Paljenje motora koji dugo stoji

stanky069

Member
Koja je procedura sa motorima koji su dugo stajali??
Naime,dobio sam Suzuki GS500E,stoji sigurno 5g u garaži,a najmanje 3g nije uopće upaljen.

Ispustiti stari benzin, očistiti rezervoar,karburatore,nove svijećice,ulje i filteri...i naravno novi akumulator.
Još nešto??
Kako provjeriti jesu se klipovi i karike zalijepili?? U brzinu pa ga probati gurati ili kako?
A kako ih odljepiti ako su se zalijepili??
Nasuti malo ulja kroz otvore svjećica pa ostaviti preko noći ili možda probati s kočionom tekućinom pošto ona nagriza?
Kontam da bi i trebalo prvo probati verglati bez svjećica...

Svaki savjet dobro došao...
 
Last edited:
Ako je motor bio ispravan i nije stajao na kiši, ne bi trebalo biti problema. Novo gorivo, možda očistiti rezervoar ako ima hrđe, ulje, filteri i svječice što bi ionako promijenio i mora palit. Karburatore čistiš ako loše radi, akumulator ti treba da uopće upališ, kad već skidaš svječice stavi u brzinu pa okreni zadnji kotač dok su dolje (možeš malo goriva u svaki cilindar da navlaži klipove i karike) I to je to. Pale motori i nakon puno više godina.
 
Koja je procedura sa motorima koji su dugo stajali??
Naime,dobio sam Suzuki GS500E,stoji sigurno 5g u garaži,a najmanje 3g nije uopće upaljen.

Ispustiti stari benzin, očistiti rezervoar,karburatore,nove svijećice,ulje i filteri...i naravno novi akumulator.
Još nešto??
Kako provjeriti jesu se klipovi i karike zalijepili?? U brzinu pa ga probati gurati ili kako?
A kako ih odljepiti ako su se zalijepili??
Nasuti malo ulja kroz otvore svjećica pa ostaviti preko noći ili možda probati s kočionom tekućinom pošto ona nagriza?
Kontam da bi i trebalo prvo probati verglati bez svjećica...

Svaki savjet dobro došao...

Okreni motor rukom direkt na radilici (ako ima matica) ili ubaci u visu brzinu npr. 4. i okreni par puta tocak. Skini svjecice da lakse okreces motor. Ako se motor okrece, odradi sve sto si vec napisao (novo gorivo, ulje, filteri itd) pa onda sipni u svaki cilindar mrvicu ulja (ne pretjerivati, dovoljno je mala kasicica po cilindru) i bez svjecica zaverglaj par krugova dok ne izbaci ulje iz cilindara i nabije uljni pritisak (ugasi lampicu ulja)
Ako nije tesko dostupno, ja bi prije prvog verglanja skinuo i deklo ventila, pregledao zazore i lijepo zalio uljem po bregastim osovinama i lezajima. Kad si sve ovo odradio, stavi svjecice i probaj ga upaliti. Da je zaribao, cisto sumnjam. Osim ako nije bio negdje pod vodom

Ako neces skidati i cistiti karburatore, onda barem ispusti gorivo (i vodu) iz loncica prije paljenja
 
Last edited:
Ok,hvala...nisam nikad palio nešto što stoji tako dugo.
Garaža je suha,nema vlage...motor je natankan do vrha,pun rezervoar.

Motor je u ok stanju,imao je jedan pad od strane prvog vlasnika, nema ni puno km.
Bezveze propada,pa je tako sad i završio u mojim rukama.

Naručio sam u Louisu ulje, filter ulja,brtvu i filter zraka,svjećice...uzeo sam usput i čistač karburatora u spreju i onaj što se sipa direkt u tank,pa ću prvo s tim.
Moram još sutra naručiti si bateriju negdje...kočionu tekućinu imam kod kuće,jer i nju valja zamjeniti.


A najgore od svega je što u istoj garaži stoji i Ninja 2009g...10-ka,sa oko 1000km na satu.
Kupljena nova,skoro ništa nije vožena...malo plastike izgrebane i slomljen jedan retrovizor,uletio baja s njom u žbunje,zavoj od 90° produžio ravno kroz žbunje na livadu. Malo ju samo to žbunje izgrecalo i otišao retrovizor.
 
Budem onda i to riješio...ne žurim se nigdje.
Ionako sam u DE,a motor je u HR,a imam svakako svoj motor za vozanje.
Tako da imam vremena na ovome sve polako riješavati što treba...a i ovdje su dijelovi lako dostupni.
 
Ja bi preskočio taj korak s sredstvom koje sipaš u tank. Ako se stvorilo imalo kondenzata u tanku, to je agresivna kemikalija koja će sve fino oljuštiti i zaštopati dovod goriva. Tako da, u tom slučaju, imaš i skidanje + čišćenje tanka. A opet, nije svako zlo ni za zlo.
 
  • Like
Reactions: diesel power
Tank sam mislio svakako prvo skinuti i očistiti.
Pa onda sve ostalo raditi.

Jer strah me ako su karburatori koliko toliko čisti da ne bi smeće iz tanka poštopalo njih i dovod goriva.
Vjerujem da ima svakakog drloga u tanku...iako je bio pun.
Dugo to gorivo unutra stoji,5 ili možda i više godina. Motor je otad upaljen svega 5-6 puta na par minuta.
Prije neke 3g su ga zadnji put probali upaliti,ali bila baterija mrtva i tako je i ostalo.
 
@ stanky069: Mozda pomogne..
Sretno!
 
I onda kad nesto vlasnik ne kaze kao u video neka ga upali i pokaze da nije u pravu 🤣

Jeboga ti uzmes lovu sa sobom i odes si kupit ako ne odes doma. Cemu filozofija oko toga.
 
Evo,skupljeno sve što treba...sutra idem za HR pa ćemo probati sad za vikend upaliti Suzu.
Javim kako je prošlo.
Nabavio sam i novi prednji blatobran,polomljen je ovaj na motoru...i nabavio sam si dvije kutije od municije koje planiram opjeskariti i obojati te namontirati na motor umjesto bisaga/kofera.
IMG_20210630_200939.jpg
 
A brajo koliki si to? Meni ove Gasoline Bandit 2XL majice skoro pa velike, a u meni 120kg i 194cm :D
 
Danas sam ga izvukao iz garaže,sutra ću ga prevesti kod sebe.

Evo i slika onoga što nažalost propada unutra...žalosno.
 

Attachments

  • IMG_20210709_150010.jpg
    IMG_20210709_150010.jpg
    1.8 MB · Views: 0
  • IMG_20210709_150026.jpg
    IMG_20210709_150026.jpg
    1.5 MB · Views: 0