motobogy said:
:jiggie: Pozdrav Malom Beri, može li mi netko odgovoriti na pitanje, po čemu se može prepoznati da su gume za mijenjanje, koliko vremena ili kilometara mogu preći sa Bridgestone Exedra 702 i 703? Naime imam te gume na svojoj Dragici već tri godine, šare su im ok. prešle su nekih 20-ak tisuća km. samo su malo dobile dodatne pore od sunca. gdje je taj broj odnosno gdje se može vidjeti kad je guma proizvedena? Pozdrav :bananapivo: :jiggie:
Tri su faktora koja su bitna i određuju u pravom smislu kada je vrijeme za promjenu guma:
1. Vremenski. Koliko su godina na motoru. Dakle, u pravom smislu rijeći, guma stari od trenutka kada je namontirana na motor i prvi put se ugrijala. Od tog trenutka struktura gume se mijenja, i nakon dvije odrađene sezone do tri ( ovisi dosta o tome da li je motor po cijele dane na suncu ili ne ), bez obzira na prijeđene kilometre, guma počinje dosta brzo gubiti na performansama i to više nije to.
2. Dubina profila. Svaka guma ima na sebi TWI ( Tread wear indicator ). Unutar šare nalati se mala izboćina. Kada se ona "poravna" sa gazećim slojem, to znaći da je vrijeme za zamjenu gume. U tom trenutku gazeći sloj gume je toliko tanak da je sama karkasa puno više izložena vanjskim utjecajima, tako da je guma puno osjetljivija i podložnija probijanju, deformacijama itd.
3. Vozać. Gore navedeno je ono čega bi se trebalo pridržavati. Nažalost, vjerujem da tu najveći utjecaj ima financijska strana, ljudi voze na svaćemu, na žicama, na gumama starim i po deset godina itd, tako da po ovom pitanju nema ogranićenja što se tiće zamjene guma
S druge strane, ovisno o vozačkim navikama i stilu vožnje, gume mogu imati šare i biti na motoru više od tri sezone. Sigurno su im svojstva umanjena, ali ukoliko dotićna osoba nema zamjerke na držanje s obzirom na stil vožnje možda se ćini da se mogu i dalje koristiti. U normalnim okolnostima one zasigurno funkcioniraju normalno, ali je veliko pitanje kako bi se ponašale u kritičnim situacijama ( naglo koćenje, mokro itd ).
Općenito, što se tiće roka upotrebe, po pitanju godine proizvodnje, za moto gume ja smatram i iz prakse sam se uvjerio u to, vrijedi sljedeće, pod jednim veoma važnim uvjetom, a to je pravilno skladištenje guma.
Do dvije godine starosti, nema apsolutno nikakve razlike vezano za performanse same gume. Od 2 do 4 godine, razlika postoji, ali je toliko minimalna da je 90% vozaća neće osjetiti u praksi.
Od 5 godina na više, gume su sigurne i mogu se montirati i koristiti, ali imaju umanjene performanse i razlika se u vožnji osjeti.
Gume stare 10 godine i više, bez obzira da li su nove ili na motoru, nisu sigurne za upotrebu i kao takve se ne bi smjele montirati, odnosno trebalo bi ih zamijeniti.