Nordkapp 2021. Sa ZZR 1400 u 18 dana

U društvo mi dolaze galebi proseći malo ribe.
20210713_095207.jpg
Nakon brzinske pauze (svega 17 minuta) nastavljam dalje omiljenom cestom uz Norveško more. Prolazim kroz prekrasan most Haloga landsbrua i vrijeme se naglo počinje mijenjati. Diže se jak vjetar i počinje padati jaka kiša. Moram odmah stati i obući kišno odijelo prije nego uđem u veći grad imena Narvik. U Narvik dolazim relativno brzo i upijam pogledom ovaj grad usput tražeći i nekakvu banku. Možda bih mogao promijeniti dio onih eura za krune. Lakše će mi biti kasnije. Banku nisam usput nigdje primijetio pa sam samo produžio bez detaljne pretrage direkt van iz grada. Prolazim kroz još jedan viseći most Skjombrua i dok sam na mostu osjećam jake udare bočnog vjetra. Čini mi se da ulazim ravno u oluju! Točno sam 200 km prošao od posljednje benzinske. Primjećujem još jednu Shellovu benzinsku Ballangen i nije me trebalo dugo nagovarati da opet stanem, natočim i na brzinu protegnem noge. Tamo sam do 13:40h. Sa Shella odlazim i spuštam se cestom E6 dalje. Opet još jedan divan ogroman viseći most ispred mene kojeg trebam prijeći. To je most imena Efjordbruene. Nakon još jednog fantastičnog mosta u nizu, vozim još 17 km i stižem u Skarberget trajektno pristanište.
20210713_143110.jpg

Trajekt kreće u 14:35h a sada je 14:24h, znači na vrijeme sam stigao na ukrcaj. Smještaju me na gornji nivo trajekta.
20210713_143124.jpg

20210713_151918.jpg

Mislio sam si putem, sad ću se konačno malo ugrijati na trajektu. Valovi su bili prilično jaki a Som je ostao nevezan, tako da ga nisam napuštao unatoč što je trajekt bio „kabrio“ verzija. Znači od grijanja ništa! Radije sam smazao još jednu paštetu usput dok plovimo. Nakon 20 minuta i 8.4 km stižem u mjesto Bognes. Ovo je jako brzo prošlo a iskrcaj još brže. Sve ide kao dobro podmazani stroj. Cesta E6 nastavlja se dalje a i kiša. Vegetacija je obilna s jedne i druge strane ceste i prirodne kulise se naizmjence mijenjaju.
20210713_162710.jpg

20210713_162743.jpg


U jednom jarku s desne strane moje oštro snajpersko oko uočava dvije kapice nalik na predstavnike zakona sa mjeračem brzine u ruci! Pogledom na brzinomjer uočavam da sam ispod ograničenja i bezbrižno prolazim pored njih. Ipak njihov način kamuflaže u jarku po takvom nevremenu me prilično dojmio. Tamo sigurno ne bih želio imati probleme sa njima. Kazne za prekoračenje sigurno nisu jeftine. Nakon njih priključujem se grupici norveških bikera i vozim sa njima. Pretpostavljam po ubrzanom tempu da prilično dobro poznaju ovaj kraj, tako da „šibam“ dalje sa njima. Pa valjda neće dva puta grom u koprive. I nije, hoću reći da ih nije bilo poslije sa mjeračem .

Prolazim kroz mjesta: Storjord, Nordkil, Ulvsvag, Innhavet, Tommerneset, Fauske, Langset, Rognan i stižem u Nordnes Camp. Tih 210 km sam odvozio u jednom dahu bez stajanja i nakon današnjih 517 km, opet sam spreman za odmor. U 18:43h dolazim do recepcije koja se nalazi odmah na ulazu u kamp. Današnje noćenje će me koštati oko 600 NOKa ili oko 449 kn preračunato u našem novcu. Dobivam crvenu drvenu kućicu broj 6, koja je spojena na stražnjem djelu kućice još i sa kamp prikolicom.
20210713_185639.jpg


Na taj način dobili su popriličnu kvadraturu prostora. Na kraju kampa nalazi se moj novi smještaj za ovu noć i brzo ga pronalazim. Tuševi se nalaze nekoliko desetaka metara unatrag prema izlazu. Smještaj nije kao onaj od prošle noći ali za jednu noć će biti uredu. Kućica se čini jako udobnom i čistom. Ima čak i svoju malu terasu. Soma sam parkirao odmah do nje pa nakon toga odlazim prvo na tuširanje.
 
U međuvremenu se i sunce vratilo na nebo i raspoloženje još više raste. U kućici pronalazim mali rešo.
20210713_185619.jpg

20210713_185624.jpg


Koristim ga za spremanje večere. Danas su na meniju ćufte u paradajz sosu a za popiti fina norveška vodica. Nakon toga još malo snimam oko kuće i stavljam kamere na punjenje. Sad je vrijeme za čišćenje memorijskih kartica i pripremanje svega za sutrašnji dan. Dan je bio super, unatoč lošem vremenu i opet oko ponoći odlazim na spavanje.


Video 10. dana i kompletnog putovanja možete pogledati i na mom yt kanalu na sljedećim linkovima:

DAN 10:

Mr Knight ZZR 1400 Adventure:
 
Ovo je top putopis. Sviđa mi se detaljan opis dnevnih ruta i izbor stroja za putovanje. Ako imaš problema sa visećim bisagama javi se na pp imam rjesenje
 
  • Like
Reactions: frky-mcf
U međuvremenu se i sunce vratilo na nebo i raspoloženje još više raste. U kućici pronalazim mali rešo.
View attachment 738771
View attachment 738772

Koristim ga za spremanje večere. Danas su na meniju ćufte u paradajz sosu a za popiti fina norveška vodica. Nakon toga još malo snimam oko kuće i stavljam kamere na punjenje. Sad je vrijeme za čišćenje memorijskih kartica i pripremanje svega za sutrašnji dan. Dan je bio super, unatoč lošem vremenu i opet oko ponoći odlazim na spavanje.



Video 10. dana i kompletnog putovanja možete pogledati i na mom yt kanalu na sljedećim linkovima:

DAN 10:

Mr Knight ZZR 1400 Adventure:
Ovo je top putopis. Sviđa mi se detaljan opis dnevnih ruta i izbor stroja za putovanje. Ako imaš problema sa visećim bisagama javi se na pp imam rjesenje
Hvala.
 
DAN 11. Nordnes Camp & Bygdesenter AS – Holmset

Camping og Hytter 483 km srijeda, 14.07.2021.

Novi jedanaesti dan započinjem rečenicom: Dobro jutro Internet! Kamera već snima dok sjedim za stolom a kava i pašteta su u opticaju. Mogu reći da je puno bolje od kad spavam na čvrstom krevetu. Kvalitetnije se naspavam i bolje sam odmoreni drugi dan za vožnju. Rolete su na sjeveru zakon. Da sam znao da će mi svijetlost toliko smetati, nabavio bih još doma nekakvu masku za oči. Današnji dan obuhvaća posjetu Centra Arktičkog kruga. Arktički krug ću sada prijeći u Norveškoj a sedmog dana ovog putovanja sam ga prešao u Finskoj. Prije svega prioritet je vratiti se kući u komadu, tako da ne forsiram sa nekakvom ekstra velikom dnevnom kilometražom. Za danas će biti dovoljno 483 km i to skoro čitavi put po fantastičnoj E6.
Screenshot_20211122-171626_Maps.jpg


Cesta je jednostavno kao iz bajke i preporučam ju svakome za odvoziti. Vremenska prognoza za danas najavljuje cijeli dan sunčano, dok za sljedećih 4 dana prognoziraju kišu. No, vidjet ćemo kako će dalje biti. Niti prognostičari nisu uvijek u pravu.

Završavam kavu i opet preslažem stvari u torbama. Današnji polazak se nešto odužio i krećem tek u 10:05h. Još samo da vratim ključeve na recepciji i mogu krenuti u potragu za benzinskom. Za sada na vidiku nema ništa. Rezerva mi nije još uključena pa vozim nekih pedeset kilometara do Centra Arktičkog kruga. Sad sam drugi put prešao zamišljenu liniju. Ulazim na veliko parkiralište prepuno kamperica.
20210714_105220.jpg

Na parkingu, tik do ulaza uočavam nešto nesvakidašnje. Tamo je stajao parkiran „bimer“ GT 1600 i po bojama raspoznajem da se radi o modelu 2020.g. Ubrzo dolazi vlasnik i kratko razgovaramo. Tražim dopuštenje da ga snimim kamerom a on mi čak demonstrira i zvuk rednog „šestaka“. Nije to bilo „sviranje“ u crveno, nego lagano „šaptanje“ gasom. Na kraju razgovora mi veli, da bi mi bilo puno lakše putovati Gt-om nego ZZRom. Kao da ja to ne znam! No, Som kakav je, takav je i ostaje u mome vlasništvu do daljnjeg. Ipak mi zajedno stvaramo uspomene sa putovanja i prodati ga ili zamijeniti za udobniji model, ne dolazi u obzir! Mislio sam tada a i dan danas, da bi to za mene značilo kao da mi netko otrgne dio tih uspomena iz života , koje smo zajedno stvarali putujući.

Za mene Som nije samo motocikl, spoj metala i plastike, već jako personalizirani i sofisticirani stroj koji me u 14 godina nikad i nigdje nije ostavio na cesti.

Centar ili sjeverna polarnica se nalazi na 66. Stupnju i 33.minuti sjeverno i ulaznica se ne naplaćuje.
20210714_105157.jpg

Na samom ulazu, dočekuju me preparirani bijeli jelen i lisica. Sami centar napravljen je u stilu veće suvenirnice pa tako i ja kupujem nešto za uspomenu. Malo još razgledavam. Ima tu stvarno svega i svačega za kupiti. Od tradicionalne obuće i odjeće za hladne dane pa sve do krzna kojeg možete kupiti za par tisuća kuna. Toliko novaca ipak nisam imao i kupujem samo naljepnice i magnete.
20211122_185630.jpg

Ne razbacujem se novcem, kojeg imam sve manje i manje.
20210714_111311.jpg


Izlazim iz suvenirnice i pratim stazicu koja vodi iza objekta. Staza me vodi prema manjem brežuljku i ubrzo se ispred mene pojavljuje polje uredno naslaganih kamenčića i kamena, jedno na drugo. Ima tu i razno raznih ljubavnih poruka od kamena, imena a najviše je uspravnih tornjića. Zaista fascinantan prizor. Kamera je sve to fino zabilježila i u 11:30h nastavljam dalje. E sad više nema odgađanja. Tankirat ću na prvoj sljedećoj na koju naiđem, neovisno o benzinu kakvog imaju.

E „šestica“ me dovodi u mjesto Mo i Rana u 12:45h. Odmah me ta „Morana“ asocira na lovkinju iz kviza Potjera. Tamo pronalazim automat samoposlužnu pumpu imena YX 7-Eleven Selfors. Nudi se samo 95 i točim za 350 NOKa ili 264 kn. Nisam registrirao koliko je bilo litara ali litra sigurno nije bila jeftina. Ne želim se još i time opterećivati. Benzin trebam a cijena kakva je, takva je. Od početka sam znao da će Norveška biti najskuplja. To mi je na kraju dana i dodatno potvrdio domaćin kod kojeg sam rezervirao smještaj u kampu. Ako je za njihove standarde Norveška skupa zemlja, kako je tek onda za naše? Odgovor glasi: Ekstra skupa.

Odlazim s yx benzinske i vozim kroz kanjone planina na čijim se vrhovima još uvijek vidi snijeg. On se zadržava na njima kroz cijelu godinu. Dio tog snijega se otapa i čini rječice koje prolaze pored ceste po kojoj i ja prolazim. Put me vodi kroz National Park Saltfjelet i Okstindan Natur-Kultur Park.
21071700011550600.JPG


Odjednom dolazim do grupice finskih motorista. Zavidno dobro prolaze kroz zavoje svojim motorima, pa se i ja malo opuštam sa gasom i lovim priključak za njima. Ovo je bilo jako dobro i brzo. Malo adrenalina ne škodi tokom dana. Na sljedećoj benzinski „skidaju“ se dolje sa ceste. Pozdravljamo se kao da smo domaća ekipa a ne potpuni stranci u stranoj državi. To govori sve za sebe. Način, kulturu i zajedničku ideologiju koju predstavljamo putem motocikla ne trebam previše opisivati. Svima nam je dobro znana.
Screenshot_20211122-171012_YouTube.jpg

Kasnije, još dublje u norveškoj utrobi, takvo razmišljanje i skandinavski mentalitet upoznat ću iz prve ruke…

Prolazim kroz mjesto Harran i dolazim do Medje. U Medji skrećem desno na cestu 760. Vozim kroz Skogmo, Overhalla, Hunn. Sada sam na cesti Fv 17. Vozim još 40 kilometara i stižem u Holmset Camping og Hytter u Namsosvegenu. Točno je 19:00h. Na ulazu u kamp dočekuje me mladi dečko i nije mi izgledao kao kakav vlasnik kampa. Duga kosa, potrgane traperice i majica od Nirvane dali su mi naslutiti da se radi možda o kakvom „bajkeru“. Bio sam u pravu. Čim je spazio natovarenog Soma odmah se raspričao o njegovoj CBR 900. Razgovor smo nastavili o mojem putovanju i kako sam već 11. dan na putu.

Tu sad natrag nastupa ona priča o financijama i standardu. Samo mi je rekao: Svaka čast. On se ne financira vodeći samo ovaj kamp, nego odlazi povremeno raditi i na naftnu platformu. Zarada je tamo visoka ali svejedno se žali da je i za njega Norveška strašno skupa zemlja.

Daje mi ekstra popust na noćenje i plaćam samo 200 kn. Dobivam gratis još i plahtu koju inače ostalim gostima uredno naplaćuje. Kao poklon dobrodošlice donosi mi još i jedan paketić svježih jagoda, koje se uzgajaju na poljima u blizini.
Screenshot_20211122-170807_YouTube.jpg

Zauzvrat ga pozivam u Hrvatsku da dođe motorom. Čak mi je dao na izbor koju kućicu želim. Njegova preporuka je bila zadnja, koju još nije stigao pobojati u crveno kao što su i ostale. Pitam ga zašto zadnja?

Screenshot_20211122-170624_YouTube.jpg


Zato jer ti je unutra sve novo. Uživaj prijatelju!

Screenshot_20211122-170815_YouTube.jpg
 
Ovo je stvarno bilo super. Sad prvo smažem grah s kobasicom iz konzerve, onda tuširanje. Tuš kabina kao i kuhinja nalazi se opet desetak metara niže prema ulazu. U kuhinji pronalazim vešmašinu i sušilicu na kovanice. Za 30 kn sve je ponovno u početnoj fazi. Nakon toga spreman sam za onaj desert (jagode). Za danas je sve riješeno i vrijeme je za zasluženi počinak. Električne uređaje stavljam do jutra na punjače, spuštam rolete i tonem u dubok san.
Screenshot_20211122-170647_YouTube.jpg

Video 11. dana i kompletnog putovanja možete pogledati i na mom yt kanalu na sljedećim linkovima:

DAN 11:

Mr Knight ZZR 1400 Adventure
Ako Vam se sviđa ne zaboravite se Subscribati i nabaciti koji Lajk. Ubrzo nastavljamo dalje.Hvala od ❤
 
DAN 12. Holmset Camping og Hytter – Molde

Vandrerhjem Hostel 467 km četvrtak, 15.7.2021.

Ovu noć sam spavao kao beba. Može se i u šatoru dobro odmoriti, no shvatio sam da trošim previše energije i vremena na kompletno pakiranje. Za šator bi bilo puno kvalitetnije kad bih bio stacioniran na jednom mjestu par dana a ne svaki dan mijenjati lokaciju. Sada već dobro uigran pakiranjem, bisage ni ne skidam preko noći pa ujutro ne gubim puno vremena kao prije. Obavezna turska kava,malo petit suhih keksa i nova avantura može započeti. Sad još kad imam wi-fi, prvo rezervacija noćenja. Idem po karti blizu Atlantic Ocean Road.
Screenshot_20211125-172900_Maps.jpg

Ta cesta je današnji cilj. Čuo sam za nju preko interneta i na glasu je najljepših cesta za motoriste. Ako je tako, danas ću provjeriti. No prvo rezervacija smještaja. U blizini se nalazi gradić Molde i preko Bookinga rezerviram hostel za 550 NOKa ili 412 kn. E sad je vrijeme za polazak. Som se polako budi pod automatskim čokom i na kratko stojim na recepciji da se pozdravim sa vlasnikom , zahvalim na svemu i vratim ključeve od kućice. Krećem u 8:40h, natrag na cestu FV 17 po kojoj sam i došao samo sad vozim u drugom smjeru. Prolazim kroz Namdalseid, Elda , Sprova, Vellamelen i lovim ponovo priključak na prekrasnu E6. Vjetar je počeo silovito puhati i u jednom trenutku mi je otkinuo vakuumski držač kamere na viziru. Kamera je baš u tom trenutku snimala, tako da sam i tu snimku kasnije upotrijebio i montirao ju u novi video. Uglavnom borba po jakom vjetru je trajala oko sat i pol. Na kraju dana sam primijetio manju napuklinu na maskici bočne cijevi za usis zraka. Ništa strašno što se ne bi moglo riješiti na licu mjesta i zaustaviti daljnje pucanje. Ipak se radilo o milimetrima a ne o centimetrima. To mi se sad već drugi put dogodilo da mi jak vjetar otkine nosač s kamerom sa vizira. Prvi put je to bilo na Nordkappu.

Montiram ga natrag i nastavljam vožnju. Nakon odvoženih 145 km u 11:28h stižem u Malvik koji je predgrađe Trondheima. S lijeve i desne strane ceste E6 nalaze se Shellove benzinske. Sjever i Jug. Vozim se prema jugu pa na toj benzinski i stojim. Trošim još malo preostale gotovine za benzin. Vrijeme dok stojim ću iskoristiti da smažem još jedan mesni narezak. Zbilja je nevjerovatno da je tost kojeg sam vozio od doma tek sad počeo pokazivati znakove neupotrebljivosti i danas ću definitivno morati posjetiti norvešku prehrambenu trgovinu. Prolazim kroz Trondheim i uključujem se na cestu E39 prema mjestu Buvika, Orkanger.

U 14:48 stižem u malo mjesto Halsa. Takav je i trajekt. Mali i električni, za prijevoz lokalnog stanovništva s jedne strane obale na drugu. Vozi svega desetak minuta i non-stop je na liniji Halsa-Kanestraum. Pridružuje mi se Jan iz Norveške na Multistradi. Kratko razgovaramo i odlučuje voziti za mnom dio mog puta. Nemam ništa protiv. Primjećujem na njegovom motoru GPS Zumo XT koji je puno napredniji od mog LM 395 pa je u jednom momentu i to tema razgovora. Silazimo u Kanestraumu i nastavljamo zajedno. Prolazimo kroz manji most Bergsoysundbrua i dolazimo do većeg i dužeg Gjemnessundbrua.

21071700014220900.JPG
Taj je stvarno bio krasan i morao sam ga malo i snimiti. Tu se cesta račva E39 i na 70. Novostečeni prijatelj Jan odlučuje se za 70 a ja za E39. Pozdravljamo se i svatko dalje nastavlja svojim putem.
Screenshot_20211125-214028_YouTube.jpg

21071500015405600.JPG


Prelazim most i nakon nekih tridesetak kilometara stižem u mjestašce Eide. Tamo uočavam velikim zelenim slovima natpis na trgovini Kiwi. Nekako mi je poznato to ime i prisjećam se filmića jednog norveškog youtubera za preporuku dućana po Norveškoj za niskobudžetna putovanja. Prije svega treba kupiti tost. On dugo traje i koristi se gotovo uz sva jela.

Parkiram ispred trgovine i prvi susret sa prodavačicom počinje se odvijati na engleskom jeziku. Tražim ju trenutno ljepilo i brzo ga pronalazi u velikom dućanu. Zahvalan sam joj zbog toga. Za ostale stvari, lako se snalazim. Uzimam još i malo sira,salame, tost, cherry rajčice, čokoladne kekse i sok od Manga koji je zapravo bio koncentrat za razrjeđivanje sa vodom. Sve zajedno 100 kn. Onako žedan, ispred dućana, nagnuo sam dobro iz flaše i nisam se mogao riješiti tog okusa manga još 3 dana. I sad se sjećam koliko je sladak bio. Da se naježiš. Odmah pored je bila i automatska pumpa za gorivo. Znači samo kartice. Mislio sam da ću možda u sljedećem mjestu Elnesvagen biti bolje sreće i moći potrošiti gotovinu za benzin. U Eide cesta 64 vodi prema Atlantik Ocean Road kroz Lyngstadt, Tovik, Vevang ili u drugom smjeru okolnim putem (kojeg sam ja izabrao) prema Elnesvagenu. Kroz gore spomenuta mjesta ću se vraćati s Atlantic Ocean Roada i nastaviti prema Moldeu.

Stižem u Elnesvagen i opet pumpa samo na kartice. Ovaj put je to bila Esso benzinska. Natočio sam i platio. Želim krenuti a žena pored mene nešto mi maše. Gledam tablicu na autu, Norveška. Pitam ju gdje je problem? Nije znala kako natočiti. Mislim si….Ako ja tebe u tvojoj zemlji moram učiti, onda stvarno ha ha. Nije mi problem. Na brzinu sam završio s podukom i krećem dalje. Baš je dobro što sam izabrao taj okolni put koji me opet vodi kroz prekrasnu prirodu fascinantne ljepote.
21071500016504800.JPG

Ubrzo stižem na poznatu Atlantic Ocean Road. Zaista je prekrasna.
Screenshot_20211125-214101_YouTube.jpg

Vodi uz more i u jednom momentu se penje zavojitim mostom preko mora. Tu na uzvisini dobivate odličan pogled. Srećem dosta motorista koji su ovdje iz istog razloga.
21071500017052000.JPG

Kad sam već tu, provozat ću se sa Somom gore, dolje i proći ju iz oba smjera.
Screenshot_20211125-173022_Maps.jpg


Dolazim do mjesta Karvag. Tu okrećem Soma i nastavljam prema suncu iz smjera kojeg sam i došao.
Screenshot_20211125-214159_YouTube.jpg

Oduševljenju danas opet nema kraja! Stvarno je nešto posebno ova cesta. Vraćam se u Eide i završavam krug. Cestom 64 vozim dalje prema Sylte i Eikremu. Nakon 33 kilometra stižem u Molde. Zumo me dovodi do točne adrese i stižem ispred Hostela. Prvi pogled otkriva da se radi o prilično velikoj građevini i po našim standardima bi zasigurno dobila status hotela. Na recepciji mi ljubazna djevojka objašnjava da imam u dnevnom boravku besplatnu kavu i aparat na kojem si sam pečem vafle do 22h, koliko got poželim. Zvuči dobro za početak. Pitam ju za parkiranje motora i kaže da može bilo gdje u krugu. Parkiram ga tako čim bliže prozoru i recepciji.
Screenshot_20211125-214258_YouTube.jpg

.
 
Last edited:
Dok sam preparkiravao Soma, prilazi mi opet jedan motorist isto iz Norveške i gleda naljepnice na kufru. Iznenađen je što sam bio na Nordkappu i veli da je i njemu to želja ali da je to od Moldea gdje smo sad dosta daleko. Tad sam mu rekao od kud dolazim i gdje sam sve bio. Nije mogao vjerovati. Soma pokrivam ceradom i nosim stvari u sobu.
Screenshot_20211125-214355_YouTube.jpg

Screenshot_20211125-214310_YouTube.jpg

Ponovno se vraćam dolje na onu besplatnu kavu i vafle. Bila je dobra. Instantica. Nema veze. Nakon dugog dana paše bilo kakva. Sad mogu na tuširanje a nakon toga editiranje videa.
Screenshot_20211125-214349_YouTube.jpg


Iznenađuje me ovaj put brzina interneta. Loda se ko od šale. To je do sada najbrži Internet. Čak ni doma nemam takvu brzinu. Javljam se doma, stavljam kamere na punjenje i spreman sam za počinak.

Video 12. dana i kompletnog putovanja možete pogledati i na mom yt kanalu na sljedećim linkovima:

DAN 12:

Mr Knight ZZR 1400 Adventure:
 
Last edited:
Bravo. Čestitke. Vidim imao si i sreće sa vremenom.
Hvala 😊. Da bilo je dosta sreće što se vremena tiče. Više je bilo sunca nego kiše ali niti kišni dani ne umanjuju cijelokupni doživljaj. 👍
 
DAN 13. Molde – Flam Brekke Gard Apartments & Hostel

483 km petak, 16.7.2021.

Novo jutro mogu započeti jako ležerno. U cijenu ovog noćenja bio je uračunati i doručak koji započinje od 8h na dalje. Do 8h je Som spreman i natovaren pa tražim s ostalim gostima drugu zgradu u krugu hostela gdje ćemo doručkovati. Bila je odmah preko parkirališta. Ulaskom u blagovaonu preda mnom se stvara ogromni švedski stol sa velikim izborom hrane i pića. Dan će biti dug i sada je vrijeme za obilan doručak. Bilo je stvarno svega i svačega i najeo sam se količinski odmah i za ručak. Ovo je do sada stvarno najbolji smještaj. U 8:55h napuštam hostel i prolazim kroz centar Moldea po cesti 64.
Screenshot_20211128-170729_Maps.jpg


Gradić se uspavano budi uz jutarnje pranje pločnika komunalne službe i zvona na zvoniku koji označava 9:00h. Vozim natrag prema Eikrem i za pola sata stižem u novo trajektno pristanište Solsnes. Trajekt je isto električni i vozi 10 minuta.
20210716_092715.jpg


Brzo stižem na drugu stranu. Sada sam u Afarnesu. Som već trinaesti dan a i zadnjih četrnaest godina služi besprijekorno i kad sam se ja dobro najeo, ne smijem zaboraviti ni na njega. Stižem na Shell Andalsnes . Devedeset osmica samo za njega. Sa benzinske odlazim u 10:21h. Današnji plan je posjetiti fantastičnu brdsku cestu Trollstigen. Kako se približavam ogromnim Trolovim planinama, krajolik se opet počinje mijenjati iz primorskog u brdski. Sve postaje zelenije, cesta uža i začas sam na novoj cesti 63.
21071600010262600.JPG


U tome mjestu svako malo iskrsne neki Trol. Trol Resort, Trol Camping i sve u stilu Trolova i turizma koji je vezan za njihove bajke i legende o Trolovima. Sa Trolovima sam se već susreo na Nordkappu pa mi ni ovdje nisu nepoznanica. Nisu to ovi naši moderni, virtualni trolovi koji trolaju po internetu i rade nepodopštine. To su stvorenja iz njihove mitologije, opisom nalik na divove dugih nosova i dlakavih tijela. Na suncu se pretvaraju u kamen a ljude ne vole. Cesta počinje biti još uža i najednom se počinje otvarati pogled na cestu punu serpentina koja vodi prema vrhu.
20210716_111452.jpg

Ovo je odlično. Istog trenutka palim kameru na kacigi i uživam u svakome metru. Sa vrha planine spušta se ogromna količina vode i stvara fenomenalan vodopad do kojeg me vodi ova cesta. Tu je složeno mjesto za stajanje. S moje desne strane je pogled na cestu po kojoj sam došao a s lijeve pogled prema vrhu i vodopadu. Prilazim mu skroz blizu i snimam.
20210716_104444.jpg

Ima tu i drugih posjetioca a i motorista. Odmah do mene parkirana je i jedna FJ 1100. Još malo uživam u pogledu i nakon završetka snimke nastavljam prema vidikovcu Trolove staze tj. prema samom vrhu.
20210716_104409.jpg

Tamo stižem u 11:00h. Gore se nalazi veliko parkiralište sa čvrstim objektom u kojem se nalazi i suvenirnica. Izgrađen je da prkosi jakim zimama i snježnim oborinama. Zbog tih jakih zima mnogo puta je bio i zatvoren zbog renovacije. Danas imam sreću i nalazim ga otvorenog. Na parkiralištu me dočekalo desetak motora parkiranih uredno jedan do drugoga. Na većini njih vidim ostavljene stvari, jakne, kacige, ključevi u motoru. Nevjerovatno! Čudu opet nema kraja i mislim si da bi kod nas vrlo brzo nestale skupocjene kacige od par stotina eura a možda i sve u kompletu. Poučen iskustvom oko krađe, zaključavam svoje stvari i odlazim pješke prema stazici. Tamo srećem jednog od tih motorista i kratko razgovaramo o tome, Tu me ponovo podsjeća o niskoj stopi kriminaliteta i o tome kako jednostavno nisu željni tuđeg kad njihov standard dozvoljava da si mogu priuštiti gotovo sve. To je takav mentalitet i odgoj od najranije dobi. Zanimljivo u svakom slučaju i velika razlika naspram nas.

Stazica me i dalje vodi prema vrhu i dolazim do jezerca koje se slijeva u onaj vodopad kod kojeg sam prije stajao. Sad imam potpuni pogled na cestu po kojoj sam došao. Nalazim se točno iznad vodopada.
20210716_111823.jpg

Prekrasna priroda koja oduzima dah. Ne mogu vjerovati da takve stvari postoje na ovome svijetu. Preko slika i interneta je izgledalo super ali uživo? To se jednostavno mora vidjeti uživo.
20210716_111534.jpg

Kupujem samo jedan magnetić za uspomenu. Cijena mu iznosi 59 NOK ili 44,27 kn. Vraćam se natrag do parkirališta, gdje pronalazim sve na svojem mjestu. Baš kako mi je čovjek i rekao. To je moje sumnje zauvijek zacementiralo. Obavljam još jedan kratak video sa motorima. Pun dojmova i prekrasnih slika sa Trollstigena, nastavljam dalje po planini sa Somom po cesti.
20210716_111540.jpg

Spuštam se planinskom cestom prema podnožju planine prema mjestu Sylte. Ubrzo se počinju redati mnogobrojna polja jagoda i ljudi ih prodaju uz cestu. Tu me cesta 63 dovodi na cestu 650. Prolazim nekoliko manjih tunela i stižem ponovo na trajekt u 14:05 u Liabygdu.
20210716_092817.jpg
 
U 14:20 sam na drugoj strani u mjestu Stranda. Ide to brzo s tim trajektima. Svaki put kad stanem na trajektu, smažem jednoga do dva čokoladna keksića koje sam jučer kupio u Kiwiu. To mi odmah vraća energiju a i ne trebam dodatno stajati za dodatnim obrokom.
20210716_092841.jpg

Sada sam na cesti 60 i vozim prema Hellesyltu. Priroda je i dalje očaravajuća. Ubrzo dolazim u malo mjestašce Grodas i tu počinje cesta E39. Gledam na navigaciju i očitavam još 280 km do mog novog prenoćišta.
Screenshot_20211128-171355_Maps.jpg

Zabava će opet potrajati cijeli dan. Uz takvu prirodnu kulisu ,dobre ceste i malo više novaca mogao bih tako u nedogled. Nakon stotinjak kilometara dolazim u mjesto Lote. Ispred mene opet trajekt i ponovo se ukrcavam. Isplovili smo u 16:10h a u 16:20h Som i ja smo se iskrcali u mjestu Anda. Vozim dalje po E39 prema mjestu Skei. Od tuda dalje započinje cesta 5. Vozim se još kroz Songdal i Kaupanger. Dolazim u Laerdal i tu počinje Laerdalski tunel dugačak 24,5 km sa ambijentalnim plavim osvijetljenjem.
21071600019002200.JPG

Tu prelazi cesta u cestu naziva E16. Sada imam još 10 kilometara do mjesta Flam. U 19:21 stižem u Brekke Gard Apartments & Hostel. Cijena za jednu noć iznosi 287 NOKa ili 215 kn. Rješavam to odmah na recepciji i prelazim na raspakiravanje. Prekrasna bijela drvena kuća sa zajedničkom spavaonicom. Soma parkiram odmah pored i nosim stvari na kat. Do prozora su već bili planinarski ruksaci. To i nije čudno jer su planine bile ovdje na svakom koraku. Dolje u prizemlju se nalazila mala kuhinja i kupaona. Prvo na tuširanje a onda spremat večeru. Danas kuham Taliagnete sa sirom. Tjestenina ili ugljikohidrati. Pravo sporo oslobađajuće raketno gorivo za moj organizam. Som je već odavno pokriven ceradom i spremno čeka sljedeći dan. Dok sam ga pripremao za počinak, prišli su mi neki ljudi iz hostela. Čovjek je primijetio njemačku zastavicu i odmah mi se pohvalio da je i on rodom iz Njemačke. Razgovarali smo za moje sutrašnje planove i tako sam mu rekao da planiram na Trolltungu i planinariti na Preikestolen planinu. Rekao mi je da obadvoje u jednom danu je neizvedivo. Distanca između te dvije lokacije je oko 400 km ali do Trolltunga litice treba barem 2 sata pješačenja a isto tako i za Preikestolen. Iskusni planinari stižu za sat i pol. Morao sam izabrati između tih dviju lokacija. Najbolje da prespavam i sutra uz kavu donesem odluku. Kad sam se vratio u sobu dočekale su me dvije studentice koje su na proputovanju po Norveškoj. Jedna je bila iz Meksika a druga iz Francuske. Razgovaramo o različitim kulturama i mojem yt kanalu u povojima. Obećale su mi da će zapratiti moja putovanja. Opet oko ponoći tonem u san.

Video 13. dana i kompletnog putovanja možete pogledati i na mom yt kanalu na sljedećim linkovima:

DAN 13:

Mr Knight ZZR 1400 Adventure:
 
Svaka čast odličan putopis i odlična tura,odvažnost i smirenost na putu s obzirom da si sam na turi. Respect👍👍
Čekam nastavak👍👍👍🥂
 
  • Like
Reactions: frky-mcf
Svaka čast odličan putopis i odlična tura,odvažnost i smirenost na putu s obzirom da si sam na turi. Respect👍👍
Čekam nastavak👍👍👍🥂
Hvala 😊
Godinama putujem sam a isprobao sam i ovu drugu opciju. Zaključio sam da mi tako više odgovara. Ako zagusti uvijek postoji neki rezervni plan u cijeloj priči. Danas nastavljam dalje sa putopisom nakon posla 😉
 
DAN 14. Flam – Stavenger ,Gardenview Room

431 km subota, 17.07.2021.

Ponoć je prošla i kroz san, kao mačak, čujem jednim uhom da se netko ušuljao u sobu. Stvarno se trudi da nas ne probudi i ubrzo je i ta osoba na spavanju u zajedničkoj spavaonici. Kako je došao potiho, tako je i otišao. Neprimjetno i bez upoznavanja i pozdrava. Bilo je oko 5h pa sam još sat i pol nastavio neometano spavati. Oko 6:30h buđenje. Studentice još spavaju pa se i ja u tišini pakiram. Naravno, prvo kavica i doručak a onda sve ostalo. Za doručak je opet pašteta. Uz kavu donosim odluku. Nažalost morat ću danas preskočiti Trolltungu, formaciju stijena na 1100 metara nadmorske visine sa pogledom na fjordove. To znači da je dobitna planina danas,Preikestolen.
Screenshot_20211130-182340_YouTube.jpg

Screenshot_20211130-182333_YouTube.jpg

Screenshot_20211130-182310_YouTube.jpg

Brekke Gard Apartments napuštam u 9:00h. Iz Flama vozim cestom E16 prema Gudvangenu, Stalheimu i Vinju.
Screenshot_20211130-181600_Maps.jpg

U Vossevangenu pokušavam promijeniti nešto eura za krune. Pronalazim banku. Sve se odvija bez maski i bilo kakvih potvrda. Pitam službenika na šalteru da li je moguće promijeniti novac? Kaže mi da nije i da oni ne trebaju tuđi novac. Pogotovo ne eure. Ako trebam krune, mogu ih podići na bankomatu. Znači nigdje u cijeloj Norveškoj ne mogu zamijeniti eure. Veli čovjek ljubazno da je to točno. Uff a sada se samo mogu nadati da će mi iznos na kartici biti dovoljan do Njemačke. Dok dođem tamo, biti će puno lakše.

Sad dolazim na cestu 13 i vozim prema Granvinu. Još jedan fantastičan most prelazim koji završava ulaskom u tunel. Podsjeća me na filmove o Indiana Jonesu. Most se zove Hardanger Bridge. Prelazi Eidfjorden. Dug je 1380 metara, širok 20 metara i nalazi se 200 metara iznad mora. Pogled je naravno fantastičan. Nakon super mosta vozim dalje „sretnom trinajsticom“ prema Bjotveitu, Ringoyu. Vrijeme za sad drži i nema kiše. Stižem u Skarsmo.Tu se priključujem na cestu E134. Cesta me dovodi do prekrasnog slapa odmah pored ceste.
20210717_122542.jpg

Nalazim se u Langfossu. Sad je 12:30h i iskoristit ću ovu prekrasnu prirodnu pozadinu za još jedan obrok.
20210717_122506.jpg

Sad su ribice iz konzerve na meniju. Kamperica ima ovdje stvarno na svakom kilometru pa tako i ovdje. Jedna se posebno ističe. Obojana u šarene hipijevske boje, privlači moju pažnju pa i nju slikam između ostalih motiva.
20210717_092321.jpg

20210717_092351.jpg

Na Circle K benzinskoj pumpi nadopunjujem Soma i vozim dalje prema Hafossu i mjestu Etne. Nakon Skjolda prolazim kroz Aksdal. To su sve manja mjesta i nema gužvi. Prilično brzo napredujem. U Aksdalu prelazim na cestu E39.
20210717_123633.jpg

Sada me još 34 kilometara dijeli do novog manjeg trajektnog pristaništa Arsvagen Ferryport. Vozim oko pola sata i procedura je na svakom do sad bila ista.
20210717_144917.jpg
 
  • Like
Reactions: Shepa and vespinjo
Ukrcaj, slikanje tablice i iskrcaj. Uglavnom računi za trajekte još nisu došli.
20210717_144936.jpg


20210717_144907.jpg

U 14:48h stižemo na drugu stranu obale u Mortaviku. Sad imam isto još oko 33 kilometara do Stavengera. Tamo sam rezervirao svoj smještaj. Cijena je bila malo sumnjiva i iznosila je malo ispod 200 kn. To je bilo za Norvešku super jeftino. Počeo sam tražiti lokaciju na kojoj ću prenoćiti ovu noć. Navigacija me dovodi do nekakvog Bio instituta. Gledam preko ceste i sve mi se čini da bi to mogao biti taj „Garden“ . Samo se nadam da nije nekakva prijevara. Za sada nije bilo takvog slučaja s moje strane, sa poznatom aplikacijom Booking.

Betonirana zgrada, potpuna je suprotnost prema onim drvenim kućama u kojima sam do sad noćio. Dočekuje me Kinez i to veoma ljubazno sa osmijehom na licu. Mislim da je bio prilično oprezan i fasciniran mojim dubokim džepovima na jakni i hlačama. To mi je indirektno dao do znanja da ne bi slučajno nešto nestalo. Barem sam ja to tako shvatio. Uglavnom, nakon što sam mu se predstavio i objasnio od kuda dolazim, bio je jako oduševljen i početna nervoza je odmah nestala. Rekao mi je još i da je rodom iz Pekinga. Dalje nisam htio ići u detalje, što radi u Norveškoj.

Jaknu, čizme i motorističke hlače ostavljam u maloj sobici više nalik na ćeliju i oblačim trenirku i patike za planinarenje. Gore na trenirku oblačim kišno odijelo jer temperatura ipak ne dozvoljava samo vožnju u trenirci i patikama. Kinez me opet začuđeno gleda: Pa kud ćeš sad na planinu u pola pet? Jel ti znaš da ti treba do vrha najmanje 2 sata i računaj da imaš još oko 100 km u oba smjera. Nije me to mučilo ni najmanje. Preikestolen je planina od samo 604 metara nadmorske visine. Na vrhu se nalazi prirodni plato 25 x 25 metara i pruža se pogled na Lysefjord. Uglavnom, mislio sam si mačji kašalj za mene. Ako dođem na Ivanšćicu za 67 minuta trčeći onda sam sigurno i na Preikestolenu ispod jednog sata. Naravno, nisam uzeo u obzir elevaciju tj. strminu i prohodnost terena. Na brzinu vadim još jedan mesni i ne gubeći puno vremena kod Kineza, vadim ga iz konzerve u komadu i tamanim na kruhu kao sendvič. Tako brzo još nisam nikad pojeo narezak. Nema veze. Trebat će mi energija za uspon.

Krećem iz Stavengera prema Preikestolenu. Zumo veli 42 km. Stižem do Ryfylke tunela.
21071700010362200.JPG

Ryfylke Tunel je podmorski cestovni tunel u Rogaland području. Tunel ide ispod Horgefjorda koji je dio Boknafjordova. Dug je 14.4 km i trenutno je najdalji i najdublji podmorski tunel. Otvoren je 2019.g. i cestarina za motocikle se ne naplaćuje. Za automobile iznosi oko 100 kn.

Spuštam se tunelom duboko ispod mora i odjednom u retrovizoru ugledam nekoliko norveških motorista na japanskim „ sportakima“ i sa modificiranim aspuhima. U tunelu su davali poprilično dobar zvuk. Propustio sam ih naprijed i srce mi je odmah zaigralo. Odlično sam se osjećao u tom trenutku kad smo se pozdravili. Nakon tunela vrijeme se počinje opet mijenjati. Planina se sad već nadzire a i nekakva sumaglica oko nje. Neće mi valjda sad vrijeme pokvariti ovaj, za mene, epski događaj. Bez obzira na sve, odlučio sam Preikestolen danas osvojiti.

Stižem na veliki parking u podnožju planine u 17:25. Parkiram Soma i vadim kameru. Mala uska stazica počinje voditi prema vrhu i započinjem laganim džogingom prema gore.
Screenshot_20211130-182616_YouTube.jpg

Vlage je sve više i više u zraku i polako počinjem biti mokar. Kišno sam prethodno skinuo sa sebe na parkingu i polako počinjem žaliti što ga nisam imao na sebi. Uspon počinje biti sve strmiji i strmiji i skidam gornji dio trenirke sa sebe. Sad mi je već i vruće. Malo sam se ipak previše „zalaufao“ prema gore. Šteta što je magla…

Nakon sat i petnaest minuta stižem sa ostalim rekreativcima na vrh. Sreća bi bila potpuna da postoji bilo kakva vidljivost prema fjordovima. Dolaskom do ruba stijene, uviđam da se nalazim na prilično opasnom i skliskom mjestu.
20210717_183508.jpg

Bilo ju tu i nekoliko smrtnih slučajeva izazvano nepažnjom i možda nekim drugim razlozima.

20210717_184010.jpg

Sad se još samo moram spustiti. Obično se najviše nesreća događa kod spusta s planine. To me dodatno podsjeća na opreznost. Nakon sat i nešto sitno ponovno sam na parkingu. Planina je osvojena! Navlačim kišnjake ponovno i vraćam se 42 km istim putem kojim sam i došao natrag u Stavenger.

Kinez me dočekuje riječima „ You Mad“ i pokazuje mi kao bolju kupaonu gdje se mogu otušrati. Nakon toga idem u kuhinju pripremiti punjenu papriku. Nažalost zadnju. Dok se grije na štednjaku, polako počinjem smišljati plan za sutra. Morat ću rezervirati trajekt preko interneta za Dansku. To je veliki trajekt i nema više slikanja tablici. Tako su mi barem rekli na zadnjem manjem trajektu.

Najbliži trajekt ide iz Kristiansanda u 7h. Na ukrcaj treba doći barem sat vremena prije. Do tamo imam 233 km. Dok sam si sve iskalkulirao, zaključio sam da bih se morao jako rano ustati da ulovim taj trajekt a i pitanje je koliko bih se onda zapravo naspavao. Rješenje pronalazim u luci Langesund koja je udaljena 400 km od današnjeg apartmana. Trajekt isplovljava u 14:30 i to će mi biti dovoljno vremena i da se naspavam a i da komotno odvozim tih 400 kilometara do trajekta. Plaćanje je odmah karticom i potrebno je upisati svoje podatke, podatke motora i broj putovnice. To veselje me košta 75,99 eura ili 573,34 kn. Trajekt vozi 4 sata.

Nakon današnjeg uživanja i rješavanja skoro svega što sam i zamislio odlazim na spavanje.


Video 14. dana i kompletnog putovanja možete pogledati i na mom yt kanalu na sljedećim linkovima:

DAN 14:

Mr Knight ZZR 1400 Adventure:
Ako Vam se svidjelo do sad ne zaboravite se Subscribati i Lajkati video. Hvala 😉
 
Last edited:
šteta za maglu. Bio sam gore i imali smo srece s vremenom.... brutalan pogled i dozivljaj. jedino je nama puhalo za popizditi. Al je zanimljivo kako je litica na koju dolaze hrpe turista bez ograde. Norvesko razmisljanje, nemoj pasti, ak padnes sam si si kriv (tak nam je objasnio frend kod koga smo bili :mrgreen: )
sve u svemu super kaj si se ipak odlucio otici.
mi smo lovili trajekt (nocni) ravno iz stavangera za dansku
 

Attachments

  • PHOTO_20150814_143031.jpg
    PHOTO_20150814_143031.jpg
    1.6 MB · Views: 0
  • PHOTO_20150814_140053.jpg
    PHOTO_20150814_140053.jpg
    2.4 MB · Views: 0
Last edited:
  • Like
Reactions: frky-mcf
šteta za maglu. Bio sam gore i imali smo srece s vremenom.... brutalan pogled i dozivljaj. jedino je nama puhalo za popizditi. Al je zanimljivo kako je litica na koju dolaze hrpe turista bez ograde. Norvesko razmisljanje, nemoj pasti, ak padnes sam si si kriv (tak nam je objasnio frend kod koga smo bili :mrgreen: )
sve u svemu super kaj si se ipak odlucio otici.
mi smo lovili trajekt (nocni) ravno iz stavangera za dansku
Aaaaaa. Ni mrtav nebi tu stupio nogom. Mantra mi se od same slike.
 
to ti se mantra od cijepljenja, kak se njima ne mantra? (trolltunga)

1638449092406.png
 
  • Like
Reactions: CarbonX