NC750 X/S DCT

Tacno znam o čemu pričaš, srafove sa pozicije br. 2 i matice (5) je bas teško uhvatiti al to je ništa u poredjenju sa srafovima gornjeg kocionog creva prednje kočnice ..... mecku sam rodio, pisacu kad uhvatim slobodnog vremena (zamenio sam obicna kociona creva za teflonska).
Ovaj Givi nosac može proći nekako, vise mi se svidja od nosaca sto okači kolega sthooligan88.
 
Naišao sam na 2 oprečna mišljenja kod ovih mojih maglenki. Jedni kažu da te maglenke moraju biti postavljene obješeno (razlog vezan za samo svjetlo i snop) dok drugi kažu da mogu biti i poviše nosača naopako? Sad budi pametan. 🤔

IMG_20211216_125256.jpg
 
Ajd da kucnem koje slovo vezano za maglenke ili ti dodatna svetla.
Ima ih vise vrsta, halogene maglenke su gotovo izumrele, većina je Led tehnologije.
Maglenka moze biti spot (usmereno svetlo, vise ide u daljinu), zatim flood (krace rasipajuce svetlo) ili sada sto se moze videti treca vrsta a to je izmedju spot i flood gde svetlosni snop ide u sirinu i daljinu a nema rasipanja zbog usmerenosti (projektor unutar maglenke).

Automobili koriste flood maglenke jer su nisko postavljene dok motociklima vise pogoduje i najbolje se pokazala ova treća vrsta (ove sto ti imas) maglenki jer je vislje postavljena.

dacu vam par primera sta sam do sada ugradio, iskustvo iz prve ruke
nekada sam imao Interphone flood maglenke


male, visoko postavljene, ubice kako dobro svetle


oboreno i dugo svetlo na NC


maglenke
kao sto se moze videti rasipaju dosta svetlo


kasnije sam ih zamenio za SL


imaju dnevno i oboreno svetlo koje se autom. aktivira




oboreno svetlo NC


SL maglenka


neverovatno dobro svetle
 
drugaru sam stavio Sirius maglenke, takodje su dobre




odsecen snop daju


takodje sam imao prilike ugraditi fabricke maglenke


jeste da je ovo X-ADV ali iste maglenke dele svi modeli


skupe su kao otrov


pritom ne svetle nista specijalno, cena ne opravdava kvalitet


ove su sa Aliexpresa, vrse funkciju poboljsanja svetla i bolje vidljivosti


ove su takodje sa Aliexpresa


uocljiviji je bajk ali na put slabo daju rezultat


ove su jedne od najgorih sto sam do sada video
 
  • Like
Reactions: sanchez
Dodje vreme da se poboljša, ujedno i sredi kočnica. Iskoristicu priliku da podelim sa vama svoje iskustvo proteklih skromnih 122.500km predjena.
Bice malo duzi post, nadam se da mi nećete zameriti, potrudiću se da budem kratak, tačan... koga smara da čita ima X u desnom uglu.
:)


NC od početka proizvodnje stiže napred sa sinter, pozadi sa organskim kočionim pločicama.
Jedna od mana je ta sto napred ima samo 1 disk, prečnika 320mm, pozadi je 240mm.

Očekivao sam da će na novom modelu "ispraviti grešku" i ubaciti još jedan disk napred jer treba zaustaviti min. 300kg sa sve vozačem + ako se na tu masu doda suvozač, sva tri puna kofera.... dobijemo ozbiljnu masu na neozbiljnim kočnicama.
Japanci su igrali na kartu veći prečnik diska = bolje zaustavljanje sto je potpuno tacno ali ne i dovoljno dobro u praksi.

Klesta su Nissin kao i pločice. Modeli ispod (ne svi) 2016 imaju integralnu kočnicu (3 klipa napred, kočenjem prednje 2 klipa rade, kočenjem zadnje dodaje 1 klip na prednjim klestima) i nešto duže koč. pločice.
Od modela 2016+ su dvoklipna klešta i sistem je razdvojen ili ti prednja je samo prednji točak, zadnja -zadnji.
Sinter pločice bolje zaustavljaju od organskih jer su ljute, jace grizu disk pa se zbog toga isti brze troši.... ko mu je*e ma*er nije 100 dukata, nek se trosi.

Sve ovo prate obična gumena creva koja se iskreno meni ni malo ne dopadaju, trpim ih od prvog dana.
Ne mislim na izgled, to me nije briga, mislim na žvakasto ponašanje poluge prednje kočnice. Kad su već stavili jedan disk, mogli su bar teflonska creva ubaciti, bolje bi bilo.

Razlika kod običnog, gumenog creva i teflonskog je ta sto pri kočenju (izraženije na jačem) obično gum. crevo se siri ili ti deo pritiska umesto da ide na klipove, odlazi na sirenje creva pa otud zvakasta poluga.
Pored toga ima tedenciju da pukne (obično iznenada na jačem kočenju) jer guma nije večna.
Do sada nisam naišao da se nekom desilo pucanje creva na NC ali ima primera (drugih marki) gde se jeste desilo, neki cak navode da se uradi zamena svih koč. creva posle 4 godine.
Teflonsko crevo ne može se siriti, pri kočenju pritisak odlazi direkt na kočnicu, poluga daje čvršći dojam, brze odraguje ili ti sve ukupno dobije se efikasnije kočenje + takvo crevo ne može puci na koćenju sto je jako bitno jer svi znamo kakve posledice nosi sa sobom, zatim teško se kida pri padu ili cukanju ako dodje.

To je bio mali uvod, sad da predjem na praktičan deo, iskustvo sa druma.
Nisam lani bio za sinter pločice jer nisam agresivan vozac. Trudim se da mi vožnja bude tečna, otud do sad imam samo jednu zamenu (na 46.4K) pločica za ovih 70.5Kkm.
Razmišljao sam vise o disku da ga sačuvam nego o svojoj glavi.
Mišljenje sam promenio, mamlazi me naterali da vratim sinter pločice jer sam jedne godine sa početka sezone imao neverovatna oduzimanja prednosti.... sam Bog me je pogledao par puta.
Takodje gde sam još iskusio slabu kočnicu.... letos Milos i ja peglamo kroz CG, on je na X-ADV (ima dupli disk napred), slicnih smo karakteristika ali... uvek ono jeb*no ali, ADV ima 20-30% bolju kočnicu od NC.
Vozim iza njega na nekih 5m, nailazimo na raskrsnicu gde Milos odlučuje da sa 80 skorz stane ne bi li pustio čoveka iz kontra smera da skrene levo
:lud:
.
U prvi mah nisam skontao šta želi da uradi (ni dan danas nije mi jasno) jer je bio u ravni sa čovekom iz kontra smera pa mi situacija nije bila pregledna. I ako sam video uključene stop lampe mislio sam da je tek malo prikočio, prolazimo ne ometano..... kakav zajeb, pojma nisam imao da gazi kočnicu muški, za čas sam se navukao na tanak led.

tako ti ja resim da se vratim na sinter i promenin gumena za teflon creva
znate kako kažu "nekad ceo život u šaku stane".... ima istine
:aha:

IMG-20211207-130443.jpg

IMG-20211206-121220.jpg

kupljene pre jedno 4, 5 meseci
IMG-20211206-121421.jpg

donje crevo nije problem skinuti
IMG-20211206-121835.jpg

tu se raskaci sa met. cevke
IMG-20211206-121855.jpg

gornje crevo je veći problem skinuti
IMG-20211206-121921.jpg

jer je drugi kraj zavucen u pizdu lepu materinu (moram psovati)
:grr:

IMG-20211206-121932.jpg

stanje org. pločica... mogao sam još ohoo ćerati
IMG-20211206-122742.jpg

izdrukati da klipovi sto vise izdju
IMG-20211206-123404.jpg

ide vani
IMG-20211206-123809.jpg
 
Last edited:
IMG-20211206-124104.jpg

IMG-20211206-124817.jpg

pr. donje crevo
IMG-20211206-125453.jpg

sad treba skinuti gornje crevo
IMG-20211206-130241.jpg

IMG-20211206-130257.jpg

M6 je sraf, da mi je znati cemu toliko zavlacenje
IMG-20211206-130814.jpg

nekako sam odvio, kako cu zaviti pojma nemam
IMG-20211206-131400.jpg

met. cevka diktira kako ce biti
IMG-20211206-131744.jpg

manual kaze da se skine ventilator hladnjaka pa odatle prici samo ne znam kako
desna bočna plastika je sasvim dovoljna
IMG-20211206-133036.jpg
 
  • Like
Reactions: Over G and stalker
isti postupak ponavljam pozadi
IMG-20211206-134639.jpg

plastika pa nosac dole
IMG-20211206-140249.jpg

raskaćiti prekidač kočnice
IMG-20211206-140622.jpg

iza su spojke
IMG-20211206-140629.jpg

sa unutrasnje strane odviti M6 sraf koji drzi mase i nosac
IMG-20211206-143027.jpg

IMG-20211206-142446.jpg

eto ga, minimalno za odviti je ovo
IMG-20211206-143008.jpg

+ ovo
IMG-20211206-143046.jpg

+
IMG-20211206-143056.jpg

+
IMG-20211206-143103.jpg

IMG-20211206-143429.jpg
 
  • Like
Reactions: Over G and stalker
Nisam hteo da jurim Hell teflonska creva jer verujem da bi me višestruko skuplje koštalo nego da mi neko napravi.
Pored Boban sajli, preporuku od Baneta (serviser BMW) dobijam za Metalproizvod2 NS ili smernicu od Naceta ka Hidraulik2 u Ustanickoj ulici.
Pre nekog vremena radio je kod njih creva za Afriku a meni je to ujedno najbliže, najbrže rešenje.
Otišao, odneo kad ono medjutim neće da može, ne mogu napraviti nit su ikad mogli.
Nisam hteo sa njima da ulazim u priču oko "ikad mogli", poslao sam creva za NS.

to ce trajati par dana taman da ja pospremim šta imam
ufatih prednju prvo, nipla za označavanje prednje
IMG-20211206-173524.jpg

IMG-20211206-173744.jpg

IMG-20211206-173755.jpg

IMG-20211206-183412.jpg

IMG-20211206-183932.jpg

IMG-20211206-183944.jpg

zadnja
IMG-20211206-185643.jpg

IMG-20211206-185650.jpg

picikato
IMG-20211207-113121.jpg

kako da znate dal je gumica klipa Ok?
IMG-20211207-113232.jpg

mora da propadne preko klipa
IMG-20211207-113245.jpg

Kočnica kada glavi, točak se teško okreće.... problem tražite u prašinaru jer je on taj koji prvi strada. Moze i gumica dovesti do glavljenja al to je redji slučaj gde nabrekne od jace hemije koč. tečnosti pa klip glavi tj ne vraća se nazad. Gumica obično propisa sto dovodi do gubljenja tečnosti i propadanja poluge pri kočenju.
Kod mene je sve Ok, da nije zamenio bi obe gumice kao i prasinare jer se uvek u paru menja.
Ako ce vam pak trebati takva intervencija.... Sigurnost ZR je jedno od rešenja ili Wemoto.

sklapanje
IMG-20211207-124616.jpg

a šta kažeš........ dal tu nekad život stane?
IMG-20211207-130443.jpg

za svaki slučaj klinerom preci disk, klešta ovlas udenuo
IMG-20211207-130831.jpg

ista procedura pozadi
IMG-20211207-123045.jpg

nove bakarne podloške čekaju crevca
IMG-20211207-132621.jpg

reših da se prvi put za ovo vreme pozabavim P kočnicom
IMG_20211207_154014.jpg

nikad je do sad nisam pipnuo sem stelanja.... vidi se
:tras2:

IMG_20211207_154222.jpg

IMG_20211207_154247.jpg
 
tačke su tu gde treba obratiti pažnju
IMG_20211207_155752.jpg

Pored toga sto je zaista lose stanje kočnica nije glavila. Jedan klizač teško je izašao, drugi u kleštima je skroz zakucao.....

ako glavi, glavi zbog rdje na ovom delu
IMG_20211207_155954.jpg

ovde dodje klizač koji je kod mene skroz zakucao
IMG_20211207_161349.jpg

vidi se trag na bolcni gde je zalepio
IMG_20211207_163724.jpg

sa obe stane na početku je u gumici al ne ceo, nekad masti tu bese
IMG_20211207_162640.jpg

skinuti crtu sa klipa
IMG_20211207_164632.jpg

jbg malo je mutna al forma je jasna šta se želi reci
IMG_20211207_172801.jpg

tek sad vidim razliku kako lepo radi
:)

IMG_20211207_183431.jpg

Ovako ostaje za sad, čekam da se jave iz NS-a jer prednje gornje crevo moram produžiti za 50mm. Hoću da ispravim da ne bude napeto zbog podizača kormana jer sam za toliko otišao u vis.
Toliko od mene za sad, javim se kad stigne, sklopim i nadam se probam. Ma da je mrka kapa za probom, sranje od vremena sledi.
 
Posle 7 dana stigla creva iz NS-a
:jee:

IMG-20211215-143438.jpg

zadovoljan kako je ispalo, izrada je malo duže trajala zbog kocki i cinkovanja
cena vrlo korektna, sa sve poštarinom izašlo je skoro 70e
IMG-20211215-144326.jpg

reših da krenem lakšom stranom jer je već kasno, sav sam slomljen nešto
tezu stranu (prednju) ostavljam za sutra uraditi
IMG-20211215-160955.jpg

IMG-20211215-161721.jpg

sve sam pozadi napakovao bez problema, ozracio, izdrukao kočnicu ....
samde cu reci da je poluga sad skroz drugačija, bas onako kako volim
IMG-20211215-164152.jpg

Pritisneš, posle par mm stane poluga, ni makac dalje, nema vise zvackanja..... konačno!
Spakovao sav alat, begam u kucu na večeru. Cvrc supruga mora do prodavnice, odlično taman da uhvatim creva prednje kočnice.

prednje donje crevo nije problem
IMG-20211215-173655.jpg

al zato prednje gornje, e ovde umalo poludeo nisam
IMG-20211215-173811.jpg

Na prethodnoj strani sam napisao kako ne znam kako cu pohvatati šrafove gornjeg creva u donjoj zoni.
Jebem ti ludaka koji bas tu resio da bude kačenje
:grr:
nekako sam uspeo.

krenuo sa ozracivanjem sistema, nije dobro
IMG-20211215-185659.jpg

Pri ozracivanju došlo je do propuštanja kočione tečnosti na prednjem donjem crevu, tačnije na holenderu koji se kaci na kocina klešta.
Nije dobro, moram ponovo skinuti.... sve ostavljam, dosta je za danas.

nisam obratio pažnju pre montaže, ovde je zajeb
IMG-20211222-105603.jpg

druga strana
IMG-20211222-105717.jpg

poslao sam crevo nazad na popravku, resice se
posle nekoliko dana rešen je problem, sad je kako treba, može montaža
IMG_20220113_152736.jpg

IMG_20220113_152725.jpg

sada je sve OK, nema flisovanja koč. tečnosti
IMG-20220115-162921.jpg

Investicija vredna svaki dinar dat, vidna razlika je sada na kočenju i ako sam prešao svega 20-25km.
Bice još bolje kad pločice skroz nalegnu na disk, recimo da imam poboljšanje u odnosu na lani za nekih 25-30%.
Poluga je brza, tacna, nema osećaje propadanja na jačem stisku.... konačno da bude kako treba biti :)

Inače Hell creva kod nas name da se kupe ispod 200e, tako da sam sa 70e troska prošao odlično.

ko nece da se zeza sa pravljenjem ima na wemoto hell creva
Screenshot_7.png

Toliko od mene, pozdrav i budite mi zdravo!
 
Pozdrav ekipa. Trebam nabaviti stražnji nosač kofera pa me zanimaju iskustva, best buy... Našao sam nekog tko bi to napravio, ali mi trebaju mjere. Da li netko ima da je radio?
 
Tu je dosta toga nejasno!? Prvo tražiš gdje ćeš nabaviti nosač stražnjeg kufera a u sljedećoj rečenici za želiš napraviti. Zaključujem da ti trebaju nosači koji se montiraju ispod suvozačkog rukohvata. Najprije treba znati za koji model Honde NC trebaš nosače jer nisu svi isti. Do 2015. g. je bio jedan model a od 2016. g. drugi. Nisam siguran jesu li nosači za aktualni model od 2021. g. jednaki onima prethodnima. Mislim da je ipak bolje kupiti neke tvornički rađene nego ih sam praviti. Ja imam nosače marke Givi koji koštaju oko 100 Eura a osim njih identične radi i Kappa.
 
Sve je lijepo odrađeno, kada se već radi onda skidaš svaki dio da vidiš na čemu si, posebno se ističu ovi dijelovi koji su ostali bez masti i koji cvikaju... Jel voziš po kiši i koliko je star motor? Nadam se da si podmazao sve osovinice, šarafe i ostale stvari kad si ih tako lijepo očistio.
Inače treba provjeravati i čistiti klipiće obavezno kod zamjene pločica i provjeriti stanje ostalog, da sve ide glatko i bez otpora, a ne samo zamjeni i vozi dalje, jer se kasnije drugi elementi pohabaju, potroše i nikad više to nije to kao kad se održava.
Ovo je primjer održavanja i kako detalji puno znače i da treba sve sa strpljenjem i pedantno odraditi(najbolje sam ako možeš) na najbitnijem sistemu - kočnicama. (y)
 
Tu je dosta toga nejasno!? Prvo tražiš gdje ćeš nabaviti nosač stražnjeg kufera a u sljedećoj rečenici za želiš napraviti. Zaključujem da ti trebaju nosači koji se montiraju ispod suvozačkog rukohvata. Najprije treba znati za koji model Honde NC trebaš nosače jer nisu svi isti. Do 2015. g. je bio jedan model a od 2016. g. drugi. Nisam siguran jesu li nosači za aktualni model od 2021. g. jednaki onima prethodnima. Mislim da je ipak bolje kupiti neke tvornički rađene nego ih sam praviti. Ja imam nosače marke Givi koji koštaju oko 100 Eura a osim njih identične radi i Kappa.
Hvala. U pravu si. Nisam napisao godinu. 2020 je. Nisam u stvari bio siguran da li kupiti neki nosač tipa Kappa, Givi kako si rekao ili da dam da mi netko to napravi. Pitao sam na par mjesta koliko bi koštalo da mi naprave i ispada jeftinije kupiti gotovo. Je li bolje, nisam siguran. Jel naručio sam alu kofer 55 l na koji još može torba, pa me malo frka kolika je nosivost ovih nosača...
 
Ja na svojem nosaču imam kufer Kappa KGR 52 l i u njega ponekad trpam višestruko teže od dekleriranih 4 kg. Nosivost samih nosača (dolaze u paru lijevi i desni) nije upitna jer će prije zbog tereta/vibracija/udraca popustiti ploča na koju se montira kufer ili samo plastični kufer. Kad su u pitanju metalni kuferi tu ne bi trebalo biti straha jer je jedino ploča od plastike a i ona je robusna i vrlo tvrda. Baš sam istraživao na Kappa službenoj stranici i došao do saznanja da nosači kufera za NC od 2021. g. nisu isti kao na prethodnom modelu.
 
Ja na svojem nosaču imam kufer Kappa KGR 52 l i u njega ponekad trpam višestruko teže od dekleriranih 4 kg. Nosivost samih nosača (dolaze u paru lijevi i desni) nije upitna jer će prije zbog tereta/vibracija/udraca popustiti ploča na koju se montira kufer ili samo plastični kufer. Kad su u pitanju metalni kuferi tu ne bi trebalo biti straha jer je jedino ploča od plastike a i ona je robusna i vrlo tvrda. Baš sam istraživao na Kappa službenoj stranici i došao do saznanja da nosači kufera za NC od 2021. g. nisu isti kao na prethodnom modelu.
Tovario sam u kofer 14kg od previđenih 6kg, jedino šta se može desit je da nosači koji su kod mene željezne dvije šipke puknu(rupe i sl.) kao najslabija točka u mom slučaju, da je lijepo nije ali kad se vraćaš s mora pa imaš malo viška stvari moraš nekako strpat. Kakvi god koferi bili opet nije pametno tovarit previše zbog narušavanja same ciklistike
 
Kufer je aluminijski i ima metalni nosač. 55 litarski je a služiti će za otići u dućan nakon posla najčešće. Izleti na more preko ljeta. Vjerujem da će shadov nosač koji sam u međuvremenu naručio izdržati.