Mali savjeti za motoriste

Drugi sprej kojim mozete odstraniti musice sa stakla je Rex-ov. Sprej mozete prskati svuda i po hladnjaku i po plastikama i po viziru.
Mozda se neko pita, sta je tu cudno ali vizir je osjetljiva stvar  :mrgreen: koji hocemo drzati u vrhunskom stanju.
Samo malo da skrenem paznju na vizir. Na slici mozete vidjeti kako ga je "izgrizao" sampon za pranje koji je malo duze stajo.  :misli:

Zato prilikom uporabe sredstava trebate dobro procitati sta pise ili pitati nekog tko je to koristo.
Sprej se inace nanosi na poznati nacin prskanjem i ne smije se dozvoliti da se osusi. Minut, dvije i ispiremo ga sa vodom. Zaostale musice lagano obrisemo.

Misljenje: Dobar i jeftin

Ocjena:  (y)  (y)  (y)

Sprej mozete kupiti na benzinskama INA-e za 23,79 kn konkretno ima ga u Sveti Ivan Zabno na INA-i

Najava savjeta za sutra: Sprejevi za otklanjanje musica
 
Zadnji ali najbolji sprej je Arexons.

Sprej se takodjer nanosi prskanjem pomocu rucne pumpice i moze se prskati po svemu. Ostavi se da djeluje par minuta te se nakon toga ispire. Poslije djelovanja spreja sve tvrdokorne "bestije" se nekako raskvase i omekane nakon cega se vrlo lako uklone. Jednim prelaskom spuzvom ne ostaje vise nista.

Misljenje: Vrlo dobar sprej, tesko nabavljiv

Ocjena:  (y) (y) (y) (y) (y)

Kod nabavke spreja nastaju problemi, kupio sam ga u trgovini auto dijelova i kostao je 24 kn. Kupio sam ih jedno 10 te ih vise nema. Daljnja potraga nije urodila plodom.

Najava savjeta za sutra: Suho pranje
 
Jeste li ikad htjeli otici sa motorom negdje, ali vam ga se nije dalo cijelog prati ili jednostavno niste imali vremena.
Naravno da tamo gdje ste se uputili hocete imati iole cist motor, jer bas tad se hocet pokazati curi/decku, kolegama sa posla, zavidnom susjedu i sl.  :mrgreen:
Za to ima rjesenja.
Ja koristim Glass Cleaner. Sprej dobro promuckate i poprskate po povrsini koju hocete oprati. Pricekate par sekundi dok se stvori fina pjena i nakon toga povrsinu obrisete mekanom krpom (pamucnom maicom). Rezultati su zadovoljavajuci s obzirom na brzinu postupka.
Sto se tice sigurnosti, ja sprej koristim preko 3 godine prskao sam nove i stare motore sa njim, ali sam se zadrzavao na faru i vziru. Lakirane dijelove sam izbjegavao prskati pogotovo na novim motorima, mada nisam zamjetio niti mala ostecenja na laku.

Misljenje: Dobar za povremena pranja, dobra cijena

Ocijena:  (y)  (y)  (y)  (y)

Sprej mozete kupiti u trgovinama auto kozmetike za ispod 20 kn. Mislim da sam ga vidio i u Pevec-u

Najava savjeta za sutra: Suho pranje
 
Originalan Aprilijin top je već požutio od temperature i rekoh si: "Kvragu idem probati ispolirati!" - nisam pobornik mrljanja sa raznoraznim pastama. (slika 1 - početno stanje)
Smisao savjeta je i što jeftinije proći, pa sam uzeo DM-ov proizvod "Denk Mit" za čišćenje posuđa i kuhinjskih elemenata od inoxa. Ako ne ostaju tragovi na posuđu, pa neće ni na auspuhu! (slika 3)

Sljedivši upute, priredio sam mokru spužvicu, vlažni sudoper (kako se vec zaziva ovo plavo čudo na slici 2) i suhu krpicu (gaza) za kasnije sušenje.

Sredstvo sam prvo nanosio spožvicom i sudoperom koji su bili vlažni, no nije bilo nekog posebnog efekta, osim što se skidalo dosta prljavštine. Tako da sam samo oprao ispuh vodom, obrisao ga i suhom krpicom počeo nanositi sredstvo. Odlično je svojstvo sredstva da se jako brzo osuši nakon sto prestanete sa poliranjem, pa ga se jako ukloni čistom suhom krpicom.

Napomena: Jedan dio topa je graviran i time hrapav. Prilikom čišćenja će ostati tragovi prelaska krpice. Nije ništa zabrinjavajuće - to su tragovi prljavštine. Samo pređite mokrom spužvom dva puta u istom smjeru i nestat će. Ne morate se truditi takve djelove očistiti - uzaludno je.

Postupak sam ponovio 3 puta i rezultat je bio odličan! Top je neprepoznatljiv i kakvog ga se sjeća samo prvi vlasnik  :mrgreen: (slika 4)

Prednost ovog sredstva je što i odlično djeluje na aluminij. Istim sredstvom sam ispolirao stražnju vilicu i ramu Aprilije. Veoma ugodan rezultat. Ne morate se bojati za aluminijske površine!

"Denk Mit" sredstvo za čišćenje inoxa možete kupiti u DM trgovinama, a cijena je oko 20kn. Veoma jeftin put ka originalnom izgledu inox djelova. Sredstvo nije agresivno pa neće oštetiti lak ako slučajno pređete po oklopima.

Ocjena:  (y) (y) (y) (y)
 
Evo da i ja nesto kazen sta se tice pranja motora posto se tim bavim vec 5 god.
Ovako ja to radim:
-Motor pocinjem prat nakon sto se ohladi.
-Felge,musice,i sve ostale djelove na kojima ima masti strcam sa tekucinom koja se zove forclean cijena je oko 30kn u ducanima auto kozmetike.
-Viskoko tlacnim peracom (vecinom to bude Karacher) prolazim sve ono sto sam prethodno nastrca Forcleanom.
-Nanosim auto shampon(jer mi se taj pokaza najboljim) sa obicnom spuzvom(ni slucajno s onom za sude).
-Shampon ispiren obicnom vodom
-Motor tada brisem imitacijom jelenske kozice koja mi se pokaza naj boljom kosta oko 70 kn.
-Nakon sta san ga obrisa ispusem sa kompresorom sve elektricne dijelove,lezajeve uglavnom cijeli motor.
-Poslje toga ostale kapljice pobrisem s krpom koju sam prije koristia.
-Za mazanje guma koristim Pneubel kojega nanosim pinelom i nakon nanosenja ga obrisem obicnom suhom krpom kako tekucina nebi dosla na gaznu povrsinu gume.

To bi bilo to sta se tice pranja
 
Posto je Demza opisao poliranje morati cu nastaviti u istom smjeru.

Sta kad imate malo žešća oštecenja, nakupine gume, katrana, hrdje. Nista se ne sekirajte i to se rijesi.
Zahvaljujuci omiljenoj stranici i njihovom savjetu dosao sam u posjed Never Dull "vate".
Vata koja ne uljeva povjerenje pokazala se odlicna.
Pokazati cu vam samo neke primjere kako sam je koristio mada ima i upozorenja.

Na ispusnoj cijevi mi se pojavila ruzna nakupina spaljene gume od cizme (ne pitajte kako). Prvo sto trebate je sastrugati velike dijelve sa ispuha. Konkretno ja koristim mali nozic.
On ne guli ispug, a struze prljavstinu.
Kad smo ogulili necistoce slijedi poliranje vatom.
Trljajte laganim, a na mjestima jacim pokretima (oprez) mjenjajte stranu spuzvice.
Nakon par sati  :mrgreen: (salim se) minuta imate ok ucinak.
 
Takodjer znam da vozite po kisi i da vam se onda na ispuhu pojave ruzne nakupine blata i kamenca, koje klasicnim nacinom pranja ne idu dole.
Never Dull ponovo na dijelu.
Vjerujte u stvarnosti bolje izgleda nego na slikama. Namijerno sam ostavio dio na ispusnoj grani da se vidi razlika.
Vata takodjer super polira alumini, pogledajte polugicu kvacila.

Misljenje: Vrlo dobra vata, razumne cijene. Prilikom uporabe morate biti jako oprezni.

Ocijena:  (y) (y) (y) (y) (y)

Vatu mozete kupiti u trgovinama koje drze Valvolin za 49 kn ili u Velikoj Gorici, Motormanija za 60 kn (sto je bezobrazno). Takodjer ima je i u Varazdinu Super Bike (dosta skupa trgovina)

Najava savjeta za sutra: Opasnosti pri uporabi Never Dull vate
 
Naj lakse je dati savjet i svoje misljenje o necem. Kako se kaze za misljenje, svi ga imaju, ali treba iza svojih savjeta stajati kad dodje do problema.
Obicno kad dodje do problema, kaze se pa nisam tako mislio, pa nisi me dobro shvatio i slicno.

Zato da ne bi bilo problema stavljam upozorenje kod Never dull-a.

Pasta je krajnje opasna i kad sa njom radite ne smije te stiskati ko manijak. Nego pokreti moraj biti odmjereni i uz stalnu kontrolu. Ako se toga ne drzite, doci ce do "sranja".
Evo primjera kako se moze unistiti ispuh na ganc novom motoru.
Takodjer matirane povrsine, kao sto je ispuh kod starijih ER5 zaobilazite u velikom luku. Mali dodir vate sa takvom jednom povrsinom i ode sve.
Kod poliranja aluminija takodjer treba jako paziti jer vata skida povrsinski oksid, jest da se sjaji, ali ako hocete vrhunski rezultat morate opolirati cijelu povrsinu koju ste dotakli.
 
Prije nego sto pocnemo usminkavati evo jos malo o pranju.

Opasno ste bolestan frik i hocete imati motor cist u svakom trenutku. Ovi sa RR-ovima znaju da cim se malo nekud mrdnu musice su tu, ali i za to ima lijeka.
ArmorAll-maramice su super. Sve sitne necistoce mozete obrisati dovoljno velikim maramicama koje su vlazne taman koliko treba. Za obrisati musice, fleke od prstiju na rezervoaru, prasinu super. Mozete cak obrisati i kotace.

Misljenje: Maramice zauzimaju malo mjesta te ih mozete nositi uvijek sa sobom

Ocijena:  (y) (y) (y)

Maramice mozete kupiti u Bili, Pevecu, KTC-u i kostaju 19,90 upozorenje za Viroviticane u Trgocentru preko 40 kn (stvarno bezobrazno)
 
Svako dodje do situacije kad malo zaprlja motor, te ta zlocesta voda i necistoce matiraju povrsine koje su inace sjajne.
Da ne gubite nadu pokazati cu kako mozete vratiti sjaj svom karbonskom ispuhu i jos neke sitnice.

Ispuh najprije trebate dobro oprati kako bi bili sigurni da ste sve necistoce detljno odstranili. To radimo na uobicajen nacin. Nakon pranja i susenja ispuh poliramo Armor All-ovim maramicama za plasticne dijelove.
Maramice namijenjene odrzavanju kontrolne table su se pokazale kao fantasticno rijesenje.
 
  • Like
Reactions: Lucky78
Na slikama se ne vidi dovoljno dobro razlika, ali u stvarnosti rezultati su puno bolji.
Sve dijelove od plastike mozete slobodno preci maramicam, sjaj je fantastican i sto je najbolje ostaje i nakon susenja.
Sjaj ostaje i kad zagrijete ispuh sto je zbiljla super. Prilikom primjene, ostaje tanak mastan sloj koji naknadno brisete istom maramicom, ali kada se maramisa potrosi na ostalim dijelovima. Poslije brisanja nema ni traga masnom, ostaje samo sjaj.
Sto se sigurnosti tice, ja ih koristim godinama i niti jedan plasticni dio nije pokazao niti mali problem uslijed tretiranja.

Misljenje: Izrazito dobre maramice

Ocijena:  (y) (y) (y) (y) (y)

Maramice mozete kupiti u Bili za 22,90 kn ili KTC-u za ispod 20 kn
 
EVO MALO OD MENE! 8)

Probao sam skoro sve sprejeve za lanac i za sve je broj 1 DID,probajte pa čete vidjet
Što su tiče pranja kacige NI POD RAZNO KORISTIT NAVEDENO SRETSTVO ZA ČIŠČENJE,dve Arai rx7 su mi se koplet raspale od te kemije,mehanizmi za vizir,ventilacijske kapice i ostalo,sve se otopilo.Radio sam scene oko toga svega,od toga jedna mi se kaciga raspala na ciljnoj usred vožnje na Grobniku.Nakonrasprave oko toga sa glavnim uvoznikom Araia za Sloveniju Pintarom stvar je bila jasna.
Nakon toga samo topla voda ili tekuči sapun i to je to :drunk: :drunk:
 
Na zahtjev kr1408hc-a opisati cu Silicone spray.
Za sprej sam cuo iz savjeta na omiljenoj mi sranici i posto su ga nahvalili morao sam ga kupiti.
Orginal teks mozete procitati na :
http://www.motori.hr/cgi-bin/cl.rr?id=614&str=1

Dok ga autor savjeta dosta hvali ja imam malo drukcije mišljenje. Napominjem da je ovo mišljenje subjektivno i mozda ce te vi imati drukciji dozivljaj spreja.

Sprej se nanosi prskanjem sa cca 20 cm u tankom sloju i odmah na povrsini ostavlja "masan" trag. Neki bi rekli nije to masan nego silikonski, ali meni malo vuce na masan. Taj trag se ispolira mekanom krpom i sve bude super.
Zbilja sam se trudio da sprej koristim poslije svakog pranja, ali jednostavno mi nije lego. Ocekivao sam lakse pranje motora; to se nije desilo. Cinilo mi se da se prasina i musice jos vise lijepe na moje napskane dijelove te sam ga za tu namijenu potpuno izbacio.
Naravno nasao sam mu drugu namijenu. Pokazao se kao fantastican za mazanje svornjaka koji spajaju "fuzice" Drzaci nogu poslije mazanja sprejem su bili super pokretni, cisti i vrlo uredni. Nemaju niti malu pojavu hrdje i cini mi se da izrazito dobro odbijaju vodu. Mozda vam to nije toliko bitno kod vasih drzaca, ali za suvozacicu je super. Kad se naprska suvozacki fuzic se puno lijepse otvori i zatvori.
Takodjer sam ga koristio za podmazivanje prekidaca. Jednostavno u utore naprskam malo spreja. Nakon dvije godine ucestalih pranja, nisam imao niti jedan oksidiran kontakt u prekidacima.
Moram spomenuti jos i to da "mascenje" nisam primjetio samo ja vec i drugi. Kolega Enigm@ ima silikonski sprej firme Macota i kaze za nega da je puno bolji. Ja mu vjerujem.

Misljenje: Sprej upitne uporabne vrijednosti, vrlo dobro obavlja neke poslove. Nije previse skup jer se malo trsi i dugo traje. Vrlo tesko nabavljiv.

Ocjena:  (y) (y) (y) za nesto

Sprej sam platio izmedju 28 i 35 kn i kupio sam ga u trgovackom centru Adut. Nakon toga trazio ga svugdje i nisam ga vise mogao naci. Bio i kod Valvoline zastupnika (skoro svih u Slavoniji) ali oni ga vecina smatraju nebitnim sprejem. Imaju neku foru da moraju naruciti cjelu kutiju pa im se ne isplati. Mozda i to govori puno :misli:
 
Da nastavimo gdje sam stao  :mrgreen:

Ima jedna stara strojarska uzrecica, ako ne znate problem rijesiti na najmanje tri nacina vi bas ne znate puno o problematici kojom se pokusavate baviti  :wink:

Da bi covjek bio sto objektivniji i da bi mogao sudjelovati u nekoj raspravi potrebno je da pristupi problemu sa vise strana, ovaj tu hocu reci sredstava  :mrgreen:

Imamo Nigrinove maramice za suho pranje. Maramice dolaze u vec klasicnom pakovanju i za razliku od ArmorAll-ovih ima ih 15. Na prvi pogled super, ALI (taj prokleti ali) kada izvadite i razmotate maramicu ona je ko maramica za nos (mala). Maramica dovoljno vlazna i dobro odstranjuje packe i vece necistoce.
Cijelo pakovanje zbilja mozete spakovati pod sjedalo i imati ga uvijek blizu.

Misljenje: Manje nego ArmorAll-ove te se sa njima moze obrisati manja povrsina motora. Kupiti ako nema drugih

Ocjena:  (y) (y) (y)

Maramice sam nabavio u trkovackom centru Homilli, ali ima ih i u Pevecu kostaju izmedju 25 i 28 kn.

Najava savjeta za prekosutra: Suho pranje-Motul
 
Trebate brzo urediti motor, probajte na ovaj nacin.

Imamo Motulov sprej za suho pranje. Sprej se prije uporabe treba dobro promuckati i prskati sa udaljenosti 20 cm u protivnom dobijete jedan gust sloj koji se vidi na fotografiji. Naneseni sloj vrlo slici vosku, ali je drukciji i zbija dosta dobro uklanja i veca zaprljanja.
Nakon prskanja, sa mekanom krpom, ne cekajuci niti malo, vrsite brisanje. Pazeci da mijenjate krpu i da bude cista. Nakon par sekundi cca minut dobivate zbilja sjajnu i cistu povrsinu.

Misljenje: Vrlo dobar, ali skup sprej, cijena mu umanjuje korisnost

Ocjena:  (y) (y) (y) (y)

Sprej mozete kupiti u MMS (Pz) ili Big Bike-u (SB) i kosta malo ispod 50 kn
 
Sjaj, ni sam ne zna zasto je to bitno, ali vecina nas kaze; hocu da se sjaji. Sjaj mozemo postici na vise nacina, ali MaFra ima u svojoj ponudi sprej BikLux.
Sprej je zanimljiv zato sto je namjenjen vracanju sjaja plastici i naljepnicama.
Sprej se klasicno prska na opranu plasticnu povrsinu. Te se na njoj malo ostavi, par sekundi do 1 min. Do tog sam dosao pokusima i vidio sam da je ucinak najbolji. Nemojte da vas uplase curki, oni se ispoliraju mekom krpom te potpuno nestanu.
Sprej fantasticno vraca sjaj prozirnim pokrovima satova i dobro plastici.

Misljenje: Preskup sprej koji se kompliciranije koristi neko ArmorAll maramice i sa manje ucinka. Prednosti su na naljepnicam i prozirnim stvarim te super miris. Miris je stvarno dobar, motor vam jednostavno mirisi  (y)

Ocjena:  (y) (y) (y)

Sprej mozete kupiti u Karlovcu-Aprilia ili u Pevecu (Jankomir) kosta malo manje od 40 kn
 
Kad smo kod MaFra sprejeva evo jos jednog zanimljivog.

To je MaFrin sprej za poliranje.
Sprej nanosimo prskanjem na manju povrsinu i ne cekajuci da se osusi poliramo mekom krpom.
Zanimljivost zasto uopce spominjem ovaj sprej je ta da mozete polirati vizir (moze se i sa drugim politurama, ali neke izazivju matiranje). Sprej uspjesno otklanja sitne ogrebotine i gotovo svu prljavstinu.
Nakon poliranja ostaje zbilja na dodir glatka i vrlo svjetla povrsina koja jos odbija vodu.

Misljenje: Vrlo dobar sprej za vizir, prosjecno dobar za poliranje.

Ocjena:  (y) (y) (y)

Sprej mozete kupiti u Pevecu po 32,61 kn
 
Posto sam vidio da vecina ima neke nedoumice oko gaziranja motora odlucio sam napisati par korisnih savjeta. Kap koja je prelila cacu je bilo objaljivanje savjeta u Jutarnjem. Savjeti su dobro napisani i sa zeljom da pomogu, ali sa par gresaka. (zbilja mi nije zelja nekog popljuvat, jer cijenim trud, osim mozda urednika Galića te pomocnika Juričko sa koima cu se jos cuti)
Kako sam vec prije rekao, savjet je lako dati, ali treba iza njega stajati.
Ovi moji savjeti bazirati ce se na teoriji Zasto-Zato kako bi dobili na ozbiljnosti, a svima vama pruzili sansu ospravanja istih.

Posto o bilo kojoj tehnickoj tematici nastoim procitati sto vise tako je i tu slucaj. Jedni od najboljih savjeta tj. savjeta bez greske su na nasoj stranici
http://www.motori.hr/Gara_iranje_motora_pred_zimu_stari_lanak__614.html
ali savjeti nisu dovoljno detaljni i ne zadiru dublje u povrsinu  :mrgreen:
Vrlo kvalitetni savjeti koje moram spomenuti i zbog kojih nisam moga napisati svoje jer bi bili cisti plagijat su na
http://www.motocikli.com/motori/tehnika-djelovi-servisi/priprema-motora-za-zimski-san.html
ali imaju male greske.

Gdje se slazemo.
Rezervoar mora biti pun, kak bi se izbjeglo stvaranje hrdje u unutrasnjosti. 
U gorivo se dodaju stabilizatori zato sto je gorivo mjesavina heptana i izooktana. Heptan je sklon detonaciji (oktanska vrijednost 0), a izooktan je vrlo otporan na detnaciju (oktanska vjednost 100) te razlicito hlape. Svi oni savjeti oko voznje su ok i to je najbolje rijesenje jer vise nista ne morate radit.
Moj savjet je malo drukciji u nedostku stabilizatra.
Vec kod traktora sam naucio kako ide konzerviranje, 90% goriva 10% antikorozivnog ulja (prije INA-ANTOKOSING-K) u masinu antikorozivno odgovarajuce gradacije pustis da se zagrije, ugasis i moze stajati mjesecima.
Znaci ja koristim dvotaktol, ali motor ne palim na dvotaktol i u proljece to gorivo izvucem te ga potrosim u kosilici, a u motor stavim novo. Ili jednostavno ne stavljam nista, ali gorivo u proljece izvadim iz rezervoara.
Drugo gdje se slazemo, a to je svjecica van i malo WD-a unutra ili posebnog sredstva anticorit(fora od vanbrodskih).
Gadno se ne slazemo jer se spominje sipanje obicnog ulja, to ni govora jer ce doci do zapeknuca karika. Umjesto obicnog malo se stavi dvotaktol (izgara bez pepelno i cuva klipneprstenove).
Ja znam da se neki vec bune tko ce to raditi, ali moram skreuti pozornost da tu opisujem onako kako se treba, a ne kako se nekom da ili neda.

Sve otvore na motoru zacepite, nema ih puno, usis i ispuh kako ne bi ulazila nepotrebna vlaga.
Motor podignite na stendere i ispustite tlak za pola. Tako ce te rasteretiti napetost u gumi, a ako nemate stendere podignite vrijednost preko 3 bara te napunite gume dusikom. To radite kako bi izbjegli da se guma ulegne na jednom mjestu te tako postane neupotebljiva (dusik ima puno manje toplinsko sirenje i skupljanje).
 
Akumulator-toliko nepoznanica i gresaka.
Akumulator mozete izvaditi iz motora, ali i ne morate. Sve sto cu napisati je iz provjerene literature i kao takvo za mene jedino ispravno.

Aukmulatori su skloni samopraznjenu i gube napon tokom vremena. Kod olovih akumulaora to se krece oko 1% dnevno. Zbog toga je najbolje akumulatore cuvati na hladnom.
Kod temperature od 15C aku. se isprazni za 4mj., a ako ga drzimo na 40C prazan je nakon 2 tjedna. Na 60 C propada aktivna olovna masa.
Samo da vidite da se ne morate bojati smrzavanja nabrojati cu gustocu i temperaturu pri kojoj se aku. smrzava. A u tablici dati prikaz napunjenosti sa gustocom.
gusoca                     tem.pri koj elektrolit smrzava
1,28                          - 68
1,25                          - 52
1,20                          - 27
1,15                          - 15
1,10                          - 7

Cinjenica je da kapacitet pada sa temp. pa na 27C imamo 100%, 0C imamo 65%, -20 imamo 40% nazivne vrijednsti.

Sve ovo znaci da se aku. moze ostavit i na motoru (uz uvjet ispravnosti instalacije) samo ga treba povremeno dopunit (suhi aku. posebno osjetljivi na punjenje, moraju se puniti malom strujom) i to sa punjacem, a ne paljenjem motora.

Kad smo to sve napravili motor vise ne palimo, zato sto se kondenzira vlaga na unutranjim stjenkama te zagadjuje ulje (vidite u drugim savjetima da se preporuca izmjena ulja pri i nakon zime).
Motor pokrijemo ceradom (jedino ako vam stoji vani, jako lose rijesenje) ili plahtom koja je prozracna.

Stabiliatore mozete kupti u svimvecim trgovackim centrima dodju oko 40kn
Ceradu mozete kupiti u Louis-u i kosta 9,95 eura
Stendere mozete kupiti kod mene za 300 kn

P.S Ako ima i jedna neistina u iznesenom slobodno me upozorite na PP.