Novi GS/GSA

WraGG

Well-known member
Jun 12, 2005
833
634
93
42
Schwabenland
Za quickshifter ti je preduslov da ga ECU motora podrzava (npr da se moze kodirati opcija), plus ti treba senzor koji ide na pedalu za saltanje i naravno instalacija do tog senzora. Iskreno mislim da BMW to bas i nije ostavio onako pripremljeno za retrofit… Ali najbolje da odes u BMW servis pa da ti po broju sasije izvuku sta se moze naknadno ugraditi.
I mjenjac se kod saltanja i dalje ponasa isto po pitanju mekoce, samo sto imas opciju saltanja bez kvacila, ali na GS-u ni to nije bas “k’o mlijeko”, posebno kad se salta iz 1 u 2 ili na (pre)niskim obrtajima
Ima svaki R1200GS LC mogucnost ugradnje QS-a tj. pripremu. Ima dosta firmi ovamo koje nude ugradnju. Npr. https://www.rs2e.de/leistungen-preise/katalog-bmw-motorrad/schaltassistent-pro-fuer-bmw-r1200
 

Rudar

Active member
Mar 26, 2015
358
66
28
43
Bjelovar
Po meni qs nema smisla na motoru koji gura velikim momentom i koji i onako vozis stalno na niskim ili srednjim okretajima. Mislim da i šteti mjenjacu. ŽiviJo kuMplung!
Ja sam ga imao na K1300r 2009 i radio ko putar, najbolji QS od svih BMW koje san vozio. Sad ga imam na 1250GS, treba znati kad i kako šaltati, nije isto visoki/niski obrtaji, I dosta je osjetljiv na položaj ručice gasa, znači uvijek mora biti u "dodavanju gasa" primjetio sam da ako nije u dodavanju,već više statična, onda puno groblje šalta, to mu je več granično područje da odradi elektronika.XR stari model tako tako, novi XR sam probao I imam osjećaj da treba puno više "povući" polugicu,nekako duži hod dok ne promjeni. Sve ovo govorim o brzinama up/ u više. Za šaltanje u nižu(noviji motori) jednostavno samo treba ručica gasa biti full oduzeta, ako se malo "požuriš" osjetit ćeš zasigurno.
Osobno,volim QS i koristim ga gotovo 90% šaltanja, o mogućim štetama na mjenjača, neznam puno, mišljenja sam da nebi ugrađivali na motore da im šteti(bar ne u velikoj mjeri) jer ništa nije zauvijek, svemu dođe kraj. E sad , kako brzo, to je teško znati zar ne.
Ako nije ogroman financijski izdataka,a ne misli se mijenjati skoro motor za noviji model s već ugrađenim QS, mislim da nije velika greška ugraditi ga,ako postoji opcija. Sigurno je da mijenaj način i dinamiku vožnje/šaltanja naravno.
 

Sredju

Well-known member
Dec 29, 2013
6,401
783
113
52
Wien
Po meni qs nema smisla na motoru koji gura velikim momentom i koji i onako vozis stalno na niskim ili srednjim okretajima. Mislim da i šteti mjenjacu. ŽiviJo kuMplung!
Osobito ako nije dobro poturpijan.
 

BM0021

Well-known member
Nov 22, 2009
3,208
692
113
37
Zg-zapad
Osjetljivi ste, meni niš ne smeta :mrgreen:
na gejsu prema gore ne radi baš idealno i uopće ga ne koristim ali zato prema dole što na cesti jedino i treba radi apsolutno savršeno za razliku od xr. xr prema dole je meni bilo zakurac, trebalo mu je malo gasa da glatko prebaci u nižu što je odlično kad kočiš na pasmater pred zavoj. Zato mi tuono uopće niti nema prema dole pa me nema kaj niti smetati :LOL:
i da, shiftcam itekako ima šta za pokazati od 6, 6.5 do blokade
 

esso_sa

Well-known member
Jun 1, 2006
1,675
619
113
Sarajevo
Osjetljivi ste, meni niš ne smeta :mrgreen:
na gejsu prema gore ne radi baš idealno i uopće ga ne koristim ali zato prema dole što na cesti jedino i treba radi apsolutno savršeno za razliku od xr. xr prema dole je meni bilo zakurac, trebalo mu je malo gasa da glatko prebaci u nižu što je odlično kad kočiš na pasmater pred zavoj. Zato mi tuono uopće niti nema prema dole pa me nema kaj niti smetati :LOL:
i da, shiftcam itekako ima šta za pokazati od 6, 6.5 do blokade

Meni je interesantno da mi je na r1200r super saltao u oba pravca, ali trebalo je malo navike i da se nauci gdje i na koliko gasa voli da se salta. Ali iz 1. u 2. sam uvijek koristio kvacilo jer za te trzaje nema lijeka…
Ono sto mi je cudno je da npr 1250 grublje salta od 1200, a sa druge strane ima manji hod pedale za saltanje… Bar ovaj sto sam ja imao priliku voziti… Da li je to do vise momenta i snage u odnosu. na 1200, ne znam, ali osjetno losije radi…
Na XR ti problemi koje pominjes nestaju ugradnjom grana :mrgreen: Vjerovatno zbog manje restrikcije u izduvu pa su tako i manji otpori u mjenjacu, ali sada stvarno salta ko DSG…

Inace smatram QS super stvarcicom, posebno za dinamicnu voznju, i licno ne bi vise nikada kupio motor bez njega
 
  • Like
Reactions: GT

BM0021

Well-known member
Nov 22, 2009
3,208
692
113
37
Zg-zapad
Meni na tuonu fali za nižu, da nema na gore to i nebi na cesti falilo. Ovako treba navike kad presjednem sa gs da ne mogu samo poklikati dok kočim 2 niže :mrgreen: to u nižu uz kočenje na 1250 radi prekrasno bez najmanjeg otpora. Makar većina mehaničari je protiv qs i kažu da to jednostavno ne može biti jednako kao šaltanje s kuplungom po zubčanike...
 

esso_sa

Well-known member
Jun 1, 2006
1,675
619
113
Sarajevo
Meni na tuonu fali za nižu, da nema na gore to i nebi na cesti falilo. Ovako treba navike kad presjednem sa gs da ne mogu samo poklikati dok kočim 2 niže :mrgreen: to u nižu uz kočenje na 1250 radi prekrasno bez najmanjeg otpora. Makar većina mehaničari je protiv qs i kažu da to jednostavno ne može biti jednako kao šaltanje s kuplungom po zubčanike...

Ako nesto u mjenjacu i trpi zbog quiskshiftera, onda su to prvenstveno viljuske. Zupcanici tesko; tolerancije su tu male, dobro bi osjetio ako “ostris” zupcanike kod saltanja.
Moze trpiti malo i kardan/lanac, ako se radi o grubom shifteru…
Ali svakako ces prodati motor prije nego se pokvari ili ako krene da se kvari :mrgreen:
 
Last edited:

BM0021

Well-known member
Nov 22, 2009
3,208
692
113
37
Zg-zapad
A e, al netko će natrčati kao ja :mrgreen:
Nije gs da nebi bilo, italija je :LOL:
Prema mehi najviše zasluga quickshiftera
20220928-200238.jpg
 

FFBikerSar

Active member
Oct 3, 2014
982
233
43
55
Sarajevo, BiH
Test na 100.000 km BMW R1250GS, u zadnjem broju MOTORRAD-a koji sam primio - 22/2022.

Na prvoj stranici je točno prikazano što se sve moralo zamijeniti na motoru i na koliko km: zamjena senzora bregaste na 25.250 km, tri puta navigacije (na 25.930, 51.400 i 78.300 km), defektnog mikrofona na sustavu za poziv u slučaju nezgode (54.684 km), prekidača na tom sustavu (71.043 km), kompletnog kardana zbog pojave korozije usljed poderane manžete (75.430 km)

Cbr8AUN.jpg


Mjerenja na početku i kraju testa - gore se navodi da se na sklopu "šaltautomata" odlomio jedan zubac


my5WpuX.jpg


Istrošenost - širina siceva usisnih i ispušnih ventila prelazi granice tolerancija nakon 100.000 km. Na dnu stranice je i stav BMW-a po ovim pitanjima.

dQ8EtLR.jpg
 
  • Like
Reactions: zrakoplovac

esso_sa

Well-known member
Jun 1, 2006
1,675
619
113
Sarajevo
To sa senzorom quickshiftera (schaltautomat) se identicno meni desilo na R1200R - odlomio se komadic ove nazubljene piksne i zaglavio senzor (senzor je na spoju pedale za saltanje i osovine za mijenjanje brzina na mjenjacu), zbog cega je prestao raditi quickshifter (senzor se mora lagano okretati na toj piksni kako bi detektovao saltanje i aktivirao quickshifter). Zamijenili ga u garanciji
 
Last edited:

limun

Active member
Feb 22, 2009
591
220
43
32
VG
Djeluje savrsen u svakom pogledu. Svakom.
I poharati ce trziste u svim aspektima, u svima.

Zasto? To je najbolji Motocikl, najbolji.