Motocikli na cestama u Hrvatskoj

Maestral

Active member
https://www.jutarnji.hr/vijesti/crna-kronika/zastrasujuci-podaci-o-prometnim-nesrecama-u-hrvatskoj-jedna-skupina-posebno-je-ugrozena-policija-nazalost-ovo-su-nenormalno-velike-brojke/8875064/

Najvazniji detalji:

Čak je od 15 do 35 puta veći rizik za motocikliste u odnosu na osobna vozila. Rezultati istraživanja provedenih u Europi i svijetu kažu da je veći udio teško ozlijeđenih motociklista u odnosu na ostale sudionike u prometu. U Europi je 16 posto poginulih motociklista u svim nesrećama

Hrvatski motociklisti imaju 35 puta veće šanse stradavanja od ostalih vozača

U prošloj je godini u Hrvatskoj u prometnim nesrećama poginulo 59 motociklista, što je povećanje od 34 posto u odnosu na 2017. godinu kada su smrtno stradala 42 motociklista. Dodatno zabrinjava jer je u petogodišnjem razdoblju od 2014. do 2018. godine ukupno poginulo 236 motociklista što predstavlja 14,6 posto ukupnog broja poginulih osoba u prometnim nesrećama na hrvatskim cestama u istom vremenskom razdoblju (1.611). Motocikli čine samo 3,82 posto u strukturi voznog parka RH, uz prosječno godišnje prijeđenih oko 3.000 kilometara, tako da su navedene brojke zastrašujuće.

Nepropisna brzina uzrok je stradavanja 32 motociklista, a od navedene brojke je njih 26 poginulo u nesrećama koje su sami skrivili. Mopedisti i motociklisti zajedno su sudjelovali u 7,5 posto svih nesreća

Pa imajmo svi to na umu kada odvrnemo rucicu gasa ili nas neka zavojita cesta povuce da iskusamo krajnje mogucnosti motora.
Nije uopce bitno tko je kriv, bitno je probati ne biti dio crne statistike...
 
Probelem je veliki brzina...
Ali ljidu u jr su zavidni...kad te vide da si na motoru pocinje debilno ponasanje vozaca...
Tu nema pomoci...osim promjene drzave...

Moglo bi se neke skole sigurne voznje organizirat po gradovima...
Tako to...
 
dani83 said:
Probelem je veliki brzina...
Ali ljidu u jr su zavidni...kad te vide da si na motoru pocinje debilno ponasanje vozaca...
Tu nema pomoci...osim promjene drzave...

Moglo bi se neke skole sigurne voznje organizirat po gradovima...
Tako to...

ovdje ima istine. dozivio da kad me vide u retrovizoru se namjerno pomaknu da ne mogu proć motorom između kad su gužve i stajanja na semaforu.....

 
Meni je jedan stari debil u kombiju namjerno skrenio  u livu traku da ga nebi prošao.... Ima i takvih ljudi srećom u manjini su
 
Ne znam...
Ja sam sad malo vozio po auto cesti...
Ak pada kisa, odem auto cestom...
Zadnje vrijeme stalno kisa...

Vidim kad je strana tabla, a ja doletim..
On se mice odma kad moze...
Dok nase table ostaju u ljevoj iako im je slhedece vozilo od kojeg su brzi 10 na sat barem 1km...

Najaci su mi kad voze ljevom...
Onda ja odem u desnu i on u desnu ladno...
Ili ladno se ukljuci iz zaustavne sa 40...

Ili ja vozim.ljevom...
Ona desnom...nigdje nikog...
Ona odjednom daje ljevi i pocinje ic u ljevu...

Nevjerojatna su mi ponasanja dosta nasih vozaca...
 
nešto drkam danas po jednoj od travanjka (klasika, reklo bi se), stavim ja to sve skupa i idem isprobati, odem doslovno 500 m od kuće jer sam uzeo samo kacigu i na povratku mi nažderani debil izlijeće iz krčme, da nisam predosjetio što će napraviti, bio bi u crnoj kronici..zaustavio sam se na pola metra od njega
naravno, ja na trubu i pred njega krilim, ovaj ne trza, ne jebe ga pol posto :LOL:
 
dani83 said:
Moglo bi se neke skole sigurne voznje organizirat po gradovima...
Tako to...

Aha... Čovjeka koji je najviše truda ulagao u takve stvari, ubio kreten autom. Bio je član ovdje
 
James1100 said:
Aha... Čovjeka koji je najviše truda ulagao u takve stvari, ubio kreten autom. Bio je član ovdje

Kako god vozio...uglavnom nas sreca spasava...
Sto ne znaci da se ne treba educirat...
 
mene kad vide na motoru, u gradu
oni koji su u autu, obično se hoće utrkivati :zid: :mrgreen: :LOL:

… najviše oni mali dostavljaci,  koje naravno voze oni kojima ti autići
nisu u vlasništvu :mrgreen: pa Golf GTI, neki malo nabrijani Opel i sl.  :LOL:
 
mene prošli tjedan zapao a45 amg, ide to malo ružno govance :mrgreen:
 
"....Nepropisna brzina uzrok je stradavanja 32 motociklista, a od navedene brojke je njih 26 poginulo u nesrećama koje su sami skrivili...."

Ovo me baš iritira  :anger: :anger: :anger:

Da je zbog nepropisne brzine samo 6 ljudi poginulo zbog tuđe greške je čista laž i to je činjenica koja smeta. :shock:
Bavio sam se svojevremeno studijski sa tom problematikom i činjenice govore da je prekoračenje brzina najveći uzrok ali ne i jedini razlog pogibija.
Treba se zapitati i zašto konačna analiza u izvještajima tako govore.  :misli:

Kao prvo treba uzeti u obzir da je nemoguće kategoriju prekoračenja brzine anulirati, no zato je potrebno mnogo drugih stvari pokrenuti da bi se došlo do toga ali i do prave istine i uzroka kod takvih najtežih nesreća.
Nikada nećete pročitati da je čovjek poginuo jer je naletio na udarnu rupu u krivini ili uljnu mrlju ili ubijenu životinju ili nešto peto ... to redovito spada u "prekoračenje brzine" i neprilagođavanje uvjetima na cesti što nije istina jer se u nekim situacijama nemože istog časa reagirati a onda je kasno.
Evo već se danima piše i tu na forumu kako u tunelu Trsat na riječkoj zaobilaznici u desnoj krivini , preticajnoj traci naletiš na lokvu vode, i ja sam naletio, totalno neočekivano, u dobrom nagibu i dobro se klizao ... no to nikoga nije briga već se čeka nečija pogibija koja će na kraju pripasti rubrici "prekoračenje brzine". U suprotnome dio odgovornosti leži na vlasniku ceste jer je prema zakonu dužan osigurati prometno-tehničke uvjete koji zadovoljavaju sve propisane sigurnosne standarde za određeni nivo prometnice što je kod nas misano imenica. Kada bi obitelj pokojnika napravila tužbu i tražila odštetu u takvim slučajevima , vjerujte da bi se debelo razmišljalo da li je cesta održavana ili nije. Nažalost u tim trenucima familiji nije do tužakanja tako da sve završi "prekomjernom brzinom" i koga dalje briga, čovjeka više nema.
Problem je i nedovoljna opremljenost kola hitne  i udaljenosti mjesta nesreće do zdravstvene ustanove, neću u detalje ali pogledajte koliko ljudi umre u kolima hitne (jer nisu dovoljno opremljene) ili ih nema dovoljno ili pogledajte statistiku koliko kod nas znači taj "golden hour" ... ništa ili gotovo ništa , ukratko zlo mi je pomišljati, hajd spizdi se negdje bogu iza nogu ..adio amico :palacdolje:.
Edukacija policijskih službenika koji neznaju ili neće pisati izvještaje s namjerom napisati istinu ili barem procjeniti istinu, već je najlakše napisati "prekoračenje", čak i sudski vještaci prečesto griješe u takvim situacijama, zašto, zato jer to više nikoga nije briga, čovjeka nema i najlakše je sve pripisati njegovoj "brzoj" vožnji..hebiga :(
Edukacija ostalih sudionika u prometu i poštivanje motociklista je na nuli, u skladu sa općom kulturom vožnje, a sve zbog toga jer nema za oduzimanja prednosti nikakvih odgovornosti, ovaj na motoru je uvijek kriv.
Kazne za oduzimanje prednosti motociklistu bi trebale biti drastične, npr imam od kuće do centra jedan prilaz glavnoj prometnici po kojoj vozim i redovito mi se događa slijedeće:
slučaj 1. - idem motorom, vozilo mi dolazi sa sporednog privoza , u principu moram gotovo stat jer me nitko ne doživljava, moja prednost mi ništa ne nosi, poštivanje propisa je ili bolnica ili grobnica
slučaj 2. idem malim autom, vozilo na privozu lagano proviruje ali ipak se zaustavlja
slučaj 3. idem sa velikim autom , vozilo na privozu stoji do svoje crte i uredno čeka moj prolaz
Zaključak, strah je dokazano najizraženiji ljudski osjećaj, pa naravno da ga boli kita za mene na motoru ali zato kad dolazim sa autom od dvije tone , muda su mu smanjena na minimum..... a takavo ponašanje je uobičajeno i to je istina :(

Neidem dalje ali ima još faktora koji mogu promjeniti uzroke ali ne i statističke podatke, nažalost. Ovih 32 života su izgubljena ali me nitko nemože ubijediti da ih je 26 izginulo isključivo zbog svoje greške... činjenica je da se vozi brže od znakova ali nije to jedini razlog

i to je ono što smatram da je manipulacija istinom :nono:.
 
"Brzina nije bila prilagođena uvijetima na cesti" čuvena izjava.

E sad dali se ta izjava ikad koristila u nesrećama u kojima su sudjelovali organi reda?

Sent from my MI 6 using Tapatalk

 
baxy said:
i to je ono što smatram da je manipulacija istinom :nono:.


Pa lijepo piše "U prošloj je godini u Hrvatskoj u prometnim nesrećama poginulo 59 motociklista". Od toga 26 vlastitom krivnjom, dakle 33 ni krivi ni dužni... Osim ako i među smrtnim ishodima koji nisu uzrokovani prekoračenjem brzine ima još koji motociklist krivac za nesreću.
 
Pročitaj još jednom, riječ je samo o onima koji su poginuli zbog prekoračenja brzine , o tome govorim
 
Švabo said:
"Brzina nije bila prilagođena uvijetima na cesti" čuvena izjava.

E sad dali se ta izjava ikad koristila u nesrećama u kojima su sudjelovali organi reda?

Sent from my MI 6 using Tapatalk
Je, pa ovaj pandur koji je nedugo poginuo na obilaznici je izgubio nadzor upravo zbog neprilagođene brzine.
https://dnevnik.hr/vijesti/crna-kronika/policija-objavila-detalje-otkriven-uzrok-zbog-kojeg-je-poginuo-policajac-na-motoru---554681.html
 
Igoreta said:
Je, pa ovaj pandur koji je nedugo poginuo na obilaznici je izgubio nadzor upravo zbog neprilagođene brzine.
https://dnevnik.hr/vijesti/crna-kronika/policija-objavila-detalje-otkriven-uzrok-zbog-kojeg-je-poginuo-policajac-na-motoru---554681.html

Ja sam cuo pricu da se treso od zime na pumpi kad je stao...
Ili mislis da bi murija rekla, e mi smo mu naredili da se vozi na motoru iako nije bas vrijeme za voznju i nismo mu kupili ni adekvatnu opremu, a i gume su vec bile starije...zrele.za.zamjenu?
Najlakse ovirit mrtvog covjeka...

Mene zanima samo zasto je on bio upce na motoru u 3mj...
 
Igoreta said:
Je, pa ovaj pandur koji je nedugo poginuo na obilaznici je izgubio nadzor upravo zbog neprilagođene brzine.
https://dnevnik.hr/vijesti/crna-kronika/policija-objavila-detalje-otkriven-uzrok-zbog-kojeg-je-poginuo-policajac-na-motoru---554681.html
Evo prvi da vidim. A incidenta je bilo poprilično.

Sent from my MI 6 using Tapatalk

 
dani83 said:
Ja sam cuo pricu da se treso od zime na pumpi kad je stao...
Ili mislis da bi murija rekla, e mi smo mu naredili da se vozi na motoru iako nije bas vrijeme za voznju i nismo mu kupili ni adekvatnu opremu, a i gume su vec bile starije...zrele.za.zamjenu?
Upravo je i poanta u tome da se taj izraz "neprilagođena" brzina siluje turbo previše. Ja bih samo volio da policajac kad u zapisnik stavi takvu opasku ili zaključak da navede koja je to brzina bila (nekakvo mjerenje jel) i koja bi to u tom slučaju bila prilagođena brzina.

Ali svi mi pišemo gluposti, taj je izraz tu da se za sve okrivi vozač, jer tako je najlakše, a krivac je tu i ne treba ga tražiti dalje.
 
baxy said:
"....Nepropisna brzina uzrok je stradavanja 32 motociklista, a od navedene brojke je njih 26 poginulo u nesrećama koje su sami skrivili...."

Ovo me baš iritira  :anger: :anger: :anger:

Da je zbog nepropisne brzine samo 6 ljudi poginulo zbog tuđe greške je čista laž i to je činjenica koja smeta. :shock:
Bavio sam se svojevremeno studijski sa tom problematikom i činjenice govore da je prekoračenje brzina najveći uzrok ali ne i jedini razlog pogibija.
Treba se zapitati i zašto konačna analiza u izvještajima tako govore.  :misli:

Kao prvo treba uzeti u obzir da je nemoguće kategoriju prekoračenja brzine anulirati, no zato je potrebno mnogo drugih stvari pokrenuti da bi se došlo do toga ali i do prave istine i uzroka kod takvih najtežih nesreća.
Nikada nećete pročitati da je čovjek poginuo jer je naletio na udarnu rupu u krivini ili uljnu mrlju ili ubijenu životinju ili nešto peto ... to redovito spada u "prekoračenje brzine" i neprilagođavanje uvjetima na cesti što nije istina jer se u nekim situacijama nemože istog časa reagirati a onda je kasno.
Evo već se danima piše i tu na forumu kako u tunelu Trsat na riječkoj zaobilaznici u desnoj krivini , preticajnoj traci naletiš na lokvu vode, i ja sam naletio, totalno neočekivano, u dobrom nagibu i dobro se klizao ... no to nikoga nije briga već se čeka nečija pogibija koja će na kraju pripasti rubrici "prekoračenje brzine". U suprotnome dio odgovornosti leži na vlasniku ceste jer je prema zakonu dužan osigurati prometno-tehničke uvjete koji zadovoljavaju sve propisane sigurnosne standarde za određeni nivo prometnice što je kod nas misano imenica. Kada bi obitelj pokojnika napravila tužbu i tražila odštetu u takvim slučajevima , vjerujte da bi se debelo razmišljalo da li je cesta održavana ili nije. Nažalost u tim trenucima familiji nije do tužakanja tako da sve završi "prekomjernom brzinom" i koga dalje briga, čovjeka više nema.
Problem je i nedovoljna opremljenost kola hitne  i udaljenosti mjesta nesreće do zdravstvene ustanove, neću u detalje ali pogledajte koliko ljudi umre u kolima hitne (jer nisu dovoljno opremljene) ili ih nema dovoljno ili pogledajte statistiku koliko kod nas znači taj "golden hour" ... ništa ili gotovo ništa , ukratko zlo mi je pomišljati, hajd spizdi se negdje bogu iza nogu ..adio amico :palacdolje:.
Edukacija policijskih službenika koji neznaju ili neće pisati izvještaje s namjerom napisati istinu ili barem procjeniti istinu, već je najlakše napisati "prekoračenje", čak i sudski vještaci prečesto griješe u takvim situacijama, zašto, zato jer to više nikoga nije briga, čovjeka nema i najlakše je sve pripisati njegovoj "brzoj" vožnji..hebiga :(
Edukacija ostalih sudionika u prometu i poštivanje motociklista je na nuli, u skladu sa općom kulturom vožnje, a sve zbog toga jer nema za oduzimanja prednosti nikakvih odgovornosti, ovaj na motoru je uvijek kriv.
Kazne za oduzimanje prednosti motociklistu bi trebale biti drastične, npr imam od kuće do centra jedan prilaz glavnoj prometnici po kojoj vozim i redovito mi se događa slijedeće:
slučaj 1. - idem motorom, vozilo mi dolazi sa sporednog privoza , u principu moram gotovo stat jer me nitko ne doživljava, moja prednost mi ništa ne nosi, poštivanje propisa je ili bolnica ili grobnica
slučaj 2. idem malim autom, vozilo na privozu lagano proviruje ali ipak se zaustavlja
slučaj 3. idem sa velikim autom , vozilo na privozu stoji do svoje crte i uredno čeka moj prolaz
Zaključak, strah je dokazano najizraženiji ljudski osjećaj, pa naravno da ga boli kita za mene na motoru ali zato kad dolazim sa autom od dvije tone , muda su mu smanjena na minimum..... a takavo ponašanje je uobičajeno i to je istina :(

Neidem dalje ali ima još faktora koji mogu promjeniti uzroke ali ne i statističke podatke, nažalost. Ovih 32 života su izgubljena ali me nitko nemože ubijediti da ih je 26 izginulo isključivo zbog svoje greške... činjenica je da se vozi brže od znakova ali nije to jedini razlog

i to je ono što smatram da je manipulacija istinom :nono:.

(y) (y) (y)

Najviše smeta činjenica da se ni u jednom slučaju ne navodi da je cesta bila "tehnicki neispravna" (u širem smislu, bilo koji razlog da je tome), nego uvijek ili vozač (brzina, alkohol...) ili vozilo (tehnički neispravno).

Kad će početi padati glave onima koji su zaduženi za kontrolu ceste, uklanjanje nedostataka itd itd....

Kod nas, ovim tempom, NIKAD. Trebalo bi početi s tužbama u tom smislu, i mozda bi se tek onda nesto pocelo mijenjati. Do tad, nikom ništa. Zavedeno pod crnu kroniku i adio.....