Pegaso 650 Garda(Cube) 2000 - problem u radu motora

BucoZG

New member
Molim forumaše koji su imali sličnih iskustva/problema da mi savjetom pomognu u mogućem uklanjanju mojeg.

Daklem…
Prije otprilike dva mjeseca, tamo negdje sredinom prosinca prošle godine neredovito sam vozio kraće gradske ture dok jednom nakon težeg jutarnjeg paljenja (vani je bilo ispod +10 C) bez ikakvih problema krenuo, zagrijao motor, isključio čok i gradom odvozio cca 5 km do petnaestminutnog stajanja (čitaj hlađenja). Poslije toga sam krenuo dalje i nakon nekih 100m motor je počeo gubiti na snazi, usporavati, cukati, trokirati, što već… pa sam bio primoran polako u prvoj stati na parking.
Motor se nije ugasio, ali se gušio pri i najmanjem dodavanju gasa. Ugasio sam ga. Vizualno provjerio da li se nešto na mašini desilo, dal negdje nešto curi, provjerio osigurače, kontakte… Da naglasim da sam friški motorist bez prijašnjeg iskustva ako zanemarin Tomos automatic dok mi je bilo 15. Što ne znači da sam tehnički nepismen :)
Benzina ima. Prije 3 mjeseca bio na preventivnom servisu. Novo ulje, filteri, lanac i lančanici, zategnut razvodni lanac, nova opruga u bendixu, karburatori čisti…
Pričekam da se malo ohladi, pa probam ponovno upalit. Pali od šuba, ali čim dodam malo gasa počne trokiranje i gušenje. Nakon 20tak minuta zezancije, sedmi put ga palim s čokom i, gle čuda, sve OK. Krenem dalje i obavim razne stvari u gradu i odvozim nekih 15 km bez ikakvih problema.

Eee, bilo bi dobro da je problemu tu bio kraj…
Nakon tri dana sam se htio ponovno provozat. Makina standardno pali, ali na moje veliko razočaranje nakon zagrijavanja zvuči ko traktor, ili možda dizel motor malih dalmatinskih brodica. Zvuk mašine nije predenje kao "prrr-prrr", već "dum-dum" ko ekscentar preša i jako vibrira (trese). I nakon 10-minutnog zagrijavanje ništa se ne mijenja, i pri dodavanju gasa još jače lupa i nema šanse da motor krene.

Prilikom svakog slijedećeg startanja motora ista stvar. Sa čokom, bez čoka - motor grozno brunda i nemre se krenut.

Kamerom sam snimio kako motor zvuči pa se ovdje može vidjeti/čuti:

http://youtu.be/Qhzh9eiqWC0

Vanjska temperatura je bila +10 oC, a u prostoriji tri-četri stupnja viša. Do snimanja ove snimke nije bio paljen nekih 10 dana. Hoću reći da pali (po meni) uobičajeno dobro, nakon drugog/trećeg startanja.

Drugu snimku sam snimio par minuta nakon prve, kada je motor već bio malo zagrijan.
Motor sam upalio bez čoka, i kad mu odmah po paljenju jače dodam gas (turiram) motor zvuči SUPER, međutim nakon dvije/tri sekunde guši ga dodavanje gasa i ponovno se pretvara u "dizelaša". Ovaj video je puno kraći. Evo linka:

http://youtu.be/_7ZV2pCD-hY

Kamionom sam otfurao motor u servis. Čovjek je imao pregršt ideja što bi mogao biti problem, ali ni jedna nije dovela do rješenja.
Sviječica OK, struja OK, zamijenjen pikap, isprobana zamjena C.D.I.-a (uzet sa motora bez problema), zamijenio neke otpornike, provjerio instalaciju, switcheve…
Ne znam šta nije probao :(

E pa, ako je nekome poznat ovakvo ponašanje motora, bio bih zahvalan da me uputi u rješenje problema.

Btw. motor je prošao 40000km.
Razina ulja OK. Razina rashladne tekućine OK. Ne znam više...
 
Sada je INA eurosuper 95. Nekad OMV eurosuper 100.

Motor je trenutno u servisu gdje ne znam koje gorivo koriste.
 
pa kakav je to servis i meštar ako neznaju otklonit kvar!! otiđi u drugi servis
 
Meštar je super. Mnogi bi se složili da je najbolji u ZG i šire. Al nebi sada spominjao njegovo ime, a kvar je očito specifičan i rješenje će na kraju biti glupo jednostavno.

Bar se nadam :)
 
Glete dečki...
znate ono kad ti je problem pred nosom a nemreš ga vidit. Izluđuje te. Tu je... samo kaj ga ne nagaziš, al ga jednostavno nemreš napipat.

To se dešava i najboljim meštrima.

Da ponovim da je motor star 12 godina i prešel je prek 40000 km.
Tu ima prostora za svakakve piz..rije.
Dovoljno je da zeza jedna žičica u instalaciji pa da se motor čudno ponaša i navodi na nekaj sasvim drugo.
 
A gle moj ima prijedjenih 45000, ali milja i znam kaj oces rec :mrgreen: (y)
Nadam se da bu rjeseno (y)
 
Znači tvoj je bio motor.  Ja sam ustupio ecu sa svog za test...
Moram priznat da je stvarno čudan problem, al riješit će se.. (y)

 
ugly kid denis said:
lezaj radilice :misli:
Ja čist sumnjam da je mehanički kvar, motor u leru radi ko singerica. Da je neka greška na nekom mehaničkod dijelu čist sumanjam da bi imalo radio normalno...
 
Hm, ak taj doktor ne rjesi kvar, onda nebu niko :misli:
Na njega sam i mislio kad sam davo preporuku (y)
 
Bemu dečki, nadao sam se da je netko imao takvih (sad mi je jasno - gadnih) iskustava  :(
Fala zwer na posudbi C.D.I.-a. To bi bila velka stavka da je krepao.
A zapravo, ko zna kaj me čeka?!
Pokušavam zguglati nekaj slično na nekom forumu, pa možda nađem rješenje.

Ak je neko pročital negdje nekaj takvo, pliz ostavite link.
 
BucoZG said:
Bemu dečki, nadao sam se da je netko imao takvih (sad mi je jasno - gadnih) iskustava  :(
Fala zwer na posudbi C.D.I.-a. To bi bila velka stavka da je krepao.
A zapravo, ko zna kaj me čeka?!
Pokušavam zguglati nekaj slično na nekom forumu, pa možda nađem rješenje.

Ak je neko pročital negdje nekaj takvo, pliz ostavite link.

Buco promjeni doktora  :jesus:
 
Hajde, ma da nisi ti doktor koji zna znanje  :?
Ako si pogledao video, na šta bi trebalo sumnjati Vicko?!
 
CDI daje iskru pri svakom okretu radilice, tako da uz "normalnu" iskru pri kraju takta kompresije imaš i "nepotrebnu"
iskru pred kraj takta ispuha. Nekorektno raspršivanje ( recimo, više cijeđenje no raspršivanje goriva ! ) bi moglo rezultirati da
se pri kraju takta ispuha javi detonacija izazvana "nepotrebnom" iskrom nad ostatnim gorivom i zrakom
( i gorivo i zrak preostaju zbog nepravilnog raspršivanja i nepotpunog izgaranja iz prethodnog takta ekspanzije ).

Naravno, navedeno je podosta klimava hipoteza bazirana na danoj zvučnoj slici.
Ako u njoj ima "prepoznatljivih i prihvatljivih" elemenata, priča se svodi na rasplinjače kao temeljni uzrok problema. 

"Klasična" dijagnostika "svako-malo" pregledom svječice ( znam da nije jednostavno ! ), njušenjem ispuha,
odnosno promatranjem rada s demontiranim ispušnim granama možda može pomaknuti razmišljanja iz "mrtve točke"

Sretno !!!
 
GeM said:
CDI daje iskru pri svakom okretu radilice, tako da uz "normalnu" iskru pri kraju takta kompresije imaš i "nepotrebnu"
iskru pred kraj takta ispuha. Nekorektno raspršivanje ( recimo, više cijeđenje no raspršivanje goriva ! ) bi moglo rezultirati da
se pri kraju takta ispuha javi detonacija izazvana "nepotrebnom" iskrom nad ostatnim gorivom i zrakom
( i gorivo i zrak preostaju zbog nepravilnog raspršivanja i nepotpunog izgaranja iz prethodnog takta ekspanzije ).

Naravno, navedeno je  podosta klimava hipoteza  bazirana na danoj zvučnoj slici.
Ako u njoj ima "prepoznatljivih i prihvatljivih" elemenata, priča se svodi na rasplinjače kao temeljni uzrok problema. 

"Klasična" dijagnostika "svako-malo" pregledom svječice ( znam da nije jednostavno ! ), njušenjem ispuha,
odnosno promatranjem rada s demontiranim ispušnim granama možda može pomaknuti razmišljanja iz "mrtve točke"

Sretno !!!
"Wasted spark" tehnologija se koristi upravo zbog što potpunijeg izgaranja smjese i zadovoljavanja strožih ekoloških normi koje inače karburatorski motori ne bi zadovoljili.

Čim i pored toga dolazi do nepravilnog izgaranja, količina goriva u smjesi je daleko od normalne.


Sent from my toilet seat using HTC FartPhone
 
  • Like
Reactions: enduro
jednom mi je čovjek u garažu doveo pegasa 650,ali noviji model,kvar sam našao u pumpi benzina koja se nalazi u rezervaru...zamjenjena je univerzalnom od 450kuna kupljenom u dučanu auto dijelova i od tada sve pet,nikakvih problema....iako da budem iskren stvarno neznam jeli taj model koji ti imaš imao več injection ili je na karburator :misli:...nisam nikad proučavao taj stariji model izbliza a ni na papiru
 
promijeni natezač lanca bregaste i slušajući zvuk pri paljenju mislim da ti treba utičnica 12v i charger jer sa slabijim naponom akumulatora stradava ležaj paljenja pa zubčanik i onda ti treba doktor.vicko jest doktor za te i ine mixere.