"Operacija Atlantic" - oporavak mog ljubimca...

Status
Not open for further replies.

alexanto

New member
Pozdrav svima. Ovo je tema o reparaciji Aprilia Atlantic 500ie 2002. godište.
6. novembra 2010. posle sjajnog bajkerskog druženja na Fruškoj gori u povratku kući imao sam udes.





U tom udesu i ja i moj ljubimac smo pretrpeli izvesne povrede...Moje su sanirane posle nekog vremena a sada je
došao red i da se povrede na Atlanticu saniraju.







Neke stvari su počele neposredno posle udesa da se rešavaju: Prvo je zamenjena zadnja guma...



Učestvovali smo tako "ranjeni" i na Moto Deda Mrazovima a lepo vreme posle Božića sam iskoristio da Atlantica
ponovim sa auspuhom. Tako smo nas dvojica odjezdili u Adu i ugovoren je izduv. Posle tri dana ponovo put Ade,
sada na montažu...





Auspuh je čučnuo baš po mojoj volji, bar što se izgleda tiče. Imam još nekih zamerki na glasnoću i to će biti
rešavano u narednom periodu. Majstor Ištvan je već smislio rešenje...







Nastavak sledi...
 
Zajedno sa montažom auspuha, pao je dogovor sa majstor Ištvanom da se bočne emajlirane lajsne i
prednja ( crna ) maska ispod vizira presvuku sa karbon folijom. Pošto za taj posao treba više dana,
došlo je vreme da se Atlantic rastavlja na "sitne komadiće"...Da bih poskidao bočne lajsne potrebno
je skinuti i prednje i zadnje oplate. To je značilo da voznje više nema. Logika Italijanskih
dizajnera je malo pomerena...Plastike su prosto uzupčene jedna za drugu tako da je rasklapanje
vrlo "zajebata" rabota...
Međutim pošto od kukanja nema vajde...









Majko mila ko će sve ovo ponovo montirati...





Dakle Atlantic trenutno tako izgleda...A kad se setim kako je bilo do skoro...



Teši me jedino da će biti još lepši i bolji !
 
Kratak osvrt na povrede Atlantica...





Plastika od desnog nogostupa je pukla. Bilo bi mnogo gore da nema crash bara...













Desna strana kormana je iskrivljena







Zakačaljke od kofera



 
Varijator J.Costa je naručen kao i K&N filter vazduha.

Xenon je pristigao..



Atlantic je spreman za LEDilizaciju. Ostalo je da se napravi automat žmigavaca i štop svetlo u katadiopteru kofera.

Evo i LED segmenata...
Svi na gomili



Prednji žmigavac



Zadnji žmigavac



Štop svetlo sa pozicijom



Pak treger za kofer je gotov. Treba još da se "ubudži" pa će i tada biti koja fotka.

 
Dolazak lepog vremena je omogućio i da se odradi ponešto na Atlanticu. Jedna od meni važnih stavki su
zadnji crash barovi. Atlantic je jedini maxi skuter opremljen crash barovima napred. Bio sam mišljenja
da je to čista estetika međutim posle pada uvideo sam da nije bilo bilo tih crash-ova šteta bi bila
mnogo veća. Iz tog razloga sam čvrsto rešio da i zadnje oplate zaštitim putem crash barova.
Dakle - pravac majstor Lemi. Natakario sam se na ovo što je ostalo od Atlantica i oterao ga kod Lemija.





Specifičnost zadnjih crash-ova je ta da oni moraju pratiti linije plastičnih oplata. Međutim da bi se oplate
skinule prvo se mora skinuti Crash bar. Odlučili smo se da veza sa ramom bude zavarene matice kroz koje će
se kačiti crash bar sa šrafom.



U ramu Atlantica je probušena rupa da šraf prilikom zatezanja crash bara ne bi upirao u ram.
Zatim je matica zavarena.



Ovo je početna "modla" za Crash koja nije dugo potrajala (prilikom ispravljanja smo je zeznuli) ali je na osnovu
nje napravljena nova "modla" koja je pasovala "kao jaje u kereća usta"...



Pošto smo ustanovili koju širinu će da pokriva crash, došlo je vreme da se i druga "veza" privari.



Čim su obezbeđene veze sa ramom postavljeni su nosači crash bara.



Nakon toga se majstor Lemi iskazao u punoj meri i prvi crash bar je počeo da dobija konture...





Nastavak sledi odmah posle reklama...
 
Crah barovi - drugo poluvreme...

Pošto smo utvrdili "reference" pristupilo se ozbiljnijim varovima u spajanju crash bara i nosača.
Zatim sam namontirao bočne oplate i povezao ih sa zadnjom plastikom da bi mogli na osnovu prvog
crash bara da montiramo i drugi.



Postupak je ponovljen i drugi crash bar je "legao na svoje mesto.



Nisam baš najbolje dočarao sa ovim fotkama crash-ove ali kada Atlantic bude gotov biće fotkan sa svih strana
pa će se i oni bolje videti...



Nakon završetka zajebancije sa crash-ovima došla je na red i "ćopava" nožica odnosno njeno produžavanje.
Otkako sam kupio Atlantica nervirao me velik nagib motora prilikom parkiranja na ćopavu. Sada je i to
dovedeno u zadovoljavajući položaj...



Fotka sa majstor Lemijem, starim bajkerom, ljubiteljem MZ-ova ali onih iz 60-tih i 70-tih godina...



Do novih vesti toliko...
 
Bogu hvala dođe i vreme da se malo bavim i finesama a ne samo kupusanjem Atlantica.
Međutim da bi se obavile finese, Atlantic je morao biti još malko raskupusan. Rešio sam
da stavim trakice za felne.
Da bi to ostvario morao sam poskidati točkove.
Prednji i nije neki kumst.



Ali zato kad se skida zadnji točak moraš rasturiti pola motora da bi došao do njega.



Jedna od operacija na mom Atlantic-u će biti i novo sedište.Otišao sam do majstor
Dekija u Zemun da "izvećamo" šta se tu da činiti. Imam neku specifičnu ideju po
pitanju sedišta ali više o tome ako se bude mogla realizovati. Iz tehničkih razloga...

Dakle i sedište sam "skalpirao" sa Atlantica.



Nikad mi motor nije bio ovako raskupusan ali nadam se da će vredeti truda...

 
Jedna od operacija planiranih na Atlanticu je završena. Trakice za felne. Evo rezultata...



 
Radovi se nastavljaju. Radi se na detaljima. Došlo je vreme da i vlasnik Atlantica tj ja zasuče rukave...
Jedna od stavki sa spiska dodatne opreme koju će Atlantic posedovati su i maglenke. U njima će biti LED
segmenti koji menjaju postojeću H3 sijalicu. Maglenke nisu neki kvalitet ali za šta meni trebaju  - dobre su.
Kad bude prilika biće i boljih...



Trebalo je poraditi na njihovoj estetici i zaštiti od vode. To je određeno sa kederom koji je posle sitnih
intervencija (sužavanja) legao "k'o guza na nokšir"...







Krajni rezultat je sledeći.



Evo razlike od "kederisane" i ove druge maglenke.



Naravno i druga je identično urađena pa su sad "bliznakinje"...

 
Pošto su maglenke doterane, treba poraditi na njihovom smeštaju na Atlantic. Jedino mesto koje mi se čini prikladno
za njih su prednji crash-barovi. Oni su niklovani pa varenje na njih nije opcija tako da sam pristupio izradi
"montažno - demontažnih" nosača maglenki.

Parče lima od 3 mm debljine je poslužilo kao izvor materijala za nosače tj njegov prednji deo.



Prednji deo nosača se lako načini brusilicom. Zadnji deo je nastao od flaha 3 mm debljine.



Problem nastaje kod izrade zadnjeg dela nosača koji mora da isprati debljinu crah bara. U to ime stega
i "ubeđivač" tj čekić su odradili potreban deo posla.



Prvi sam naravno zeznuo - bio je preširok ali su zato sledeća dve ispala kao iz kalupa.



U kombinaciji sa prednjim delom to izgleda ovako.



Pristupilo se bušenju rupa i posle silnih pomeranja levo - desno, gore - dole, došlo se do mesta za rupe.



Ostalo je da se vidi kako "čuče" maglenke na Atlanticu. Mislim da će biti i vizuelno pun pogodak.





...naravno kad budu ofarbane i Atlantic "skockan"...
 
Idemo dalje za iste pare...
Jedna od "operacija" na Atlanticu je zavedena pod šifru sedište...Vrlo zajebata rabota. Zašto?...
Pa zato što sam celo, uredno sedište raskupusao, razbucao i presekao na pola..Već neko vreme
se nosim mišlju da to učinim. Razlog je sledeći: Atlanticu je tovarni prostor samo ispod dela
sedišta namenjenog suvozaču. Ispod vozačkog dela nema ništa tovarnog prostora a sedište se
podiže celo.Kada imam napred tunel torbu (a nosim je skoro uvek) prilikom podizanja sedišta
ono upire u torbu i uvek moram da je skidam. Razmišljao sam da ako bi se samo suvozački deo
sedišta podizao ne bi bilo pritiska na tunel torbu...Pošto svakako planiram da fiksiram tunel
torbu (još jedna operacija na Atlanticu) rešio sam da krenem u zajebanciju zvanu - sedište.

Prvi korak je bio poseta Deki-ju u Zemun gde sam poneo sedište da se sa njim konsultujem.
Objasnio sam šta bih uradio i Deki je rekao: "Nema problema, ti reši šarke i donesi sedište
na presvlačenje."

Pošto je sedište "razgolićeno" bilo je spremno za testerisanje...



Kao da su znali moje namere u Apriliji, sundjer je podeljen na vozački i suvozački deo.



Kad se uklone sunđeri, dobije se "mesto zločina" - spremno za zahvat brusilicom i testerom.



Posle poprilične zajebancije uspeo sam uz pomoć glodala koje sam nakačio na brusilicu i lista testere za metal
da ga prepolovim. Drugar Sava (biće i kasnije spominjan) me spasao sa glodalom.
Dakle od jednog dvodelnog sedišta dobio sam dva jednodelna...



Sad svaki deo ima svoj sunđer za sebe...



Znam da sam lud ali bio bih lud i "šugav" da ovo nisam uradio...
 
Pošto sam razdvojio sedište na dva dela sada je trebalo smisliti kako ih ponovo spojiti...
Nakon pravljenja "modli" od kartona pristupilo se izradi nosača šarki za suvozačko sedište.
Mada to na kraju neće biti šarka ali nije bitno...



Zbog oblika vozačkog sedišta nosači su morali biti zakrivljeni na dva mesta. Malo stege, dva parčeta cevki 20 x 30 mm
mnogo miculjenja i prvi deo je oblikovan. Naravno penkalo u obliku čekića je odigralo ključnu ulogu...



Drugi deo je "odraz u ogledalu" od prvog pa je i tu bilo nameštanja poprilično ali se uspelo nakon silnih
"ubeđivanja" čekićem. Pametniji popušta na kraju...



Pošto sam imao oba nosača došlo je vreme da ih ubudžim na suvozačko sedište. Opet mnooogo mozganja, provere,
cimanja i nosači su montirani.



Nastavak sledi...
 
Pošto je zadnji deo opremljen nosačima za "prisajedinjenje" sa prednjim delom, bilo je potrebno nekako
ojačati mesto na vozačkom sedištu gde će se spajati sa suvozačkim... U tu svrhu su poslužila dva
parčeta već pomenutog lima debljine 3 mm. Opet gomila proračuna, merkanja, cimanja i "ojačivači" su
našli svoje mesto na vozačkom delu sedišta.



Malo je radila i brusilica jer taj deo plastike je u konusu pa je doteran na meru tj vertikalu...
Isto je urađeno i sa druge strane sedišta.

Nosači su spremni, skraćeni da nigde ne zapinju, rupe izbušene...



Došlo je vreme da se sedišta "sajedine" i Bogami iz prve je sve leglo na svoje mesto. Sedište lepo leži gde treba,
nigde nije nažuljano, znači operacija je uspela!!!



Kao što sam ranije napomenuo, za šarkama nije bilo potrebe, posao radi šraf 8 mm sa torban glavom. Radi ko sat !







Mislim da će biti pun pogodak, pogotovo u kombinaciji sa montiranom tunel torbom.
Konačan sud kad sedište bude gotovo.

Nosači maglenki i sedišta su odneti kod Gargija na farbanje.



 
Mag elektrike Joška je ubudžio LED štop svetlo u katadiopter kofera. Još jedan Joškin
vrhunski rad...

 
Jedna od "operacija na Atlantic-u" je pod šifrom - Lajsne...
Kratak osvrt na oštećenje na lajsnama. Prednju nisam slikao. I on je bila oderana...





Pošto su nove lajsne skupe k'o đavo a inače nisam bio oduševljen sa tim emajlom (podseća me na escajg)
rešio sam da ih "karbonizujem". Tako su lajsne odnete kod majstor Gargi-ja na "osnovnu" reparaciju.
Gargi se iskazao u punoj meri i lajsne su ponovo bile identične.





Tako spremljene lajsne su zajedno sa prednjom maskom konačno mogle da idu na "karbonizaciju"...

 
Bilo je malo problema sa folijama - nestašica ali smo to rešili i majstor Ištvan ( Dragon auspuh Ada ) je
konačno mogao da počne da radi. Evo i rezultata, ja sam oduševljen kako je ispalo:











Naravno glavni utisak će biti kad ih montiram na njihova mesta na Atlanticu...
 
Još jedna "operacija" je i ugradnja alarma na Atlantic-a. Ko zna, možda se nekom i svidi pa da mu bar malo
otežam da ga pozajmi...





Dogovoreno je sa Joškom da "primi u ordinaciju" Atlantica pa je isti natovaren i lagano "k'o po jajima" transportovan
kod majstor Joške.



On će ugraditi alarm, spojiti maglenke, montirati Xenon, ugraditi svoje automate žmigavaca i biper za iste.
 
Stiglo sedište od Dekija. Majstore, kapa (kaciga) dole...









Naravno sa sedištem je pristigao i naslon za kofer, sada sa natpisom o čemu se radi...





Sedište je uklopljeno do tančina i kao što rekoh, svaka čast majstor Dekiju na radu.
Naravno pravi utisak će biti kada bude montirano.
 
Plastične oplate su stigle sa farbanja pa reših da vidim kako će da "čučnu" karbonirane lajsne



Slova su ponovo na svojim mestima





Zadnje lajsne su dosta "neutralne" na svojim pozicijama zbog crne plastike ispod njih ali lajsne na prednjim
oplatama su došle do punog izražaja. Kada se namontiraju na motor pa dođe i prednja karbon maska
mislim da će da "zasijaju punim sjajem"...



Čestitke kolegi Gargiju na obavljenom poslu - odlično odrađeno !





Ova fleka ispod natpisa 500ie je odsjaj od zadnje oplate...



Kada počne sastavljanje - biće i novih javljanja.
Pozdrav svima !
 
Malo podsećanje na oštećenje desnog nogostupa...



Pošto nogostup svakako nema da se kupi a i verovatno je jako "povoljan" pristupilo se njegovoj reparaciji. Gargi nije
mogao da mi to sredi jer fali parče plastike i uputio me kod čika Mite u Novi Sad koji je maher za varenje plastika...





Čovek je ČUDO!!!    Svaka preporuka !
Za sat i po vremena je bilo gotovo i sada je nogostup pravi...

Za to vreme ja sam pokupio K & N filter za vazduh koji je pristigao kod uvoznika...



 
Status
Not open for further replies.