NC750 X/S DCT

Ako ne nadjes u Splitu majstora za sedista, nadji bilo kog tapetara, kupi materijal u nautici i resi ti dok se popije kafa.
 
Ja sam odnio sic,doduše od vespe,na Skalice,iza Galine prvi red garaža.Muž i žena većinom tapeciraju za brodove ali rade i ostalo,sic ispa odlično.A ima i na pazariću na Brdima,uđeš unutra,u kantunu,isto tapeciraju ali ne znan kako rade.
 
Ide jedan sivi od 700 kubici, X model DCT + ima saltalicu na nozi.
Treba svasta nesto odraditi pa da pocnem, uzeti kokice i zavaliti se :)

IMG-20230331-113809.jpg

IMG-20230331-113818.jpg

ulje + filteri, antifriz, ventili, lezajevi + semerinzi, gume + damperi
prednji amorti, lanaz i lancanici.... jedan poveci servis
IMG-20230331-121338.jpg

prvo ide na pranje jer je tesko sranje oko prednjeg lancanika
viljuska, klizac lanca nista boljeg stanja
IMG-20230331-112039.jpg

desni amort je posteno pisnuo ulje koje je natopilo plocice
kocnica prednja maltene ne postoji, tesko se zaustavlja
IMG-20230331-112609.jpg

prednji je s 16 zuba
zanimljivo, DCT verzija sa saltalicom na nozi
:)

IMG-20230331-113451.jpg

IMG-20230331-132855.jpg

IMG-20230331-133856.jpg

zadnji s 43
IMG-20230331-134612.jpg

Necu se baviti kako je bilo, fokus ce biti kako treba izgledati pre nego se spakuje.
Pored toga okacicu nasumicno dva klipa sa YT da vidite kako ne treba raditi!
Odgledajte, mnogo gresaka ima, pogotovo kod prednjeg tocka....



 
  • Like
Reactions: stalker
poskidano, rasclanjeno
IMG-20230331-140145.jpg

gvozdje na pranje
IMG-20230331-135623.jpg

IMG-20230401-121817.jpg

sredjivanje, pre sklapanja ovako treba da izgleda
IMG_20230401_134239.jpg

stare su skoro potrosene ali dzaba kad su ferode pune ulja
IMG_20230401_135452.jpg

IMG_20230401_140205.jpg

sredjeno, spakovano
IMG_20230401_140840.jpg

klizac lanca na pranje i viljuska
IMG-20230401-124753.jpg

gume zamenjene, ventili, balans
moze se preci na lezajeve, semeringe i dampere
PSX_20230401_182818.jpg

PSX_20230401_182904.jpg

PSX_20230401_182925.jpg

PSX_20230401_183002.jpg

Procedura .... alat za vadjenje lez. iz sl. rupa, indus. fen za grejanje, napasti levu stranu prvo, desna izlazi posle lakse.

Kad se izvade lezajevi i bolcna, ocistiti kucista lezaja, pregledati da nema neki ris, pretrljati blago jer povrsina mora biti cista, nauljiti kuciste i spoljnu kosulju lezaja.

Grejanje opet kucista, pozicionirati lezaj i malim cekicem sitno kuckati po spoljnoj kosulji lezaja da se uvede u kuciste. Moze se iskoristiti stari lezaj preko novog, kuckati po spoljnom strani.
Mali cekic, sitni a brzi udarci (ne jaki) u krug i lezaj polako silazi dole.
Kako se priblizi granicniku tako popustiti kuckanje da bi se cula promena zvuka, cim dodje do promene treba stati, nikako ali bas nikako "overiti" sto mnogi vole da urade jer misle da je tako sigurnije.... zajeb!

Okrene se na drugu stranu felga, ubaci nauljena bolcna, naulji se kuciste i drugi lezaj na spoljnoj strani kosulje pa ide grejanje.
Ponoviti kuckanje, sitno, lagano i kad dodje pred kraj pratiti unutrasnju kosulju lezaja.
Unutrasnju kosulju treba dovesti tik uz bolcnu (pola dlake lufta
:)
), ako se pretera sa kucanjem, kosulja stize bolcnu sto dovodi do kosenja lezaja (napeto) ..... posao ne valja, takvi lezajevi nece potrajati.

Takodjer ne sme se ostaviti ni veci luft izmedju unutrasnje kosulje lezaja i bolcne jer posle kod montaze i stezanja tocka, granicnik osovine preko distanc bolcni ima da pogura lezaj(eve).... opet bude napeto, nije dobar poSo!

Kad sve legne kako treba, zastiti lezajeve mascu, napuniti kanal na semeringu i namackati spoljnu stranu pa udenuti u kuciste.
Obe distanc bolcne srediti iznutra i spolja, namackati mascu i ubaciti u semering.... tockovi spremni za montage.

Pipavo ali nije nemoguce odraditi da me neko ne shavti pogresno i nadam se da ste me razumeli sta je pisac hteo reci.... bolje ne umem da objasnim preko tastature.
Nekad ni ja ne uspem da uradim iz prve sve kako treba, jbg ponovim postupak i tako u krug sve dok ne bude kako sam zacrtao.
Ono sto se moze videti na YT je za moj dojam blagi uzas.
 
  • Like
Reactions: Over G and stalker
ostaje da se odmasti disk
IMG_20230401_163705.jpg

toeto, moze montaza
IMG_20230401_164059.jpg

prednji ostaje da cuti, montira se samo zadnji
IMG_20230401_164117.jpg

jer napred treba ventile srediti
IMG-20230331-162046.jpg

okrenuo osovinu kako treba biti
IMG_20230401_164612.jpg

lani neko gurnuo sa densne na levu stranu
IMG-20230331-132855.jpg

na red dolazi
IMG_20230401_164635.jpg

za 2 linka treba se skratiti ili ti na 114
IMG_20230401_164958.jpg

IMG_20230401_171918.jpg

pakovanje
IMG_20230401_174522.jpg

IMG_20230401_180045.jpg
 
  • Like
Reactions: Over G and stalker
ventili, hladnjak, antifriz je takodje gotovo
moze se preci na amorte, gadno je propisao a to znaci samo jedno
IMG_20230403_113017.jpg

stanje ulja
IMG_20230403_115722.jpg

gvozdje na pranje
IMG_20230403_120532.jpg

Ovde imamo amortizer koji je posteno pustio ulje, zapravo nije pustio vec ga izbacuje u vecoj kolicini.
Podsetisu da po stapu ide 514ml ulja, mala kolicina je ostala unutra.
Kad flisuje nije strasno. Kad ovako dosta izbacuje, u vecini slucaja teleskop je pretrpeo ostecenje, nazad nema.
Mislim ima nazad ali to je dug posao gde treba posloziti hemiju sa obradom.... za sta nisam pristalica osim ako se deo nigde na Svetu ne moze naci (a moze).

Ostecenje nije se moglo desiti samo od sebe vec je do udarca moralo doci.
Zviz prednjim tockom o ivicnjak il prepreku il vecu rupu .... dovede do ostecenja.

stanje gornjeg kliznog lezaja.... ukosen, potrosen
IMG_20230403_124520.jpg

ostra ivica napravila je ostecenje, rupu na teleskopu
+ vide se tragovi preteranog stezanja donjeg trougla villuske
IMG_20230403_131816.jpg

nakon pranja
IMG_20230403_124429.jpg

dadoh sve od sebe da saniram sto je bolje moguce
svakako nova tuba ce doci sa jos pratecih delova
IMG_20230403_162128.jpg

gornje klizne izbacujem, druge vadim iz rinfuze
PSX_20230404_185440.jpg

poenta
PSX_20230404_185556.jpg

PSX_20230404_185621.jpg

PSX_20230404_185852.jpg

moze se pakovati
IMG_20230403_162855.jpg
 
  • Like
Reactions: stalker and Over G
poenta.... grejati
PSX_20230404_185802.jpg

visinu vazdusnog stuba udenuti na 104mm
IMG_20230403_165756.jpg

na desnoj strani ide zdrav teleskop
IMG_20230403_165745.jpg

na levoj bolestan
(u slucaju da propisa ulje, da ne napravi sranje na novim plocicama)
IMG_20230403_173422.jpg

IMG_20230403_183333.jpg

zavrti, sve ok
IMG_20230403_184511.jpg

IMG_20230403_185821.jpg

odradio ventilator hladnjaka, vreme je za
IMG_20230403_190528.jpg

zamenu
IMG_20230403_190232.jpg

stari delovi spakovani i to bi bilo to
IMG_20230403_193700.jpg

U odnosu kakav je bio.... sad je drugi bajk.
:)

Sve nekako meko, fino bez cudnih zvukova, trzaja, koci valjano i nema curenja.
Toliko za dnevnik, fala na paznji
:aha:
 
IMG_20230503_165147.jpg
gume su promjenjene, novi lanac i stražnje disk pločice. Roadsmart 3 su bile na popustu pa sam se zbog nekoliko odličnih recenzija gume odlučio na promjenu brenda. Za sada nakon prvih par stotina kilometara imam osjećaj da gume vrlo dobro lijepe za cestu...
 
I moja Honda je dobila nove gume. Jučer su montirane i danas napravile prve kilometre. Vodio sam se onom mudrošću da ne treba mijenjati konja koji pobjeđuje pa sam po treći put odabrao Mitas Touring Force. Prethodne su odvrtile nekih 13000 km što je rekord do sada s ovim motorom u ovih 72000 km.
Ovaj put sam naručio nove gume te ih odnio vuklanizeru skupa starim gumama na naplatcima a demontažu i montažu na motoru sam odradio sam. I to s razlogom. Već od ranije imam loša iskustva s nekim vulkanizerima koji pri montaži guma konjski stežu centralne vijke tako da imbus ključ 17 nataknu cijev od metra o_O .
Prošli set guma su mi montirali u Splitu i nisam bio nazočan pa ne znam kako ikoliko su stegli vijek prednjeg kotača ali sam ga jedva uz golemi napor uspio otpustiti. Prednji vijak se po propisu steže na 74 Nm a ovaj je bio stegnut barem trostruko jače :mad:. Stražnji se steže na 98 Nm i s njim nisam imao problema pri odvijanju a ne bi trebalo ni ubuduće jer su sada stegnuti s moment ključem.:)
 
  • Like
Reactions: Hrvan and damodar
Skoro radio neke NC-ove, na novom modelu izmedju ostalog menjao gume .... baciti pogled.

Dragan fino napakovao opreme
IMG-20230419-183020.jpg

IMG-20230419-183110.jpg

IMG-20230419-183134.jpg

IMG-20230419-183148.jpg

IMG-20230419-183154.jpg

PSX-20230426-225525.jpg

PSX-20230426-225608.jpg

PSX-20230426-225636.jpg

PSX-20230426-225651.jpg

dobru dubinu ima
IMG-20230419-183325.jpg

lanco je za zamenu
IMG-20230419-191603.jpg
 
skot je takodje zamenjen, prestao je da podmazuje
IMG-20230421-105937.jpg

Sin Dragan spreman, Vlada nam je vec na putu
IMG-20230420-142112.jpg

gume treba zameniti
IMG-20230420-165257.jpg

stanje
IMG-20230420-171956.jpg

za tako malo km... pisah lani sta treba uraditi na 0km
IMG-20230420-142152.jpg

lanac dobar
IMG-20230420-162519.jpg

trenutna pozicija nije dobra, pretegnut je
IMG-20230420-164922.jpg

desilo se pri montazi zadnjeg blatobrana koji je montiran ne tako dobro
PSX-20230426-232620.jpg

sve u svemu
IMG-20230420-173501.jpg
 
sve ce se postaviti na svoje mesto
IMG-20230420-192511.jpg

skripe pod prstima
:)

IMG-20230421-100209.jpg

PSX-20230426-232018.jpg

PSX-20230426-232131.jpg

PSX-20230426-232216.jpg

IMG-20230421-103322.jpg

IMG-20230421-103419.jpg

pogledajte sada repere, lanac bese dobrano pretegnut
PSX-20230426-232742.jpg

sitna ostecenja sanirana
PSX-20230426-232545.jpg

ulje i filteri zamena
IMG-20230421-103105.jpg

antifriz dobar
IMG-20230421-110839.jpg
 
  • Like
Reactions: Over G