Moja saznanja su sledeca....
NC mi je stigao u drugoj polovini Maj meseca 2016-te godine, Yuasa unutra.
Prve znake slabljenja akumulatora je dala na jesen 2018 (zbog slabe baterije na jednom jutarnjem paljenju ostala mi je EFI lampica upaljena), 36.000km na satu sam tada imao sto znaci da se motor vozi, u kondiciji je sto bi rekli.
Yuasa je izvadjena 28.02.2019. ugradio sam Exide AGM ETZ-14BS.... 11.2Ah.... 205A(en)
kod akumulatora je najbitnije pravilno formiranje
danasnje radnje koje vrse prodaju akumulatora, gotovo ni jedna ne ispostuje proceduru kako treba
zbrzaju da bi samo prodali a to je ujedno greska koja moze zznatno smanjiti vek bateriji
- Procedura
* sipa se kiselina
* ostavi se min 2-3h da se krcka bez poklopca
* kad zavrsi proces i ohladi se, moze ici na pametan punjac
* kad dostigne pun kapacitet ostavi se jos 2h da odstoji
* premeriti napon, staviti poklopac pa ugraditi u motor
pre same ugradnje proveriti/ocistiti kleme na instalaciji
zatim obavezno proveriti unimerom kolika je potrosnja struje u fazi mirovanja
ako ima vecu potrosnju od 15-20mA ne sme se dugo ostaviti da stoji bajk, ispraznice akumulator
dobro stegnuti kleme (kljucem 10) pa proveriti punjenje
Ovo je procedura koju treba uvek ispostovati i nadati se da ce baterija potrajati.
AGM akumulatori ne trpe pad napona kao kiselinski akumulator. Cim napon padne ispod 10.5V AGM akumulator postaje gotovo ne upotrebljiv, kiselinski moze se vratiti u zivot.
Li-ion baterije dosta su lakse, dobre su leti ali ne i u zimskim uslovima.... tad je gotovo ne upotrebljiva jer joj nikako ne pogoduje hladna temperatura.
Trazi da se pobudi (zagreje ukljucenjem potrosaca) pa tek onda paljenje ili ti dobra je ko vozi u toplim krajevima.
Yuasa je nekad lani bila dobra, kako je preuzela Kina tako je drasticno kvalitet pao pa zbog toga vise ne ulazi u opticaj kupovine i ako je cenovno skupa.
Ugradio sam dosta Banner akumulatora i mogu ga toplo preporuciti, odmah ispod njega je Fulbat pa zatim Exide... redosled prednosti.
Zakljucak.... ciste i stegnute kleme, proveriti punjenje s'vremena na vreme ili ugraditi citac napona zarad pracenja stanja u voznji.
Zimi koristiti pametan punjac jer ne valja samo ostaviti da stoji (dolazi do sulfatizacijie celija) ili skinuti akumulator sa motora pa bar jednom mesecno prazniti-puniti.
Ni moja Yuasa nije izdržala niti 3 god, zaminija je s Exide agm ETX9-BS čini mi se 270 kn 4 x jeftinija od yuase i zasad pali-vozi
Nije srecno resenje....
ETX9-BS ima svega 8Ah dok treba biti 11.2Ah (ma da je i to malo, bolje bi bilo da je 14Ah) i 120A udarnu struju za verglanje, dok treba biti 205A.
Kod svakog vozila bolje je staviti jaci akumulator nego slabiji, nadam se da ce ti potrajati baterija.