Mješavina i još poneka pitanja od novajlije

bigkix

New member
Jun 11, 2016
5
0
0
Zagreb
Pozdrav. Nikada nisam niti imao motor (moped/skuter, nadalje u tekstu - motor  :) ) niti sam ikada vozio motor. Danas sam kupio Derbi GPR 50 iz 2011. Ima kit na 80 kubika i koristi mješavinu (benzin/ulje). Čovjek od kojega sam kupio motor mi je rekao da mogu u rezervoar prvo staviti 2dcl ulja, a onda nasipati gorivo (10 l - dakle, mješavina sa 2% ulja) s time da prvih par puta strcnem gorivo (kako bi se bolje pomijesalo). Dakle, stisnem i pustim par puta pumpu da izbaci gorivo da izmiješa ulje i benzin.

Moje pitanje - da li je mlaz pod kojim gorivo izlazi dovoljno jak da izmijesa ulje u benzinu i da mješavina bude OK?

Također - ako imate kakve savjete za novajliju koji bi dobro došli - dapače, molim vas!
 

noky200

Member
Jul 30, 2011
701
0
16
Negdje u điru
Taj koji te je svjetovao te loše savjetovao stavljaj minimalno 3deci ulja na 10l, 2 posto je premalo za nešto nadrkano na 80ccm.
2T motoru je ulje sve , ko maže taj i vozi, bit će ti zahvalni termo grupa i radilica ako budeš mazao  (y)
 

bigkix

New member
Jun 11, 2016
5
0
0
Zagreb
Ok, hvala, budem onda tako.

Imam još jedno pitanje. Danas sam isao voziti, upalim motor i ugasio mi se kada sam krenuo (vjerojatno nisam dobro spojku otpustio). Od tada ga ne mogu uopce upaliti. Pokusao sam i s paljenjem na guranje, ali nece. Ima tko kakav savjet?? :(

Ps. o dijelovima motora ne znam nista, pa ako moze sto detaljnije.
 

bigkix

New member
Jun 11, 2016
5
0
0
Zagreb
Je, sve normalno vergla kao i uvijek (tj. kao i jucer i danas to kad sam ga palio), ali nikako da se upali. Ovako laicki - kao da dode do 30% da hoce i dalje od toga ne moze. A nista se ne razumijem u popravljanje i sve sto citam na internetu mi je kao da citam klingonski. Ne razumijem kako ga mogu voziti jucer cijeli dan, danas ujutro i sve ok. Onda ga upalim odmah i bez problema, zgasi se i vise nece upalit?!

Je li problem odnosa ulja/benzina?
 

3alfa3

Well-known member
Jul 19, 2008
10,202
131
63
47
ZG
noky200 said:
Taj koji te je svjetovao te loše savjetovao stavljaj minimalno 3deci ulja na 10l, 2 posto je premalo za nešto nadrkano na 80ccm.
2T motoru je ulje sve , ko maže taj i vozi, bit će ti zahvalni termo grupa i radilica ako budeš mazao  (y)
40.000km prosao sa midrange setupom od 70ccm na 2% polusintetike, a skut je vecinu vremena proveo iznad 10.000 okr. Onda ga prodao u potpuno ispravnom stanju
Tako da....  :mrgreen:
 

lex

New member
May 15, 2009
284
0
0
27
ZGB/ŠBK
ovisi jel 2% šrot ili 2% kvalitetnog dvotaktola


Imas hrpu videa na YT kako provjeriti svicicu. Uglavnom, odvidaj, vrati lulu, prisloni na mašinu i probaj upalit motor. Mora bit plava iskra. Pazi da nema zapaljivih para i zapaljivih tekucina u blizini. Također prije nego probaš to pogledaj stanje svićice.
Kad provjeriš to priđi na gorivo. To ti je bar jednostavno iscupas dovod i vidiš kapa li šta kad pališ.

Nastoj se ne užgat.

Ako ovo ne znaš, bilo bi dobro to odvest nekom ili dovest nekog ko zna, da ti pokaže bar prvi put, osnove. Imam neki blagi filing da ćeš gore navedenu proceduru raditi više puta tokom ove sezone
 

Black3005

New member
Jan 13, 2009
172
0
0
27
široki brijeg
2% full sintetike i samo gas. Inače gorivo će se i tako i tako izmješat od vibracija. Ja na crossu prvo sipam gorivo i onda nadolijem ulja jer nemogu uvijek vidit koliko je goriva točno ostalo.
Što se tiče ne paljenja pogledaj jel ti štanga dobro vraćena, dali je kill switch prekidač vraćen, dali kontakt brava zeza,pregledaj osigurače. Neka glupost je garant u pitanju