Optimalni broj obrtaja

Ozbiljno pitam. Recimo hocu da vozim 100 km/h to mogu da uradim skoro u svim brzinama. Ali ne sa istim brojem obrtaja. Kada najmanje trosi, da li kada ima najveci obrtni moment ili nesto drugo.
pozdrav
 
bobang said:
Ozbiljno pitam. Recimo hocu da vozim 100 km/h to mogu da uradim skoro u svim brzinama. Ali ne sa istim brojem obrtaja. Kada najmanje trosi, da li kada ima najveci obrtni moment ili nesto drugo.
pozdrav
za veliku većinu motora SUI, bili oni 4t, 2t, dizel ili otto, najmanja specifična potrošnja je na punom gasu tam negdje oko špice momentne krivulje...e sad, di (stupanj prijenosa, broj okretaja, itd) cijelo vozilo ima najmanju potrošnju je malo teže za nać ovak iz ruke :misli:
 
bobang said:
Ozbiljno pitam. Recimo hocu da vozim 100 km/h to mogu da uradim skoro u svim brzinama. Ali ne sa istim brojem obrtaja. Kada najmanje trosi, da li kada ima najveci obrtni moment ili nesto drugo.
pozdrav
svaki motor ima svoj obrtni moment...koji se javlja na odredenim okretajima...kada je uskladena potrosnja...sa raspolozivom snagom...i kada je motor najelasticniji...Obrtni momenat doseze svoj "vrh" zavisno o konstrukciji motora...i o njegovoj vrsti...I sigurno se ne ostvaruje pri punom gasu....Nego na odredenom postotku polozaja zaklopke gasa...i broju okretaja koji je daleko ispod crvene linije..Jer da se to ostvaruje pri punom gasu...automatski bi i broj okretaja bio dobrano u crvenoj zoni.....a to vise nije idealni okretni momenat....Sam ces shvatiti...samo slusaj kako motor dise...i naci ces idelan polozaj rucice gasa..stupanj prijenosa..i broj okretaja..... (y)
 
bmw m 5 said:
svaki motor ima svoj obrtni moment...koji se javlja na odredenim okretajima...kada je uskladena potrosnja...sa raspolozivom snagom...i kada je motor najelasticniji...Obrtni momenat doseze svoj "vrh" zavisno o konstrukciji motora...i o njegovoj vrsti...I sigurno se ne ostvaruje pri punom gasu....Nego na odredenom postotku polozaja zaklopke gasa...i broju okretaja koji je daleko ispod crvene linije..Jer da se to ostvaruje pri punom gasu...automatski bi i broj okretaja bio dobrano u crvenoj zoni.....a to vise nije idealni okretni momenat....Sam ces shvatiti...samo slusaj kako motor dise...i naci ces idelan polozaj rucice gasa..stupanj prijenosa..i broj okretaja..... (y)
priznajem, krivo sam se izrazio...pod punim gasom se snima momentna krivulja...htio sam reć da je najmanja specifićna potrošnja ispod vrha te krivulje "punog gasa"...dakako jer puni gas znači max snaga...