Novi GS/GSA

Za quickshifter ti je preduslov da ga ECU motora podrzava (npr da se moze kodirati opcija), plus ti treba senzor koji ide na pedalu za saltanje i naravno instalacija do tog senzora. Iskreno mislim da BMW to bas i nije ostavio onako pripremljeno za retrofit… Ali najbolje da odes u BMW servis pa da ti po broju sasije izvuku sta se moze naknadno ugraditi.
I mjenjac se kod saltanja i dalje ponasa isto po pitanju mekoce, samo sto imas opciju saltanja bez kvacila, ali na GS-u ni to nije bas “k’o mlijeko”, posebno kad se salta iz 1 u 2 ili na (pre)niskim obrtajima
Ima svaki R1200GS LC mogucnost ugradnje QS-a tj. pripremu. Ima dosta firmi ovamo koje nude ugradnju. Npr. https://www.rs2e.de/leistungen-preise/katalog-bmw-motorrad/schaltassistent-pro-fuer-bmw-r1200
 
Po meni qs nema smisla na motoru koji gura velikim momentom i koji i onako vozis stalno na niskim ili srednjim okretajima. Mislim da i šteti mjenjacu. ŽiviJo kuMplung!
Ja sam ga imao na K1300r 2009 i radio ko putar, najbolji QS od svih BMW koje san vozio. Sad ga imam na 1250GS, treba znati kad i kako šaltati, nije isto visoki/niski obrtaji, I dosta je osjetljiv na položaj ručice gasa, znači uvijek mora biti u "dodavanju gasa" primjetio sam da ako nije u dodavanju,već više statična, onda puno groblje šalta, to mu je več granično područje da odradi elektronika.XR stari model tako tako, novi XR sam probao I imam osjećaj da treba puno više "povući" polugicu,nekako duži hod dok ne promjeni. Sve ovo govorim o brzinama up/ u više. Za šaltanje u nižu(noviji motori) jednostavno samo treba ručica gasa biti full oduzeta, ako se malo "požuriš" osjetit ćeš zasigurno.
Osobno,volim QS i koristim ga gotovo 90% šaltanja, o mogućim štetama na mjenjača, neznam puno, mišljenja sam da nebi ugrađivali na motore da im šteti(bar ne u velikoj mjeri) jer ništa nije zauvijek, svemu dođe kraj. E sad , kako brzo, to je teško znati zar ne.
Ako nije ogroman financijski izdataka,a ne misli se mijenjati skoro motor za noviji model s već ugrađenim QS, mislim da nije velika greška ugraditi ga,ako postoji opcija. Sigurno je da mijenaj način i dinamiku vožnje/šaltanja naravno.
 
Osjetljivi ste, meni niš ne smeta :mrgreen:
na gejsu prema gore ne radi baš idealno i uopće ga ne koristim ali zato prema dole što na cesti jedino i treba radi apsolutno savršeno za razliku od xr. xr prema dole je meni bilo zakurac, trebalo mu je malo gasa da glatko prebaci u nižu što je odlično kad kočiš na pasmater pred zavoj. Zato mi tuono uopće niti nema prema dole pa me nema kaj niti smetati :LOL:
i da, shiftcam itekako ima šta za pokazati od 6, 6.5 do blokade
 
Osjetljivi ste, meni niš ne smeta :mrgreen:
na gejsu prema gore ne radi baš idealno i uopće ga ne koristim ali zato prema dole što na cesti jedino i treba radi apsolutno savršeno za razliku od xr. xr prema dole je meni bilo zakurac, trebalo mu je malo gasa da glatko prebaci u nižu što je odlično kad kočiš na pasmater pred zavoj. Zato mi tuono uopće niti nema prema dole pa me nema kaj niti smetati :LOL:
i da, shiftcam itekako ima šta za pokazati od 6, 6.5 do blokade

Meni je interesantno da mi je na r1200r super saltao u oba pravca, ali trebalo je malo navike i da se nauci gdje i na koliko gasa voli da se salta. Ali iz 1. u 2. sam uvijek koristio kvacilo jer za te trzaje nema lijeka…
Ono sto mi je cudno je da npr 1250 grublje salta od 1200, a sa druge strane ima manji hod pedale za saltanje… Bar ovaj sto sam ja imao priliku voziti… Da li je to do vise momenta i snage u odnosu. na 1200, ne znam, ali osjetno losije radi…
Na XR ti problemi koje pominjes nestaju ugradnjom grana :mrgreen: Vjerovatno zbog manje restrikcije u izduvu pa su tako i manji otpori u mjenjacu, ali sada stvarno salta ko DSG…

Inace smatram QS super stvarcicom, posebno za dinamicnu voznju, i licno ne bi vise nikada kupio motor bez njega
 
  • Like
Reactions: GT
Meni na tuonu fali za nižu, da nema na gore to i nebi na cesti falilo. Ovako treba navike kad presjednem sa gs da ne mogu samo poklikati dok kočim 2 niže :mrgreen: to u nižu uz kočenje na 1250 radi prekrasno bez najmanjeg otpora. Makar većina mehaničari je protiv qs i kažu da to jednostavno ne može biti jednako kao šaltanje s kuplungom po zubčanike...
 
Meni na tuonu fali za nižu, da nema na gore to i nebi na cesti falilo. Ovako treba navike kad presjednem sa gs da ne mogu samo poklikati dok kočim 2 niže :mrgreen: to u nižu uz kočenje na 1250 radi prekrasno bez najmanjeg otpora. Makar većina mehaničari je protiv qs i kažu da to jednostavno ne može biti jednako kao šaltanje s kuplungom po zubčanike...

Ako nesto u mjenjacu i trpi zbog quiskshiftera, onda su to prvenstveno viljuske. Zupcanici tesko; tolerancije su tu male, dobro bi osjetio ako “ostris” zupcanike kod saltanja.
Moze trpiti malo i kardan/lanac, ako se radi o grubom shifteru…
Ali svakako ces prodati motor prije nego se pokvari ili ako krene da se kvari :mrgreen:
 
Last edited:
A e, al netko će natrčati kao ja :mrgreen:
Nije gs da nebi bilo, italija je :LOL:
Prema mehi najviše zasluga quickshiftera
20220928-200238.jpg
 
Test na 100.000 km BMW R1250GS, u zadnjem broju MOTORRAD-a koji sam primio - 22/2022.

Na prvoj stranici je točno prikazano što se sve moralo zamijeniti na motoru i na koliko km: zamjena senzora bregaste na 25.250 km, tri puta navigacije (na 25.930, 51.400 i 78.300 km), defektnog mikrofona na sustavu za poziv u slučaju nezgode (54.684 km), prekidača na tom sustavu (71.043 km), kompletnog kardana zbog pojave korozije usljed poderane manžete (75.430 km)

Cbr8AUN.jpg


Mjerenja na početku i kraju testa - gore se navodi da se na sklopu "šaltautomata" odlomio jedan zubac


my5WpuX.jpg


Istrošenost - širina siceva usisnih i ispušnih ventila prelazi granice tolerancija nakon 100.000 km. Na dnu stranice je i stav BMW-a po ovim pitanjima.

dQ8EtLR.jpg
 
  • Like
Reactions: zrakoplovac
To sa senzorom quickshiftera (schaltautomat) se identicno meni desilo na R1200R - odlomio se komadic ove nazubljene piksne i zaglavio senzor (senzor je na spoju pedale za saltanje i osovine za mijenjanje brzina na mjenjacu), zbog cega je prestao raditi quickshifter (senzor se mora lagano okretati na toj piksni kako bi detektovao saltanje i aktivirao quickshifter). Zamijenili ga u garanciji
 
Last edited:
  • Like
Reactions: GROM
Djeluje savrsen u svakom pogledu. Svakom.
I poharati ce trziste u svim aspektima, u svima.

Zasto? To je najbolji Motocikl, najbolji.