Malo edukacije!

brum

New member
Pozdrav!

Ovo je moj prvi post na ovom podforumu i pišem ga nakon što sam pročitao i pregledao cijeli podforum!

Zamolio bih vas za malo edukacije i pomoći prilikom mog upoznavanja s skuterima, u onom segmentu koji mene interesira u budućnosti.

Imam motor koji koristim za svakodnevne potrebe i vikend vožnje, odnosno duža putovanja, te ću vrlo vjerojatno kupiti neki od putnih motora koji su idealni za to, ali su istovremeno možda malo preveliki ili preteški za svakodnevno provlačenje kroz grad, a i potrošnja im u tim slučajevima dosta raste.

Zato sam planirao za neko vrijeme kupiti neki od skutera, odnosno maksi skutera.

Koristio bih ga na magistralno jprometnici s vrlo jakim prometom, želio bih da bude dovoljno velik i snažan da dvoje ljudi s stvarima (cca 180 kg tereta) može prevesti brzinom od najmanje 120 km/h, kako bih mogao pratiti ritam prometa.

Pitanja za vas:

- što je to po definiciji maksi skuter (sve preko 250 kubika ili...?)
- da li se uopće više rade maksi skuteri s 2T motorima
- da li postoji danas nekakav standard kod takvih skutera po pitanju veličine kotača. Ako sam dobro shvatio, manji kotači znače veći prtljažnik, ali lošiju voznost, a veliki obrnuto. No ugradnjom top-casea si taj problem može uspješno riješiti kod skutera s kotačima od 16"
- neki od skutera imaju vrlo veliku prednju frontu i vjetrobran, što bi značilo da imaju i jako dobru zaštitu od vjetra, pa kako onda u tom smislu stoje skuterii koji je nemaju. Ako se ne varam, upravo je veličina kotača najvažniji faktor koji određuje izgled i dizajn maksi skutera
- obzirom da se vozim uglavnom u ravničarskom području, s vrlo malim uzvisinama, što bi u smislu kubikaže/snage bio nekakav minimum, odnosno optimum
- da li skuteri od 500 i više kubika, koji su več prilično skupi, nude stvarno bitno bolje perfomanse u odnosu na one manje od 200 i 250 kubika
- visok sam 191 cm i koliko to utječe na odabir konkretnog modela
- interesiraju me vaše preporuke u smislu određenih modela koji su se do sada pokazali kao najbolji u eksploataciji. Servisna. odnosno postprodajna podrška mi je važna stavka, a živim u okolici Zagreba, pa predpostavljam da su svi proizvođači dovoljno prisutni na ovom području.

Uglavnom kada bolje razmislim na osnovu onoga što sam ovdje napisao mislim da mene najviše interesiraju skuteri od cca 250 kubika, ali se dvoumim o izboru onih s manjim ili večim kotačima.

Ako sam nešto fulao ili krivo razmišljam, molim da me ispravite, jer do danas nisam vozio niti jedan ot takvih skutera i sve ovo se temelji isključivo na teoriji.

Pozdrav!
 
Evo ukratko...
Velicina kotaca/felge je jako bitna jer se vecim dimenzijama dobije na stabilnosti i upravljivosti. To je jedna od bitnijih stavki uz izgled, kvalitetu i cijenu. Talijani su po meni vodeci u proizvodnji maxi scootera jer su ponudili veliku kolekciju maxi scoota kao sto je beverly, tako da imas 200,250,500 i novi 400ccm. Beverly 500, po meni ne bas najbolji izbor za grad tj. drugi motor jer je dosta skup ako uzimas novi i poprilicno trosi. Mozda da razmislis o modelu 200/250ccm. Dalje dolaze piaggio X8 i X9, neznam previse o tim scooterima ali kazu da su vlasnici zadovoljni te Aprilia atlantic kojoj je, ako se ne varam dosta pala cjena pa i ona dolazi u izbor. Po meni beverly 250 najbolji od ovih koje sam nabrojao.

Yamaha ima isto lijepe maxi scootere ali nema tolko djelova i skupi su. Najkomforniji scooter napravio je suzuki svojim Burgman-om 650 - to je putna krstarica i kosta pravo bogatstvo buduci da govorimo o variomatima.
Sve vise ima maxi scootera jer ima ljudi kojima smeta konstantno spustanje i dizanje lijeve papucice. Evo, nadam se da sam bar malo pomogao i da nisam nesto zaribao da me ostala ekipa nece popljuvat  (y)
 
Skuter je majka za po gradu...ali
Postoje mali skuteri sportski 200-250 gilera runer,vrx ali to su premali skuteri za tebe samoga a kamo li druge opcije....tvrd ovjes,dovoljno snage
Dakle trebao bi gledati nešto velikih kotača...aprilia sportcity je predivan skuter savršenih voznih osobina,jurca po gradu među autima,i dovoljno udoban...za sad 200ccm 4t 24k kn ali ti bi treba iči na 250 ie koji ima i dupli disk spreda al cijena od 29k kn hm....mada bi i to vjerojatno za tebe bilo premalo....onda imaš nezaobilazni beverly 250...koji je ok,ali za moj ukus malo je vozačev sic previše prema napred i 32k kn,i vjerojatno se ni na njemu ne bi osječao udobno.
Dalje imaš nexus 250 koji je jako lijep i rađen je na bazi nexusa 500 koji je najbolje što se može nači na tržištu maxi skutera ali cijena os 56k kn ili 53k kn,redovito odbija.....nexus 250 je 36k kn ali imajedan col manju pradnju gumu,dakle 14 i samo jedan disk spreda i drugu prednju vilicu i drugi zadnji ovjes,tj amortizere....i sad,nexus 500 je krasila savršena ciklistika..pitanje je koliko je od toga ostalo za nexus 250 nakon tih prerada....doduše moguče je da je to potpuno ok,jer 250tka nikad neče ići 160 na sat.
....onda imaš piagio x8 i x9 koji su ok...i jednu jako jeftinu soluciju za 25k kn kimco grand dink 250 www.kymco.hr koji dosta ružno izgleda ali nudi maximalni komfor u dvoje...veliki i udoban sic puno mjesta ispod njega dobra zaštita od vjetra,dobra i provjerena mehanika udoban ovjes,ravna podnica ali i mali kotači i sve šti ide uz njih,zaboravi sam spomenuti integralnu kočnicu....alfred stouks (ako se tako piše) ga je imao pa pitaj njega,i da,teško da će ti neko ići krasti takav skut,jer to je skut za svaki dan,nikakva šminka.
http://images.google.hr/images?q=grand+dink&hl=hr&btnG=Pretra%C5%BEi+slike
...trebao bi uživo vidjeti kako ti koji odgovara,jer na slikama nemaš pravi dojam veličine.

..još od klase 500 je tu beverly 500 sa dosta lošim kočnicama i dosta lošim ubrzanjem do 60,i kymco excaiting 500..za kojeg kažu da je bolje uzeti 250 verziju jer je motor provjeren.Možeš još pogledati scarabea.

yamaha radi dobar skut x-max 250 koji je možda baš ono pravo za tebe ali 36k kn,mislim da je unutra minarelijeva mašina.

20-22ks i 250ccm su dovoljno za jednoga,i tad su brzine i ubrzanja ok,ali za dvoje (tj 180kg)...nikad stič do 120 ( možeš na auto putu.... i malo više od toga),preticanja uglavnom zaboravi iznad 60-80.
Problem klase 500 je što su im variomati podešeni na max brzinu, tako da su im ubrzanja u gradu koma....250tke ih regularno deru,u startu, jer su njima variomati podešeni na velika ubrzanja do 80 a dalje idu ok,ali ne više s toliko snage

ima tih skuteva još ali to je uglavnom što znam,moguče je da u nekim stvarima i griješim,ali uglavnom ono što valja košta kao i normalan motor,neki maxiji od yamahe ili honde,suze..a ovo drugo su sve više manje kompromisi.
 
brum said:
- što je to po definiciji maksi skuter (sve preko 250 kubika ili...?)
- da li se uopće više rade maksi skuteri s 2T motorima
- da li postoji danas nekakav standard kod takvih skutera po pitanju veličine kotača. Ako sam dobro shvatio, manji kotači znače veći prtljažnik, ali lošiju voznost, a veliki obrnuto. No ugradnjom top-casea si taj problem može uspješno riješiti kod skutera s kotačima od 16"
- neki od skutera imaju vrlo veliku prednju frontu i vjetrobran, što bi značilo da imaju i jako dobru zaštitu od vjetra, pa kako onda u tom smislu stoje skuterii koji je nemaju. Ako se ne varam, upravo je veličina kotača najvažniji faktor koji određuje izgled i dizajn maksi skutera
- obzirom da se vozim uglavnom u ravničarskom području, s vrlo malim uzvisinama, što bi u smislu kubikaže/snage bio nekakav minimum, odnosno optimum
- da li skuteri od 500 i više kubika, koji su več prilično skupi, nude stvarno bitno bolje perfomanse u odnosu na one manje od 200 i 250 kubika
- visok sam 191 cm i koliko to utječe na odabir konkretnog modela
- interesiraju me vaše preporuke u smislu određenih modela koji su se do sada pokazali kao najbolji u eksploataciji. Servisna. odnosno postprodajna podrška mi je važna stavka, a živim u okolici Zagreba, pa predpostavljam da su svi proizvođači dovoljno prisutni na ovom području.

- Neke stroge definicije nema, ali najčešće se govori o granici od 200 ccm.
- 2T motori se više i ne rade u tim klasama zbog tehnološke zastarjelosti i nemogućnosti dostizanja zadanih eko-normi.
- važniji parametar ti neka bude veličina kotača, jer nedostatak mjesta pod sjedalom se lako kompenzira top-caseom i bočnim koferima. Koji ti ionako i neće uvijek trebati, ali veliki kotači, pogotovo kada bi se vozio sa ženom, trebaju. I zbog sigurnosti i zbog udobnosti.
- kod skutera koji nemaju gornje vjetrobrane (jer su noge gotovo kod svih vrlo solidno zaštićene) izloženost vjetru zna biti istovjetna kao kod nakeda ili choppera, sličnije chopperu zbog uspravnog položaja tijela
- bez obzira na konfiguraciju terena, mislim da je kubikaža od 250 ccm premala za takvo opterećenje kakvo planiraš. Ti, žena, prtljaga i sama težina takvog skutera, sa svim tekućinama, lako prelaze 400 kila. Da li to možeš sigurno i zadovoljavajuće voziti sa 250 ccm i cca 20-21-22-ak konja, prosudi sam... ako bi tome dodali i pokoji "breg" u Zagorju ili Gorskom Kotaru i Lici, situacija je značajno bremenita problemima.
- Da li 500 ccm nudi više? Da, puno, puno više... To možda nije izraženo u gradskom režimu i prigodom kretanja sa semafora, jer ti se lako desi i da je značajnije manji skuter brži od tebe u startu (što je i logično), ali obrtni moment i zaliha snage, pogotovo elastičnost koje kod manjih kubikaža nemaš (na otvorenijoj cesti, kakva ti i okružuje Buševec i kakva te prati gotovo cijelo vrijeme), znače (barem meni) puno više od manjih kubikaža. Isprobao sam brdo modela u svim kubikažama, i znam zašto sam i sebi odabrao to što imam. A smatram da tvoje i moje potrebe nisu uopće nešto različite. Dapače, da nisu uopće različite! Opterećenja, želje i namjene su gotovo identične.
- visina tijela ti određuje puno, kao i na klasičnom motociklu.
- nisi napisao želiš li novi ili rabljeni maksi-skuter, pa bi mi bilo kakva elaboracija sada uzela puno vremena i mjesta bezveze. Možda i danas dojdem u Buševec, pa ako imaš vremena, možemo srknuti kavu i možeš čuti moje dojmove.
- glede nekih karakteristika i performansi u prometu, Pak je to jako dobro opisao...

P.S. Ako hoćeš probati Scarabeo500, sam ili sa ženom, reci... nešto ćemo probati dogovoriti, pa ćeš imati uvid u glavni pogonski agregat u toj klasi, Piaggio Master... mobitel imaš, pa se javi ako hoćeš.
 
Mislim da neće čovjek uzimat skuter od 500 jer je i ovako kratak s lovom (barem po dosadašnjim postovima) za putni motor koji bi htio uzet

Sa ostalim dijelom Sledgeovog posta se slažem
Imao sam donedavno skuter 250 ccm i za kombinaciju vozač + suvozač + otvorena cesta je malo kratak sa snagom. (sad imam 600ccm i više od 3x jači motor od bivšeg skutera i onaj dio ''malo kratak'' postaje ogromna prepreka)
20 KS je jako malo - pogotovo šta je i dosad imao puno više snage na raspolaganju


 
Ali taj putni motocikl je puno skuplji od onoga što ovdje traži, a i ako proda (ili već je) Maraudera, lova do krova...  :LOL:
 
Hvala Vam na promptnim odgovorima  (y)!

Moje pitanje je bilo u smislu edukacije, a ne konkretne kupovine, pogotovo ne sada!

Prvo želim riješiti pitanje kupovine nekakvog putnog motora, a kupovanje maksija mi se čini logičnim izborom kao riješenje u budućnosti za grad i okolicu. Znači automobil za obitelj, motor za putovanja udvoje, a maksi za obavljanje svakodnevnih poslova, ali uz mogučnost prevoženje još jedne osobe na kvalitetan način.

Dobio sam iz Vaših dosadašnjih odgovora shvatio nekakve temeljne odrednice svijeta maksi skutera, te dobio nekoliko modela s kratkim ocjenama njihovog korištenja. Upravo to je i bilo ono što je mene interesiralo!

Sada mogu na miru početi malo čitati i proučavati te određene modele, te pokušati čim više njih voziti, da vidim što ja to u stvari od njih očekujem i
koji su mi prioriteti.

Činjenica je da ću se prilikom kupovine voditi logikom da će mu cijena morati biti relativno pristupačna, i ispod razine cijene klasičnog motora. Za sada mi se čini da bi se trebala kretati oko 30.000 kuna. A novi ili rabljeni, o tome ću odlučivati kada dođe vrijeme za kupovinu!

Hvala Vam svima još jednom!
 
Skuteri jesu jeftiniji od putnih motora, ali ispod 500ccm nece ti niti jedan bas komotno ici 130, to je maximala.
A i skuteri od 500ccm (nexus, beverly, kymco exciting...) su poprilicno veliki i teski. Ja imam bev 500 i mogu rec da mi je pretezak i preneokeretan, osebito na gradu. Isto se mogu pozaliti na aerodinamiku i ne usuzujem se ic preko 100 jel vjetar strasno cupa, A na 130 da ne pricam, jedan decko je bio rekao da mu je na 140 odletio od snage vjetra zadnji kofer s nosacem. Evo meni je nepuknuo, jedva se drzi, trebam ga variti.

Skuteri su odlicna rjesenja za grad, zene i mlade motoriste.
Za ovo tvoje neznam baš...

Ali da nebi bilo zabune, ja sam kupio vxr od lika koji putuje svako tolko na relaciji Pula-Osjek bez problema :)
 
Brum, za 30K kuna ne možeš računati na novo. Kao što ne možeš računati na zadanu maksimalnu brzinu sa dvoje od 120 bez problema.

Ako se odrekneš nekih malo kompliciranijih zahtjeva, što ti i ne bi trebalo biti teško jer bi tak MS služio kao drugi motocikl u kući, onda možeš sa 30K kuna napraviti podosta, čak i novo iz dućana vući...
 
Dobro, onda ovako:
- 30.000 kuna
- brzina od 90-100 km/h s dvoje ljudi
- ne mora biti novo
- mora imati dobru zaštitu od vjetra
- prtljagu riješava top-case od 52 lit
- ne mora biti europsko, ali baš ne bih da je kinesko

Koji kotači!
- 13,14,15 ili 16 cola.

Imate nešto za preporučiti  :misli:?
 
brum said:
Dobro, onda ovako:
- 30.000 kuna
- brzina od 90-100 km/h s dvoje ljudi
- ne mora biti novo
- mora imati dobru zaštitu od vjetra
- prtljagu riješava top-case od 52 lit
- ne mora biti europsko, ali baš ne bih da je kinesko

Koji kotači!
- 13,14,15 ili 16 cola.

Imate nešto za preporučiti  :misli:?

tu pogledaj

http://www.svijetskutera.com/index.php?f=5

a moj pobjednik je

Beverly 250 i.e. :    33.086  kuna
 
kymco xciting 250 (eventulano 500)  (y) http://www.mojskuter.com/index.php?option=com_content&task=view&id=94&Itemid=33

da previse ne popujem ,evo sta kaze njegov vlasnik... http://www.mojskuter.com/index.php?option=com_content&task=view&id=211&Itemid=39


..ja si ga uzimam cim budem mogao.
 
brum said:
Dobro, onda ovako:
- 30.000 kuna
- brzina od 90-100 km/h s dvoje ljudi
- ne mora biti novo
- mora imati dobru zaštitu od vjetra
- prtljagu riješava top-case od 52 lit
- ne mora biti europsko, ali baš ne bih da je kinesko

Koji kotači!
- 13,14,15 ili 16 cola.

Imate nešto za preporučiti  :misli:?

Uzmi si Vespu sa dobrim windshieldom. 12 ili 13 cola su ti sada već svejedno, kad si se spustio do tih veličina.

Kymco je Kinez, mada sam probao jedan od prvih Xcitinga 500 u Hrvatskoj, nisam baš bio oduševljen, pogotovo prostorom za noge, jer je rub prednje (položene) instrument-ploče točno izbočen u koljena. Kao niti mnogi testeri, iako se baš i nisu htjeli (čitaj: smjeli) izraziti da "to baš i nije to", zbog dobrih odnosa sa zastupnicima... A i za taj motor u nekim stvarima vrijedi "prvi mačići se bacaju u vodu...". I ležanje baš nije za oduševiti se.
 
Pošto si visok 191 preporučio bi ti X9 250ccm, novi ti je oko 37 ali nađe se dobrih rabljenih povoljno,skuter je velik,nebudeš zapinjao koljenima a opet to je GT skuter i udoban je.....brzina sa dvoje ti bude oko 120 ali možeš računati finu vožnju na 110km,paket ispod sjedala je OK,pretinci isto,zaštitaa od vjetra je OK.
Nexus ti bude premali jer koljenima budeš zapinjao po rukama na volanu,X8 je banana a one Kymco nisam vozio pa to neka ti neko drugi opiše,mada je najbolja servisna mreža za talijane kod nas!
 
Sledgehammer said:
Uzmi si Vespu sa dobrim windshieldom. 12 ili 13 cola su ti sada već svejedno, kad si se spustio do tih veličina.

Kymco je Kinez, mada sam probao jedan od prvih Xcitinga 500 u Hrvatskoj, nisam baš bio oduševljen, pogotovo prostorom za noge, jer je rub prednje (položene) instrument-ploče točno izbočen u koljena. Kao niti mnogi testeri, iako se baš i nisu htjeli (čitaj: smjeli) izraziti da "to baš i nije to", zbog dobrih odnosa sa zastupnicima... A i za taj motor u nekim stvarima vrijedi "prvi mačići se bacaju u vodu...". I ležanje baš nije za oduševiti se.

od kad je kymco kinez?  :mrgreen:

i da, mislim da si malo ostar, preostar s tim da su drugi podilazili u testovima , jos mozda kod nas, ali vani , sumnjam..

sjedio sam na njemu, i to s koljenima nisam primjetio a dobro sam ga "odmjerio".. hm.. budem obratio paznju slijedeci put bas na taj detalj..

PS

u kojim stvarima se prvi macici .. kad je u pitanju xciting?


nesto si ljut na ovaj model i subjektivan po mom misljenju (kao i ja samo se meni svidja :D )
 
Zato jer je Kymco Xciting 500 pogonski agregat iz vlastitog razvoja. Zato i je kasnio sa izlaskom na tržište više od 2 godine od prvih najava izlaska, da bi na kraju kasnio više od tri... što su oni uspjeli skužiti i poboljšati, ne bih se kladio da stvar sada "savršeno" funkcionira... mada sam i ja svojedobno, u eri "prije Scarabea", gledao Grand Dinka 250 i skoro godinu dana čekao taj jebeni Xciting barem da ga vidim, pa sam u salonu u Zagrebu (Šale & Šale, ili tako nekako...) bio već i pomalo dosadan... najbolja fora mi je bila što su ga imali sa točno definiranom cijenom, do u kunu, GODINU dana prije dolaska u salon...  :LOL: :LOL: :LOL:

Ako misliš da Kymco nije Kinez, već ogromna razlika u moto-svijetu, znači Tajvanac (mada kratica Kymco znači nešto drugo...), onda mi to nije ništa ozbiljno.

Ja imam 185 visine, a Brum je još malo veći, pa ako nije meni dobar, sumnjam da će njemu biti bolje...

Nisam ljut, zakaj bi bio?? Ja ga nisam posjedovao, nije me ništa koštao, ne znam zakaj bi pizdio?
 
Sledgehammer said:
Zato jer je Kymco Xciting 500 pogonski agregat iz vlastitog razvoja. Zato i je kasnio sa izlaskom na tržište više od 2 godine od prvih najava izlaska, da bi na kraju kasnio više od tri... što su oni uspjeli skužiti i poboljšati, ne bih se kladio da stvar sada "savršeno" funkcionira... mada sam i ja svojedobno, u eri "prije Scarabea", gledao Grand Dinka 250 i skoro godinu dana čekao taj jebeni Xciting barem da ga vidim, pa sam u salonu u Zagrebu (Šale & Šale, ili tako nekako...) bio već i pomalo dosadan... najbolja fora mi je bila što su ga imali sa točno definiranom cijenom, do u kunu, GODINU dana prije dolaska u salon...  :LOL: :LOL: :LOL:

Ako misliš da Kymco nije Kinez, već ogromna razlika u moto-svijetu, znači Tajvanac (mada kratica Kymco znači nešto drugo...), onda mi to nije ništa ozbiljno.

Ja imam 185 visine, a Brum je još malo veći, pa ako nije meni dobar, sumnjam da će njemu biti bolje...

Nisam ljut, zakaj bi bio?? Ja ga nisam posjedovao, nije me ništa koštao, ne znam zakaj bi pizdio?

ma znam tvoju visinu, kao i sirinu  (y)

sve 5  :mrgreen: , nisam ni ja za bacit s 186 i stotinjak kila , se sjecas  :mrgreen:

a sto se tice samoga motora, neznam da se netko zalio, mozda sam u krivu..

a motor od 250 ...bar je taj onda provjeren  :mrgreen:
 
A otkud im taj od 250? Taj nije iz Grand Dinka... i taj je novorazvijen.
 
iskreno, nemam pojma..
sto ne znaci da je los.. pa i onaj od 500..

to su babpske price tebe i mene , a istina se da lako provjeriti..

siguran sam da vec se da naci ljudi koji su napravili po 20ak tisuca, ako ne i vise.. tako da..


clan moga foruma je napravio preko 5 tisuca na njemu ako se ne varam, i sve 5, imao je priliku upoznati jos ljudi s xcitinzima iz slovenije itd.. svi su zadovoljni..


tako da, nisi me razuvjerio.. i dalje je moj favorit  :mrgreen: