BucoZG
New member
Molim forumaše koji su imali sličnih iskustva/problema da mi savjetom pomognu u mogućem uklanjanju mojeg.
Daklem…
Prije otprilike dva mjeseca, tamo negdje sredinom prosinca prošle godine neredovito sam vozio kraće gradske ture dok jednom nakon težeg jutarnjeg paljenja (vani je bilo ispod +10 C) bez ikakvih problema krenuo, zagrijao motor, isključio čok i gradom odvozio cca 5 km do petnaestminutnog stajanja (čitaj hlađenja). Poslije toga sam krenuo dalje i nakon nekih 100m motor je počeo gubiti na snazi, usporavati, cukati, trokirati, što već… pa sam bio primoran polako u prvoj stati na parking.
Motor se nije ugasio, ali se gušio pri i najmanjem dodavanju gasa. Ugasio sam ga. Vizualno provjerio da li se nešto na mašini desilo, dal negdje nešto curi, provjerio osigurače, kontakte… Da naglasim da sam friški motorist bez prijašnjeg iskustva ako zanemarin Tomos automatic dok mi je bilo 15. Što ne znači da sam tehnički nepismen
Benzina ima. Prije 3 mjeseca bio na preventivnom servisu. Novo ulje, filteri, lanac i lančanici, zategnut razvodni lanac, nova opruga u bendixu, karburatori čisti…
Pričekam da se malo ohladi, pa probam ponovno upalit. Pali od šuba, ali čim dodam malo gasa počne trokiranje i gušenje. Nakon 20tak minuta zezancije, sedmi put ga palim s čokom i, gle čuda, sve OK. Krenem dalje i obavim razne stvari u gradu i odvozim nekih 15 km bez ikakvih problema.
Eee, bilo bi dobro da je problemu tu bio kraj…
Nakon tri dana sam se htio ponovno provozat. Makina standardno pali, ali na moje veliko razočaranje nakon zagrijavanja zvuči ko traktor, ili možda dizel motor malih dalmatinskih brodica. Zvuk mašine nije predenje kao "prrr-prrr", već "dum-dum" ko ekscentar preša i jako vibrira (trese). I nakon 10-minutnog zagrijavanje ništa se ne mijenja, i pri dodavanju gasa još jače lupa i nema šanse da motor krene.
Prilikom svakog slijedećeg startanja motora ista stvar. Sa čokom, bez čoka - motor grozno brunda i nemre se krenut.
Kamerom sam snimio kako motor zvuči pa se ovdje može vidjeti/čuti:
http://youtu.be/Qhzh9eiqWC0
Vanjska temperatura je bila +10 oC, a u prostoriji tri-četri stupnja viša. Do snimanja ove snimke nije bio paljen nekih 10 dana. Hoću reći da pali (po meni) uobičajeno dobro, nakon drugog/trećeg startanja.
Drugu snimku sam snimio par minuta nakon prve, kada je motor već bio malo zagrijan.
Motor sam upalio bez čoka, i kad mu odmah po paljenju jače dodam gas (turiram) motor zvuči SUPER, međutim nakon dvije/tri sekunde guši ga dodavanje gasa i ponovno se pretvara u "dizelaša". Ovaj video je puno kraći. Evo linka:
http://youtu.be/_7ZV2pCD-hY
Kamionom sam otfurao motor u servis. Čovjek je imao pregršt ideja što bi mogao biti problem, ali ni jedna nije dovela do rješenja.
Sviječica OK, struja OK, zamijenjen pikap, isprobana zamjena C.D.I.-a (uzet sa motora bez problema), zamijenio neke otpornike, provjerio instalaciju, switcheve…
Ne znam šta nije probao
E pa, ako je nekome poznat ovakvo ponašanje motora, bio bih zahvalan da me uputi u rješenje problema.
Btw. motor je prošao 40000km.
Razina ulja OK. Razina rashladne tekućine OK. Ne znam više...
Daklem…
Prije otprilike dva mjeseca, tamo negdje sredinom prosinca prošle godine neredovito sam vozio kraće gradske ture dok jednom nakon težeg jutarnjeg paljenja (vani je bilo ispod +10 C) bez ikakvih problema krenuo, zagrijao motor, isključio čok i gradom odvozio cca 5 km do petnaestminutnog stajanja (čitaj hlađenja). Poslije toga sam krenuo dalje i nakon nekih 100m motor je počeo gubiti na snazi, usporavati, cukati, trokirati, što već… pa sam bio primoran polako u prvoj stati na parking.
Motor se nije ugasio, ali se gušio pri i najmanjem dodavanju gasa. Ugasio sam ga. Vizualno provjerio da li se nešto na mašini desilo, dal negdje nešto curi, provjerio osigurače, kontakte… Da naglasim da sam friški motorist bez prijašnjeg iskustva ako zanemarin Tomos automatic dok mi je bilo 15. Što ne znači da sam tehnički nepismen
Benzina ima. Prije 3 mjeseca bio na preventivnom servisu. Novo ulje, filteri, lanac i lančanici, zategnut razvodni lanac, nova opruga u bendixu, karburatori čisti…
Pričekam da se malo ohladi, pa probam ponovno upalit. Pali od šuba, ali čim dodam malo gasa počne trokiranje i gušenje. Nakon 20tak minuta zezancije, sedmi put ga palim s čokom i, gle čuda, sve OK. Krenem dalje i obavim razne stvari u gradu i odvozim nekih 15 km bez ikakvih problema.
Eee, bilo bi dobro da je problemu tu bio kraj…
Nakon tri dana sam se htio ponovno provozat. Makina standardno pali, ali na moje veliko razočaranje nakon zagrijavanja zvuči ko traktor, ili možda dizel motor malih dalmatinskih brodica. Zvuk mašine nije predenje kao "prrr-prrr", već "dum-dum" ko ekscentar preša i jako vibrira (trese). I nakon 10-minutnog zagrijavanje ništa se ne mijenja, i pri dodavanju gasa još jače lupa i nema šanse da motor krene.
Prilikom svakog slijedećeg startanja motora ista stvar. Sa čokom, bez čoka - motor grozno brunda i nemre se krenut.
Kamerom sam snimio kako motor zvuči pa se ovdje može vidjeti/čuti:
http://youtu.be/Qhzh9eiqWC0
Vanjska temperatura je bila +10 oC, a u prostoriji tri-četri stupnja viša. Do snimanja ove snimke nije bio paljen nekih 10 dana. Hoću reći da pali (po meni) uobičajeno dobro, nakon drugog/trećeg startanja.
Drugu snimku sam snimio par minuta nakon prve, kada je motor već bio malo zagrijan.
Motor sam upalio bez čoka, i kad mu odmah po paljenju jače dodam gas (turiram) motor zvuči SUPER, međutim nakon dvije/tri sekunde guši ga dodavanje gasa i ponovno se pretvara u "dizelaša". Ovaj video je puno kraći. Evo linka:
http://youtu.be/_7ZV2pCD-hY
Kamionom sam otfurao motor u servis. Čovjek je imao pregršt ideja što bi mogao biti problem, ali ni jedna nije dovela do rješenja.
Sviječica OK, struja OK, zamijenjen pikap, isprobana zamjena C.D.I.-a (uzet sa motora bez problema), zamijenio neke otpornike, provjerio instalaciju, switcheve…
Ne znam šta nije probao
E pa, ako je nekome poznat ovakvo ponašanje motora, bio bih zahvalan da me uputi u rješenje problema.
Btw. motor je prošao 40000km.
Razina ulja OK. Razina rashladne tekućine OK. Ne znam više...