Moj "Zekan"

Ogy

New member
Lijep pozdrav svima ... :D
Možda baš nisam pogodio pravi forum, jel ipak se ne radi o preradi, iako moram priznati da je u početku i bila ideja načiniti preradu, ali mi je onda bilo malo žao, jel malo je jos ovakvih motora, pa sam ga odlučio (bar za sada) vratiti u original koliko god budem mogao ...  (y)

Radi se o Kawi Z1000J 1981. godina, kupio sam ga prije dvije godine za 1200 €
Nekoliko slika prvotnog stanja motora i početak rastavljanja ...
 
Nakon što sam sve raskopao do zadnjeg dijela, rama i ostali metalni dijelovi završili su na pjeskarenju, mašina na stolu, a glava na strojnoj obradi ...
 
Nakon čišćenja špricanje i poliranje dijelova ...
 
Krećemo polagano u montažu ...
 
Napokon ponovo na kotačima, pa malo igre sa žicama ...
 
ljepo zec izgleda  (y)
 
Hvala ...  (y)

Probno paljenje je prošlo iznimno dobro, pa je ubrzi nastupila i probna vožnja ...  :mrgreen:

Gotovo sve smo ćale i ja radili u vlastitoj garaži, jedino što je prepušteno majstorima je pjeskarenje, lakiranje plastika, blatobrana i rezervara (ovo što je u zelenoma izdanju), strojna obrada glave, ugradnja spirala na mostovima bregastih i balansiranje kotača ...

Uskoro stižu i komplete slike, moram još pošerafit tih par sitnica ...
 
..bilo mi je žao prekidati ovaj niz fotki u nadi da ćeš ih još stavit, al eto sad kada su počele padat pohvale pridružujem im se i ja (y) zasad super izgleda..  samo jedno pitanjce! vidim da si farbao mašinu (..ili si ju samo uglancao :misli:) zanima me s kakvom bojom (proizvođač/naziv), pjeskareno ili na staru boju?
 
grgaSH said:
..bilo mi je žao prekidati ovaj niz fotki u nadi da ćeš ih još stavit, al eto sad kada su počele padat pohvale pridružujem im se i ja (y) zasad super izgleda..  samo jedno pitanjce! vidim da si farbao mašinu (..ili si ju samo uglancao :misli:) zanima me s kakvom bojom (proizvođač/naziv), pjeskareno ili na staru boju?

Hvala ...  (y)

E oko toga se vodila dugotrajna bitka ...  :D
Puno sam ljudi pitao za to, jedni su mi rekli da mora biti posebna boja, al nitko nije znao gdje ju nabaviti ... Drugi su pričali da ne mora biti ništa posebno samo je stvar u pripremi podloge, ali isto nisu znali kako je pravo pripremiti ... Ista politika vodila se oko pitanja pjeskaraiti mašinu ili ne ...
Ja nisam pjeskario mašinu, jel mi je većina rekla da je to jako riskantno, teško je začepiti sve rupe i da ne uđe ni malo pjeska u kanale, većinom majstori baš previše ne paze dok rade, a ako uđe pjeska gotova je ...
Ja sam svoju mašinu nekoliko puta premazao Desolom (sredstvom za odstranjivanje boje, mislim da je proizvođač Chromos, al ima toga od raznih proizvođača), malo pogulio i dobro oprao ... Na taj način sam odstranio jedno 40% boje, ono što je ostalo znači stvarno se dobro držalo ...
Na to sam ju prešpricao Hemmerite bojom, u debljem sloju ... To je bio savjet jednog starijeg gospodina koji je sebi slagao oldtimer bmw-a na isti način ...
Proizvođač je "HAMERITE PRODUCTS LTD, Engleska" i kažu da je iznimno važno da je iz Engleske ...
Inaće boja nije za to, ali za sada se stvarno dobro drži i nije ni skupa (mislim da je 0,75 L oko 100 Kn) ...
Prešpricao sam i granu s njome, počela se ljuštit na izlazu, kod koljena, ali to sam i očekivao, jel tu su stvarno velike temparature ...
Ako hoćeš sebi nešto takvo raditi pričekaj još neko vrijeme da vidim kako će se kod mene ponašati, pa ti javim ...  (y)
Jedno je sigurno 99% temperaturno otpornih sprejeva ne valja ništa ... Neki kažu da se može prešpricati i običnim autolakom, da isto drži, samo glava s vremenom izgubi sjaj, malo matira ...
 
nice  (y)
al mi je crveni bio ljepši....
ali svaka čast za posal.
 
Sad vidim kod koga je zavrsio motor od Danijela (mislim da se tako zove decko iz Pionirskog grada). Meni ga je nudio u isto vrijeme za iste novce. Obzirom da znam motor ta cijena je super povoljna. Lijepa restauracija. Zasto si isao na promjenu boje kad je crvena bila original. Ili radis Lawson repliku?
 
gepeze said:
Sad vidim kod koga je zavrsio motor od Danijela (mislim da se tako zove decko iz Pionirskog grada). Meni ga je nudio u isto vrijeme za iste novce. Obzirom da znam motor ta cijena je super povoljna. Lijepa restauracija. Zasto si isao na promjenu boje kad je crvena bila original. Ili radis Lawson repliku?

I ja isto mislim da se zove Danijel, iz Dubrave, znaš možda kako doći do tog dečka, ja sam broj zagubio, a baš bi mu htio pokazati motor ... Vidjelo se baš da mu je žao što ga prodaje i bilo ga je samo strah da motor ne upadne u krive ruke ...  :D
Ona crvena je bila onak efektna, ali kada sam malo prolio benzina po rezervaru i išao obrisati krpom, pola boje mi je ostalo na krpi ... onda sam shvatio da to definitivno treba očistit i prešpricat ...  :wink: Odlučio sam se za glasorit ... Inaće u originalu je bila neka tamno crvena sa sivim u kombinaciji ...
Ali ljudi Kawa mora biti zelena ...  :mrgreen: (y)
 
Ogy said:
Ja sam svoju mašinu nekoliko puta premazao Desolom (sredstvom za odstranjivanje boje, mislim da je proizvođač Chromos, al ima toga od raznih proizvođača), malo pogulio i dobro oprao ... Na taj način sam odstranio jedno 40% boje, ono što je ostalo znači stvarno se dobro držalo ...

tu dvojbu sam i ja vodio :mrgreen: dosta sam radio s tim desolom i uvijek sam bio zadovoljan njegovim učinkom pa je odluka pala u njegovu korist. možda je postupak malo duži ali je dosta sigurniji..

Ogy said:
Proizvođač je "HAMERITE PRODUCTS LTD, Engleska" i kažu da je iznimno važno da je iz Engleske ...

evo našao hammerite u zagrebu =>  http://pingo.hr/hammerite-1.htm
sad je jedini problem to što imaju samo mat crnu temperaturno otpornu, a ja bi trebao sjajnu :misli: ti si uzeo obični crni lak ili :misli:
kakva je tvrdoća boje?.. kad se zagrije? otporno na benzin?  to je vjerojatno ona efektna boja za strojeve pa bi trebalo bit ok..

nisam još došao do te faze uređivanja mašine pa se nisam ni previše interesirao o tome, ali pokus sa bojom na tvojoj mašini će mi svakak dobro doći :mrgreen: :LOL: autolak se oljušti na cilindrima nakon nekog vremena- to sam vidio na svoje oči..

..još jednom pohvale za trud (y) vidim da se i dosta poliralo, a znam kak je to mukotrpno, pa to treba posebno pohvalit :jesus:
 
Momentalno se u nasim trgovinama moze naci Desol, Lavacol i Hempel, premazi za skidanje boje. Radio sam sa svakim i nazalost najbolji je slovenski Lavacol. Sve ga je manje po ducanima, cijena je 70kn/kg. Hempel je dobar, 50kn/0,75,  dok je nas Desol (cca 60kn/kg) prosjecan (citaj los). Potrebno je puno vise premaza da bi skinuo boju.

Za bojanje masina najbolje su poliuretanske boje (na osnovi poliamida, epoksidne smole). Njihova je odlika da odlicno prijanjaju na povrsinu, otporne su na vodu, sol, koroziju i temperaturu. Niskog su sjaja i stvaraju deblji sloj nego obicna boja.

Ja za farbanje masina korisitim poliuretanske boje iz Hempelovog programa za brodove. Boje su odlicne, i neke masine pofarbane prije 10 godina izgledaju odlicno, bez ljustenja boje i slicno. Istu boju koristim i za bojanje kocionih klijesta na autima i motorima.
 
kruns said:
da li kod farbanja mašine treba ju kompletno rastaviti ili se farba sastavljena?

Najbolje je cijeli masinu rastaviti i polakirati. Ulje bolje klizi kad su stijenke cilindra i bloka iznutra polakirane.
 
Odlicno  (y)  samo si nekog Marvinga ili tak nesto nabavi...
 
gepeze said:
Ja za farbanje masina korisitim poliuretanske boje iz Hempelovog programa za brodove. Boje su odlicne, i neke masine pofarbane prije 10 godina izgledaju odlicno, bez ljustenja boje i slicno.
znači obična dvokomponentna poliuretanska boja, koja nije striktno namjenjena za visoke temperature?

kruns said:
da li kod farbanja mašine treba ju kompletno rastaviti ili se farba sastavljena?
možeš farbat kompletnu ili rastavljenu..sve ovisi o želji vlasnika :mrgreen: može se vidjet na puno primjera kak je pofarbana u kompletu sa šarafima i sl. dobro ajde ak radiš generalku pa je rastavljena, onda ju pofarbaš kak se šika, al meni žvuči malo prepicajzlasto da bi urednu mašinu išao rastavljat samo zbog farbanja :wink:
 
grgaSH said:
znači obična dvokomponentna poliuretanska boja, koja nije striktno namjenjena za visoke temperature
možeš farbat kompletnu ili rastavljenu..sve ovisi o želji vlasnika :mrgreen: može se vidjet na puno primjera kak je pofarbana u kompletu sa šarafima i sl. dobro ajde ak radiš generalku pa je rastavljena, onda ju pofarbaš kak se šika, al meni žvuči malo prepicajzlasto da bi mašinu išao rastavljat samo zbog farbanja :wink:

Da. Iz iskustva preporucam Hempel. Butelja boja sa utvrdivacem je bila oko 100 kn.