Peugeot Speedfight 3 50cc 2T LC Ice Blade - Base tuning / popravak

MarinCro

New member
Pozdrav svima,
:headbang:


Da i ja pokrenem jedan post a ne samo slinim po tuđima...

Imam SF3 već neko vrijeme i skuter mi je, pa eto, tako tako...
???


Neki dan sam bio skidao usis (iznad dekla) jer sam primijetio da nije dobro sjeo na cijev koja ide na karburator.

img-1697655558-0e6beba9382e.jpeg

Slika preuzeta s interneta samo da se vidi kutija usisa zraka


Naravno nisam ga dobro vratio jer niš nije bilo složeno kak se spada, tako da sam to odgodio i sve sklopio nazad kako je i bilo (ne dobro).
Odlučio otići do prijatelja da to posložimo kak se spada (šelna umjesto vezica i slično), eh sad, ja se otpeljam nekih 3 km (a motor i prije toga vožnju jednu nije išao najbolje sa 76km/h pao na max 65km/h i kao da se malo gušio na punom gasu, misleći taj air box me zeza), nakon otpeljanih 3 km stanem kad ono...

20240508-150508.jpg


Također sam negdje u manualu na internetu pročitao da kad ode senzor temperature antifriza da onda na instrument tabli na volanu se pale lampice od temperature jedna za drugom a tako mi je bilo u vožnji... (pa sam odmah i uzeo drugi senzor).

E sad kreće rastavljanje itd...

Nemam sliku, ali stari poklopac termostata se rastopio i ispao sa glave cilindra, ostali šarafi zašarafljeni, a on onako na pola viri, tu je voda iscurila po motoru i zato se zapario.
Stavio sam odmah novi termostat i novi poklopac termostata (naknadno shvatio da i gumena brtva sa starog termostata mora ići na novi jer je curila voda ispod poklopca).

20240507-193401.jpg


Pa onda dalje.. kako sam kupovao termostat i poklopac termostata ( 30+15 EUR ) shvatio sam da je taman i plaća sjela pa se pružio po šanku i uzeo Leovince TT, Polini speed control vario, i Polini Speed Clutch 3G Evolution kvačilo.

polini-speed-control-variomat-peugeot-honda-zimska-akcija-slika-91523277.jpg
532440_4309188.jpg

P.36028.jpg


I sve to lijepo ja sklopim, shvatim da mi ne paše baš nosač za auspuh (ako tko može pomoći pomagajte, jednostavno kad bi sve zašarafio kako je zamišljeno u paketu auspuh bi se jako napeo), kao što se vidi na slici uspio sam samo gornji nosač staviti...

IMG-20240507-WA0004.jpg


No da nastavim, ja to sve sklopim i palim skuter a on slabo pali, pa se sjetim i doliti antifriz, i on lagano upali radi ali mi baca vodu van na posudu od antifriza, i to jako, pa nakon 5 sekundi rada motora krene dimit gore iz posude vode, i skontam ja *FACE PALM* pa meni kompresija bježi ko nepalci u Hrvatsku....

Skinem glavu i cilindar i u dosluhu sa kompićem shvatimo da je sve okej samo je brtva probila pa je probijala kompresija.
Po njegovome, a ipak je stručnjak, zazori na karikama okej, cilindar i klip okej.

20240507-195502.jpg
20240507-201154.jpg
IMG-20240507-WA0013.jpg
IMG-20240507-WA0015.jpg

IMG-20240507-WA0023.jpg
IMG-20240507-WA0030.jpg


Eh sad moja pitanja su...
1. kak da pripašem auspuh na taj nosač koji je došao s njime, ta druga ručica je preduga i nemogu nikako zašarafiti u donju rupu, kao na slici označeno dole..
IMG-20240508-WA0001.jpg


2. osim malo šmirglanja glave, novi dihtung glave i cilindra, trebam li išta više raditi?

3. Bio je crveni antifriz unutra, može li ići plavi.

4. Jesam li uopće kupio dobar vario i kvačilo, a i auspuh? Kako sam istraživao trebalo bi biti okej...

5. U kompletu varia nisam dobio onu drugu polutku, moram li i nju mijenjati?

6. Oprugu kvačila nisam mislio mijenjati ali ako preporučate koju da stavim.. da ne kupujem sad baš 5 komada za probu.

7. One male 3 oprugice kvačila sam dobio u rezervi uz auspuh i uz kvačilo, koju boju da stavim (plava je orig gore)

8. Rolice, dobio sam 8.8 i 7.7 gramske, a uz auspuh 6.35 ak se ne varam, koje staviti?
😊
Hvala svima na vremenu, ako vas kaj bude zanimalo uvijek mogu sve dalje sliakti i uploadati jer je sad plan komplet rastaviti skuter oprati, počistiti, posložiti plastike kak se spada i slično.
 
UPDATE

Evo nakon brušenja dosjeda glave i cilindra na brtvu, slike niže, zamijenjena je i svjećica te novi senzor temperature, ispada da stari senzor radi samo je otišao u *overtemp*, no nema veze od viška glava ne boli. Sve je sklopljeno nazad (za prvi put uz upute od kompića, klip ušao iz prve
:headbang:
). Natočen antifriz, ozračen, skuter upalio kao nikada do sad na prvi kres.

Sad ostaje skidanje svih ostalih dijelova plastika, centralne nogare, kompletno čišćenje pa sklapanje nazad.

Također mi ostaje za promijeniti kvačilo no to sam mislio nakon što se malo provozam da ipak budem siguran da vario i remen dobro odrađuju pa onda budem i kvačilo zamijenio.
Nisam siguran trebam li i zvono čistiti, šmirglati ili ne. Negdje sam vidio da se i novo kvačilo odnosno nj pakne malo pošmirglaju..

20240508-184635.jpg


20240508-184653.jpg


20240508-185416.jpg
20240508-203358.jpg
IMG-20240508-WA0012.jpg
IMG-20240508-WA0014.jpg


IMG-20240508-WA0023.jpg
IMG-20240508-WA0028.jpg
IMG-20240508-WA0030.jpg


IMG-20240508-WA0032.jpg

Hvala na vremenu svima pozz!
 
  • Like
Reactions: stipe_zxr
UPDATE

Nakon što sam sve sastavio sklopio itd, primijetio sam da se jako brzo zagrije skuter, misleći da je negdje zrak ostao malo sam se igrao ozračivanjem, provjeravanjem itd, da bi na kraju kompić predložio da skinem pumpu vode sa tri šarafa kaj ju drže, kad sam skinuo imao sam kaj vidjeti, kinesko smeće se raspalo, kolo u koji ulaze 3 pina sa radilice se razvrtilo sa metalnih matica u koje je uprešano, pumpa nije ni vrtila
:angry9:


Izgleda da je to možda uzročnik svega kaj se događalo od početka, pumpa kao pumpa radi, no to kolo koje ide na pumpu i na motor se jednostavno razvrtilo jer je jako jeftino i loše (ne popravljivo) napravljeno.

Svakako mislim da bih išao na Bosch električnu vodenu pumpu 12V, relej koji bi spojio npr. na prednje svijetlo ili na kontakt 12V kako bi dobio da pumpa radi non stop dok je kontakt upaljen.

Također mogu zaključiti da će pumpa prije otići ukoliko radilica ima lufta pa to sve skupa vibrira i slično, i pri visokim okretajima (iznad 7500rpm).

Niže na slici se može vidjeti kako je kolo uprešano nekih 5mm na maticu 17mm čini mi se.

61EYulkvt0L.jpg
 
Da sam odgovorim na neka svoja pitanja:
1. kak da pripašem auspuh na taj nosač koji je došao s njime, ta druga ručica je preduga i nemogu nikako zašarafiti u donju rupu, kao na slici označeno dole..
Pripasao sam tako da sam drugoj ručici nosača prošlicao rupu, kako bi pasalo.

2. osim malo šmirglanja glave, novi dihtung glave i cilindra, trebam li išta više raditi? To je to za sada.

3. Bio je crveni antifriz unutra, može li ići plavi. Stavio plavi
:D


4. Jesam li uopće kupio dobar vario i kvačilo, a i auspuh? Kako sam istraživao trebalo bi biti okej...

5. U kompletu varia nisam dobio onu drugu polutku, moram li i nju mijenjati?

6. Oprugu kvačila nisam mislio mijenjati ali ako preporučate koju da stavim.. da ne kupujem sad baš 5 komada za probu.

7. One male 3 oprugice kvačila sam dobio u rezervi uz auspuh i uz kvačilo, koju boju da stavim (plava je orig gore).

8. Rolice, dobio sam 8.8 i 7.7 gramske, a uz auspuh 6.35 ak se ne varam, koje staviti? Stavio 7.7 pa vidim kak se budu ponašale.
 
  • Like
Reactions: hondimir
Ajmo dalje,

Dok sam isprobavao setup, prije no što sam shvatio da je pumpa u banani, čuo sam roštanje iz dekla, pretpostavio da sam nekaj krivo napravio, i jesam. Rolice nisam sve okrenuo jednako (imaju onu stranu di je plastika malo dublje prema osi rolice), no također kad sam otvorio dekl, odmah sam shvatio čim sam skužio...
:toothy12:
???
da i polutka kaj dolazi zadnja na dekl ima lufta, pa eto možda je i to uzrokovalo da se pumpa raspadne, ali motor nije vožen, već je radio na mjestu no svejedno moguće je... no uglavnom to je zbog toga što je bolcna od POLINI seta kraća 2mm i kad sam stavio polini set ona krajnja matica se stegne do kraja ali svejedno zadnja polutka ima jako malo lufta.

Whats-App-Image-2024-05-10-at-10-24-58-PM-3.jpg


To ću riješiti tako da još jednu podlošku korektne debljine dodam na osovinu prije nego stavim polini vario kako bih ga odmakao još malo od radilice i motora, te time uklonio taj luft do zadnje matice i sigurnosne podloške.

Nadalje.... pumpa vode, evo niže par slika kak se to raspalo, i moje riješenje jer nedam 80 eura za još jedno kinesko g#vn% (fyi ova pumpa je stara 1 god) ili 100 i nekaj eura za original.

Whats-App-Image-2024-05-10-at-10-24-58-PM.jpg
Whats-App-Image-2024-05-10-at-10-24-58-PM-1.jpg
Whats-App-Image-2024-05-10-at-10-24-58-PM-2.jpg
Whats-App-Image-2024-05-10-at-10-24-59-PM.jpg

Whats-App-Image-2024-05-10-at-10-24-59-PM-1.jpg



Riješenje u nastavku..
 
E sad, popizdih na te kineske pumpe, reko ma mora bit neko drugo riješenje, i bome ima, električna vodena pumpa... sve mi je padalo na pamet, no na ovu ideju sam uspio naći da to ekipa radi pod normalno
???
a i svi profi race setupi kao to imaju jer eto skida teret s radilice, pumpa se ne uništi na 10000 rpm itd.

I danas sam uspio kupiti pumpu, na otpadima ih ima puno, al traže 40 - 100 eura, što je puno za rabljeno, a u tokiću sam uzeo pumpu BOSCH 0 392 023 004 koja ima protok od 900l/h, nazivni napon 12V, i jako je mala, a ustvari bi trebala biti ako ništa jednako dobra kao ova koju vrti zamajac. Slike niže, shema je jako jednostavna, ubacit ću i relej 4 pinski 12V 30A, to bi trebalo biti dovoljno da ju se upogoni, pumpa bi trebala radi u slučaju da dam kontakt ili ako uspijem pobudu za relej uzeti preko npr. prednjeg svijetla jer ono radi samo kad radi i motor. I da stavio bih jednu LED lampicu da znam da je do pumpe došlo 12V, odnosno da je relej okinuo, te bih trebao vidjeti ako slučajno napon okidanja padne ispod neke vrijednosti i relej se vrati u nulti položaj.

Whats-App-Image-2024-05-10-at-10-24-59-PM-3.jpg

Whats-App-Image-2024-05-10-at-10-24-59-PM-2.jpg

Whats-App-Image-2024-05-10-at-10-25-44-PM.jpg


Javljam dalje kako ide konverzija... i rezultate naravno.
:dontknow:
 
  • Like
Reactions: stipe_zxr
Nastavak, pumpa je spojena preko prekidača na akumulator, voda natočena u sustav, ozračen sustav, (stavljen stari termostat potpuno otvoren kako bi ispitao protok pumpe), motor upaljen i zagrijan na 2 crtice na ekranu. Čim je upaljena pumpa temperatura je pala na 0. Ovako mogu zaključiti da pumpa ima super protok i da jako brzo sve ohladi. Naravno treba ispitati i u vožnji, no to ću napraviti krajem tjedna kad ju smjestim kako treba.

Prilikom smještanja skinuo sam crijevo sa ulaza u glavu, te je okrenuo tako da mi koljeno paše da je bliže samoj glavi.

Slike u nastavku!

također bitno je napomenuti da je danas glavni alat bio Loctite 406, jer spašava sve odvratno loše kineske plastične dijelove
:D

Kako su popucale samo neke kopče plastike pod nogama, kupio sam one klasične šarafe i podloške koje se koriste svuda po ovom motoru pa ću izbušiti ovaj crni plastični dio di se noge stavljaju i ušarafiti u te brze matice na bijeloj plastici.




 
Evo malo slika kako sam uglavio za probnu vožnju, u palnu je kupiti neko odgovarajuće crijevo (ako tko zna gdje ima za kupiti slobodno neka javi u odgovor! Hvala
:notworthy:
:notworthy:
:notworthy:
:notworthy:
)

Rezultati su super, ubačen je novi termostat ozračen sustav, pa sam upalio pumpu na prekidač te onda skuter, odvozao se malo, temperatura se ni jednom nije popela preko dvije crtice, kiler uvijek fino topli. Za sada jako zadovoljan svime, ostaje mi ju prepozicionirati tako da nije baš blizu auspuhu, kojega ću ionako zamotati termo trakom za auspuhe, pa ne bi trebalo imati utjecaja na pumpu nikako. Trenutno čekam VARIO kit jer sam onaj prvi vratio (kriva bolcna) pa sam na kraju uzeo radi dotrajalosti i kit sa remenom i vario i dva centralna federa.

Također je veliki problem ove konektore naći, no našao sam blizu sebe nekoga tko radi sa auto dijelovima i uspio iskopati dva komada. oznaka konektora: 1-967412-2





 
  • Like
Reactions: hondimir
Evo nastavka dalje, nisam stigao prije jer sam se u međuvremenu oženio...
:toothy9:
:help:


Skuter je sad skroz posložen, prije nego sam stavio komplet novi prijenos skuter je sa leovince tt dosta se gusio prilikom starta sa semafora... mislio sam da je do originalnog prijenosa, pa sam komplet sve od polinija ugradio, kad ono ista stvar. Stavljena bijela opruga centralna ipak, novo kvačilo, zvono kvačila, remen, variomat sa 5.4g rolicama čini mi se.
Opet skuter nakon starta sa semafor nejde nikam i samo "puff puff" iz auspuha, onda sam se igrao sa ler gasom i smjesom malo, i sad motor nakon par dana stajanja pali iz prve, ne guši se više uopće tako da mislim da je taj dio isto sad okej.


Također napomenuo bih da ove kineske plastike gdje dođu noge od vozača sam sve zašarafio šarafićima kao za plastike sa onim limićima, malo dremel, malo cvikcange i bušilica, ispalo je top na kraju i preporučam ovo bilo kome ako ima sličan problem. set od 20ak šarafa i limića na TEMU/Aliexpress 1 euro....

Slike u idućem postu kad doma dođem.

Mislim da ću još oprati filter zraka u airboxu, karburator oprati također, te bi to onda trebalo biti to.

Što se tiče hlađenja električnom vodenom pumpom, za sada je to puni pogodak, preporučam bilo kome to jer je jako jeftino cca 70 eura. (pumpa 50 nova tokić, konektor i relej 10ak eura)
Naravno potrebni su alati cijevi za vodeno hlađenje itd da se to pripaše kak treba.

Sad samo gas. i da sad samnom od 102kg ide 85 skuter, dok je prije svih problema išao 75. tako da sam zadovoljan, start je puno življi i za čas nabere 55 km/h, onda konstantno nabire do 70 gdje ulazi u rezonanciju i gura do 85-86km/h
Uređivanje poruke
 
Trenutna potrošnja 5.25l/100km, što je nekako gornja granica prihvatljivosti, ide oko 85 sa mnom od 105 kila.
Sve u svemu zadovoljan s projektom, ostalo je za počistiti karburator, filter usisa u airboxu, i možda probati teže/lakše rolice da vidim razliku ..
:laughing7:
:laughing9:


Sad bude skuter na oglas, pa ako se proda razmišljao sam o runner VXR 200 / 180 st sp nešto toga tipa. Malo bi bilo to više kubika, a ne želim ići na nešto gabaritno veće od toga, jer mi je ovo idealno za grad.