NC750 X/S DCT

Satelis

New member
Apr 27, 2020
20
2
3
36
SRB - Beograd
Hvala kolega!
ABS modul skupa je stavka da bi se igrao sa njom u smislu rucne aktivacije, koliko vidim nema niplu za ozracivanje kao na kocionim klestima.
Jedino 100% bezbedno aktiviranje pumpe je preko dijagnostickog uredjaja. Trenutno nemam dijagnostiku ali sam skoro siguran da cu nabaviti sve potrebno do kraja godine, originalno za Hondu :)

Mislim da je sasvim dovoljno redovno menajti kocionu tecnost (svake 2 godine) i jednom u mesec dana aktivirati ABS u toku voznje, cisto da se odrzava kondicija ABS pumpe.
Ja recimo namerno aktiviram ABS kad god mi se ukaze prilika jer je dobro za sistem.

inace za zamenu kocione tecnosti koristim alat za vakum


skinem poklopac




nakacim aparaturu na niplu za ozracivanje, okrenem polugu, popustim niplu




lako i brzo se zameni


Nema mucenja sa ozracivanjem, bitno je da cantra ne ostane bez tecnosti.

da ne bude da samo pricamo o poslu, evo jedne slike od pre neki dan
 

Harkonnen

Member
Sep 12, 2015
135
9
16
Zagreb
Prije par dana sam mijenjao gume (ovaj put sam uzeo Metzeler Roadtec Z8), pa su mi dečki u servisu skrenuli pažnju da su mi kočione pločice na sve tri kočnice (imam dct verziju) pri kraju (na kraju se ispostavilo da to baš i nije tako). Nisu imali odgovarajućih u servisu pa sam nekako na prečac odlučio da ću to ovaj put sam probati napraviti. Uz to sam odmah uzeo i filter zraka i ulje za motor, zapravo sve osim rasladne tekućine. Uglavnom, jučer popodne sam se toga prihvatio i skoro sam gotov, osim jednog "problema" koji mora čekati ponedjeljak, a i savjet od forumaša koji sami servisiraju svoje motocikle. Dakle, promjena ulja u motoru je bila glatka i brza. Promijenio sam i filter ulja i onaj mali filter (filter ulja kvačila?), upalio motor, lampica ulja se ugasila, ugasio, provjerio razinu ulja još jednom i nadolio još 0,1 l i to je to. Sljedeće je na radu bilo promjena kočionih pločica na ručnoj. Nisu bile ni izbliza tako potrošene (prve godine kad sam uzeo motor, na prvom većem putovanju, prilikom uspona prema Mangartu, od uzbuđenja sam vozio jedno vrijeme pod ručnom :mrgreen:, pa sam povjerovao da je ručna možda stvarno potrošena). Uglavnom, tu sam na kraju ostavio jednu staru i uzeo jednu novu kočionu pločicu, jer dvije nove nikako nisam mogao ugurati natrag na disk. Taj klip se ne da gurnuti unutra, ni pod razno (trebalo bi valjda otpustiti sajlu kojom se napinje/aktivira). Pitanje br jedan, smije li to tako funkcionirati? Mislim da ne bi smjelo biti problema, budući, ručna radi, a i nije da mi treba u vožnji, dovoljno je da drži motor na nekoj uzbrdici, a to radi i u ovoj kombinaciji.
Nakon toga sam mijenjao filter zraka. Užasan posao, sto vijaka i onaj glupi priključak struje, na kojem sam slomio nokat dok sam ga pokušavao isključiti. @ Satelis, nisam nažalost poslikao, ali da vidiš što sam pronašao, pao bi u nesvijest. Netko je nešto prtljao po struji (ja sam drugi vlasnik) i dva spoja s po dvije žice je uvio, zalemio i na te spojeve stavio dvije široke cjevčice (na vrhu presavinute i zaljepljene izolir trakom), kao šeširiće. Tek kad sam jednu skinuo vadeći filter zraka skužio sam o čemu se radi. Uglavnom, stavio sam preko žica termo-skupljajući bužir i sve lijepo osigurao. Vratio sam i šeširiće :mrgreen:.
Danas sam krenuo s promjenom kočione tekućine i kočionih pločica na prednjoj i stražnjoj kočnici. Suprotno očekivanjima, s prednjom sam naišao na probleme. Zadnju sam skinuo, maknuo stare pločice, počistio klipove, odspojio rezervoar, plastičnom vezicom ga učvrstio s vanjske strane na okvir, izvadio malo tekućine, stisnuo klipove, stavio nove pločice, vratio kliješta na mjesto i "napumpao" kočnicu. Nakon toga spojim gumeno crijevo na odzračivač i malo po malo ispumpao ostatak tekućine, ali tako da na dnu rezervoara ostane još malo tekućine, da u sistem ne uđe zrak. Nakon toga, nadolijem i na isti način ispustim još jedan rezervoar. Nadolijem opet i vratim sve na mjesto. Problem s ovim načinom je što uvijek ostane malo tekućine u crijevu, pa kad sam maknuo crijevo, jedan dio mi se malo prolio po swingarmu. Čujem da je to jako korozivno sredstvo, pa sam to sve brzo počistio krpom. Pitanje broj dva, upalio motor i stavio u brzinu, zadnj kotač se počne okretati. Kočnica radi, zaustavlja kotač, ali dok se kotač okreće, čuje se zvuk struganja. Rekao bih da je to normalno, dok se nove kočione pločice malo ne prilagode, ali evo pitam za svaki slučaj, da li je to ok. Mislim da se tu prilikom vraćanja kliješta na mjesto zapravo i ne može pogriješiti, jer samo ako je sve na mjestu, možeš sve to i lijepo zašerafiti natrag.
Prednja kočnica ostaje za riješavanje u ponedjeljak. Naime, najprije sam malo otpustio vijak koji drži pločice, a onda sam skinuo cijela kliješta. Izvadio sam stare pločice i na onoj koja je sa strane klipa, vidio sam tanku metalnu pločicu i još jednu od materijala nalik plastici. Ni na jednom Youtube filmiću koji sam pogledao, nisam vidio ništa slično. Pretpostavljam da su ta metalna i plastična pločica tamo da ili podebljaju kočionu pločicu ili da je možda tada pritisak klipova ravnomjerniji na cijelu površinu kočionih pločica...



Stavio sam to na novu kočionu pločicu i pokušao sve vratiti na mjesto u kliješta. Nisam primjetio da rupe na sva tri sloja nisu poravnate...



...i tu sam pri vraćanju klina koji drži pločice, potrgao malu gumicu koja se nalazi pri vrhu klina (nekakva brtva?)...



...što povlači sljedeća pitanja:
1. smijem li jednostavno staviti nove kočione pločice bez tog metalnog i plastičnog dodatka, a ako ne, smijem li onda jednostavno proširiti rupu na tim dijelovima
2. klin koji drži pločice u kočionim kliještima je za svaki tip motora različit, pa ga neću moći nabaviti sto godina ili to ima svaki dućan s moto opremom, sumnjam da netko ima tu gumicu/brtvu posebno kao artikl
Zahvalan unaprijed za svaki suvisli odgovor!
 

Satelis

New member
Apr 27, 2020
20
2
3
36
SRB - Beograd
Bas dugacak post, moram ga seckati da bi ti mogao pomoci tj da bi lakse shvatio.
Promijenio sam i filter ulja i onaj mali filter (filter ulja kvačila?), upalio motor, lampica ulja se ugasila, ugasio, provjerio razinu ulja još jednom i nadolio još 0,1 l i to je to.
U motor ti staje 3.4L ulja, sipas toliko, upalis i ostavis da radi 3min na malim ortajima (2Krpm), ugasis pa ostavis 10min da se ulje slegne.
Nakon toga postavis motor na centralni stender ili da ga neko pridrzi u uspravni polozaj ako nemas cent. stender dok ne proveris nivo ulja.
Nivo ulja meris tako sto samo prislonis merac, ne zavija se i gledaj da ti bude na max oznaci.

za kraj uvek proveri providno crevo, odusak na kucistu f. vazduha, mora biti cisto
tu se zna nakupiti elmuzija od uljnih para




Sljedeće je na radu bilo promjena kočionih pločica na ručnoj. Nisu bile ni izbliza tako potrošene (prve godine kad sam uzeo motor, na prvom većem putovanju, prilikom uspona prema Mangartu, od uzbuđenja sam vozio jedno vrijeme pod ručnom :mrgreen:, pa sam povjerovao da je ručna možda stvarno potrošena). Uglavnom, tu sam na kraju ostavio jednu staru i uzeo jednu novu kočionu pločicu, jer dvije nove nikako nisam mogao ugurati natrag na disk. Taj klip se ne da gurnuti unutra, ni pod razno (trebalo bi valjda otpustiti sajlu kojom se napinje/aktivira). Pitanje br jedan, smije li to tako funkcionirati? Mislim da ne bi smjelo biti problema, budući, ručna radi, a i nije da mi treba u vožnji, dovoljno je da drži motor na nekoj uzbrdici, a to radi i u ovoj kombinaciji.
Ovde ti je situacija sledeca......
Prvo popustis maticu kljucem 12, zatim klestima odvijes 2 kruga sredisnji deo (to gura klip napred ili nazad kad se odvije, tako se steluje ) kako bi se klip uvukao nazad (nije sistem kao na prednjoj ili zadnjoj kocnici).



ako tom metodom ne reaguje, ondak moras skinuti i sve rasturiti


jer zna da zardja u nazubljenom konusu i eto problema


Trebao si obe nove plocice sataviti, motor na centralni stender, popustis maticu kljucem 12, tocak se mora lagano okretati bez otpora, okreni u smeru kazaljke na satu polugu u sredini (priblizavas plocice ka disku) sve dok ti ne pojavi otpor na okretanju tocka rukom.
Kad ti pojavi otpor, vrati za 1/4 kruga u levo pougu u sredini i stegni maticu kljucem 12.
Probaj parkin (rucnu) kocnicu i to bi ti bilo to.

Nakon toga sam mijenjao filter zraka. Užasan posao, sto vijaka i onaj glupi priključak struje, na kojem sam slomio nokat dok sam ga pokušavao isključiti.
predpostavljam da je ovaj dzek u pitanju


to ti je od senzora temperature usisnog vazduha na poklopcu kucista f. vazduha


Problem s ovim načinom je što uvijek ostane malo tekućine u crijevu, pa kad sam maknuo crijevo, jedan dio mi se malo prolio po swingarmu. Čujem da je to jako korozivno sredstvo, pa sam to sve brzo počistio krpom.
Jeste, agresivno je ako se ne reaguje na vreme. Kad ti se tako nesto desi, dovoljno je da imas vodu i krpu pri ruci (koristim onu pumpicu sto zene koriste kad brisu staklo na prozoru). Prsnes vodom pa prepicis krpom i tako par puta.

Pitanje broj dva, upalio motor i stavio u brzinu, zadnj kotač se počne okretati. Kočnica radi, zaustavlja kotač, ali dok se kotač okreće, čuje se zvuk struganja. Rekao bih da je to normalno, dok se nove kočione pločice malo ne prilagode, ali evo pitam za svaki slučaj, da li je to ok. Mislim da se tu prilikom vraćanja kliješta na mjesto zapravo i ne može pogriješiti, jer samo ako je sve na mjestu, možeš sve to i lijepo zašerafiti natrag
Nije normalno, zvuk struganja plocica pri okretanju tocka ne bi trebao imati. To je sam znak da neka kocnica glavi i rekao bi da ti problem pravi parking (rucna) kocnica, nije podesena kako treba.
Ako je glavljenje od strane nozne kocnice, to se moze desiti samo iz 2 razloga:
1. je taj ako ima viska kocione tecnosti u sistemu, dolazi do pritiska koji gura klip pa klip gura plocicu ka disku
2. glavljenje klipa u samim kocionim klestima usled neispravnih gumica (2 gumice ima unutra), nabrekne i pravi otpor klipi
Bilo kako bilo, tocak se mora okretati lagano i bez ikakvog glavljenja ili struganja.

Prednja kočnica ostaje za riješavanje u ponedjeljak. Naime, najprije sam malo otpustio vijak koji drži pločice, a onda sam skinuo cijela kliješta. Izvadio sam stare pločice i na onoj koja je sa strane klipa, vidio sam tanku metalnu pločicu i još jednu od materijala nalik plastici. Ni na jednom Youtube filmiću koji sam pogledao, nisam vidio ništa slično. Pretpostavljam da su ta metalna i plastična pločica tamo da ili podebljaju kočionu pločicu ili da je možda tada pritisak klipova ravnomjerniji na cijelu površinu kočionih pločica...
Lose predpostavljas, taj limcic i keramika sluzi za odvod toplote pri agresivnom kocenju.
Pospesuje da ne dodje do pregrevanja kocione tecnosti jer u suprotnom kocnica propada, kocenja gotova da nema.
Taj limcic i keramiku obavezno vrati nazad ako ti je zivot mio.
Gumicu koju pominjes da nemas sa samog vrha osovinice nije od presudnog znacaja, moze i bez nje ali bilo bi lepo da je imas.

Umorih se od kucanja, nadam se da si me sve shvatio..... pozzzz
 

Harkonnen

Member
Sep 12, 2015
135
9
16
Zagreb
Bas dugacak post, moram ga seckati da bi ti mogao pomoci tj da bi lakse shvatio.


U motor ti staje 3.4L ulja, sipas toliko, upalis i ostavis da radi 3min na malim ortajima (2Krpm), ugasis pa ostavis 10min da se ulje slegne.
Nakon toga postavis motor na centralni stender ili da ga neko pridrzi u uspravni polozaj ako nemas cent. stender dok ne proveris nivo ulja.
Nivo ulja meris tako sto samo prislonis merac, ne zavija se i gledaj da ti bude na max oznaci.

za kraj uvek proveri providno crevo, odusak na kucistu f. vazduha, mora biti cisto
tu se zna nakupiti elmuzija od uljnih para





Ovde ti je situacija sledeca......
Prvo popustis maticu kljucem 12, zatim klestima odvijes 2 kruga sredisnji deo (to gura klip napred ili nazad kad se odvije, tako se steluje ) kako bi se klip uvukao nazad (nije sistem kao na prednjoj ili zadnjoj kocnici).



ako tom metodom ne reaguje, ondak moras skinuti i sve rasturiti


jer zna da zardja u nazubljenom konusu i eto problema


Trebao si obe nove plocice sataviti, motor na centralni stender, popustis maticu kljucem 12, tocak se mora lagano okretati bez otpora, okreni u smeru kazaljke na satu polugu u sredini (priblizavas plocice ka disku) sve dok ti ne pojavi otpor na okretanju tocka rukom.
Kad ti pojavi otpor, vrati za 1/4 kruga u levo pougu u sredini i stegni maticu kljucem 12.
Probaj parkin (rucnu) kocnicu i to bi ti bilo to.



predpostavljam da je ovaj dzek u pitanju


to ti je od senzora temperature usisnog vazduha na poklopcu kucista f. vazduha




Jeste, agresivno je ako se ne reaguje na vreme. Kad ti se tako nesto desi, dovoljno je da imas vodu i krpu pri ruci (koristim onu pumpicu sto zene koriste kad brisu staklo na prozoru). Prsnes vodom pa prepicis krpom i tako par puta.



Nije normalno, zvuk struganja plocica pri okretanju tocka ne bi trebao imati. To je sam znak da neka kocnica glavi i rekao bi da ti problem pravi parking (rucna) kocnica, nije podesena kako treba.
Ako je glavljenje od strane nozne kocnice, to se moze desiti samo iz 2 razloga:
1. je taj ako ima viska kocione tecnosti u sistemu, dolazi do pritiska koji gura klip pa klip gura plocicu ka disku
2. glavljenje klipa u samim kocionim klestima usled neispravnih gumica (2 gumice ima unutra), nabrekne i pravi otpor klipi
Bilo kako bilo, tocak se mora okretati lagano i bez ikakvog glavljenja ili struganja.



Lose predpostavljas, taj limcic i keramika sluzi za odvod toplote pri agresivnom kocenju.
Pospesuje da ne dodje do pregrevanja kocione tecnosti jer u suprotnom kocnica propada, kocenja gotova da nema.
Taj limcic i keramiku obavezno vrati nazad ako ti je zivot mio.
Gumicu koju pominjes da nemas sa samog vrha osovinice nije od presudnog znacaja, moze i bez nje ali bilo bi lepo da je imas.

Umorih se od kucanja, nadam se da si me sve shvatio..... pozzzz
...super, hvala na objašnjenju! Što se tiče ulja u motoru, ostaje mi još samo provjeriti to prozirno crijevo koje spominješ. Filter zraka je riješen, a sutra ili prekosutra ću se dodatno zabaviti ručnom i zadnjom kočnicom. Rekao bih da se najprije radi o višku kočione tekućine. Spremnik za zadnju kočnicu je prtljav i teško ga je držati ravno i mislim da je te tekućine bilo ravno s gornjom oznakom. Provjerit ću. Hvala!
 

Harkonnen

Member
Sep 12, 2015
135
9
16
Zagreb
P. S. Nije mi vrag dao mira pa sam se još jednom spustio do garaže. Odvadio sam malu količinu kočione tekućine iz spremnika za zadnju kočnicu. Sad je malo ispod gornje oznake. Na ručnoj sam otpustio vijak i kliještima centralnu "osovinu" okrenuo puna dva kruga. Kotač se slobodno okreće. Sad sam osovinu zaokrenuo do kraja u suprotnu stranu i kotač je blokiran. Okrenuo u suprotnu stranu zrnce više od 1/4 kruga i "fiksirao" osovinu, zapravo klip u tom položaju. Kotač se slobodno okreće, a ručna radi. Na kraju, mislim da ništa ne struže u zadnjoj kočnici, nego to zvonca lanac. Rijetko tako stavim motor na centralni oslonac, upalim ga i stavim u drive, da bi čuo kako lanac zvonca. Sutra ću još jednom rastaviti ručnu i staviti i drugu novu pločicu.
 

Satelis

New member
Apr 27, 2020
20
2
3
36
SRB - Beograd
Dobro je, ide ka boljem.
Nemoj paliti i pustiti da vrti zadnji točak jer ako pređe 10-15km/h upaliće ti ABS lampicu na instrument tabli kao i F1. Napravićeš grešku kao da ti je neispravan senzor ABS-s prednjeg točka.
 

Harkonnen

Member
Sep 12, 2015
135
9
16
Zagreb
Dobro je, ide ka boljem.
Nemoj paliti i pustiti da vrti zadnji točak jer ako pređe 10-15km/h upaliće ti ABS lampicu na instrument tabli kao i F1. Napravićeš grešku kao da ti je neispravan senzor ABS-s prednjeg točka.
... :mrgreen: ! Danas ujutro sam stavio i drugu novu pločicu na ručnu i porihtao po tvojim uputstvima. Sve funkcionira bez problema. Uglavnom, hvala još jednom na savjetima. Sutra ću probati rješavati prednju kočnicu. Pozdrav!
 

stalker

Member
Jul 1, 2009
423
3
18
58
Dubrovnik
Hvala kolega!
ABS modul skupa je stavka da bi se igrao sa njom u smislu rucne aktivacije, koliko vidim nema niplu za ozracivanje kao na kocionim klestima.
Jedino 100% bezbedno aktiviranje pumpe je preko dijagnostickog uredjaja. Trenutno nemam dijagnostiku ali sam skoro siguran da cu nabaviti sve potrebno do kraja godine, originalno za Hondu :)

Mislim da je sasvim dovoljno redovno menajti kocionu tecnost (svake 2 godine) i jednom u mesec dana aktivirati ABS u toku voznje, cisto da se odrzava kondicija ABS pumpe.
Ja recimo namerno aktiviram ABS kad god mi se ukaze prilika jer je dobro za sistem.

inace za zamenu kocione tecnosti koristim alat za vakum
Milsim da se nismo razumjeli!? Ni u snu ne bih dirao u ABS modul niti sam spomenuo ručnu aktivaciju. Kroz ABS modul prolazi kočiona tekućina i pri "normalnom" izvlačenju vakuumom taj mali dio tekućine preostane unutra. Da bi se dobilo 100% zamjena treba "natjerati" ABS da radi pri čemu kroz njega cirkulira tekućina što nije slučaj kod kočenja bez aktivacije ABS-a. Znači nema nikakvog mehaničkog zahvata na ABS-u. Sigurno postoji način da se bez kočenja aktivira ABS koji pri tom "usiše" svježu tekućinu a staru izbaci u kočioni sustav. Pri tom ne može nastati nikakvo oštećenje i taj proces je sigurno predvidjela tvornica. Pitanje je samo na koji način se to provodi, Postoji li neki jednostavni postupak kao kod Yamahe ili treba servisni dijagnostički uređaj koji to softverski odradi. Sklon sam vjerovati da postoji neki jednostavan način i još sam u potrazi za njim.
Inače ja izvlačenje kočione tekućine koristim vakuum pumpu s manometrom a efekat je jednak tom sistemu s komprimiranim zrakom. Namjerno aktiviranje ABS-a u vožnji mi nije praksa pa čak ni spontano u neočekivanim situacijama kočenja se vrlo rijetko događa da ABS radi. Mislim da mi se nije aktivirao više od 5 puta za ovih 5 godina koliko vozim dvije Honde NC. Čak ni na automobilu kojeg imam više do 15 godina mi se ABS nije aktivirao jednako toliko puta.
 

Satelis

New member
Apr 27, 2020
20
2
3
36
SRB - Beograd
Koliko sam ispratio radionicko uputstvo, nema nigde objasnjeno to sto tebe zanima (aktivacija ABS).
Ja bar jednom u dva meseca namerno aktiviram ABS na obe kocnice tako da ne razmisljam posle kad menjam kocionu tecnost.
 

stalker

Member
Jul 1, 2009
423
3
18
58
Dubrovnik
Moja Honda je konačno dobila podmazivač lanca. Pošto Scott oiler ili ne odgovara za NC ili je preskup odustao sam od želje da ga kupim. Izbor je sasvim slučajno pao na jednostavniji mehanički sustav s posudom ulja na upravljaču i cjevčicom koja odvodi ulje na lanac. Posuda s uljem se svakih 300-tinjak km zavrne za 90 stupnjeva i time određena količina kroz tri minute iscuri na lanac tijekom vožnje. Količina ulja u spremniku od 30 ml je navodno dovoljna za 5000 km kada je treba nadopuniti novom količinom ulja. Za vlažnog i kišovitog vremena proizvođač preporuča veću količinu ulja to jest na predviđenom intervalu posudu zavrnuti za 180 stupnjeva i time istisnuti dvostruku količinu ulja na lanac.
 
  • Like
Reactions: Tomo2504