Dodje vreme da se poboljša, ujedno i sredi kočnica. Iskoristicu priliku da podelim sa vama svoje iskustvo proteklih skromnih 122.500km predjena.
Bice malo duzi post, nadam se da mi nećete zameriti, potrudiću se da budem kratak, tačan... koga smara da čita ima X u desnom uglu.
NC od početka proizvodnje stiže napred sa sinter, pozadi sa organskim kočionim pločicama.
Jedna od mana je ta sto napred ima samo 1 disk, prečnika 320mm, pozadi je 240mm.
Očekivao sam da će na novom modelu "ispraviti grešku" i ubaciti još jedan disk napred jer treba zaustaviti min. 300kg sa sve vozačem + ako se na tu masu doda suvozač, sva tri puna kofera.... dobijemo ozbiljnu masu na neozbiljnim kočnicama.
Japanci su igrali na kartu veći prečnik diska = bolje zaustavljanje sto je potpuno tacno ali ne i dovoljno dobro u praksi.
Klesta su Nissin kao i pločice. Modeli ispod (ne svi) 2016 imaju integralnu kočnicu (3 klipa napred, kočenjem prednje 2 klipa rade, kočenjem zadnje dodaje 1 klip na prednjim klestima) i nešto duže koč. pločice.
Od modela 2016+ su dvoklipna klešta i sistem je razdvojen ili ti prednja je samo prednji točak, zadnja -zadnji.
Sinter pločice bolje zaustavljaju od organskih jer su ljute, jace grizu disk pa se zbog toga isti brze troši.... ko mu je*e ma*er nije 100 dukata, nek se trosi.
Sve ovo prate obična gumena creva koja se iskreno meni ni malo ne dopadaju, trpim ih od prvog dana.
Ne mislim na izgled, to me nije briga, mislim na žvakasto ponašanje poluge prednje kočnice. Kad su već stavili jedan disk, mogli su bar teflonska creva ubaciti, bolje bi bilo.
Razlika kod običnog, gumenog creva i teflonskog je ta sto pri kočenju (izraženije na jačem) obično gum. crevo se siri ili ti deo pritiska umesto da ide na klipove, odlazi na sirenje creva pa otud zvakasta poluga.
Pored toga ima tedenciju da pukne (obično iznenada na jačem kočenju) jer guma nije večna.
Do sada nisam naišao da se nekom desilo pucanje creva na NC ali ima primera (drugih marki) gde se jeste desilo, neki cak navode da se uradi zamena svih koč. creva posle 4 godine.
Teflonsko crevo ne može se siriti, pri kočenju pritisak odlazi direkt na kočnicu, poluga daje čvršći dojam, brze odraguje ili ti sve ukupno dobije se efikasnije kočenje + takvo crevo ne može puci na koćenju sto je jako bitno jer svi znamo kakve posledice nosi sa sobom, zatim teško se kida pri padu ili cukanju ako dodje.
To je bio mali uvod, sad da predjem na praktičan deo, iskustvo sa druma.
Nisam lani bio za sinter pločice jer nisam agresivan vozac. Trudim se da mi vožnja bude tečna, otud do sad imam samo jednu zamenu (na 46.4K) pločica za ovih 70.5Kkm.
Razmišljao sam vise o disku da ga sačuvam nego o svojoj glavi.
Mišljenje sam promenio, mamlazi me naterali da vratim sinter pločice jer sam jedne godine sa početka sezone imao neverovatna oduzimanja prednosti.... sam Bog me je pogledao par puta.
Takodje gde sam još iskusio slabu kočnicu.... letos Milos i ja peglamo kroz CG, on je na X-ADV (ima dupli disk napred), slicnih smo karakteristika ali... uvek ono jeb*no ali, ADV ima 20-30% bolju kočnicu od NC.
Vozim iza njega na nekih 5m, nailazimo na raskrsnicu gde Milos odlučuje da sa 80 skorz stane ne bi li pustio čoveka iz kontra smera da skrene levo
.
U prvi mah nisam skontao šta želi da uradi (ni dan danas nije mi jasno) jer je bio u ravni sa čovekom iz kontra smera pa mi situacija nije bila pregledna. I ako sam video uključene stop lampe mislio sam da je tek malo prikočio, prolazimo ne ometano..... kakav zajeb, pojma nisam imao da gazi kočnicu muški, za čas sam se navukao na tanak led.
tako ti ja resim da se vratim na sinter i promenin gumena za teflon creva
znate kako kažu
"nekad ceo život u šaku stane".... ima istine
kupljene pre jedno 4, 5 meseci
donje crevo nije problem skinuti
tu se raskaci sa met. cevke
gornje crevo je veći problem skinuti
jer je drugi kraj zavucen u pizdu lepu materinu (moram psovati)
stanje org. pločica... mogao sam još ohoo ćerati
izdrukati da klipovi sto vise izdju
ide vani