Osnovna pravila za vožnju po off-road....

Storo

New member
Zelen sam na području off-road-a, pa bi molio neke smjernice od iskusnijioh vozača... Neka osnovna pravila kojih bi se mogo pridržavat, a ne da isprobavam na svom ljubimcu dal je bolje ovak ili onak. :mrgreen:
Konkretno me zanima, po blatu dal je bolje ga vozit na niskim okretajima ili višim (naravno podrazumijeva se da je guma za takav teren)?
Isto vrijedi i za veće kamenje, ne sitni šoder nego tipa veličine šake?
I zanima me kad doalziš do dijela gdje vidiš da ćeš skoćit tj. odvojit se od zemlje dal ga je bolje imat u viši ili nižim okretajima kod slijetanja na zamlju?

Hvala!
 
Xt660R i gore su još njegove michelin scenic (ili tak nekaj). Nisam ja mislio vozit utrke, ni bilo kaj u tom stilu... nego ono lagano fukra kroz šumu. Pošto se sad snjeg topi, zemlja kad popusti je mekana i ima blata pa me zanimalo kak da se postavim u toj situaciji da ne zvisim bezveze jel mi je bilo teško pitat... :wink:
 
Storo said:
Xt660R i gore su još njegove michelin scenic (ili tak nekaj). Nisam ja mislio vozit utrke, ni bilo kaj u tom stilu... nego ono lagano fukra kroz šumu. Pošto se sad snjeg topi, zemlja kad popusti je mekana i ima blata pa me zanimalo kak da se postavim u toj situaciji da ne zvisim bezveze jel mi je bilo teško pitat... :wink:

misliš na michelin sirac jako loša guma za off road, a ni za asvalt nije nešto.
 
ja imao na svom enduru metzeler, dooobre, za razliku od originalnih pirelli...
i to si uzmi enduro 2, 3 ili 4, ja sam imao 1 pa mi nisu dugo trajale, 1 ti je najgrublji profil prije cross guma, a 3, 4 je već bolje za cestu, mislim da imaš na stranici metzelerovoj puno o tome ili u katalogu moto pulsa;)

sretno i izbjegavaj lokve, nikad neznas kakva kamencuga ti je na dnu, a kad dodjes na kamen, cvrsto volan, da ti ga ne izbije, a opet pusti da vodi motor nakon toga malo, MALO, nemoj sad u drvo.
vozio sam se po sljemenu po koritu od potoka u kojem je bilo svega smeca, kamenja, granja, e da grane su ti jebene za felge i noge, ako predjes preko nje zna puknut na mekanom tlu, lišču i onda te krajevi zveknu po nogama :), i vježbaj biti naprijed općenito, nek guza kopa, pleše i ostalo, malo vježbaj noge, više na njima nego na sicu, a mislim da buš i sam odustao od sica kad ti dupe odpadne od rupa i grba:)

hahaha, inače, to je gušt koji se neda opisat, blato i mekani pjesak izbjegavaj, to je zajebano na kosom terenu, pobjegne ti u sekundi kotac prednji, strazni, oba cak....

prvo malo po makadamu, utabanom, da steknes osjecaj, zavaoji i ostalo, a onda kreni u mocvaru :)
 
Storo said:
Zelen sam na području off-road-a, pa bi molio neke smjernice od iskusnijioh vozača... Neka osnovna pravila kojih bi se mogo pridržavat, a ne da isprobavam na svom ljubimcu dal je bolje ovak ili onak. :mrgreen:
Konkretno me zanima, po blatu dal je bolje ga vozit na niskim okretajima ili višim (naravno podrazumijeva se da je guma za takav teren)?
Isto vrijedi i za veće kamenje, ne sitni šoder nego tipa veličine šake?
I zanima me kad doalziš do dijela gdje vidiš da ćeš skoćit tj. odvojit se od zemlje dal ga je bolje imat u viši ili nižim okretajima kod slijetanja na zamlju?

Ovo što ti je mkt rekao sve stoji. Nadalje, Sirac je izrazito loša guma za bilo
što osim asfalta, ja s njom imam izrazito loša iskustva. Inače je jedno vrijeme
XT660R dolazio i sa T63 gumama serijski, to je već druga priča, vrhunska guma
i za teren i za asfalt-toplo preporučam. Nadalje, kreni oprezno i vježbaj vožnju
u stojećem položaju-puno pomaže u vožnji po kamenju i lošem makadamu. U
blatu si bez adekvatnih guma u banani - ja preferiram niži prijenos i više okretaje,
no to ovisi o situaciji, ne kažem da mora biti tako. Kada prolaziš kroz lokve vode,
piči direkt i nemoj obilaziti - obično je ispod vode tvrđa podloga pa zato i nije
voda upijena u zemlju - ovo je dobro znati za nas slavonce :mrgreen: Vrlo brzo
ćeš uvidjeti da je offroad naporan, bitno naporniji od vožnje cestom. Kod
kočenja trebaš imati mjeru- oprezno sa prednjom, pogotovo nizbrdo, ja volim
maksimalno kočiti motorom, ono brzina_niže i tako. Kad pređeš partisućakm ući
ćeš u štos vako_nako. Ja planiram na ljeto, vjerovatno kolovoz, opet u F/I Alpe
na 7-10 dana na offroad ( čitaj makadamske ceste, ima ih odličnih a ima ih i koma ),
ako je tko za, no frks. Prošle godine sam išao solo, nije bilo zainteresiranih, valjda
sada bude, meni svejedno.  (y)
 
Storo said:
(naravno podrazumijeva se da je guma za takav teren)?

Glede guma, preporučam prave terenske upotrebljive i na cesti prije
nego neke "dual-sport".
Michelin T63 - odlične na suhoj i mokroj cesti i kamenju, prosječne u blatu
Conti TKC 80 - isto kao i T63, s tim da navodno lošije leži na kliskom asfaltu
Pirelli MT21 - odlične za kamenje, vrlo prosječne na asfaltu
Mitas E09 - navono ok za sve uvjete- nisam ih još probao, u garaži su, čekaju red
Metz Enduro 3 - super za cestu, prosječne po kamenju, loše za blato
Kombinacija prednja T63/zadnja Desert - vjerovatno najbolje što je moguće
staviti na motor da zadovoljava on_offroad. Prednja Desert opasna na cesti,
svakako izbjegavati. Bed - Desertica samo u dim. 18 cola  :palacdolje:

U principu će te u laganoj vožnji puno guma zadovoljiti. Ja ti preporučam T63 -
možeš kuda hoćeš, odlične na asfaltu - zuje i relativno se brzo troše, no SVAKA
kvalitetna enduro guma se brzo troši  (y)
 
Ja sam u slicnoj situaciji kao i Storo i mislim mjenjati gume. Kako su T63 i jeftinije od Siraca to se da prilicno bezbolno (za novcanik) izvesti. T63 dodju 1140 kn obe, a Sirac 1400 i kusur pa ce se valjda naci netko kome ce dobro doci skoro pa nove gume ispod cijene.
 
mkt said:
ovako ovo sa okretajima je skroz nebitno.



-kod ulaska u zavoj svu težinu prebacuj na prednji dio motora da ti se guma što bolje ukopa, kod ulaska u zavoj slodono ispruži nogu ali pazi da je držiš lagano savijenu u razini prednjeg kola ali ni u kojem slučaju nemoj je držat ravno jer ako te motor zabaci polomit će ti je gadno, bitno je da imaš dobre čizme, izbjegavaj kočiti prednjom kočnicom koristi se stražnjom ili još bolje koči motorom!


odlično napisano (y)
 
Svaka čas na opisu i svaijetima! :) To cijenim!  (y)

Glede guma, ove ću pohabati do kraja pa će vjerovatno pas T63 pa da vidimo kako stoje...

Nego u 12 mj. sam imao mal vožnju s starim preko sljemena (sjeverne strane) samo kaj je put kroz šumu bil u snijegu, ali smo ja i stari hrabri i pićili samo lagano u prvoj (guzu je bacalo do bola ali je bila zajebvancija) i tako se vozimo po sredini puta gdje je snijeg jel je s strane bilo od traktora prokopano od guma i zaleđeno. Sve je bilo krasno dok ispod snjega nije bila neka kvrga zemlje i bacilo me na ledaru i kaj da vam velim na desni bok ja i stari ležimo i vrištimo od smijeha kak smo se rastepli... Digeno se pogledam motorinjo kad samo pukla mala plastika cca 2*2 cm mi se digli i nastavili dalje... Zato pitam za te neke stvari/savjete da mi se nebi takve stvari ponavaljale i da znham na kaj da obratim pažnju..

Jel ima ekipe tu iz okolice zg da ide na off-road voženje pa da malo odem s sikusnijom keipom i da vidim iz prve ruke kako to izgleda?
 
Storo said:
Jel ima ekipe tu iz okolice zg da ide na off-road voženje pa da malo odem s sikusnijom keipom i da vidim iz prve ruke kako to izgleda?


http://www.ktvj-online.com/  :wink:

 
mkt said:
http://www.ktvj-online.com/  :wink:

Iskreno ovi su malo previše ekstremni za moj buđet! Ipak nemam ja mašinu za njihove staze, a bome ni lopatu da ga iskopam iz blata! :LOL:
Ali svaka čast dečkima, to je prava ljubav! (y)
 
Storo said:
Zelen sam na području off-road-a, pa bi molio neke smjernice od iskusnijioh vozača... Neka osnovna pravila kojih bi se mogo pridržavat, a ne da isprobavam na svom ljubimcu dal je bolje ovak ili onak. :mrgreen:
Konkretno me zanima, po blatu dal je bolje ga vozit na niskim okretajima ili višim (naravno podrazumijeva se da je guma za takav teren)?
Isto vrijedi i za veće kamenje, ne sitni šoder nego tipa veličine šake?
I zanima me kad doalziš do dijela gdje vidiš da ćeš skoćit tj. odvojit se od zemlje dal ga je bolje imat u viši ili nižim okretajima kod slijetanja na zamlju?
Hvala!
Okretaje odredjuje motor sam po sebi i konfiguracija terena, ne zamaraj se time uglavnom. Kamenje - samo gas, gledaj ispred sebe, opusti se na motoru. Skoku se, opcenito govoreci, prilazi s dovoljno brzine "da te nosi" tako da ne moras dodavati niti oduzimati gasa na samom skoku (iznimke postoje). Pretpostavimo da ces doci na skok s laganim gasom ali prilicnom brzinom jer si se zalaufao - bitno je da ne otpustis gas netom prije skoka, ali niti da ga naglo das. Stoji lagano nagnut prema naprijed, nogama obuhvati motor. U pocetku doskaci normalno bez ili s minimalnim gasom. Kasnije ces doskakati s otvorenim gasom. U zraku - das gas motor pada unatrag, stisnes zadnju pada unaprijed (ne drasticno, naravno).

Opcenite smjernice - uvijek ispravan motor, sto vise stoji na nogama, budi opusten sto je vise moguce, kad ne znas sto bi napravio, nemoj kalkulirati nego odvrni gas. NE koci se niti samo niti pretezno sa zadnjom. Opcenito je prednja ta koja ostvaruje najvecu silu. Naravno, zadnja je itekako potrebna. U zavoju noga blago savijena, ne vuci ju po podlozi. Ispravi kicmu, ruke siroko od sebe (laktove u zrak).

Obavezna oprema MX cizme, MX kaciga, naocale, protektori. Po mogucnosti i ostalo. Ne mogu se sada svega sjetiti pa pitaj.
 
Orion said:
Okretaje odredjuje motor sam po sebi i konfiguracija terena, ne zamaraj se time uglavnom. Kamenje - samo gas, gledaj ispred sebe, opusti se na motoru. Skoku se, opcenito govoreci, prilazi s dovoljno brzine "da te nosi" tako da ne moras dodavati niti oduzimati gasa na samom skoku (iznimke postoje). Pretpostavimo da ces doci na skok s laganim gasom ali prilicnom brzinom jer si se zalaufao - bitno je da ne otpustis gas netom prije skoka, ali niti da ga naglo das. Stoji lagano nagnut prema naprijed, nogama obuhvati motor. U pocetku doskaci normalno bez ili s minimalnim gasom. Kasnije ces doskakati s otvorenim gasom. U zraku - das gas motor pada unatrag, stisnes zadnju pada unaprijed (ne drasticno, naravno).

Opcenite smjernice - uvijek ispravan motor, sto vise stoji na nogama, budi opusten sto je vise moguce, kad ne znas sto bi napravio, nemoj kalkulirati nego odvrni gas. NE koci se niti samo niti pretezno sa zadnjom. Opcenito je prednja ta koja ostvaruje najvecu silu. Naravno, zadnja je itekako potrebna. U zavoju noga blago savijena, ne vuci ju po podlozi. Ispravi kicmu, ruke siroko od sebe (laktove u zrak).

Obavezna oprema MX cizme, MX kaciga, naocale, protektori. Po mogucnosti i ostalo. Ne mogu se sada svega sjetiti pa pitaj.

Da profesore.... nece se ponovit...  :bojimse: :no: :yes:

Jebote moral bum si šalić napravit da sve ovo nezaboravim!  :?
 
mkt said:
isprintaj, zaljepi ne rezervar pa čitaj u vožnji :mrgreen: :mrgreen:

Pa bu bilo... ....sad se lagano nagni naprijed i stisni pred....TUP drvo :zid:
 
Orion said:
Okretaje odredjuje motor sam po sebi i konfiguracija terena, ne zamaraj se time uglavnom. Kamenje - samo gas, gledaj ispred sebe, opusti se na motoru. Skoku se, opcenito govoreci, prilazi s dovoljno brzine "da te nosi" tako da ne moras dodavati niti oduzimati gasa na samom skoku (iznimke postoje). Pretpostavimo da ces doci na skok s laganim gasom ali prilicnom brzinom jer si se zalaufao - bitno je da ne otpustis gas netom prije skoka, ali niti da ga naglo das. Stoji lagano nagnut prema naprijed, nogama obuhvati motor. U pocetku doskaci normalno bez ili s minimalnim gasom. Kasnije ces doskakati s otvorenim gasom. U zraku - das gas motor pada unatrag, stisnes zadnju pada unaprijed (ne drasticno, naravno).

Opcenite smjernice - uvijek ispravan motor, sto vise stoji na nogama, budi opusten sto je vise moguce, kad ne znas sto bi napravio, nemoj kalkulirati nego odvrni gas. NE koci se niti samo niti pretezno sa zadnjom. Opcenito je prednja ta koja ostvaruje najvecu silu. Naravno, zadnja je itekako potrebna. U zavoju noga blago savijena, ne vuci ju po podlozi. Ispravi kicmu, ruke siroko od sebe (laktove u zrak).

Obavezna oprema MX cizme, MX kaciga, naocale, protektori. Po mogucnosti i ostalo. Ne mogu se sada svega sjetiti pa pitaj.

evo nema se sta dodat na ovo gori napisano jedino da kad prolazis kroz blato odvrnes gas posteno i uspjesan prolaz kroz blato je zagarantiran a i po izlasku iz blata gume (ceparice) se odma ociste i necedu ti proklizat !!!!
ali kao i za sve drugo za ovakvu voznju koja ti je opisana i preporucena potrebna je određena kolicina vjezbe (y)