Satelis
Well-known member
Ok.... uzmite kokice i zavalite se gde vam zgodno
Pre podizanja motora na oba stendera, koristim priliku da skinem auspuh, raskacim zadnju i P kocnicu, popustim sve srafove koje planiram skinuti jer mi je tako posle lakse za rad.
Krecem sa radovima od zadnjih kocionih plocica, dalje u prilog okacicu 2 klipa sa YT da bi videli kako to ne treba raditi!!!
klip 1.
klip 2.
Prvo moram pomenuti da se kociona tecnost menja na 2 godine i najbolje bi bilo da se zamena poklopi sa zamenom koc. plocica jer je tad najlakse podesiti nivo u posudi.
Zasto se menja na 2 godine (?)..... zato sto se kociona tecnost prlja i ako fizicki ne bi smela, sitne cestice ipak dospeju do tecnosti preko klesta i boja u posudi vremenom postaje sve tamnija.
Pored toga, prisutna je vlaga koja takodje zavrsi u kocionoj tecnosti pa se samim tim degradira.
nekad
nakon zamene
ovaj tester koristim za kontrolu prisustva vlage u koc. sistemu (ne sme biti vlage zbog pumpe ABS-a)
da nastavim dalje, klip pre vracanja u pocetni polozaj
uvek treba dobro ocistiti (tako cuvate gumice u klestima i tecnost od zaprljanja)
proveriti/prebrisati/podmazati klizace i ocistiti lim
osovinu ocistiti
i tek onda mogu se ugraditi nove plocice
Kocnica je jedan jako bitan sklop na motoru koji u nekim situacija bukvalno zivot moze sacuvati.
Smatram da tu nema prostora za zezanje i da je uvek treba drzati na visokom nivou pouzdanosti.
Zato.... menjajte tecnost na 2 godine, proverite stanje koc. plocica (debljina mesa, da li se trosi ravnomerno ili ukoso) sa vremena na vreme, pri zameni plocica obavezno ocistiti klipove i vodjice/klizace i td...... bezbednost je na prvom mestu.
zatim sledi rasturanje prednjeg kraja jer je zabica izletela iz lezista
ne treba pokusavati na silu vratiti
moze se deformisati ili polomiti
odvijanje srafova ne gine, kako gornjih
tako i donjih
sve demontiram jer moram uraditi nekoliko stvari, prva je zamena f. vazduha
donji deo kucista obavezno prebrisati sa unutrasnje strane
proveriti tj izdrenirati na providnom crevu koje je zakaceno odmah pored ventilatora hladnjaka
ovo su uljne pare, normalna pojava
zatim izbaciti f.v. (pre 20.000km je stavljen)
raskacinjem instalaciju od grejaca rucki i demontiram iste sa kormana
Pre podizanja motora na oba stendera, koristim priliku da skinem auspuh, raskacim zadnju i P kocnicu, popustim sve srafove koje planiram skinuti jer mi je tako posle lakse za rad.
Krecem sa radovima od zadnjih kocionih plocica, dalje u prilog okacicu 2 klipa sa YT da bi videli kako to ne treba raditi!!!
klip 1.
klip 2.
Prvo moram pomenuti da se kociona tecnost menja na 2 godine i najbolje bi bilo da se zamena poklopi sa zamenom koc. plocica jer je tad najlakse podesiti nivo u posudi.
Zasto se menja na 2 godine (?)..... zato sto se kociona tecnost prlja i ako fizicki ne bi smela, sitne cestice ipak dospeju do tecnosti preko klesta i boja u posudi vremenom postaje sve tamnija.
Pored toga, prisutna je vlaga koja takodje zavrsi u kocionoj tecnosti pa se samim tim degradira.
nekad
nakon zamene
ovaj tester koristim za kontrolu prisustva vlage u koc. sistemu (ne sme biti vlage zbog pumpe ABS-a)
da nastavim dalje, klip pre vracanja u pocetni polozaj
uvek treba dobro ocistiti (tako cuvate gumice u klestima i tecnost od zaprljanja)
proveriti/prebrisati/podmazati klizace i ocistiti lim
osovinu ocistiti
i tek onda mogu se ugraditi nove plocice
Kocnica je jedan jako bitan sklop na motoru koji u nekim situacija bukvalno zivot moze sacuvati.
Smatram da tu nema prostora za zezanje i da je uvek treba drzati na visokom nivou pouzdanosti.
Zato.... menjajte tecnost na 2 godine, proverite stanje koc. plocica (debljina mesa, da li se trosi ravnomerno ili ukoso) sa vremena na vreme, pri zameni plocica obavezno ocistiti klipove i vodjice/klizace i td...... bezbednost je na prvom mestu.
zatim sledi rasturanje prednjeg kraja jer je zabica izletela iz lezista
ne treba pokusavati na silu vratiti
moze se deformisati ili polomiti
odvijanje srafova ne gine, kako gornjih
tako i donjih
sve demontiram jer moram uraditi nekoliko stvari, prva je zamena f. vazduha
donji deo kucista obavezno prebrisati sa unutrasnje strane
proveriti tj izdrenirati na providnom crevu koje je zakaceno odmah pored ventilatora hladnjaka
ovo su uljne pare, normalna pojava
zatim izbaciti f.v. (pre 20.000km je stavljen)
raskacinjem instalaciju od grejaca rucki i demontiram iste sa kormana