"Najstariji Moto Klub u RH-a"

papillon

Active member
Ajd da malo prošetamo kroz povijest ali da se nitko ne svađa ili kur*i  :mrgreen: Nadam se da će večina starije ekipe znati odgovor najstarijeg kluba ali dopustiću i malo zafrkancije jer mislim da nema potrebe za nadvikivanjem.U ovaj dio ulaze registrirani klubovi i oni koji su prije popularizacije ili kratice MK bili AMK - uživajte dok nije osvanulo a dobrodošli su i logovi najstarijih klubova da ih i mlađa populacija ipak ugleda jer na večini nema godine nastanka..
 
aj da je neko drugi...al papilon  :mrgreen:
 
Daemona said:
:eek:hne: ne opet
zašto ne,pomalo zaboravljeno :mrgreen: baš fali malo humora  :headache:

Phobocaster said:
aj da je neko drugi...al papilon :mrgreen:
hebi ga ajd ti pukni koji je  :jesus:
 
papillon said:
zašto ne,pomalo zaboravljeno :mrgreen: baš fali malo humora  :headache:
hebi ga ajd ti pukni koji je  :jesus:
nesmijem  :LOL:
 
koss said:
Možeš zaključat.  :mrgreen:
Hoću kad stavite prvih 5  :mrgreen:
1. - - - -
2. - - - -
3. - - - -
5. - - - -
:?:
 
Može sad off  :misli:
 
papillon said:
Hoću kad stavite prvih 5  :mrgreen:
1. - - - -
2. - - - -
3. - - - -
5. - - - -
:?:

Prvo hoćeš ime prvog kluba, sad tražiš prvih 5. Kako to sada  :misli: :mrgreen: kake su sad to modifikacije teme  :misli: :mrgreen:
 
mr.mee said:
Prvo hoćeš ime prvog kluba, sad tražiš prvih 5. Kako to sada  :misli: :mrgreen: kake su sad to modifikacije teme  :misli: :mrgreen:
Povijest govori jedno - narod drugo.


Eto mislio sam da starija populacija zna nabrojati još uvijek živuće stare klubove ali ništa od toga.
Ako nitko večeras do ponoći ne nabroji klubove brišem temu.
 
Prvi moto klub u Hrvatskoj osnovan je u Splitu, negdje približno kad su u Zagrebu osnovali prvi auto klub. Zvao se Primorski moto klub, a okupljao je motocikliste i automobiliste iz Splita i Dalmacije.

U Vinkovcima se 1926. osniva Sremac, u Osijeku iste godine Slavonac, u Slavonskom Brodu godinu dana kasnije Moto biciklistički športski klub Brod na Savi, a 1930. osniva se Moto klub u Bjelovaru. :mrgreen:




papillon said:
Povijest govori jedno - narod drugo.


Eto mislio sam da starija populacija zna nabrojati još uvijek živuće stare klubove ali ništa od toga.
Ako nitko večeras do ponoći ne nabroji klubove brišem temu.

http://www.motori.hr/forum/index.php?topic=19112.0  :jesus:
 
naravno da ntko ne pamti  :jesus: ali da li ste znali da se u Zagrebu di je južna tribina DINAMA nekada vozilo i svjetsko prvenstvo u spidveju ??
ps. nije bilo besplatnog graha  :LOL:

copy- paste s povjest HMSa

Godine 1924. (vjerojatno 8. rujna) osnovan je u Zagrebu i prvi Savez moto klubova Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca. Prvi vozači koji su se bavili tim atraktivnim sportom bili su Antun Štrban,  Antun Uroić, Ludvig Stanić, a nešto kasnije i Veljko Metz, Jerko Babić te mnogi drugi. Oni su postizali dobre rezultate i u međunarodnoj konkurenciji. Nakon 2. svjetskog rata, godine 1946.  osnovan je Odbor za auto-moto športove pri Fiskulturnom savezu Jugoslavije. Te iste godine počelo je poslijeratno prvenstvo Jugoslavije. Nakon toga motociklisti djeluju u Auto-moto savezu Jugoslavije koji je djelovao i u okviru Narodne tehnike. U Jugoslaviji su bile poznate cestovne brzinske utrke za Veliku nagradu Jadrana na stazi Preluk između Opatije i Rijeke, a održavale su se od 1946. do 1977. godine. Prva trka poslije drugog svjetskog rata je održana 1.9.1946. godine. Trke su organizirali Gradski tjelesni (fiskultura) odbor Rijeke i Motoristička sekcija Rijeka na stazi dugoj 6 km. Trke su se bodovale za prvenstvo NR Hrvatske, a u svim kategorijama su pobijedili natjecatelji FD Mladosti i FD Metalca iz Zagreba.

Prve trke za prvenstvo Jugoslavije na stazi Preluka su održane 14.09 1947. godine, pred oko 30.000 gledatelja, a nastupilo je preko 80 vozača. U klasi 125 ccm na «Puchu» je pobjedio Danilo Širca, a u klasi 250 ccm Anton Jakšić, klasi 350 ccm Veljko Metz, a Ivan Vukelić je pobijedio u klasama 500 ccm i 1000 ccm. Svjetsko prvenstvo na stazi Preluk održalo se prvi puta 14. rujna 1968. godine i tako godinama sve do 1977. kada je stigla već neko vrijeme najavljivana, a tada i potvrđena zabrana održavanja cestovnih Grand Prix utrka.

Zbog sve većih brzina i u cilju sigurnosti vozača i publike, natjecanja su se morala ubuduće održavati na motodromima. Uskoro je Grobničko polje postalo veliko gradilište i u samo nekoliko mjeseci godine 1978. na njemu je izrasla staza – zvana Grobnička ljepotica.

Po kalendaru FIM-a, Grand Prix utrka Svjetskog prvenstva održala se već u rujnu 1978. godine na Grobniku. Prvi apsolutni rekord staze bio je 153,110 km/h. Zadnji put se GP vozila na Grobniku 17. lipnja 1990. godine. Staza je i danas u punoj funkciji te se na njoj održavaju svakodnevno treninzi te međunarodna i domaća natjecanja. Osim brzinskih cestovnih natjecanja od početka motociklizma, održavale su se i bile međunarodno poznate brdska utrka na Ljubelju u Sloveniji, najpoznatiji speedway stadioni bili su u Zagrebu, Crikvenici, Osijeku, Krškom, a danas još djeluje stadion u Prelogu, kao i novosagrađeni stadion namijenjen isključivo disciplini speedway u Donjem Kraljevcu. Od početka 1961. godne uspješno se razvija i dsiciplina motocros