motanje plexiglasa u windshield

darQ

New member
ovak...
tebo bih napravit neki windshield za gpx-a
dakle, kupim neki plexiglas od recimo 3-4 mm debljine, ugrijem ga parom ili nečim sličnim i stavim na motor
al problem je sljedeći, kak napravit neki kalup ili nešt slično po čemu ću ga smotat
naime, trenutno na motoru imam neki plexiglas koji je debljine oko 1,5-2 mm, i onak, nije prečvrst, poslije 170-180 se počne lagano uvijat
uglavnom, mislio sam možd da pomoću njega napravim neki kalup, dok je na motoru i dok je u obliku koji mi treba za deblji plexi
planirao sam npr da ga zamažem se nečim masnim, pa pošpricam s onom nekom pjenom za prozore, i onda kad se to stisne sam ga skinem i to je to...
al, nekak mi to previše, hmh, šta ja znam
uglavnom, jel ima ko kakvog iskustva u takvim poslovima ili neki savijet, ili kak bi to neko bolje napravio pa da me uputi or something like that....
:misli:
 
Mislim da je netko na forumu govorio kako je to sa fenom radio i da se namučio tj. da nije iz prvog puta uspjelo.
Probaj sa polikarbonatom jer sam nešto i sam radio sa njim(nije velika ploha bila i nije vezano za motor)   na plamenu i poslije sam brusio sa vodobrusnim i polirao, probao sam i i sa plexiem ali kada bi ga malo više iskrivio pucao bi
Polikarbonat je puno kvalitetniji materijal a cijena je ista
Ja sam za izolaciju koristio vazelin i meni je funkcionitralo a sad dali postoji nešto bolje sigurno postoji ali ovo je jeftino i funkcioniralo je
 
trebaš imak kalup, možeš ga napravit iz drva, i jedan kontra komad s kojim stisneš plexi da se stisne kalupu. A kaj se tiće zagrijavanja, najjednostavnije je zagrijat ga u pečnici (dok žene, il mame nema doma). Zagriješ na 200oC, staviš pleksi na RAVNU površinu (ne na rešetke) i čekaš da tolko zagrije da postane savitljiv.

Nekad sam ja na takav način radio neke gluposti.

...igraj se :wink:
 
U Selskoj ulici imaš tvrtku koja se bavi s dotičnim  stvarima tj. pleksijem. Imaju Ti razne boje i već su
pigani.Stvar je napravljena iz balona i ima određenu zakrivljenost, ti samo moraš vidjeti kut koji ti paše.
Frend je išel tamo za svoju pilu i došlo ga je cca 250 kn.
BTW Selska u Zagrebu,100m prije semafora na Zagorskoj kad bi išel prema Ilici.
Sretno motanje. (y)
 
Fatman said:
U Selskoj ulici imaš tvrtku koja se bavi s dotičnim  stvarima tj. pleksijem. Imaju Ti razne boje i već su
pigani.Stvar je napravljena iz balona i ima određenu zakrivljenost, ti samo moraš vidjeti kut koji ti paše.
Frend je išel tamo za svoju pilu i došlo ga je cca 250 kn.
BTW Selska u Zagrebu,100m prije semafora na Zagorskoj kad bi išel prema Ilici.
Sretno motanje. (y)

...ta firma se zove "Nova forma", rade reklame kao štosu coca cola, zagrebačka banka.....i još puno toga, i stvarno rade prva liga, imaju i radionu kod Auto Kreša, sa Zagrebačke se skrene u neku malu uličicu.
 
Fatman said:
U Selskoj ulici imaš tvrtku koja se bavi s dotičnim  stvarima tj. pleksijem. Imaju Ti razne boje i već su
pigani.Stvar je napravljena iz balona i ima određenu zakrivljenost, ti samo moraš vidjeti kut koji ti paše.
Frend je išel tamo za svoju pilu i došlo ga je cca 250 kn.
BTW Selska u Zagrebu,100m prije semafora na Zagorskoj kad bi išel prema Ilici.
Sretno motanje. (y)


Za te nofce ima za kupit... :misli:
 
Ja ne bih sada htio pametovati nekom tko zna više od mene, ali čujte moje iskustvo o ovoj temi pa prosudite sami.

Kada sam kupio motor imao sam na njemu jedan manji Puigov windshield. Pošto sam ja visok 191 cm, bio mi je definitvo prenizak i preuzak, pa sam kupio drugi, viši i širi, no niti on mi nije riješio problem struje zraka koja mi je udarala točno u kacigu u visinu očiju.

Tada sam se raspitao i uputili su me na tu firmu. Bio sam tamo na dogovoru i rekli su da nema problema, napraviti će mi što god želim, samo će sa mog windshielda skinuti nosače i metalna pojačanja. Meni se to činilo ok, no tada sam i dalje razgovarao o tome s iskusnijim motoristima i saznao da ta firma radi s običnim pleksijem koji je jako dobar za reklamne panoe ili rasvjetu, ali je za nas motoriste "SMRT", doslovno tako. Naime radi se o materijalo koji se kod bilo kakvog udarca lomi na način da ostaju veliki oštri komadi kao svojevrsni šiljci ili noževi i koji mogu priuštiti opake ozljede.
U dokaz tome naveli su mi jednog od njihovih kolega motorista kojem se jedan takav komad kod pada s motora zabio u vrat i prouzročio veliko krvarenje (vratne arterije!).

Navodno se vjetrobrani za motore rade od materijala koji kod udarca puca u stotine malih komadića, slično kao i stakla kod automobila, koji su potpuno bezopasni za motoristu.

Meni je to bilo fdovoljno, da već gotovu i isctanu shemo novog winshielda odložim u stranu i zaboravim cijelu priču, dok ne pronađem riješenje kod nekih od aftermarket proizvođača dodatne opreme. Jednostavno, rizik mi je bio prevelik!

Ne aludiram na ništa, jednostavno pričam svoju priču!
 
Ima ti mjesta ta tvoja i zato kažem da je polikarbonat bolji jer ne puca
Ljudi misle da je to sve ista stvar a plexi i polikarbonat nemaju ništa zajednicko a ljudi ih svrstavaju u isti koš kao sve su to plastike
Ja sam nešto izrađivao od jednog i drugog materijala i kao što kažeš plexi kada se savija puca i budu relativno oštri rubovi i šiljati dok polikarbonat ne puca tj on se savije ili eventualno ostane deformiran
Deformirati sam ga uspio samo sa škvarom kada sam savinuo na pola inace ništa
 
znači polikarbonat...
ok...
errr...
a de me recite neš više o postupku izrade kalupa...kak je najjednostavnije ???
jel bih mogo to sa nekim čekićima i limovima ???
jel ima neki jednostavniji način ???
ne bih volio niš sa vodobrusnim i sa poliranjima ???

što se lomova plexija tiče...hmh...ima tu nešt...al buraz nije imo nikakve ozljede kad je onaj orginalni polomio...i nij bio tak oštar...a jebga...ak se zakucaš sa 150, onda je to opasno...
ne bih o tome...
dakle...kak kalup napravit ??'
 
pa nije baš za gpx teško  ga napraviti ako želiš slicno kao original
Dovoljno ga je malo po malo grijati i prilagoditi plastikama  jer je "skoro" pa ravan naspram novijih motora koji su ipak malo kompliciraniji za homemade
 
phay ti je naj objasnio, drveni kalup, zagrijati plexi i pustiti ga na kalup.
Na krajeve pričvrstiti drvene letvice tako da možeš izvršiti pritisak, odnosno, nategnuti plexi preko kalupa.
Postupak je poznat iz izrade kabina i pokrova motora za leteče modele aviona.
Mislim da je to najjednostavnije.
 
ok, thanx, svima...iako...pomislio sam da ćete mi reći nešt što ne znam ali...ok je...hvala svima...
 
nemoj još zahvaljivat ja sam radi takve stvari i najlagče ti je uzer komad stiropora, izrezat ga da pose na mjesto di dolazi windshield i brusnim papirom dobit oblik stiropora kakav žeziš da ti poslije windshield bude, zatim uzmeš gips(onaj za gletanje zidova) i navučeš ga cca1mm po stiroporu te ponovo brusnim popirom popraviš neravnine i imaš kalup kakav želiš!!
 
a kak da ostvarim simetriju na tim kalupima...jel moguće napravit sam jednu polovicu pa ju nekak invertirat... ( ko kad nešt na računalu crtač ) :mrgreen:
 
darQ said:
a kak da ostvarim simetriju na tim kalupima...jel moguće napravit sam jednu polovicu pa ju nekak invertirat... ( ko kad nešt na računalu crtač ) :mrgreen:
to nije moguče moraš imat ruku, ili sreče, moja preporuka je da ga počneš radit s oba kraja prema centru.  prvo napraviš ravne plohe s oba kraja prema centru ali ostaviš viška visine prema centru, zatim opet ravna površina po centru, odmjeriš s gornje i doljnje strane da bude paralelno, o kad to dobiš rukom pobrusiš prijelaze u jednu zaobljenu cjelinu.