Pomoć pri kupnji motora

BMW4life

New member
Sep 15, 2020
4
0
1
Pozdrav ljudi, evo novi sam ovdje i prije svega zelim pozdraviti cijelu ekipu i unaprijed zahvaliti na pomoci.

Naime, gledam si sad na zimu uzeti nešto motora, otprilike znam koje su mi potrebe, ali posto nisam vozio nista nego skuter, ne mogu procijeniti koji motor bi mi odgovarao pa se nadam da cete mi moći pomoći prema mom opisu. Potrudit ću se biti što kraci :)

Da kazem neke osnove i kriterije, visok sam 190cm/86 kg, 25 god. Što se motora tiče, treba bit udoban s obzirom na moju visinu, a također da ima mjesta i za suvozačicu. Također me zanima do koliko kilometara i godina starosti bi Vi gledali motor ( mozda glupo pitanje jer je bitno stanje i održavanje, al svejedno da prokomentiramo). Motor bi trebao imat ok potrošnju, da nije skup za održavanje i da je provjerena mašina bez nekih mana i da je pouzdan. Također, poželjna je što jeftinija registracija jer sam se čitajući forum neugodno iznenadio cijenama, s obzirom da je za skuterić sve skupa oko 50e, a tu se spominju cifre po par tisuća kn. I ako može netko reći te neke razrede po kojima se gleda cijena registracije, bilo bi super.

Motor bi vjerojatno vozio po Zagrebu i okolnim otvorenim cestama prema susjednim mjestima. Također, par puta godišnje bi išao za Dalmaciju gdje bi se zadržao neko vrijeme i na još koji izletić, ali sve u svemu mislim da ne bi radio neke bijesne kilometraže .. Prvi mi je za oko zapeo Mt07, međutim koliko god mi je super izgledom, izgleda jednostavno premalen za ovo što trebam. Onda sam gledao Suzukije tipa GsxS 750 i GSR 750, čak i Z750 al su mi ipak malo preskupi i već sam se izgubio u moru raznih modela. Neki dan sam naletio na zanimljiv motor a to je Aprilia Shiver 750 o kojoj se (barem što sam ja pronašao) pisalo nešto sitno kad je izašla, na detaljna iskustva nisam naišao, pa ako netko ima iskustvo ili link, hvala puno :) zanima me vaše mišljenje o tom motoru prema gore navedenim kriterijima i mislite li da bi Aprilia odgovarala? Koliko je pouzdana i odgovara li dimenzijama? Svaka info je dobrodošla i naravno Vaš prijedlog koji motor da još uzmem u obzir. Budžet bi bio recimo nekih 4k€.

Hvala najljepša
 

SpoRRi

Well-known member
May 7, 2015
2,910
373
83
37
Republic of Ragusa
Ako zelis udobnost i manju potrosnju onda nakedi bas i nisu tvoj odabir. Mozda eventualno kakav dvocilindras. Pogledaj versys...on je udobniji ali opet je jako vozan na cesti
 

BradatiGad

Active member
Apr 28, 2020
123
33
28
Samobor
Vstrom 650, bandit 650s, fz6s to su sve dobri motori i na forumu imas tonu teksta o njima a za 4k€ nades dobar srednji motor. Recimo ja imam fz6s 2006 i zadovoljan sam po svim kriterijima. A godista probaj gledat 2006 pa novije a kilometri manje bitno...
 

StickyFingers

Active member
Oct 15, 2019
511
175
43
Zagreb
Moje mišljenje, gledaj motore od 3-4 soma eura, jedino kaj bi meni bilo uvjet je da ima ubrizgavanje, i naravno, ove regularne stvari gledaj, opće stanje motora, gume, lanci bla bla bla i te potrošne pizdarije kaj bi te moglo koštat recimo 3-3.5 soma kuna nepredviđenih troškova ako se zaletiš, jer ono, "motor je dobar, ali treba xyz stvari"... S obzirom da si naveo grad kao primarno mjesto vožnje, ja dajem prednost 2 cilindra, ne bitno u kojoj konfiguraciji, a zbog fizionomije, mislim da će ti putni enduro/touring motori bolje leći ergonomski. Ne bi se tolko zamaro položajem ruku jer je to relativno bezbolna stvar (i često ne preskupa) za izmjenit, ali stopalo, koljena, guzica, to gledaj da ti dobro sjedne. Kaj se kilometara i tog tiče, kod motora tipa, V-Strom, Versys, GSX i slično, zbilja nisu bitni ako je održavan. Znači servisna knjižica i dobro opće stanje motora, to je to, nema se kaj razmišljat... GSR i Z750, ne znam da li će ti ergonomski pasat, Z vlasnici dosta skupo prodaju, pa tu navijam za GSR-a, ali ima puno manje... Možda pogledat Bandit 650/1200, to su pouzdani motori, nisu sitni, na njima se voze ljudi od patuljaka do Dine Rađe, ali zbog tipa mašine će ti malo zahtjevniji biti po gradu, ali na to se sve navikne.. Ako ikako možeš rastegnut, što mislim da je jako smislen motor, pogledaj FZ8 (jedan od motora koje ja gledam neko vrijeme)...
 

lesli eldridž

Well-known member
Jan 20, 2016
1,207
165
63
osam, devet, deset - smrt
cbf/hornet 600. fz6, gsf/gsx650, versys/er6.....
koji ti se više sviđa.....

@StickyFingers
po kojim to kriterijima su dvocilindraši bolji po gradu....
četiri cilindra su generalno mirniji motori u širem režimu okretaja i bolji izbor u gradskoj vožnji....
 

StickyFingers

Active member
Oct 15, 2019
511
175
43
Zagreb
@StickyFingers
po kojim to kriterijima su dvocilindraši bolji po gradu....
četiri cilindra su generalno mirniji motori u širem režimu okretaja i bolji izbor u gradskoj vožnji....
Mmmm, po kriteriju ne moraš dizat iznat 2000 okretaja i krećeš s mjesta bez ikakvog problema, masa agregata im je malo bliže centru pa znaju bit dosta lakši za manevriranje po gradu...
 

Igor28

Well-known member
Jan 2, 2016
1,200
1,000
113
Grobnik, Rijeka
ja sam cca 184cm/80kg, vozio shivera skoro 3 godine, meni je bio relativno udoban, išao s njim i na godišnji, jedino na điru od cca 300+km me je donji dio leđa znao malo boliti što me recimo na tuonu ne boli (i meni i suvozačici više paše tuono) ali ima tvrđi vozački sic (dasku) pa malo dupe osjetim ali meni ništa strašno pošto se vozim cijele godine pa mi je dupe otvrdnulo.
Meni se fz6n s2 koji se spominje, na moju visinu i građu nije sviđao jer su mi noge nekako visoko u tank udarale, za razliku od shivera i horneta recimo.
Što se tiče pouzdanosti shivera, ja sam ga kupio 2016 sa cca 11000km (2008 godište), prodao ga sa 2019 sa 37000km, ja nisam imao nikakvih kvarova, sad ima 45000 kod novog vlasnika i tu je doživio prvi kvar, krepao senzor usisa zraka, popravljeno za punih 200-300kn. To su moja iskustva sa pouzdanošću istoga, s time da sam ga sam održavao, bio je garažiran, na 30000km napravio provjeru ventila (to nisam sam radio), svi su bili u granicama tolerancije.
Minus shivera je što ćeš ga teže prodati od japanske konkurencije jednog dana, ali prednost je što možeš kupit motor u odličnom stanju za 500+ eura manje nego njegove japanske konkurencije. Osobno, po pitanju ciklistike, meni se najljepše vozi, ali to je stvar osobnog ukusa (gsr 600 nisam probao).
Kako ti je i SpoRRI rekao, ako voliš polaganiju i udobniju vožnju, možda su ti bolji izbor motori tipa versys 650, pegaso (meni osobno kod njega fali malo snage, ali poprilično udoban motor), ako voliš dinamičniju vožnju, tu će ti naked bit puno bolji i zabavniji
 

El Mravac

Well-known member
May 6, 2020
404
333
63
Kvarner
Dečko spomene regu skutera, vi mu predlažete 800 i 900... :mrgreen: Neka me netko ispravi ako griješim, kategorije osiguranja su 250-500, 500-750 i 750+ ccm, i svaka je cijenom otprilike x2 od prethodne? Što se tiče izbora motora, par njih je spomenulo Versysa 650 i V-Stroma 650, i čini se kao otprilike nešto što bi odgovaralo parametrima... :)
 

StickyFingers

Active member
Oct 15, 2019
511
175
43
Zagreb
Dečko spomene regu skutera, vi mu predlažete 800 i 900... :mrgreen: Neka me netko ispravi ako griješim, kategorije osiguranja su 250-500, 500-750 i 750+ ccm, i svaka je cijenom otprilike x2 od prethodne? Što se tiče izbora motora, par njih je spomenulo Versysa 650 i V-Stroma 650, i čini se kao otprilike nešto što bi odgovaralo parametrima... :)
Jako jednostavno u stvari, kad napravi izbor 2-3 motora, nazove u osiguranje i pita kolika bi mu bila cjena osiguranja za svaki od navedenih, voila...
 

SpoRRi

Well-known member
May 7, 2015
2,910
373
83
37
Republic of Ragusa
ma osiguranje je najmanja stavka jer ja sam platio za motor od 1000 ccm 900 kuna osiguranje zajedno sa zastitom bonusa.

Najgore je poceti u moto svijetu jer ti se sve svida i ne znas koja ti klasa zapravo najbolje lezi. Eto ja sam imao srece pa sam odmah uzeo ono sto zapravo i zelim i dalje nakon 70+ tskm.

Najpametnije ti je uzeti nesto za prvu ruku da uopce dobijes sliku kako je voziti po kisi pjesku i ostalim sranjima pa lako se prebacis za koju godinu na nesto drugo.


Covjek je stavio opciju npr mt07 koji je kako vozan i prilicno brz ali opet ja ga ne bi uzeo jer mi je mali a i u bogenima je cudan jer je u usporedbi sa mojim dosta kratak u meduosovinskom razmaku i drazi mi je moj.


Uzmi nesto za trljat i drljat dok se koju godinu ne naucis a sigurno ces jos probati koji od frendova kad ih upoznas nekad kasnije...


Versys je po meni za pocetnika a i iskusnog vozaca sasvim dovoljna mjera.. jbg druga je stvar sto netko voli imati 150-200 konja pod guzicom itd...
 
  • Like
Reactions: Igor28

BMW4life

New member
Sep 15, 2020
4
0
1
Od svega što sam pogledao , najviše mi se sviđa nešto tipa Aprilie Shiver , to je valjda naked, al dimenzijama veći od recimo MT07..Danas sam zvao za jednu iz 2013. Sa 14.000 km bila je 3500e što je za to godiste i kilometre pretpostavljam dobra cijena ako je sve uredno al je prodana.. ima li još kakav tip tog motora? Prijatelj mi ima bmw f800R iz 2011 pa cu to također probati, izgleda dovoljno velik, vozio sam se ko suvozač i skroz ok mi je bilo na kratku relaciju al malo je poskup. Kakva su inače mišljenja za ovaj motor?
 

El Mravac

Well-known member
May 6, 2020
404
333
63
Kvarner
Ja ga imam par mjeseci (F800R, 2010.) i napravio sam 3000-4000 s njim pa neće biti neka disertacija, a za sada jedina zamjerka su nešto jače vibracije između 4500 i 6000 okretaja, ali to je uobičajeno za njih. Jako vozan motor, nije nervozan i oprašta manje greške pa bi bio OK i za početnike. Dosta snage ako treba koga zaobići, a s druge strane lako se vozi i po gradu, nema potrebe za okretajima. Najviše voli grad i duge zavoje, autoput može ali nije to konfiguracija za duge i brze jednolične pruge, imaj na umu da je naked pa sa stock vizirom iznad 120 km/h kreće borba s vjetrom, i ako u to uračunaš i one vibracije, ugođaj je dosta intenzivan. :mrgreen: Sve u svemu, zabavan motor koji nije loše uzeti u obzir ako gledaš i tu klasu. Ako imaš još kakvo pitanje, pucaj.
 
  • Like
Reactions: StickyFingers

BMW4life

New member
Sep 15, 2020
4
0
1
Definitivno mi je lijep na oko, moram vidjet poziciju sjedenja pa cu moc bolje procijenit. Ako bude ok, definitivno ulazi u uži izbor ako naleti za dobru cijenu. Prijatelj je svog platio 33.000 kn, 2011. Sa ca. 25.000 km tako da bi i meni igrao po tim uvjetima. Ovo za osiguranje i registraciju nije toliko preebitno al ono, iznenadio sam se jer sam novi u moto svijetu..

@El Mravac , koliko ti troši f800r i kolika je rega , cisto informacije radi
 

SpoRRi

Well-known member
May 7, 2015
2,910
373
83
37
Republic of Ragusa
Još jedan zlatni savjet. Ovo ce mozda zvucati bezobrazno i podjebavanje ali iskreno ti govorim.
Ako ti se svidi voznja najebo si jer ces stalno nesto ulagati. Te svjecice pa filteri pa ulje. Sto vise budes vozio to ce ti vrijeme servisa biti krace. Vazda ti je 200-300-500 kuna. Ako nemas bas novaca dobro promisliti jer pdlican motor nosi i odrzavanje. Ne kupuj ako ces gledati potrosnju. To je jos i najmanja stavka a pogotovo motor od 30 tisuca kuna sigurno ceka sa nekim servisima pa nemoj se zajebat.
 
  • Like
Reactions: El Mravac