NC750 X/S DCT

Exide sam više puta koristio na autima i na skuterima. Još nisam počeo ozbiljnije razmatranje novih akumulatora za Hondu ali mislim da taj trenutak nije daleko. Prijatelj koji ima NC identičnu mojoj ali godinu dana mlađu je već doživio defekt akumulatora. Sada čeka da mu ja pronađem rješenje tj. novi akumulator jer se on ne služi internetom 😝
 
Honda = Yuasa i miran si godinama, Exide, CIAK, Unibat, Čunga-Lunga miran si sezonu, ponekad i dvije, pa opet imaš nemir
 
Meni vrisnula nakon točno godinu dana, nakon toga stavio Yuasu, 4 godine radi bez problema i izgleda da će još dugo. Exide je u vlasništvu Yuase ako sam dobro informiran, ali u mojem slučaju to nije puno utjecalo na životni vijek istog. Sad, možda sam ja pehista kao i obično pa natrapao baš na loš aku, ali poslije tog doživljaja mi se više nije petljalo s tom markom. U ženinoj Hondi original Yuasa potrajala 14 godina, tako da mi se to pokazalo "top" u odnosu na ostale.
 
Moja yusasa je original i sad joj je 6 godina, prosle godine na mjerenju je bila na 55% kapaciteta i nakon zime cemo viditi oce li se upaliti. Do sad nikad nije skidana, niti punjena. Razmisljam o zamjeni i 1100 kn za istu je malo puno i cak bi stavija excide.🤔
 
Treba stvit li-po bateriju koja bez problema izdrži 6mj bez upotrebe i može stajat ispražnjena bez poslijedica. Baš gledam u Tokića 750kn
 
I ja sam malo gledao ove Litijske ali me pomalo odbija činjenica da imaju samo 4 Ah nasuprot 11,2 Ah kod olovne. Istina da daje veću startnu struju ali sam još uvijek skeptik po tom pitanju i radije bih sačekao još neko vrijeme dok ta tehnologija malo više uđe u širu primjenu na vozilima.
 
meni je exide trajala 3 godine a i dalje traje novom vlasniku već 1.5 godinu
Palila je V2 Shiver-a cijele godine i to na vanjskim temperaturama do -5, u garaži vjerojatno oko 0, jer se vozim cijele godine.
U mojih 3 godine korištenja, pošto sam zaboravljiv i lijen pa nisam ugradio relej, 5, 6 puta sam ju ispraznio ispod 10V jer sam zaboravio ugasit grijene ručke pa sam palio motor preko kabela, evo 1,5 godinu od toga i dalje je kod novog vlasnika, tako da nemamo šta pričat dalje o kvaliteti.
Kolega na poslu ju je imao na autu i prošla je tešku torturu, 3 dana kampa, slušanja radia, napajnaje svijetla itd. bez punjenja i dalje je radila.
Kad sam pred 1,5 godinu kupio Tuono, pod dojmom raznih utjecaja kupio yuasu, koja je i dalje dobra, ali nikad nije pokazala više od 12,6V prije paljenja, a trebala bi barem 12,8V nova, tako da su to sve filozofije i faktor sreće, nije ni yuasa sveta krava.
I da, prestao sam bit lijen pa više ne mogu ostavit grijane ručke upaljenje pa se nikad do sad nije ni ispraznila ispod 10V kada regulator grijanih ručki sam gasi grijane ručke.
 
  • Like
Reactions: Nero
Unibat-ok (1+ god.) dućan.
LP-super (2+ god.)
Fiamm Storm-super (2+ god.) dućan.
Yuasa-odlična (7+ god.)
Varta-odlična (3+ god.) dućan.
Exide-ok (1,5 god.)
CIAK-za sada ok (7 mj.) dućan.
 
Moja saznanja su sledeca....

NC mi je stigao u drugoj polovini Maj meseca 2016-te godine, Yuasa unutra.
Prve znake slabljenja akumulatora je dala na jesen 2018 (zbog slabe baterije na jednom jutarnjem paljenju ostala mi je EFI lampica upaljena), 36.000km na satu sam tada imao sto znaci da se motor vozi, u kondiciji je sto bi rekli.
Yuasa je izvadjena 28.02.2019. ugradio sam Exide AGM ETZ-14BS.... 11.2Ah.... 205A(en)



kod akumulatora je najbitnije pravilno formiranje


danasnje radnje koje vrse prodaju akumulatora, gotovo ni jedna ne ispostuje proceduru kako treba
zbrzaju da bi samo prodali a to je ujedno greska koja moze zznatno smanjiti vek bateriji


- Procedura
* sipa se kiselina
* ostavi se min 2-3h da se krcka bez poklopca
* kad zavrsi proces i ohladi se, moze ici na pametan punjac
* kad dostigne pun kapacitet ostavi se jos 2h da odstoji
* premeriti napon, staviti poklopac pa ugraditi u motor







pre same ugradnje proveriti/ocistiti kleme na instalaciji
zatim obavezno proveriti unimerom kolika je potrosnja struje u fazi mirovanja
ako ima vecu potrosnju od 15-20mA ne sme se dugo ostaviti da stoji bajk, ispraznice akumulator


dobro stegnuti kleme (kljucem 10) pa proveriti punjenje


Ovo je procedura koju treba uvek ispostovati i nadati se da ce baterija potrajati.
AGM akumulatori ne trpe pad napona kao kiselinski akumulator. Cim napon padne ispod 10.5V AGM akumulator postaje gotovo ne upotrebljiv, kiselinski moze se vratiti u zivot.
Li-ion baterije dosta su lakse, dobre su leti ali ne i u zimskim uslovima.... tad je gotovo ne upotrebljiva jer joj nikako ne pogoduje hladna temperatura.
Trazi da se pobudi (zagreje ukljucenjem potrosaca) pa tek onda paljenje ili ti dobra je ko vozi u toplim krajevima.
Yuasa je nekad lani bila dobra, kako je preuzela Kina tako je drasticno kvalitet pao pa zbog toga vise ne ulazi u opticaj kupovine i ako je cenovno skupa.
Ugradio sam dosta Banner akumulatora i mogu ga toplo preporuciti, odmah ispod njega je Fulbat pa zatim Exide... redosled prednosti.

Zakljucak.... ciste i stegnute kleme, proveriti punjenje s'vremena na vreme ili ugraditi citac napona zarad pracenja stanja u voznji.
Zimi koristiti pametan punjac jer ne valja samo ostaviti da stoji (dolazi do sulfatizacijie celija) ili skinuti akumulator sa motora pa bar jednom mesecno prazniti-puniti.

Ni moja Yuasa nije izdržala niti 3 god, zaminija je s Exide agm ETX9-BS čini mi se 270 kn 4 x jeftinija od yuase i zasad pali-vozi

Nije srecno resenje....
ETX9-BS ima svega 8Ah dok treba biti 11.2Ah (ma da je i to malo, bolje bi bilo da je 14Ah) i 120A udarnu struju za verglanje, dok treba biti 205A.
Kod svakog vozila bolje je staviti jaci akumulator nego slabiji, nadam se da ce ti potrajati baterija.
 
Hvala nino, pomognem koliko znam i mogu..... kvalitet mi je na prvom mestu.

Mnogi se zeznu, cim imaju muku sa naponom/paljenjem motora odmah gledaju da zamene akumulator. Retko ko prvo proveri stanje klema, nivo kiseline (ako je kis. akum.), prov. punjenje reglera (13.8 - 14.5V), potrosnju struje (max 20mA).
Ondak vrlo brzo strada i taj drugi novi ako od nabrojanog nesto nije kako treba.

Drugo sto se zeznu je kad kupe akumulator nizeg cenovnog ranga i misle da su resili problem, obicno biva "boli me uvce imam garanciju, lako cu".
Pa taj novi ne potraje dugo, izda negde gde se jos i slep mora uzeti ako je nedelja, juri se sa garancijom i td.
Al isto tako ne treba kupiti najskuplji akumulator (kao sto je recimo Odyssey) jer ne mora znaciti da ce dugo trajati.
Treba naci neki kompromis, oslusnuti iskustvo drugih, odraditi kontrolu/merenje i bice sve Ok.
 
Pozdrav svima, prije par tjedna nabavio sam napokon straznji podizac kotača, smart charger i ipone set za ciscenje lanca. Zadnja voznja je bila s maglom i na oko +2, kao pocetnik mislio sam da cu klizati po asfaltu kao klizac na ledu.. sto uopce nije tako. Treba se paziti kao i kod voznje autom :) Motor je u garazi, ocistio sam lanac i naravno stavio na stalak. Imam pitanje vezano uz punjaca , dali je bolje da bude cijelu zimu uključen na charger ili jednom tjedno? Ili je svejedno?
Inace volio sam zimu ali sad jedva cekam da malo za topli, nadam se prvoj voznji pocetkom 3mj..
 

Attachments

  • IMG_20201209_194315.jpg
    IMG_20201209_194315.jpg
    194 KB · Views: 34
  • IMG_20201209_194350.jpg
    IMG_20201209_194350.jpg
    139.7 KB · Views: 36
Pozdrav svima iz maglovitog Beograda.

Drugar Nemanja je sredinom 2017 godine kupio NC-a


do sada je sa njim napravio


Trenutno treba uraditi sledece:
- zameniti obe gume
- zameniti sve lezajeve i semeringe u tockovima
- uraditi servis prednjih amortizera (zamena ulja, semeringa i prasinara)
- zameniti filter vazduha
- namestiti prednju desnu masku kod fara (ispala iz lezista usked blagog susreta sa automobilom)
- zameniti grejace rucica jer su pohabane
- zameniti svecice
- zameniti zadnje kocione plocice

delovi su tu i ako na slici fali ulje za amortizere, gume, f. vazduha... sve nabavljeno


Inace, u teh. dokumentaciji necete naci podatak kad se radi servis prednjih amortizera ili ti kako vole kod nas da kazu "servis vila".
Ja recimo redovno kad perem tj brisem motor obavezno bacim pogled na prasinare amortizera jer su oni prvi koji brane isti od svih spoljnih uticaja.
Ako ima neke nepravilnosti u vidu sitne pukotine, odmah bi trebalo uraditi kompletan servis jer ako se zanemari moze nastati ozbiljna steta.

moj bajk, kad se uvelica slika jasno se mogu videti sitne pukotina na samoj ivici gde naleze na niklovan deo


Tu gde je pukotina, kad se jos malo vise prosiri, lako se zavuce prasina i u toku voznje (dok cizma radi tj seta gore-dole) dovodi do toga da napravi ostecenje na niklovanom delu cevke amortizera.
Ako je sitno ostecenje poliranjem se moze sanirati steta ali ako je dublji ris tu pomoci nema. Zato sa vremena na vreme izvrsiti vizuelnu kontrolu prasinara na oba amortizera radi preventive ako se primeti nesto cudno.

Bajk koji se vise vozi van asfalta, servis amortizera bi trebao da uradi na 30.000km.
Bajk koji ne silazi sa asfalta ili povremeno sidje al nista ozbiljno, servis bi trebao da uradi na 40.000km max 50.000km.

Ako Vas zanima redosled radova sa sve slikama nastavio bi pisanje veceras?
 
  • Like
Reactions: deadknight88
Ovo je školski primjer kako treba održati motor da bi besprijekorno služio vlasnika. Svaka čast! (y)
Usput da pitam gdje si kupio štitnike niklovanog dijela vilice? Duže vremena razmišljam o nabavi toga korisnog dodatka iako vrlo rijetko silazim s asfalta ali nisam još naletio na pravu priliku za kupovinu.