Mali savjeti za motoriste

Uvjek me malo nervira kad uzmem moto casopis i sve je harmonicno opisano, a u stvarnosti to nije tako.
Posto ja nisam ovisan o sponzorima tu se zbilja trudim biti sto objektivniji.
Nova godina je pa sam pripremio novi set savjeta.
Sve nas zanima uklanjanje ogrebotina, rijesenje nudi Sonax.  :misli:
Sonaxova polir pasta privlaci svojom mogucnoscu uklanjanja ogrebotina. Da li je to tako :misli:
Velika boca sa olovkom na dnu koja nudi prekrivanje vecih ogrebotina cinila se savrsenom. Bok motora koji je prezivo pad, jednostavno vapi za tako necim, ali.
Po uputi vece ogrebotine prekriti olovkom i ispolirati mokrom krpom ili ispolirati pastom. Niti jedan nacin ne polucuje rezultat.
 
Primjena vode je smjesna zbog masnoce olovke, a polir "krema" obrise olovku i ne pokrije ostecenje.
Po uputstvu ne smije se dopustiti da se krema osusi. Proba tako, nista. Probao da se osusi. Opet nista.
Polirki se mora priznati da nakon poliranja ostaje jedan gladak i sjajan sloj, te pokriva sitna ostecenja (stvarno sitna), ali to ostaje i sa drugima sredstvima.
Tako moj pokusaj da uklonim ogrebotine zavrsava neslavno.

Misljenje: Preskupa politura koja ne obavlja ono sto tvrdi, ne uklanja necistoce i ne ostecuje lak, mada se ne preporucuje cesto koristenje, pa tu treba biti oprezan. Dobra povrsinska zastita, ali to rade i druge puno jeftinije politure.

Ocjena:   :palacdolje:

Kremu za poliranje mozete kupiti u Pevecu za 96kn ili Baumax-u za 99kn

Najava za sutra: Poliranje
 
Kako bi probao stvarno uociti razliku izmedju opoliranog i ne. Uslikao sam dio na pocetku i na kraju.
Nisam uocio razliku, jedino pod rukom opolirana povrsina je puno gladja.
 
Pročitao sam post u dahu..... predobra varijanta -zašto-zato  :palacgore

Maramice su super i jako korisna stvar.... da ocjena 5 !

Moj osvrt je na ovu polir pastu i tzv. olovku za uklanjanje ogrebotina...... MOLIM.... prevara stoljeća  :x  :x :palacdolje:

Kupio sam je jer je ipak skuplja od standardne polir paste za 35 kuna. Ipak 100 kuna uljeva povjerenje u kvalitetu takvog proizvoda i zašto NE ?!?!?!
Nula bodova - ne čisti, kolko god se mučio, ajde, daje malo sjaja , a naravno olovka nije baš istog tonaliteta kao i moja boja - naravno da se kuži razlika i na kraju polir pasta skida i tu boju  :palacdolje:
Sve u svemu, ispolirao sam i prihvatio prevaru  (y)  Ponovio sam poliranje sa svojom dobro starom univerzalnom pastom od 35 kuna  (y)

Ocjena za uloženo - dobiveno " -1 "
 
Jednom sam od frenda posudio takvu polir pastu (ali onu za sve boje) i bio sam oduševljen sa njom. Sve male ogrebotine na laku od torbe na zadnjem sjedalu su nestale.
Nakon toga sam ju probao i na autu koji više valjda ni nema laka i učinak odličan. Ispoliranio dio je bio gotovo kao nov. I sada se još uvijek vidi razlika na tom djelu iako je prošlo 7-8 mjeseci.
 
Prvo kupite motor, onda pitajte mamu jel smijete.
 
Naprsko ostavio da malo stoji i ispro visokotlacnim.

Prao na ganc novim felgama od Opel Astre, necistoce super otisle

Sory ovo i nije pravi savjet, samo imam od masu u arhivi.

Sprej je definitivno naj bolji za te stvari od svih koje sam probao i kosta 9 kn

Moze se nabaviti u Pevecu, Kauflandu u Brodu (y)
 
gdje ima za kupiti taj sprej i koliko kosta? trebao bi mi za moje felge.
 
Posto smo vidjeli da vrlo skupa Sonax-ova krema ne otklanja prljavstinu niti malo, mora se nesto poduzeti.
Uzeo sam prvu polir pastu koju imam u garazi i promatrao rezultat.
Odabir je pao na MyCar polir pastu, koja je bez problema otklonila tragove prskanja lanca i ostale prljavstine, te ostavila glatku i cistu povrsinu bez vidljivog ostecenja boje.

Misljenje: Jeftina pasta, vrlo dobro otklanja necistoce i neostecuje vidljivo lak, ALI koristio sam i prije proizvode MyCar i mislim da cu doveli do ostecenja navlake na volanu automobila (kokopit sprej). Radi sigurnosti mozda ipak treba odabrati neki drugi proizvd, posto ovaj nisam koristio dovoljno dugo. Za ciscenje nekih manje bitnih povrsina  (y)

Ocjena: Ne mogu je dati zbog potencijalne opasnosti za lak

Pastu mozete kupiti u Pevecu i to za cca 20kn
 
Sip said:
Posto smo zamjetili da jucer nismo rijesili problem magljenja, danas cu pokazati kako ja to rijesavam.
Promotri cu dva sistema, skrenuti pozornost na prednosti i mane. Prvi sistem cu opisati nolan-ov.

Kod nolana potoji drugi vizir koji se zatakne izmedju dva zatika i svoju funkciju obavlja vrlo dobro.
Vizir se ne magli i u izuzeto teskim uvjetima. Problem kod vizira nastaje kad zbog pognutosti tijela prilikom "ostre" voznje pogled vam dolazi na onaj mali gornji dio koji nema dodatni vizir i koji se magli.
To mozete zamjetiti samo na rrovima i to kad se vozite.  (y)
Slijedeci problem javlja se kod mrdanja dodatnog vizira. Ako se pin lock raspusti on malo vibrira te vremenom izguli i vizir i sebe.
Problem se rijesava namjestanjem zatika i stalnim dotezanjem, kao i ljepljenjem vizira izolir trakom. Takodjer bas zbog nepravilno stegnutog vizira sam vidio ljude kojima se taj sistem magli.
Prednosti: vizir se lako skida iz zatika te se moze prati mlakom vodom i sapunicom. Kasnije se brise "carobnom krpom od zene"  :mrgreen: , ne maramicama nego krpom (zbog dlakica)
Takodjer meni naj bitnija cinjenica novi vizir kosta 150 kn, pin lock 120, a vanjski tamni 100.

Sve mozete kupiti u BIM-u Draskoviceva (pored Seratona).

Samo jedna sitna ispravka... Anti-fog sustav od Nolana se zove Nolan Fog Resistant system (NFR) i samim nepostojanjem silikonskog dihtunga i drugačijom izvedbom pinova izbjegao je plaćanje nameta Pinlock-u (trademark) koji je zaštićen autorskim pravima. Baš zbog te razlike, NFR unutrašnji vizir se može koristiti na obje strane, čak se preporuča kad nakon nekog vremena unutrašnji NFR vizir previše poprimi konture glavnog vizira i olabavi, da se isti skine i okrene na drugu stranu, kako bi bolje držao...
Inače, bitna stavka kod skidanja i stavljanja NFR-a i Pinlock-a je da se glavni vizir (najbolje na koljenima) izravna koliko se može, unutrašnji vizir se onda ubaci i zakači, te se pusti glavni vizir da se vrati u svoju zakrivljenu formu i tako priljubi i stegne unutrašnji anti-fog vizir...
 
Sip said:
Drugi sistem je IXS-ov. Prava naljepnica  :mrgreen:
IXS ima u svojoj ponudi vrlo kvalitetan sistem protiv magljenja. U sistemu dobijete foliju koja ima silikonski obrub i dva zatika (ovisi o modelu)
Ako niste vicni majstorluku, dajte odmah da vam nalijepe pin lock u trgovini (Sepic), ali ipak ste vi vicniji sarafanju te to mozete sami.  (y)
Postupak; vlo dobro operite vizir te odprasite unutrasnju stranu (vrlo bitno), popite dvije rakijice (0,5) za smiriti ruku, savite vizir i zataknite dodatni prvo za jedan, a onda za drugi zatik.
Rukama dobro predjite vizir sa unutrasnje strane, dok ne vidite da je silikon sjeo po cijelom obrubu. Nista se ne bojte pin lock na sebi ima dodatnu foliju, koju ce te odlijepiti i posao je gotov.
Prednosti: obavlja posao malo bolje nego nolan, na cjenovno smjesnoj kacigi. Malo je manji onaj razmak.
Mane: vizir nije sklon pranju, vrlo je osjetljiv i cijena

Vizir i pin lock za IXS kacige mozete kupiti kod Sepica. Vizir 182 kn, pin lock 185.

Najav savjeta za sutra: Sprejevi za lanac

Samo par sitnih ispravki... Pinlock je trademark tvrtke Pinlock, a IXS samo koristi njihov proizvod, i to pod pravim imenom - Pinlock. Tako IXS proizvodi vizire sa već probušenim rupama za umetanje Pinlock pinova i kačenje Pinlock unutrašnjih anti-fog vizira...
Ali, Pinlock proizvodi i kitove za montažu na bilo koji vizir... Koga zanima više, nek pogleda na ovoj stranici:
http://www.pinlock.com/default1.asp
Kako je već rečeno, Pinlock unutrašnji vizir ima silikonski dihtung koji pomaže kod njegove funkcije, i može se zbog toga montirati samo sa jedne strane... I pinovi od Pinlock sistema su specifični, asimetrični,tako da se u određenoj mjeri, samom rotacijom pinova može zatezati fit od anti-fog unutrašnjeg vizira... A stavlja se kao i NFR anti-fog unutrašnji vizir, tako da se skinuti glavni vizir izravna koliko se može, pinlock vizir se uglavi u pinove, pa se glavni vizir otpusti i tako stisne pinlock uz sebe... Kod Pinlock-a je interesantno što kupnjom kita sa unutrašnjim vizirom u boji, automatski dobijate zatamnjeni vizir na svojoj kacigi... To je posebno interesantno za jeftinije kacige, koje se u pravilu više i magle, te nemaju zatamnjene vizire kao dodatnu opremu u prodaji...
Kako ćete primjetiti, na Pinlock webu nema Hrvatske kao zemlje u kojoj su oni prisutni, pa se njihovi kitovi mogu naručit samo preko weba ili iz zemalja u kojoj se ti kitovi prodaju... Ili možete pokušati, kao što sam ja učinio, kupiti Pinlock dodatak od IXS-a koji dolazi s pinovima, i pokušati sam izbušiti rupe na glavnom viziru te ubaciti Pinlock na njegovo mjesto... Problem je što pravog šablona za bušenje nema, već se radi odokativno, metodom srljanja... :mrgreen:
Koga ovakav 'uradi sam' više zanima, nek pogleda ovdje:
http://www.mojskuter.com/forum/index.php?topic=1381.0
 
Nekako me vrijem stislo pa nisam stigao pisati savjete, a red je da Vam pokazem jos stosta 8)

Nekako smo stali sa poliranjem pa ce mo tu i nastaviti.

Od masu politura koje posjedujem, a koje su izrazito za amatersku uporabu, dolazimo do turtle wax.
Polir krema se nanosi na opran motor i to na nacin da se lagano utrlja, pusti da se stvori tanki mlijecni sloj i dalje se polira do sjaja. Poliranjem se ne odnose bas necistoce, ali to i cijenim jer mi je garant da je krema prijateljski rasplolozena prema laku.

Misljenje: Pasta daje super sjaj uz ne pretjerano pliranje i prihvatljive je cijene

Ocjena: (y) (y) (y) (y)

Pastu mozete kupiti u gotovo svim trgovinama autokozmetike i dodje ispod 20 kn

Najava za sutra: Poliranje
 
Tommee said:
Mene zanima, sa cim skinuti faking SMOLU sta mi je dok sam bio na moru zasrala motor, to je ko kamen, a strah me to dirat da ne ostetim lak  :?
malo domaće svinjske masti na prst i razmaži po smoli ..... Dok budeš lagano razmazivao, već ćeš osjetiti kako se smola "topi" i skida.... uzmeš krpicu i sve zajedno obrišeš ...  (y)
 
Posto za pravi savjet treba proci odredjeno vrijeme tako je i tu. Kad sam otvorio temu htio sam zbilja izbjeci naklapanja. I probao ponuditi odgovore kako koji preparat dijeluje na motor i najvaznije od svega gdje ga kupiti.

Zanimljivo mi je koliko jednostavna stvar kao podmazivanje lanca moze izazvati polemike kod sudionika debate.
Probati cu u slijedecim postovima opisati opet par sprejeva i "pravilan nacin" podmazivanja.

Na redu je Silkolene Titanium
Sprej izrazito dobar, vec pri nanosenju stvara jedna fini film koji i vizualno garantira dugo ostajanje na lancu. Ujedno tu je i mala preporuka kod koristenja. Sprej nakon koristenja okrenuti naopacke i ispuhati zaostalu masu iz cijevcice kako bi nesmetano koristili sprej drugi puta. Mazivo se na lancu zadrzava izrazito dobro, rekao bi jedno od najizdrzljivijih.

Nazalost po mene, na slikam mozete vidjeti nepravilan nacin podmazivanja lanca :( Bez obzira sta vam savjetovali neki majstori. Najbitniji dio podmazivanja svakog lanca je da mazivo udje ispod onih zanimljivih ringova. Napominjem, lanac moze biti totalno suh i nepodmazan, ali ako su podmazani sami svornjaci lanca. Lanac ce jako dugo trajati. Valjcice treba podmazati vrlo malo. Ne vise od ovog na slikama, a bok lanca se nepodmazuje uopce (to je fora za vizualni izgled koji rabe trgovci :palacdolje:)

Sprej mozete kupiti za cca 75kn u svakoj boljoj trgovini auto dijelova :shock: u moto trgovinam sprej je skuplji :palacdolje:

Ocijena: (y) (y) (y) (y) (y)
 
Najveca je greska kad covjek misli da je najpametniji i da najvise zna o necemu, ja na srecu nisam takav i uvjek sam spreman poslusati i druga misljenja.

Nazalost nisam sklon bas povjerovati sve na prvu :mrgreen:

Posto su neki dali opis RenCo spreja za lanac morao sam si nabaviti jedan.

Sprej dolazi u neuobicajeno maloj limenci i na prvu ne uljeva povjerenje, ali izgled vara. Sprej prska bezbojno mazivo, koje se izrazito dobro lijepi za lanac, ali nevjerojatno dobro. Lanac je bio vruc prilikom prskanja i zao mi je sto nemam neki instrument da izmjerim koliko se kotac lakse vrti nakon podmazivanja (razlika se zbilja jako osjeti).

Mazivo je ostalo preko noci na lancu te ga nakon zbilja ostre voznje nije bilo nigdje. (osim na lancu)
Zbilja mi ostaje pitanje koliko RenCov sprej zbilja moze prodreti u svornjake lanca, ali ako pogledamo cijenu spreja i njegov ucin, zbilja je dobar.

Misljenje: zbilja zanimljiv i dobar sprej koji ljudima koji se zalazu za nepodmazivanje lanca zbog skupoce spreja rusi teoriju.

Ocjena:  (y) (y) (y) (y) (y)

Sprej mozete kupiti u Pevecu za 14,5 kuna

Najava savjeta: Odrzavanje koze i tekstila
 
zanima me da li onaj denk mit lijepo polira grane pa da ispoliram komplet top zajedno s granama.negdje je bio post o poliranju grana ali ne radi trazilica. radi se o z750
 
Ako se ne varam to sam spomenuo u temi o zecu, grane s tim neces ispolirati vec ocistiti, bit ce dosta svjetlije, kao nove, takoder lijepo se cisti i sam top odlicno se sjaji... Grane s tim ne mozes polirati jer one uopce nisu niti u pocetku bile u takvom stanju...
 
u  strava momci  bas ste se svetski  potrudili
no  sad  imam malo  pitanjce za vas
yamaha  diversion .. ima malo  ostecenje  na vratu  i  na jednom od  izduva tipa rdja se pojavil a na oba mesta  oko  1-2 cm doduse na auspuhu  malkoc veca
sad  nam treba malecko  resenje  posto  j e meni  mozak  stao
kako  srediti  sve to  zastiti od sirenja  same rdje na dalje ...
dobro  bi  mi  dosao bilo  koji  savet  :wink:


a stop  se tice samog  pranja motora ja  koristim  samo  motulov sprej  za suvo pranje  motora ...
sprej  skida  sve ...od  bubica do  masnoce i  silikona na zadnjoj  felni
a motor  vam bukvalno  ko  iz radnje  izgleda ...
:D
 
Može koji savjet vezan za održavanje chromiranih dijelova?
Npr.koja pasta ili sredstvo se pokazalo kao dobro ,gdje ga se
može nabaviti i kolika mu je cijena? (y)
 
Sip said:
Najveca je greska kad covjek misli da je najpametniji i da najvise zna o necemu, ja na srecu nisam takav i uvjek sam spreman poslusati i druga misljenja.

Nazalost nisam sklon bas povjerovati sve na prvu :mrgreen:

Posto su neki dali opis RenCo spreja za lanac morao sam si nabaviti jedan.

Sprej dolazi u neuobicajeno maloj limenci i na prvu ne uljeva povjerenje, ali izgled vara. Sprej prska bezbojno mazivo, koje se izrazito dobro lijepi za lanac, ali nevjerojatno dobro. Lanac je bio vruc prilikom prskanja i zao mi je sto nemam neki instrument da izmjerim koliko se kotac lakse vrti nakon podmazivanja (razlika se zbilja jako osjeti).

Mazivo je ostalo preko noci na lancu te ga nakon zbilja ostre voznje nije bilo nigdje. (osim na lancu)
Zbilja mi ostaje pitanje koliko RenCov sprej zbilja moze prodreti u svornjake lanca, ali ako pogledamo cijenu spreja i njegov ucin, zbilja je dobar.

Misljenje: zbilja zanimljiv i dobar sprej koji ljudima koji se zalazu za nepodmazivanje lanca zbog skupoce spreja rusi teoriju.

Ocjena:  (y) (y) (y) (y) (y)

Sprej mozete kupiti u Pevecu za 14,5 kuna

Najava savjeta: Odrzavanje koze i tekstila

Danas sam bil u Pevcu i kupil si 4 takva spreja!
Odličan je, na lancu nemam nikakvih ringova tak da sigurno prodire u svornjake.
Odličan je sprej i najvaznije jeftin jer ja poslje svake offroad voznje moram oprati lanac dobro i dobro ga našpricati a za to mi se ne isplati onda kupovati ove po 80kn kojima je učinak zapravo isti.