Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima

balk said:
odlučio sam nabaviti pravi motor polovni naravno (sad vozim bev 500)u uži izbor sam suzbio na  yamaha bulldog 1100,honda hornet 600(900), Moto Guzzi Breva 750, aprilia shiver ili yamahaFZ6 N. Mozgam danima, preko 1lit. preskupo osiguranje (cca2000kn uz 50%bonusa) do 1lit. isto tako a ovi do 7,5 dcl skupih dijelova i prenavijeni.Skuter je ok ali ni to to fali mjenjač kuplung zvuk itd ...
a od klasike slaba ponuda . Treba mi savjet da se lakše odlučim
balk said:
ktm 990 ili bmw su ok ali ima eu ograničenje do 4000.-maxxxx (y)

Savjet je da prvo odlučiš koju klasu motora želiš, jer svi ovi nabrojani uglavnom međusobno imaju samo jednu zajedničku točku, a to je broj kotača (osim ajde FZ6 i malog Horneta). Koncepcija, broj cilindara, konfiguracija agregata, namjena... prvo odluči sam sa sobom kakav tip motora želiš i za šta ti motor treba, pa ce biti lakše odlučiti...

(y)
 
pozdrav,
ima nekoliko stvari koje me generalno zanimaju o samoj voznji motora pa ukratko...
dakle, negdje od svoje 10.god. poceo sam se vozikati po kvartu sa susjedovim apn-ovima i automaticima da bih sa 12.god dobio prvi scooter (50ccm runner, tada je velikim slovima pisalo DDS i liquid cooled na prednjoj plastici kao oznaka za ondasnju revoluciju u tehnologiji;). Vec negdje sa 15 god. je pocelo zicanje staraca ''za nesto jace'' tako da sam negdje sa 16 god. vozio runner200vxr i polozio A kategoriju. U proteklih 13 god. koliko sam na cesti vjerujem da sam odradio dobrih 80/90k km na cesti.  Nedavno sam uzeo svoj prvi ''pravi'' motor no godine jahanja po skuterima i slicnim pi*darijama ostavilo je neke navike u voznji pa me zanimaju sljedece stvari:

1)Voznja po kisi -> razgovarao sam sa dosta ljudi koji su vozili i radili po drugim hrv. gradovima i zakljucak je uglavnom isti : ceste u puli/istri su najgore ceste na svijetu!  asfalt je toliko jadan i sklizak da se vremenom covijek ''ukoci'' nakon par neugodnih situacija i tu prestaje zabava na cesti. Ljeti kada sunce opici jasno mozes vidjeti koliko je svaki zavoj istrosen, a zimi kada je kisa- voznja sa motorom je ravna samoubojstvu. Nedavno sam prilikom laganog dotaka straznje kocnice (na runneru200) sa negdje 60kmh pri kocenju prije raskrsca cak 2x. spasavao zadnji kraj koji me poceo prestizati i uspio se divnim cudom zaustaviti gotovo u samom raskrscu jer tu asfalt ipak ima osjetniju hrapavost. Prolasci preko zebri kisnim danima cak i kada vozis bez ikakvog nagiba, na sasvim ravnim dijelovima, znaju izazvati proklizavanje straznjeg kotaca. Nekoliko sam se puta pokusao mrvicu jace nagnuti jer sam samome sebi vec jadan sa svojim strahovima u mokrim uvijetima ali na zebri mi je prednji kotac  proklizio pa sam se nogom morao spasavati. Kisa mi dok sam bio klinac nikada nije smetala, vozio sam se bez ikakvog beda ali nakon nekoliko situacija gdje covijek dobije onaj mini-srcani udar (kada ti srce stane na sekundu i osjetis onu hladnocu kako prolazi tijelom;) jednostavno sam izgubio zelju da izvadim motor iz garaze kad god je cesta vlazna ili mokra. Kako se vi snalazite po kisi? Koliko se zapravo mozes nagnuti na mokroj cesti? Mene oduvijek prao strah od gubitka gripa na prednjem kotacu na mokroj cesti. Da li se kod naginjanja u mokrim uvjetima prvo gubi grip na prednjem ili zadnjem kotacu? Kakva su vam iskustva opcenito sa voznjom po mokrome? ja se uglavnom ne odvajam od 80kmh po ravnom a u zavojima se gotovo pa i ne naginjem (govorim na skuteru). Koliko je motor opcenito stabilniji od skutera u mokrim uvjetima? (gume recimo da nisu posebno istrosene).

2. Kod naginjanja sa motorom u zavojima, koji su prvi znakovi da ne bi trebalo ici ''dalje'' sa limitom? I ponovno se vracam svojem strahu jos od skutera, kod naginjanja, jel veca mogucnost proklizavanja prednjega ili zadnjega kotaca?

3.kod kocenja u kisnim uvjetima, jel kocite manje sa prednjom kocnicom a vise sa straznjom naspram suhih uvjeta?

4.(ono sto mi je bed pitati frendove jer cu ispati telac) kada sa motorom trebate stati recimo na semaforu, jel uvijek prebacujete u ler ili drzite kvacilo? Stari mi je uvijek govorio (auto je u pitanju) da se kod duzih stajanja uvijek prebacuje u ler jer xyx(nemogu se sjetiti ali dao je neki polulogican razlog). ali recimo prilazim semaforu u drugoj brzini, auto ispred mene ranije koci i ja stajem iza auta u drugoj brzini pod kvacilom. naravno, spustam lijevu nogu dolje. da bih sada prebacio u ler/prvu brzinu moram spustiti desnu nogu dolje, lijevu podici, promijeniti brzinu ... ili jednostavno uvijek prebacite u ler prije dolaska na stop i prije kretanja prebacite u prvu?

Znam da su pitanja low ali ovo me trenutacno muci u voznji (ipak sam sa motorom napravio svega 400tinjak km-a od kupovine).
Thx
 
Novi sam u svijetu motociklizma.

Planiram kao prvi bike kupiti Z750.

Imate li neki savijet na sta pripaziti kod takvih motora pri kupnji???
 
sushi said:
pozdrav,
ima nekoliko stvari koje me generalno zanimaju o samoj voznji motora pa ukratko...
dakle, negdje od svoje 10.god. poceo sam se vozikati po kvartu sa susjedovim apn-ovima i automaticima da bih sa 12.god dobio prvi scooter (50ccm runner, tada je velikim slovima pisalo DDS i liquid cooled na prednjoj plastici kao oznaka za ondasnju revoluciju u tehnologiji;). Vec negdje sa 15 god. je pocelo zicanje staraca ''za nesto jace'' tako da sam negdje sa 16 god. vozio runner200vxr i polozio A kategoriju. U proteklih 13 god. koliko sam na cesti vjerujem da sam odradio dobrih 80/90k km na cesti.  Nedavno sam uzeo svoj prvi ''pravi'' motor no godine jahanja po skuterima i slicnim pi*darijama ostavilo je neke navike u voznji pa me zanimaju sljedece stvari:

1)Voznja po kisi -> razgovarao sam sa dosta ljudi koji su vozili i radili po drugim hrv. gradovima i zakljucak je uglavnom isti : ceste u puli/istri su najgore ceste na svijetu!  asfalt je toliko jadan i sklizak da se vremenom covijek ''ukoci'' nakon par neugodnih situacija i tu prestaje zabava na cesti. Ljeti kada sunce opici jasno mozes vidjeti koliko je svaki zavoj istrosen, a zimi kada je kisa- voznja sa motorom je ravna samoubojstvu. Nedavno sam prilikom laganog dotaka straznje kocnice (na runneru200) sa negdje 60kmh pri kocenju prije raskrsca cak 2x. spasavao zadnji kraj koji me poceo prestizati i uspio se divnim cudom zaustaviti gotovo u samom raskrscu jer tu asfalt ipak ima osjetniju hrapavost. Prolasci preko zebri kisnim danima cak i kada vozis bez ikakvog nagiba, na sasvim ravnim dijelovima, znaju izazvati proklizavanje straznjeg kotaca. Nekoliko sam se puta pokusao mrvicu jace nagnuti jer sam samome sebi vec jadan sa svojim strahovima u mokrim uvijetima ali na zebri mi je prednji kotac  proklizio pa sam se nogom morao spasavati. Kisa mi dok sam bio klinac nikada nije smetala, vozio sam se bez ikakvog beda ali nakon nekoliko situacija gdje covijek dobije onaj mini-srcani udar (kada ti srce stane na sekundu i osjetis onu hladnocu kako prolazi tijelom;) jednostavno sam izgubio zelju da izvadim motor iz garaze kad god je cesta vlazna ili mokra. Kako se vi snalazite po kisi? Koliko se zapravo mozes nagnuti na mokroj cesti? Mene oduvijek prao strah od gubitka gripa na prednjem kotacu na mokroj cesti. Da li se kod naginjanja u mokrim uvjetima prvo gubi grip na prednjem ili zadnjem kotacu? Kakva su vam iskustva opcenito sa voznjom po mokrome? ja se uglavnom ne odvajam od 80kmh po ravnom a u zavojima se gotovo pa i ne naginjem (govorim na skuteru). Koliko je motor opcenito stabilniji od skutera u mokrim uvjetima? (gume recimo da nisu posebno istrosene).

2. Kod naginjanja sa motorom u zavojima, koji su prvi znakovi da ne bi trebalo ici ''dalje'' sa limitom? I ponovno se vracam svojem strahu jos od skutera, kod naginjanja, jel veca mogucnost proklizavanja prednjega ili zadnjega kotaca?

3.kod kocenja u kisnim uvjetima, jel kocite manje sa prednjom kocnicom a vise sa straznjom naspram suhih uvjeta?

4.(ono sto mi je bed pitati frendove jer cu ispati telac) kada sa motorom trebate stati recimo na semaforu, jel uvijek prebacujete u ler ili drzite kvacilo? Stari mi je uvijek govorio (auto je u pitanju) da se kod duzih stajanja uvijek prebacuje u ler jer xyx(nemogu se sjetiti ali dao je neki polulogican razlog). ali recimo prilazim semaforu u drugoj brzini, auto ispred mene ranije koci i ja stajem iza auta u drugoj brzini pod kvacilom. naravno, spustam lijevu nogu dolje. da bih sada prebacio u ler/prvu brzinu moram spustiti desnu nogu dolje, lijevu podici, promijeniti brzinu ... ili jednostavno uvijek prebacite u ler prije dolaska na stop i prije kretanja prebacite u prvu?

Znam da su pitanja low ali ovo me trenutacno muci u voznji (ipak sam sa motorom napravio svega 400tinjak km-a od kupovine).
Thx

Ako si do sada napravio 80-90 k km sa skuterima, pretpostavljam po Puli i okolici, onda su ti neke stvari ipak djelomično jasne. U Istri je, pogotovo unutar gradova (svih), pretežno loš asfalt, tj. jako klizav. Ipak ima cesta koje su hrapave, zavojite i odlične za motoriste, pa biš ih ponekad možda i mogao posjetiti, kako biš malo usavršio tehniku vožnje i "opustio" se po zavojima (normalno, unutar granica trenutnih mogućnosti, svojih, te guma i motora). Jedna od takvih cesta je i omiljena Plominka.

Ja sam isto iz Pule, svoje prve km sam napravio također po Puli, i nakon kojih 100 k km na motorima od 600 i više ccm, gdje sam obišao dobar dio Hrvatske, di sam gotovo svaki vikend na Plominki, di sam u 7-8 navrata vozio i po Grobniku, ti mogu reći jednostavno nema neke formule što se gradske vožnje po Puli tiče, osim biti oprezan. Kako vrijeme prolazi i budeš imao sve više iskustva, biti će ti sve lakše. Vozi (sada ali i uvijek) onoliko koliko se osječaš siguran. Asfalt je kriminalan, boja kojom farbaju oznake još gora, kada na to dodaš kišu, ili kondenzat iz klime automobila i malo masnoće koje uvijek ima na casti, pogotovo u gradu, rezultat je pravi cestovni "jackpot". :?

Generalno, vožnja po mokrome je jako individualna stvar. Naravno da je svatko oprezniji u tim uvijetima. Kada je gradska vožnja u pitanju, mislim da se tu nema više šta reći. U Puli ce ti bilo koji kotač (i prednji i zadnji) jako lako proklizati, ako malo jače (ili panično) stišneš polugu kočnice. Što se vangradske vožnje tiče, puno tu faktora utječe. Uz naravno uvijek prisutan faktor tipa i modela guma, ima tu još x faktora, poput kvalitete asfalta, konfiguracije ceste, itd. Teško je nekome savjetovati kako da vozi po kiši. Meni osobno vožnja po kiši nije neki problem, jedino mi je tlaka čistiti motor nakon toga. Evo, ove godine u svibnju sam imao priliku napraviti par krugova po Grobniku po opakoj kiši, i držao sam tempo skoro kao po suhom (uvijetno rečeno).

Evo slika zadnje gume nakon 5-6 krugova vožnje po zaista jakoj kiši: http://i.imgur.com/ZUUMVkQ.jpg

Poanta priče je da kada je asfalt dobar i porozan (da voda odlazi sa njega), sve je moguće, ali po "normalnim" prometnicama, ipak treba voziti opreznije. Po kiši je svakom od nas ta granica još individualnija.

Ono što bih ti ja preporučio je da probaš skupiti nešto iskustva po cestama sa dobrim asfaltom, van grada. Nemoj nikada voziti preko svojih mogućnosti, ili "povuči" se za nekim (frendom, ili nekim xy tko te prođe na cesti). Sa kilometrima ce doci i iskustvo, sa iskustvom ce doci sigurnost. Ako imaš nekog iskusnijeg da ponekad napravi đir s tobom, tim bolje.

Odgovore na ova pitanja dali ce prije pustiti prednji ili zadnji kotac je teško, ako ne i nemoguće dati, jer to ovisi o x faktora. Sam asfalt, njegova kvaliteta, putanja motora, položaj tijela, nagib motora, otvorenost gasa ili kočenje nekom od kočnica, gume, tlak u istima, itd., itd., faktora je jos brdo. Najbolji odgovor je da biš trebao prestati forsirati sa nagibom onda kada se više ne osječaš sigurnim u sebe (ili motor/gume).

U kišnim uvijetima u načelu kočim slično kao i po suhom, iako u odnosu na suho, ponekada, zavisno od situacije, više koristim zadnju kočnicu za prebacivanje mase motocikla (iz x razloga, ako procijenim da je to potrebno).

Ovo pitanje vezano uz ler - vidim da su posljedice autoškole u điRRu, obzirom na cijelu nauku oko toga kada koja noga ide dole.

Da ti jednom rečenicom odgovorim na sva tvoja pitanja - vozi, skupljaj iskustvo, nemoj se dati isprovocirati i nemoj prelaziti svoje limite, kako prolaze km doci ce i iskustvo, te ce se odgovori na sva napisana pitanja sami nametnuti.


 
jaxo said:
Novi sam u svijetu motociklizma.

Planiram kao prvi bike kupiti Z750.

Imate li neki savijet na sta pripaziti kod takvih motora pri kupnji???

Pripazi na sve one stvari na koje biš pazio i kod kupnje bilo kakvog drugog prometala (tipa auta), znači da su papiri i vlasništvo uredno, i da vozilo nije pod teretom. Ako krenu izmotavanja sa punomoćima i sličnim obično muljažama, vjerovatno je kakav preprodavač u điru. Ne mora značiti da je motor loš, ali ako si početnik bez iskustva, može značiti da ako motor je loš, neke stvari nečeš uočiti ili prepoznati.

Što se motora kao motora tiče - obzirom da i sam kažeš da ti je to prvi motor, predlažem kupiti motor od prvog ili čim manjeg broja vlasnika i čim bliže originalnom stanju.

Ako je izbor pao na Z750, ja bio gledao kupiti model od 2007. godine ili mlađi, obzirom da se radi o redizaniranom modelu. Prednosti tog modela su po meni, osim toga što je mlađi i što ce ga kasnije biti lakše prodati, uz manji gubitak vrijednosti, te je meni osobno vizualno lješi, činjenica da za razliku od prvog modela, ima kilowat-dva manju snagu u papirima, pa spada u jeftiniju kategoriju.

Sve ostale savjete nači češ u sličnim ovakvim temama kojih na ovom forumu ne fali. Probaj sa tražilicom.

Također, prouči generalnu temu o Z750 u tehničkim pitanjima.
 
Hvala za info.
Imam par "Zekonja" na njuskalu koji su mi upali u oko.

2008.god. ili mladji.
Prvi ili drugi vlasnik.
Raspon cijena im je od 4300€ do 5700€.

Imam jos nekih 15 dana za odluciti prije nego krenem kupiti motor...

Svaki dodatni savjet dobrodosao...  (y)

Edit: Trazeci Zeca, upao mi je jos jedan legendarni motor u oko.

Ninja 2008-2009 godiste....

Sad je nastala dilema.  :misli:

ZX6R vs Z750....  :huh:

 
jaxo said:
...
Edit: Trazeci Zeca, upao mi je jos jedan legendarni motor u oko.

Ninja 2008-2009 godiste....

Sad je nastala dilema.  :misli:

ZX6R vs Z750....  :huh:

Mislim da biš prvo trebao sam sa sobom odlučiti kakav motor želiš, i za šta ga misliš koristiti.

Jer neznam šta očekuješ da ti ljudi sada napišu. Sve su to dobri motori, ali koncepcijom prilično različiti. Uspoređuju se kruške i jabuke.

S druge strane, možda je taj položaj sjedenja na R-u malo too much za prvi motor. Čak ni vršna snaga nije tu toliko "problem", koliko specifičnost vožnje R-a.

S treće strane, ako te pak samo R-ovi zanimaju onda ipak dilema možda i nije dilema, jer motor se kupuje srcem.

:neznam:
 
:misli:

A, motor bi koristio jako malo.
Posto u HR godisnje provede 3-5 mjeseci (vecinu zimi) nebih bas bilo mnogo vozikanja.

Veliki sam obozavatelj auto-moto susreta i kad sam u HR obilazim sve moguce susrete u regiji...

Tako da mi treba bike koji dobar za grad, a isto tako za duze relacije....

Ipak Z750 mi je tiha patnja vec par godina i zudim za tim motorom...

 
jaxo said:
:misli:

A, motor bi koristio jako malo.
Posto u HR godisnje provede 3-5 mjeseci (vecinu zimi) nebih bas bilo mnogo vozikanja.

Veliki sam obozavatelj auto-moto susreta i kad sam u HR obilazim sve moguce susrete u regiji...

Tako da mi treba bike koji dobar za grad, a isto tako za duze relacije....

Ipak Z750 mi je tiha patnja vec par godina i zudim za tim motorom...

Moj savjet je da R-motor kupiš samo ako uistinu voliš takav tip motora. (y)

Iz razloga što takvi motori zahtjevaju dosta kompromisa, pogotovo onih vezanih uz praktičnost i udobnost.

Pogotovo ako ga ne misliš (bar povremeno) koristiti za ono za što je namijenjen (Grobnik, Plominka, Magistrala...).

Također, u nekim situacijama, takav motor može zahtjevati od vozača više iskustva za reakciju u nekim situacijama, od kakvog motora sa ravnim volanom i uspravnijim položajem sjedenja, te manje snage.

Z, iako naked, je puno bolji all-rounder od većine R-ova. Imao je frend koji se vozi samnom jedno vrijeme baš Zeca iz '08., a kasnije ga je prodao drugom frendu sa kojim se isto vozim, a i sam sam imao sport-touring (poluoklop) motor (FZ1S), pa sada R (R1) nakon njega.

Moje osobno viđenje. (y)
 
ja nikada nebih uzeo z750 i to ne zato sto motor nije dobar ili slicno vez zato sto se bezobrazno cijeni. ako se novi nadje za 60k kn-a zasto se polovni 5-6-7 god. proddaju za 5k €. to je previse. uostalom, kawasaki je.  bez uvrede, ali svi znamo da je kawa po kvaliteti izrade i voznim performansama iza honde, suzukija i mozda cak i yamahe. imam bataljon motorevija i procitao sam pun kufer usporednih testova i kawasaki je u klasi nakeda (hornet,triumph,fz8,i gsr ) ispod navedenih. 4000+/- 300€ bi trebalo biti dovoljno za jeddan uredan kawasaki 07/08 god. od ovih oglasa sto si bacio mozda prvi igra ovo ostalo ne bih niti gledao. uostalom, dosta je bitno iz kojega grada uzimas. ja iskreno u dalmaciji nikada ne bih pogledao motor jer su samo divljaci dolje kao niti one vukoje*ine od sl broddova, slatina, koprivnica itdd. ZG bi i okolica bi trebali biti u reddu jer tamo ipak ljuddi donekle vodde racuna o servisiranju u ovlastenim servisima. takodjer sam cuo iz pouzdanih izvora da je Rijeka najgori grad za kupnju motora. navodno su serviseri sramotni i vecina motora koja dolaze od tamo su krame. budi oprezan
 
nije mi jasno kaj podcjenjuješ motore i vlasnike istih iz tih gradova :misli: generaliziraš :mrgreen:
 
prpa said:
nije mi jasno kaj podcjenjuješ motore i vlasnike istih iz tih gradova :misli: generaliziraš :mrgreen:
upravo tako , u Splitu , točnije u Solinu smo kupili fzr 600 iz 1992 god u neviđenom stanju , sve ovisi na koga se naleti , u zadnjih 7 god promijenili brdo motora što starijih što novijih i tu nema baš nikakvih pravila oko kupnje , motora ima po oglasnicima i previše a najbolje kupiti od poznatog ,
 
Znaci samo motori iz zg?? Pa ne zive ni dalmatinci i ostali hrvati u kamenom dobu da bi odrzavali motore,koje plate isto kao vi u zg, u supi kod nekog fusera! Moj motor ne valja jer ne zivim u zg? Koje se gluposti i ode mogu procitati.....


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk ;)
 
sushi said:
ja nikada nebih uzeo z750 i to ne zato sto motor nije dobar ili slicno vez zato sto se bezobrazno cijeni. ako se novi nadje za 60k kn-a zasto se polovni 5-6-7 god. proddaju za 5k €. to je previse. uostalom, kawasaki je.  bez uvrede, ali svi znamo da je kawa po kvaliteti izrade i voznim performansama iza honde, suzukija i mozda cak i yamahe. imam bataljon motorevija i procitao sam pun kufer usporednih testova i kawasaki je u klasi nakeda (hornet,triumph,fz8,i gsr ) ispod navedenih. 4000+/- 300€ bi trebalo biti dovoljno za jeddan uredan kawasaki 07/08 god. od ovih oglasa sto si bacio mozda prvi igra ovo ostalo ne bih niti gledao. uostalom, dosta je bitno iz kojega grada uzimas. ja iskreno u dalmaciji nikada ne bih pogledao motor jer su samo divljaci dolje kao niti one vukoje*ine od sl broddova, slatina, koprivnica itdd. ZG bi i okolica bi trebali biti u reddu jer tamo ipak ljuddi donekle vodde racuna o servisiranju u ovlastenim servisima. takodjer sam cuo iz pouzdanih izvora da je Rijeka najgori grad za kupnju motora. navodno su serviseri sramotni i vecina motora koja dolaze od tamo su krame. budi oprezan

ovo si reka i osta ziv :palacdolje:

a sta to jedan serviser u zagrebu vise zna i umje od onoga u puli,rijeci,splitu,dubrovniku..... pajdo pričaš pizdarije....
 
Ma covik je u "pravu", ali da se i to odraditi. Skoro svatko ima nekoga u ZG. Das "dalmatinski" ili Slavonski" sepet(kako on kaze) na dva tocka regati u ZG i sa njihovim "servisiranim" tablama prodas kramu pametnjakovicima  :LOL:
 
ICE TIGER said:
Ma covik je u "pravu", ali da se i to odraditi. Skoro svatko ima nekoga u ZG. Das "dalmatinski" ili Slavonski" sepet(kako on kaze) na dva tocka regati u ZG i sa njihovim "servisiranim" tablama prodas kramu pametnjakovicima  :LOL:
(y)
 
SUSHI.... cijenim tvoje misljenje, jer svako ima pravo da "kaze" sta misli.

Ja kao pocetnik imam neko svoje misljenje zasto je Z750 tako visoko na cijeni.

Zato sto je:

-medju najjacima u klasi...
-medju najljepsima u klasi...
-medju najprodavanijima u klasi...........

Mozda i grijesim, ali to je moje misljenje....

Ali evo ja i dalje "pucam" na Z750 i to bas iz Rijeke....  :undecided:
http://www.njuskalo.hr/sportski-motori/kawasaki-z750-750-cm3-oglas-8880480