od bloka.Ako ideš na trkaći lanac i staviš pinjon od cbr900rr 96-99,on je debljine17mm,a zubi su 5,8mm ( u sredini su)dobijaš još11,2mm.dakle 5,6mm sa svake strane.Uzeo sam u obzir da si mjerio sa lancem 530 koji ješirok 20,3mm i to je plafon bez kemijanja sa tokarskim strojem i švasaparatom i to bi ti trebalo biti dovoljno.Nažalost jedino Honda ima debljinu osovine 30mm i tu pomoći nema.Svi podaci su ti iz D.i.D kataloga.kataloški broj pinjona je 7130 i postoji 14,15 i 16 zubi.Ako nešto nije jasno navečer ću opet biti na forumu pa pitaj.Ugodnu zabavu

Hvala najljepša za info, riješio sam problem!  :D

Sve u svemu, gledam ja tu felgu, lanac i osovinu...  :eek:pakoljut: i u trenutku inspiracije,
pljusnem felgu na stol, fleksericu u ruke i odrežem 5 milimetara ruba kućišta amortizera zadnjeg lančanika!  :mrgreen:
Skinuo sam još i 5mm s same glavčine lančanika, pobrusio gumice za 5mm i sve utisnuo na mjesto.
Za divno čudo, sve je ispalo 100% u centru, bez imalo odstupanja!  (y)
Time sam lančanik približil felgi za 5mm; sad lanac prolazi 2mm od gume, a naprijed je potrebno samo 2mm offseta.
Naprijed sam stavio lančanik od CBR900RR s 16 zuba, koji daje offset od 2mm.
Sad mi paše i origi lanac, eventualno ću otraga staviti manji lančanik s 41-im zubom (sad je 42).

Dečki, mislim da sam dužan veliku rundu!  :wink:
 
Paaaa... planiral sam ostavit mjesta za eventualnu gumu širine 230mm, a i bilo mi je žao prtljat po tak lijepoj felgi.
Al zbroj faktora je utjecao na konačnu odluku.  :D
 
Ako si to sve brusio sa brusilicom kako možeš biti siguran da si sve tocno skinuo tj da stražnji zubcanik nece "plesati" rani neravnomjernog skidanja
Tako sam i ja mislio skratiti za par mm ali svagdje sam procitao da se to radi kod tokara da može ravnomjerno skinuti one utore,gumice.... pa mi je lakše bilo napraviti offset prednjeg zubcanika
Možda se to na oko nece vidjeti ali pro vecim brzinama i lelujanju zubcanika siguran sam da ce puknuti lanac
 
Brusilicom sam uklonio samo onaj vanjski dio plašta kućišta.
Gumice sam obrusio sve na istu veličinu i kontrolirao paralelnost.
Centričnost cijelog sklopa osigurava centralni cjevasti distancijal, koji dolazi između felge i glavčine zupčanika,
a kojeg sam slučajno imao odgovarajućih dimenzija ( 5mm kraćeg ).
Ja sam brusio samo "kozmetičke" dijelove, ona prava mehanika je ipak tokarena.  (y)