Mjerenje brzine..

fredi

New member
U subotu sam mjerio brzinu na banditu preko GPS-a i razlika je dosta velika.
Na 100 km,gps mi je pokazivao 92 km,na 130 razlika je bila 15,na 180 razlika je bila 18 km.Dalje nisam mjerio jer mi je gps bio zaljepljen za tank ,pa me bilo strah da ne poleti.
Zanima me koliko je točno mjerenje preko Gps-a,pošto i on ima grešku do 5 metara.
I ako je toliko točan zašto se ne upotrebljava na natjecanjima i mjerenjima na utrkama bilo motora ili auta.
 
GPS je jako tocan i jedini pouzdani izvor o brzini. On se i koristi u moto i auto svjetu :wink: Cak mi je zanimljivo da u kamionskim trkama jedino njega gledaju da vide je li vozac vozio nedopustenom brzinom (y)
 
dobro pitanje. Satovi vozila lažu, ali ne valjda toliko. Moje skromno iskustvo s gps-om je na astri - brzina je bila možda minus 1 do 2 km/h na nekih 140km/h. :?

Znam da mms uvijek veli da je aprilija tu jedna od najtočnijih dok je za japance rekao da na većim brzinama lažu debelo. Moja iskustva su slična, ali na brzinama iznad 200, do 200 pokazuju tu svi negdje.  :misli: Ali ovaj tvoj slučaj je ipak malo previše za te brzine, bar po mom mišljenju.

Ipak, ako i jest tako, to je zapravo odlično, jer te brzina na satu ponekad zakoči i malo odvadiš gasa, a kako ideš sporije nego piše, svi sretni: ti jer si vozio brzo (a nisi - bar ne toliko koliko piše), svi drugi- jer si vozio lakše, a da to i ne znaš. Uglavnom, kao psihološka mjera čuvanja života, laganje satova velikodušno pozdravljam.  :mrgreen: (y) (y) (y)
 
Do pogrešaka mjerenja dolazi zbog pogreške satelitskog vremena, pogreške orbite, utjecaja
ionosfere i troposfere na propagaciju signala, refleksije i ogiba signala na svome putu,
zaklanjanja signala i šuma samog prijamnika.
 
Željko said:
Do pogrešaka mjerenja dolazi zbog pogreške satelitskog vremena, pogreške orbite, utjecaja
ionosfere i troposfere na propagaciju signala, refleksije i ogiba signala na svome putu,
zaklanjanja signala i šuma samog prijamnika.

Što iznosi možda 1% od prave brzine jer u svakom trenutku si linkan na više satelita te GPS uzima največi broj istih rezultata u sekvenci računanja.
 
Željko said:
Do pogrešaka mjerenja dolazi zbog pogreške satelitskog vremena, pogreške orbite, utjecaja
ionosfere i troposfere na propagaciju signala, refleksije i ogiba signala na svome putu,
zaklanjanja signala i šuma samog prijamnika.
ne zaboravi solarnu aktivnost kao i loš izbor satelita...  :mrgreen: (y)
 
Ovisno o dionici vožnje može doći do višestrukog puta signala - To se događa kad se GPS-signal reflektira od objekata, kao što su zgrade ili površine velikih stijena prije nego što stigne do prijamnika. To povećava vrijeme putovanja signala tako uzrokujući pogrešku.
 
ak satovi ne lažu moja ninđa ide 292kmh prave brzine  :LOL:
 
Bump said:
ak satovi ne lažu moja ninđa ide 292kmh prave brzine  :LOL:

oduzmi 50% i to ti je to :mrgreen:
 
bi volio da honda ide 50% kolko ide kawić?  :jesus:
 
Evo ja sam u Subotu testirao Zumo 550 na putu do Ljubljane i natrag.(edit: by car)
Na 140 km/h na GPs je pokazivao 136-137 km/h.
Omjer se nije mjenjao ni na većim brzinama.
Tako da mislim da je razlika između brzine na brzinomjeru i GpS-u nema veće razlike.
Pogotovo ne one primjetne na motoru.
 
Dylan said:
Očito da to ovisi o motoru, pa čak se usudim reći o njegovoj kubikaži: što je motor manji, više laže! ER-5 laže k'o pas, kontrolirano također Zumom, na 100 realno je 94, na 140 realno je 123 a na 160 realno je 140!

A zato ovi tak teraju za tobom kaj misle da se tak brzo voziš a ti ustvari po ograničenju!  (y)
 
Dylan said:
Fakat nisam vjerovao da mi brzinomjer toliko laže. Čuj, odmah sam digao prosjek po lokalnim cestama za 10 km da ne sramotim motoriste :mrgreen:

Pametno!  (y)
 
Brzina koju pokazuju satovi dosta oscilira.

1. Kada je guma nova, drugacije je nego kad je stara. Zamislite se kolika je razlika kada je guma samo 1 mm niža a kod potrošenih guma zna biti i do 3 mm razlike.

2. Guma kada se vozi po pravcu na vecoj brzini povecava svoj opseg pa to dovodi do jos vecih razlika.

3. Kada ste sa motorom u nagibu, pa makar i onom malom, guma ima manji radius pa brzinomjer opet pokazuje krivu informaciju.
 
e da i jos nesto, kod svojih instrumenata (da ih ne zovem telemetrijom) moram upisati nekoliko faktora kako bi dobio sto tocniju brzinu.

1. opseg kotaca
2. broj zubaca prednjeg lancanika
3. broj zubaca zadnjeg lancanika
4. broj pinova na senzoru.

Kada sve to upisem, dakle kada je matematika maksimalno tocna, dobivam razlike od 5-10 km/h u odnosu na GPS.
 
Evo sa jednog drugog foruma na istu temu (za one koji se služe engleskim i kojima nije mrsko čitati o stromovima u navedenom primjeru):

http://11109.rapidforum.com/topic=103973843319&startid=1