Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima

Da odma riješimo jednu stvar oko ovog "prejakog" motora, ak si bedast i z APN-cem buš se ubil... Najbitnija stvar kod kupovine motora je kak stari meštri kažu, da kad sjedneš na njega i lagano kreneš da ti "paše", sve ostalo je manje bitno.
Znači gledaj da motor koji kupuješ, u prvom redu, da je oku ugodan, jer realno, nitko za prvi motor nemre 100 posto pogodit sve, da se osjećaš ugodno i ne ugroženo kada sjedneš na njega i voziš se. Motori od 100-tinjak konja jesu zbilja ozbiljno snažni, ali kako je kolega naveo, uglavnom ozbiljnije ispoljavanje snage počinje u gornjem režimu vrtnje. Jako jednostavan način za ne ugrozit sam sebe je da sam skužiš svoj "learning curve", a to u biti vidiš već nakon prvih par kilometara.
Onaj najopasniji dio početničkog motociklizma je kad malo skužiš stvari i misliš da znaš (okej, sad već nešta znaš, ali daleko je to od Rossija) i onda se probudi ona hrabrost za prelaskom granica  :cheesy:

Isto tako, moram se ne složiti s ABS-om i ostalim pomagalima, mislim da je bolje krenuti sve "analogno" i polagano, pa da dođe taj filing u ruke, jer, znaju ta pomagala probuditi lažan osjećaj sigurnosti, a nisu svemoćna.

Ispravan motor, dobro podešene ručkice, dobre gume, sigurne kočnice, odgovarajući položaj nožice mjenjača su mi nekako bitnije stvari...
 
Nero said:
Mrzim da se ljudi odmah pretjerano oslanjaju na pomagala. ABS ne treba. Treba dobra guma i lagano se uciti dozirati kocnicu.

To u principu nije nešto na što se oslanja, kao što ni kaciga nije nešto na što se oslanja, već nešto što je tu kao fail safe mjera kad se nehotično pretjera - a pretjerati hoće jer je golf 2 izletio iz sporedne ulice. Motor od 100ks generalno i dolazi s kočnicama namijenjenim da zaustave tih 100ks. Za ljude koji su postepeno išli sa skutera, 125ice, kilavih 500ca s dobošima, to možda nije toliki problem jer su usvojili neke reflekse za panične situacije. Za nekoga kao ja, kome je prva kočnica nakon bicikle bila ona na FZ6 u AŠ - jest.

Da se mogu vratiti 10g unazad, prije kupnje prvog motora sebi bih dao taj savjet, uštedio bih si skoro cijenu jednog polovnog motora u popravcima, ravnanjima...
 
Ne znam,osobno mislim da je nekih 50 konja sasvim dovoljno,bilo da se tek počinje ili prelazi sa skutera ili malog motorića.Ak si smiren i uglavnom lagano krstariš možeš takav motor vozit godinama pa i desetljećima (moj mehaničar vozi staru Kawu Z500 još od 80-ih),a ak si nabrijan i ovisan o adrenalinu pa ti dosadi lako ga prodaš,skupiš još malo love i kupiš nekaj jače.Po ovom kaj Yield piše,ne zvući mi kao netko kome treba zvijer od 100+ konja da bi uživao,da ima potrebu za time već bi odavno to vozio umjesto skutera.
Ja osobno imam svoju Apriliu još od 2015.,i iako to nekima sigurno zvuči nevjerojatno,kako mi je u vožnji važnija udobnost od snage i brzine više uživam na toj maloj Apriliji nego na puno jačim motorima koje sam imao priliku voziti (CB500F i MT07) koji su mi u usporedbi s njom bili neudobni i na kojima bi me već nakon nekih sat-sat i pol bolila zapešća i doljnji dio leđa.Za sljedeći motor ću vjerojatno kupit EN500 jer mislim da je dovoljno lagan za gradske vožnje,dovoljno jak za putovanja tipa na more,a položaj sjedenja mi izgleda udobno,pa sumnjam da ću nakon toga prelazit na nekaj jače i brže.
 
Slažem se 50 konja je sasvim dovoljno na nakedu ionako brzine preko 130 stvaraju neugodan vjetar i više nema gušta u vožnji.
Usput preporuka je 2 cilindra linearnije razvijaju snagu.
 
Ajd, par riči samo.... od nekoga ko od '86 "jaši" limene konje.
Motor tribaš probat, vidit paše li ti. Kad dobiješ osječaj da voziš motor, a ne on tebe - naša si pravoga. Ostali podaci su manje bitni.
 
Da se ne zahvaljujem svima posebno.

Veliko hvala svima na odgovorima i savjetima. U petak cu ici pogledati tu Hondu i sprobati je, da dobijem neki dojam kakav je motor.

Inace sam zaborabio reci da sam probao nekoliko puta na praznoj zatvorenoj cesti voziti Yamahu MT 03, pohvatao sam sve iz prve i motor mi se cinio lagan za voznju i upravljanje, jedino sam se morao naviknuti na malo zivlji gas. Na njuskalu ih nema bas za prodaju ( osim neke muljaze i skupih ).

Gledao sam i KTM Duke 390 kao opciju ali sam na netu procitao jako puno prituzbi na kvarove i probleme, pa sam odustao. Odlucio sam da necu zuriti i da cu odluciti sto uzeti nakon polozenog vozackog. Idem se upisati drugi tjedan....navnodno se vozi na Yamahi MT 07 pa cu je detaljno isprobati.

Hvala svima jos jednom!
 
Yield said:
Da se ne zahvaljujem svima posebno.

Veliko hvala svima na odgovorima i savjetima. U petak cu ici pogledati tu Hondu i sprobati je, da dobijem neki dojam kakav je motor.

Inace sam zaborabio reci da sam probao nekoliko puta na praznoj zatvorenoj cesti voziti Yamahu MT 03, pohvatao sam sve iz prve i motor mi se cinio lagan za voznju i upravljanje, jedino sam se morao naviknuti na malo zivlji gas. Na njuskalu ih nema bas za prodaju ( osim neke muljaze i skupih ).

Gledao sam i KTM Duke 390 kao opciju ali sam na netu procitao jako puno prituzbi na kvarove i probleme, pa sam odustao. Odlucio sam da necu zuriti i da cu odluciti sto uzeti nakon polozenog vozackog. Idem se upisati drugi tjedan....navnodno se vozi na Yamahi MT 07 pa cu je detaljno isprobati.

Hvala svima jos jednom!

Ako ideš kod Špalja, javi mi se u P.M.
 
Meni je prvi motor fz6 naked.
Dal je to previše za nekog tko nije nikad vozio, je. Međutim imao sam problem da s obzirom na visinu i kilazu su mi svi motori mali, pa si sad gledam da pređem na VStroma i slicno jer sam ovdje uvijek zgrčen za neku normalnu voznju. Ali eto, 8-9k km u 10 mjeseci se natuklo.

Kao sto su rekli, nakedi su fora jer su mali, okretni, lagani i u pitomi u malim okretajima. Recimo ja sam potego preko 8-9k okretaja tek nakon par mjeseci, U zavojima i slicno ako nisi siguran stavis ga u visoku brzinu i niske okretaje i onda nema iznenađenja...

Hrpu puta mi se dogodilo da kruzam okolo po magistralama cca 80-90-100kmh i nailazim na drugo vozilo, postaje nesto skakljivo u prometu i ja odmah dam gas, ali dok on zivne i potegne skuzim da bolje da ne radim pizdarije i nastavim vozit sigurno. Ofc, to se lako rijesi, spustis 2 brzine nize i gas do kraja, pa ces proc svagdje, ali mozda i napravit sranje...
tak da po meni, mozda ti motori nisu najbolji izbor za pocetak (ja bi rado da sam krenio sa 400-500ccm, ali zbog nekih drugih razloga (i voznje u dvoje), nisam) ali su laki za upravljanje i ne moras mislit da ce on sad na 3k okretaja pri naglom okretu gasa napravit sranje, imas dovoljno vremena da skuzis u glavi jel ti zelis da on ide preko 7-8k okretaja ili ne.

Po meni je mozda neka honda CB500F (2013ta) sa ABS-om odlican motor za ulazak u klasu jačih motora (iako je to tek sami početak klase).
 
Pozdrav svima,

Kupujem novi motor, do sada sam vozio skutere, najvise od 125.

Motor mi treba za voznje vikendom, po gradu, mozda tu i tamo zaletiti se do obale iz Zagreba...

U uskom izboru su mi KTM Duke 390, Kawasaki Z400 i Honda CB500f.

KTM Duke 390 mi se naaajvise svida, uzeo bih ga isti tren da nisam sve te horor price na netu procitao...
Da li mozda netko zna jesu li noviji modeli (2020) pouzdaniji? Jer stvarno ne bih zapeo negdje na sljemenu s njim il se previse vukao po servisima, a s druge strane, pomisao na uzimanje ovih drugih mi totalno smanjuje entuzijazam  :D

Kawasaki Z400 mi je drugi izbor (dizajn ninje mi se ne svida), Honda je najskuplja al mozda mi se vise svida dizajn od kawe.

Ne znam, gledam review-ove vec danima, i pokusavam se uvjeriti da KTM Duke nije indijsko govno koje ce stalno krepavat...

Sta vi mislite?
 
DukeNaKuk said:
A mislim da hocu... pa kud puklo  :D
A da si pogledaš recimo ER-6, XJ6, SV650 po oglasniku, da ih se naći jako urednih, za iste ili manje nofce od ova 3 nabrojana, a dobit ćeš "više" motora od ovoga nabrojanog...
 
StickyFingers said:
A da si pogledaš recimo ER-6, XJ6, SV650 po oglasniku, da ih se naći jako urednih, za iste ili manje nofce od ova 3 nabrojana, a dobit ćeš "više" motora od ovoga nabrojanog...

Upravo upisujem A2 kategoriju, nemrem to vozit jos
 
Lijep pozdrav, buraz bi uzeo ovog GS-a 700 i danas ga je otisao pogledati, pa ga zanima kako vam se cini i da li je ovo bio pad, te sto mislite o navedenim ostecenjima?
 

Attachments

  • 97094338_588085418473300_958469024943964160_n.jpg
    97094338_588085418473300_958469024943964160_n.jpg
    212.3 KB · Views: 92
  • 97410763_610141989845111_916943451470168064_n.jpg
    97410763_610141989845111_916943451470168064_n.jpg
    480.7 KB · Views: 108
  • 97498659_167013664753459_8005946514373345280_n.jpg
    97498659_167013664753459_8005946514373345280_n.jpg
    489.2 KB · Views: 94
  • 97983811_2539095593005679_8726128133805178880_n.jpg
    97983811_2539095593005679_8726128133805178880_n.jpg
    519.5 KB · Views: 99
  • 97993529_1605258932960922_5473148413807689728_n.jpg
    97993529_1605258932960922_5473148413807689728_n.jpg
    457.3 KB · Views: 92
Ostecenja:


Edit* Takodjer vilica izgleda farbano.
 

Attachments

  • 97907291_892198144628063_1525174016732561408_n.jpg
    97907291_892198144628063_1525174016732561408_n.jpg
    96.4 KB · Views: 106
  • 98078702_688060148679874_6050501729034698752_n.jpg
    98078702_688060148679874_6050501729034698752_n.jpg
    368.3 KB · Views: 102
  • 97405183_276261056835950_7645999465802760192_n.jpg
    97405183_276261056835950_7645999465802760192_n.jpg
    315.2 KB · Views: 95
otkad je Newton izmislio gravitaciju svi motocikli imaju tendenciju pada na zemlju,
neki prije neki poslije,
ak je mehanika,  geometija i cijena OK boli te briga, ionak bu kad tad opet zavrsil bocno parkiran.