Litij baterija

Danijel 23

Well-known member
Sa čime se puni litij akumulator. Dali može onaj pameti mali punjač iz Lidla?
 
Last edited:
:rolleyes:
 

Attachments

  • IMG_20220108_162235.jpg
    IMG_20220108_162235.jpg
    2.3 MB · Views: 0
Ako ne podrzava takve baterije nazivno, dobar je samo za nadopunit do odredjene mjere (recimo da ti je moto isisao bateriju iz nekog razloga, pa da napunis tako da mozes upalit motor), ali ne do kraja punit kao sto bi olovnu bateriju i pustio punjac da ju odrzava. Ostavit ga ustekanog na takvoj bateriji nakon sto se ona napuni je ne samo stetno za bateriju, nego potencijalno opasno zbog pozara.

S druge strane, ako ti motor ne vuce struju dok miruje, takve baterije ni ne treba nadopunjavat jer im je samopraznjenje skoro nepostojece, tako da ako ne vozis mjesecima, pa cak i godinu dana, to nece ispraznit bateriju (osim ako motor konstantno ne vuce struju iz nekog razloga)
 
  • Like
Reactions: prpa and Shepa
Onda nahranim marvu i ništa nediram. Motor je ispravan i čeka travanjsku ševu!
 
Last edited:
  • Like
Reactions: enduro
Obicno je preporuka za sve te lifepo4 da se ne puni preko 15V. Pored ovog sto je alfa napisao.
 
  • Like
Reactions: ktm08
Mislim da možeš slobodno ako je motor puni sa 14 i nešto zašto ju punjač nebi punio ionako bi svaka takova baterija trbala imati BMS ugrađen u istu.
Isprobano na bateriji od bušilice i radi (12V baterija)
 
Skini je sa motora i stavi negdje u toplo, na proljece ugradi i vozi.
niti jedna vrsta baterija se ne cuva na toplom. OK, ne sad neki veliki minusi, ali ne na toplom ako je moguce. To kaj joj je kapacitet nesto manji dok je hladna ne znaci da je prazna, stavi ju takvu na toplo i vratit ce se kapacitet, a nece degradirat vremenom kao sto bi na toplom.
 
  • Like
Reactions: ktm08 and Nino777
divna dalmacija i zimske temperature...
 
Mislim da možeš slobodno ako je motor puni sa 14 i nešto zašto ju punjač nebi punio ionako bi svaka takova baterija trbala imati BMS ugrađen u istu.
Isprobano na bateriji od bušilice i radi (12V baterija)

Krivo mislis. U motorima se koriste lifepo4 zadnje vrijeme i oni jednostavno skure jedan clanak ako punis sa vise od 15V, tu cak spominju 14.6. Ti vidi kako hoces, ali netreba davati savjete drugima koji su protivno struci. Nebi bezveze radili posebne punjace za litij.
Motor puni 14.4 cca najvise i nema ovih modova. Bio sam i ja pametan pa sam ostavio da mi obican punjac puni preko noci i gle motor nije htio upaliti vise. Kad smo je otvorili od 3 clanka jedan je izgoren, iako ima BMS. Garancija naravno nije vrijedila.

If you want to use a lead acid charger on a lithium battery you can, HOWEVER, you must NOT use a lead-acid charger if it has an automatic “equalisation mode”, which cannot be permanently turned off. A lead-acid charger that can be set to charge no higher than 14.6v can be used for regular charging and then MUST be disconnected after the battery is fully charged. DO NOT leave the lead-acid charger connected to maintain or store the battery, because most will NOT maintain the proper voltage charge algorithm for lithium batteries and damage will occur to the battery and this is not covered under battery warranty.
 
  • Like
Reactions: Nino777 and Igor28
Krivo mislis. U motorima se koriste lifepo4 zadnje vrijeme i oni jednostavno skure jedan clanak ako punis sa vise od 15V, tu cak spominju 14.6. Ti vidi kako hoces, ali netreba davati savjete drugima koji su protivno struci. Nebi bezveze radili posebne punjace za litij.
Motor puni 14.4 cca najvise i nema ovih modova. Bio sam i ja pametan pa sam ostavio da mi obican punjac puni preko noci i gle motor nije htio upaliti vise. Kad smo je otvorili od 3 clanka jedan je izgoren, iako ima BMS. Garancija naravno nije vrijedila.

If you want to use a lead acid charger on a lithium battery you can, HOWEVER, you must NOT use a lead-acid charger if it has an automatic “equalisation mode”, which cannot be permanently turned off. A lead-acid charger that can be set to charge no higher than 14.6v can be used for regular charging and then MUST be disconnected after the battery is fully charged. DO NOT leave the lead-acid charger connected to maintain or store the battery, because most will NOT maintain the proper voltage charge algorithm for lithium batteries and damage will occur to the battery and this is not covered under battery warranty.

Moj motor na leru pokazuje 14.4V na satu, 14.7V na okretajima ispod cca 4000, a na visima 14.8V. Provjerio i multimetrom, precizan je pokazivac na satu motora.
 
Mislim da je bitno da neide preko 15, jer sam negdje procitao da ih to ubije. Osim ovog ostavljanja na punjacu.
 
Pa jel ovaj punjac na slici nema sam da prestane punit kad je napunio akumulator?ili to nema veze posto je drugaciji aku u pitanju(Litijski)
 
Ctek Lithium XS ti je dobar punjac ili Ctek 5.0 Powersport
 
kupi se punjač i za 3 put manje para, više manje svi danas podržavaju ta litij govanca..
 
  • Like
Reactions: WraGG
što prvo dođe pod ruku, krpa, voda, bilo što :mrgreen:
kod mene samo sic najebo jer sam ga u sili doslovce strgao s motora :ROFLMAO: e da, garaža mi je smrdila 2 tjedna
 
Ja san stavija SHIDO litijsku bateriju na svog Suzukija bez ikakvih prerada (samo plug&play) iako je motor iz 2008. i ima cilo punjenje prilagođeno standardnin kiselinskin baterijama.

Voltmetar pokazuje od 14.2 do 14.8 i evo već 2 godine sve uredno. :unsure: