omjer zubčanika i snage

madmax

New member
omjer zubčanika i snage , brzine.

kako to ide za snagu naprid manje iza više , a za max kmh obrnuto????



ajmo ko se razumi u ove stvari
 
Kupi prvo biciklu (sa brzinama) pa testiraj kako se to prebacuje lanac :roll:

BTW: Snaga je uvijek ista, to šta si napisao je za bolje ubrzanje i točno je da je obrnuto za veću konačnu...
 
Ako staviš veći prednji-manja akceleracija, veća max brzina.
Ako staviš veći zadnji-veća akceleracija, manja max brzina.

Probaj na biciklu! Kad je lanac naprijed na najmanjem, a iza na najvećem lančaniku, možeš jako ubrzavat, vrtiš ko lud, a neide nikamo (mala max brzina). Kad je naprijed na najvećem, a iza na najmanjem, teško ćeš krenuti (mala akceleracija), ali možeš brzo voziti.
 
evo ti objašnjenje. Kad je prednji manji a zadnji veći imaš skraćeni prijenos koji daje veće ubrzanje, veći okretni moment i veći kut lanca. Ide lakše na zadnji, ali je i motor na gasu puno reaktivniji i oštriji srazmjerno omjeru koji si stavio, i naravno krajnja brzina je manja. Neki prijatelji imaju i do +20 zadnji lančanik i R motori od litre imaju krajnju brzinu oko cca 110-120 km/h. S takvim setupom imaš puno veće kočenje motorom. Zavisi za kake stvari ti treba. Ako se normalno voziš a oćeš veće ubrzanje nemoj prelaziti -1/+2 ni u kom slučaju. Prednji -1 zadnji +2 zubca može još ići na skoro svaki originalni lanac. Preko toga moraš mijenjati i lanac.

pročitaj si ovo http://www.stuntlife.com/forums/showthread.php?t=80832

evo ako razumiješ engleski:

gearingdemonstrationsmall.jpg
 
Na zalost ja ti neznam dobro Engleski pa to nemogu procitati. Medjutim netreba mi, jel znam motore od osnovne skole mozda i bolje nego oni koji su to pisali, a to je bilo vec jako davno. Imam malo vremena, pa cu ti samo malo nabaciti loptu a ti razmisljaj. Vec tvoj primjer kojega si naveo sa 1000 R motorom koji ide 110-120 ti pokazuje da nisi u pravu. Tog tvog prijatelja cu ja u ubrzanju namazati sa serijskim prijenosom (koji je puno duzi) da se nece snaci. On do svoje konacne brzine morati saltati pet puta a ja niti jedanputa. Jesi primjetio koliko vremena gubis sa saltanjem. Osim toga snagu koju ima, sa tim prijenosom koji si je napravio uopce nece moci prenjeti na cestu. Nemoj mi sada reci "dobro ali ja necu ici tako kratko". Ja ti samo zelim reci da recenica "kraci prijenos je bolje ubrzanje", nije uvijek istinita.
Sa konacnom brzinom je stvar jos jednostavnija. Pa normalno je da duzi prenos neznaci (uvijek) i vecu konacnu brzinu. Dapace mislim da je svima jasno da to moze znaciti i manju vrhunsku brzinu. Kao sto je Ibiza rekao snaga motora je uvijek ista. Ja nadodadajem kod odredjenog broja okretaja. Pa ti razmisli i napisi mi zbog cega nekada duzi prenos moze znaciti manju konacnu brzinu. :shock: :| :mrgreen:
 
M motoplus said:
Kao sto je Ibiza rekao snaga motora je uvijek ista. Ja nadodadajem kod odredjenog broja okretaja. Pa ti razmisli i napisi mi zbog cega nekada duzi prenos moze znaciti manju konacnu brzinu. :shock: :| :mrgreen:

Striček, mogu ja, mogu ja??? :mrgreen: :mrgreen:
Jedan od boljih primjera je moj SV1000 koji je kračim prijenosom dobio nekoliko km veču krajnju brzinu :yikes:
Aha, i kaj sad :LOL: :LOL:
 
Bandit said:
Striček, mogu ja, mogu ja??? :mrgreen: :mrgreen:
Jedan od boljih primjera je moj SV1000 koji je kračim prijenosom dobio nekoliko km veču krajnju brzinu :yikes:
Aha, i kaj sad :LOL: :LOL:

Kolko sad ide?
80?
aaaaaaaaaa
 
Bandit said:
Striček, mogu ja, mogu ja??? :mrgreen: :mrgreen:
Jedan od boljih primjera je moj SV1000 koji je kračim prijenosom dobio nekoliko km veču krajnju brzinu :yikes:
Aha, i kaj sad :LOL: :LOL:

Ma nema veze to sa zupčanikom, motor ti ide brže zato kaj si smršavil koju kilu i sad (štručno) manja sila pritišće motor kotači imaju veči promjer i mani je otpor zraka naravno :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
M motoplus said:
Ne slazem se.
Kaj se ne slažeš?

M motoplus said:
Pa ti razmisli i napisi mi zbog cega nekada duzi prenos moze znaciti manju konacnu brzinu. :shock: :| :mrgreen:

Ja sam razmislio. Ako je max brzina npr 280 km/h, pa staviš prednji lančanik dvostruko veći nego prije (nebi išlo, zbog veličine, ali stavimo ga u svrhu ove rasprave :mrgreen: ), max brzina bi bila znači 560 km/h. Ali bi motor bio preslab za tu brzinu. TOČNO???
 
Zato imas motora koji su u petoj brzini brzi nego u sestoj, iako je peta normalno kraca nego sesta.
 
da završimo raspravu evo konkretno pitanje

iman xt600 i ako stavim -1/2+ dobivam li što na akceleraciji i koliko pušim na krajnjoj
 
Probaj! Na akceleraciji ćeš dobiti, a što se tiče brzine, to češ još vidjeti. Kolko zubaca sad imaju lančanici?
 
M motoplus said:
Na zalost ja ti neznam dobro Engleski pa to nemogu procitati. Medjutim netreba mi, jel znam motore od osnovne skole mozda i bolje nego oni koji su to pisali, a to je bilo vec jako davno. Imam malo vremena, pa cu ti samo malo nabaciti loptu a ti razmisljaj. Vec tvoj primjer kojega si naveo sa 1000 R motorom koji ide 110-120 ti pokazuje da nisi u pravu. Tog tvog prijatelja cu ja u ubrzanju namazati sa serijskim prijenosom (koji je puno duzi) da se nece snaci. On do svoje konacne brzine morati saltati pet puta a ja niti jedanputa. Jesi primjetio koliko vremena gubis sa saltanjem. Osim toga snagu koju ima, sa tim prijenosom koji si je napravio uopce nece moci prenjeti na cestu. Nemoj mi sada reci "dobro ali ja necu ici tako kratko". Ja ti samo zelim reci da recenica "kraci prijenos je bolje ubrzanje", nije uvijek istinita.
Sa konacnom brzinom je stvar jos jednostavnija. Pa normalno je da duzi prenos neznaci (uvijek) i vecu konacnu brzinu. Dapace mislim da je svima jasno da to moze znaciti i manju vrhunsku brzinu. Kao sto je Ibiza rekao snaga motora je uvijek ista. Ja nadodadajem kod odredjenog broja okretaja. Pa ti razmisli i napisi mi zbog cega nekada duzi prenos moze znaciti manju konacnu brzinu. :shock: :| :mrgreen:


nisam ja tvrdio da taj motor može na ubrzanju dobiti bilo koga. Taj motor je napravljen da se vozi po zadnjem i samo po zadnjem. Naravno da nemožeš prenjeti snagu na cestu jer se prednji kraj konstantno diže. I cilj toga prijenosa je da prednji kraj ispuca iz mjesta ili jako male brzine 5-10 km/h u vagu što je moguće brže, tako da ne dobiva na brzini.
 
Vedran said:
Bandit said:
Striček, mogu ja, mogu ja??? :mrgreen: :mrgreen:
Jedan od boljih primjera je moj SV1000 koji je kračim prijenosom dobio nekoliko km veču krajnju brzinu :yikes:
Aha, i kaj sad :LOL: :LOL:

Ma nema veze to sa zupčanikom, motor ti ide brže zato kaj si smršavil koju kilu i sad (štručno) manja sila pritišće motor kotači imaju veči promjer i mani je otpor zraka naravno :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
hahaha, ima covek praf! :mrgreen:
a i vidi se ta kilica manjka... :mrgreen:
 
Tko se jos sjeca fizike iz sedmog razreda? :wink:

Za ponavljace jos jednom. Formule koje je vazno znati za upustanje u diskusiju o getribama, promjerima kotaca, zupcanicima, momentima, snagama, itd.

1. Snaga je umnozak sile i brzine ili momenta i kutne brzine.
P = F*v illi P = M*@ (napisi ti omega na ovom %$!@)

2. Moment je umnozak kraka i sile. Krak je polumjer tvog zadnjeg kotaca.
M = F*r

3. Sila je umnozak ubrzanja i mase. Masa si ti+tvoj motor+benzin+ulje+voda...
F = m * a

4. Zupcanici sluze prilagodjavanju momenta izmedju dva sustava. Ako je omjer zubaca zupcanika A:B=2:1, zupcanik B se mora okrenuti 2x za jedan okretaj zupcanika A. Kako snaga pri tom mora ostati ista, a broj okretaja se promijenio, moment na osovini B mora biti 2x manji od momenta na osovini A.

Vrsno ubrzanje odredjeno je momentom prenesim na zadnji kotac.

Varijanta A - dodas zupcanik s vise zubaca na kotac. Bio je 1:1, sada je 1:2. Umanjio si broj okretaja kotaca za dva puta ali si povecao moment za dva puta. Motor ce te "ispaliti" dva puta vecom silom s mjesta. Tvoje ubrzanje je dva puta vece (masa se nije promijenila).

F = M/r - veci moment, veca sila.
a = F/m - veca sila, vece ubrzanje.

Da ne "odes u crveno", moras saltat pri dva puta manjoj brzini nego prije. U petoj/sestoj vozis dva puta sporije nego prije na maksimalnom broju okretaja. Ovo nije apsolutna istina, jer otpor zraka raste s kvadratom brzine. Za upola manju brzinu trebat ce svladati 4x manji otpor zraka, pa je maksimalna brzina ipak veca od pola stare.

Varijanta B - zamijenis zadnji kotac manjim. Smanjio si krak sile koje djeluje na zupcanik. Za isti vrsni moment motora dobio si vecu silu koja djeluje na podlogu.

F = M/r - manji r, veca sila.

Vrsna brzina odredjena je snagom motora. Pri vecim brzinama, prakticki jedina sila koja djeluje na motor je otpor zraka. Ostalo mozes zanemariti.

Ako je P = M*@ = F*v.

Moment i snaga zadani su karakteristikom motora. Ali za isti broj okretaja tvoj kotac:
Varijanta A - se okrene 2x manje
Varijanta B - prevali manji put (manji mu je promjer)

To je razlog zasto je tvoje ubrzanje poraslo naustrb maximalne brzine.