piaggio liberty 50 2T 30.000 km - review by liberty

liberty

Well-known member
liberty 50 2T,
mat crni s krem sjedalom,
visokim (najvišim vizirom), original koferom s krem obojanim kvazi naslonom
godina proizvodnje 2001 - prije redizajna (stari model)


kupljen: 04.2005 (malo sam se počeo gubiti, ali je, 2005 je bila), imao 5700 km na satu
danas, 22.09.2008. ima 23.150 na satu

ranije sam ga vozio isključivo ja,
sad u ljetnim mjesecima čini to i moja cura a svojedobno je i njezin stari s njime napravio koji đir

iskreno ću vam reći - njega najviše volim i on mi pruža najviše zadovoljstva jer me čini slobodnim (liberty) kad su u gradu svi oko mene u autima, kad ujutro krećem na posao a sve oko mene zeleno - na njemu sam miran, dobro me štiti od padalina jer ima veliki vizir, vozi se po svim vremenskim uvjetima i bar 10 mj godišnje

do proljeća nikad, ama baš nikad nije stajao na otvorenom nego uvijek na zatvorenom i kad sam doma i kad sam na poslu, a sad kad sam na poslu ga ipak parkiram vani.

na njemu nisam napravio (kao ni na velikom skuteru) nikakvo oštećenje i u biti izgleda bolje nego kad sam ga kupio, a kupio sam ga od osobe koja ga je dosta čuvala i u 3,5 godina napravila s njime samo tih oko 5700 km i redovito ga servisirala

morate znati da me do ove kilometraže skuter služi fantastično
a to nije mala stvar jer imam 110 kg, a često smo na njemu bili i u 2


na mašini još ništa nije dirano i do 08.2008. je trišio ulja u rasponu od 6,8 do 7,7 dcl. na 1000 km što je u granicama novoga - svaki put kad dolijem ulje to napišem, jer tako pratim razvoj situacije

sad ćemo vidjeti kako je trošio ulje - malo se ipak umorio.
ali, s vremenom i iskustvom i njega sve žešće vozim, a ipak se radi o skuteru starom  gotovo 7 godina
krajem mjeseca ću dotočit ulje, pa ću znati je li ga trošio više ili ne

do sad, u tih oko 17.000 km koliko je u mojim rukama uložio sam u njega:

2 manja kontrolna servisa svaki po 150 kn
2 nove gume - cca 310 kn
1 retrovizor - oko 110 kn
1 remen, rolice i sve što ide uz to - remen je oko 180 kn, ostalo nešto sitno
1 stražnja bubanj kočnica - 100 kn
1 regler - s popustom 300 kn
dosada samo 1x mijenjana svječlca!!!! - 20 kn
2 žarulje prednjeg svijetla - svaka ne znam koliko je
1 akumulator (original izdržao gotovo 5 godina) - 95 kn
1 spaljena žica elektrike (ona je zeznula regler) - 80 kn s rukama
1 sredstvo za čišćenje (silikonski sprey) i 1 magična krpa - oko 130 kn
malo MA-FRA sredstva za sjaj


pazite, s njim sam ponekad u 1 mj znao preći čak i 1500 km
služi me odlično
danas prelazi bar 400 km mjesečno jer do posla i natrag imam 15 km
ima ravnu podnicu pa i lubenicu možete s njiem nositi (bivši vlasnik je polegnutu nosio i plinsku bocu)

nedostaci:
- cijev koja vodi zrak od filtera u mašinu se probušila, pa sam ju ja zdravo-seljački začepio a moram ju zamjeniti
- na prednjoj oplati s donjee strane se iz meni nepoznatog razloga odlijepio dio boje (nije bilo oštećenja, ne znam zašto), sanirao sam to nekim jačim ljepilom, da se ne širi

podaci o skuteru:
- krajnja brzina po satu samnom i velikim vizirom cca 68 kmh
- potrišnja benzina cca 3,5 litara na 100
- težina cca 87 kg bez kofera i vizira

redovito je iznimno čist s namazanim gumama te su i felge ispolirane
ogrebotina ima od bivšeg vlasnika - ali svi kažu da izgleda "kao nov"
ogrebotine na koferu sam sanirao original piaggio bojom - nije ispalo loše


jednom kad se mašina zaista umori - idu gore novi dijelovi, i skuter nastavlja svoju misiju
mislio sam ga, kad ode, mijenjati i nabaviti novi skuter, ali da cijelu mašinu na njemu zamijenim materijal pretpostavljam da dođe nekih 200 EUR, tako da će stari liberty me još dugo služiti (barem se nadam  :))


e da - malo mi je prednja vilica omekšala...godine su valjda tu...
cura ističe da je u zadnje vrijeme malo klimaviji, no meni je to sve i dalje na svome mjestu

ozbiljnije zahvate ostavljam za iduće proljeće/ljeto - tada će on imati nekih 3000 km više i proći će od zadnjeg većeg servisa (remen, gume) baš nekih dodatnih 10.000 km
pa će onda serviser odlučiti koliko je potrebno ulaganja (sigurno će gore ići nove gume i remen, a mašina - vidjet ćemo u kakvom će stanju ići)


sva pitanja su dobrodošla!

 
liberty said:
znam :)
i ja sam na to pomislio, da mu da malo živosti
možda bude išao i variomat :)

u tom slučaju i primarni prenos(gledano od strane variomata), odnosno onaj zupčanik sa velikom osovinom, ako ugradiš vario nakon terma, onda dosta "skratiš" motor, odnosno "vodiš" ga u visoke okretaje bezpotrebno. To onda ispraviš navedenim prenosom i dobiješ linearnije ubrzanje i koji km na konačnoj brzini.
Ostani na termo grupi (y)
 
a kako če tehnički prolazit ako bude išao gore malossi???
 
ma stavis neki giza kit i pici, jako puno traje a performanse su dosta zivlje- malossi sport ili top performance trophy i auspu leo vince i to je to...
 
kod piaggia nije bitan ispuh kao kod minarellia, može giza 70 i na original ispuh, samo bi otkinuo SAS sustav i zavario rupu koja ostaje na ispušnom loncu.
 
to sta bi otkinuo sa auspuha je blokada ili mislis na nesto drugo?
 
mislim da toga(SAS)2001 nije ni bilo :misli:
a možda sam u krivu :misli:
 
Liberty je odlican skuter, malo (neracionalno) potcijenjen kod nas zbog svog retro izgleda, ali u zadnje sam vrijeme ionako sve sigurniji da je ove prostore pamet davno napustila (nevezano za skutere i motore :)).

Inace, kazes da je vozen 10 mjeseci u godini pa neznam dijelis li moje iskustvo - meni je na njemu jako losa zastita od vjetra (pretpostavljam cak i s vjetrobranom) jer mu izmedju prednjeg oklopa i volana hladan zrak tuce tocno u koljena i... ostale osjetljive djelove izmedju donjih ekstremiteta  :shock:.
To me je jako smetalo na njemu kod jesensko-zimsko-proljetne voznje (ja sam ga vozio 12 mjeseci u godini :)).
 
da, istina, uviejk se pitam da li je tako i na everlyu, carnabyu

točno mi hladi gornji dio noge od koljena prema trbuhu...sav se pothladim

na novijem modelu (čini mi se kao što si ti imao) je malo bolja situacija, jer sjediš malo niže i prednje oplate su i više i šire
 
23.300 km

malo slabije ide, osobito uzbrdo
malo više dimi
i troši 1 litru ulja na 1000 km (do sad max 7,5 dcl na 1000 km)

istina, sve ga žešče vozim, i počeo sam u zavoju primjenjivati supermoto tehniku :mrgreen:
to s nogom vani zaista pomaže

vratio se u normalu i ponovno radi cca 500 km mjesečno
za 1 mj ćemo vidjeti da li zaista troši toliko ulja ili sam se ja nadolijevajući preračunao

kažu na servisu - samo na njega osnovni bazni kit i ništa drugo.

pustit ćemo ga na miru još nekih 5 mj, nek do početka iduće sezone nabere do 26.000 km
pa ću tada nakon 10.000 km promijeniti gume, remen, rolice, svječice

i vidjeti koliko ćeme doći "obnavljanje" mašine

jel to normalno za tu kilometražu i godine prosudite sami
koliko će me taj lagani tuning stajati, prenesite svoja iskustva
 
brat bratu taj motor bi triba prić bar 50000 km prije bilo kakve zamjene prstenova, ležajeva etc.

a i onda minjaš samo preventivno....
 
ma je
to ne vjerujem

50 2T da pređe 50 tkm bet da mijenjaš karike

si siguran

a klinci pričaju da na cvajama mijenjaju karike svakih 10 tkm...
 
liberty said:
23.300 km

malo slabije ide, osobito uzbrdo
malo više dimi
i troši 1 litru ulja na 1000 km (do sad max 7,5 dcl na 1000 km)

istina, sve ga žešče vozim, i počeo sam u zavoju primjenjivati supermoto tehniku :mrgreen:
to s nogom vani zaista pomaže


vratio se u normalu i ponovno radi cca 500 km mjesečno
za 1 mj ćemo vidjeti da li zaista troši toliko ulja ili sam se ja nadolijevajući preračunao

kažu na servisu - samo na njega osnovni bazni kit i ništa drugo.

pustit ćemo ga na miru još nekih 5 mj, nek do početka iduće sezone nabere do 26.000 km
pa ću tada nakon 10.000 km promijeniti gume, remen, rolice, svječice

i vidjeti koliko ćeme doći "obnavljanje" mašine

jel to normalno za tu kilometražu i godine prosudite sami
koliko će me taj lagani tuning stajati, prenesite svoja iskustva

ja sam sa runnerom uklizavao u zavoje tj raskrižja van grada nema potrebe za kočenjem nije baš da juri, ali noga je uvjek gore nikad nisam nogu gurao van to mi je čudno?? samo se malo premjesti po sicu malo naprijed i u stranu i da vidiš kako zadnji kraj kliže lijepo i to ne onako da stisneš do kraja i blokira nego ga držiš negdje između :misli:
probaj :mrgreen:
 
liberty said:
23.300 km

malo slabije ide, osobito uzbrdo
malo više dimi
i troši 1 litru ulja na 1000 km (do sad max 7,5 dcl na 1000 km)

istina, sve ga žešče vozim, i počeo sam u zavoju primjenjivati supermoto tehniku :mrgreen:
to s nogom vani zaista pomaže

vratio se u normalu i ponovno radi cca 500 km mjesečno
za 1 mj ćemo vidjeti da li zaista troši toliko ulja ili sam se ja nadolijevajući preračunao

kažu na servisu - samo na njega osnovni bazni kit i ništa drugo.

pustit ćemo ga na miru još nekih 5 mj, nek do početka iduće sezone nabere do 26.000 km
pa ću tada nakon 10.000 km promijeniti gume, remen, rolice, svječice

i vidjeti koliko ćeme doći "obnavljanje" mašine

jel to normalno za tu kilometražu i godine prosudite sami
koliko će me taj lagani tuning stajati, prenesite svoja iskustva

- Si siguran da zaista ide malo losije, mozda si tek sjeo na njega nakon X9, pa ti je malo... sporo? :misli:
- Neznam kako hladnije vrijeme djeluje na AC masine, mozda je to uzrok? :misli:
- 23 tkm mi ne djeluje kao nesto strasno za 2T 50ccm. Pa ni za vise kubika, ako masina ima rezerve. 8)
- Frendov Stalker ima oko 30tkm, servisa nikad vidio... Ide solidno... :)
- Sve u svemu, mislim da su bilo koji motori/skuteri kod tebe u dobrim rukama. (y)
- Si razmisljao kada da si uzmes jednog SP-a, kao hobi ili slicno? :misli: Pa bi bili tandem... :LOL:
 
liberty said:
da tandem, nebi mogao više onda bez SP-a :mrgreen:
ne, ovako nogom ispruženom mogu i bolje u zavoj i mahati eventualnim prolaznicima :mrgreen:

morao sam se malo našaliti....

sad io kraći đir s X9 pa ovim putem pozdravljam tandem koji me probao stići sa runnerom :hello:
i poručujem im da ide to sve 5 do nekih 100 kmh, ali da već oko 110 kmh treba naći neku drugu žrtvu 8)

Koji Runner? Stari/novi tip; motorizacija? :misli: