Meni je ovdje neobično - prvo što servis unaprijed ne obavijesti stranku o troškovima pojedinog servisnog zahvata, drugo što stranka to ne pita unaprijed.
Dugo sam u toj branši i apsolutno svaki puta klijent unaprijed zna koliko će servis koštati. Pritom ne mislim samo na redovne servise ulje+filter nego i na ozbiljne zahvate, ovu zimu smo slagali mašinu od jednog R-1000 (namjerno neću o brendu jer je nebitno), čovjek je unaprijed znao koliko će ga to koštati. Polovica dijelova je bila nova i originalna, polovica skinuta sa rabljene mašine koju smo također mi nabavili (klijent je tako htio jer mu je bilo preskupo da se ide na sve novo) - i unatoč tome koštalo je u cent koliko sam mu rekao. Sad može zvučati neozbiljno da ovlašteni servis slaže neki 15 godina stari delanac za Grobnik, ali meni je to odlična reklama da dolaze i motori koji odavno nisu u garanciji, znači da su ljudi zadovoljni.
Naravno da uvijek nešto može iskrsnuti kad se rade veći zahvati, ali u tom slučaju se uzme telefon u ruke i objasni situacija. Apsolutno se niti jedna šajba ne zamijeni bez da je vlasnik vozila oko toga upoznat. Jednostavno mi ne trebaju naknadna isčuđavanja oko toga što koliko košta - to se kaže unaprijed.
Situacija u kojoj klijent sazna cijenu servisa nakon što je isti odrađen je vrlo neozbiljna, i često dovodi do neugodnih situacija i nezadovoljstva kod klijenata i to je nešto što bi svaki ozbiljan i transparentan servis, bio on ovlašteni ili ne, trebao izbjegavati. Znači nije stvar samo vlasnika vozila, nego i servisera. Ljudi imaju različite percepcije skupog i jeftinog, kao i posla koji treba obaviti - to se jednostavno mora objasniti unaprijed. Dobra je reklama biti transparentan, mnogi u toj branši to ne shvaćaju. Prošla su vremena tajanstvenosti i pametovanja, sve se danas može pronaći na internetu, bolje je da klijent to nešto čuje od vas nego od Youtubea.
Druga stvar, te spike da se "nezna šta sve treba raditi" su budalaštine, dovoljno je par sezona u tom poslu da se unaprijed može predvidjeti što je potrebno na kojem motoru raditi, a da ne govorimo kad si cijeli život u tome. Doslovce, čak i kad ti dođe u servis motor star 15 godina, manje više znaš šta treba raditi i koliko će to koštati - kad govorimo o redovnim servisima, kvarovi su drugo mada su i tu više manje poznate boljke određenih modela.
Ne bavim se europskim motorima pa ne mogu tvrditi, ali kontrola i podešavanje ventila na 11.000 km, to mi je vrlo neobično - znači da bih recimo na svom motociklu štelao ventile triput na sezonu, čisto sumnjam da je tvornički interval tako kratak i da za time ima potrebe. Količina radnih sati za ovaj servis mi je isto pomalo neobična, ali kako nisam u điru sa europskim motorima neću suditi.
Što se potrošnog materijala tiče, bakrene podloške obično ne mjenjamo, one mekane koje su za jednokratnu upotrebu da i redovno ih naplatim jer i nas koštaju a i na taj način klijent zna da je mijenjana jer mu je na računu a ne da mu je poklonim pa me nagodinu uvjerava da je nismo zamijenili i da mu je moglo sliniti ulje a srećom nije, a ovo ostalo obično ne naplaćujem nego se obračunava kroz uslugu rada (raznorazni brake i chain cleaneri, vezice i slične budalaštine) - loša je reklama imati milijun stavki na osnovnom servisu, makar te stavke koštale po par lipa svaka. Obasniš čovjeku, gle podmazali smo lanac i očistili, to je u sklopu servisa, kažeš koje sredstvo si koristio i to je to. Ne mora biti 4 kune chain cleanera i 7 kuna chain lubea na računu jer ispadaš šteker i kokošar.
Normalno, svi ovlašteni servisi su prevara bar je takvo mišljenje na forumu - da je bar tako nebi redovno krpali za lokalnim poznavaocima kod kojih je radni sat na crno skuplji nego kod nas u servisu, gdje za tu uslugu dobijete račun i garanciju. Jbg. Ima iznimaka svugdje. Trudim se da ljudi budu zadovoljni. Da, ima kolega u mom poslu gdje nebi nogom kročio iako su i razvikani i ovlašteni - takvi štete svima nama koji se trudimo pružiti normalnu uslugu. U svakom poslu je tako. Obično čim je blještaviji prodajni prostor tim je veća kokošarija i neorganiziranost unutra, ali ljudi ovdje na Balkanu se obično pale na blještavilo pa prvo odu tamo.
Izbjegavam "posao" komentirati ovdje na forumu, ovdje sam čisto privatno i iz dosade i zajebancije, ali bilo je jače od mene.