Pravilno izvođenje osmica na poligonu - za ponavljača :(

U Olandama je obavezno u drugoj i sa zadnjom kocnicom
 
Tako je, nikako ne gledati u pod nego tamo gdje zelis ici! Ja sam isto nedavno polagao ali mi nemamo te osmice. Ne bi to trebalo biti previse komplicirano. Samo se opusti i tjeraj zamisljenu putanju.
 
Ma leru... prva, da, al bez gasa 😀 a i islo mi je svaki puta sve bolje, mozda jos u jedan-dva navrata da sam ju vjezbao bi to bilo to.

Mislim, u lijevo ide ko po spagi stvarno, mislim da sam u lijevo nogu spustio samo prvi put kad sam probao. Tako da ocito ide ovako kako mi je rekao da vozim i ne budem sad dodavao gas u citavu pricu. Al sta me u desno vuce k podu, nemam pojma. Jel premalo drilanja, jel tjelesna predispozicija da u jednu stranu tijelo ima jaci "alarm" pa da noga sama bjezi dolje, dok u lijevu u istim uvjetima ne. Prije mene polagao drugi kandidat, ista stvar, al u milimetar. Isti broj krugova odvezli, na istim mjestima spustali nogu, na istoj strani osmice. Kazu da je cinjenica da u jednu stranu krene lakse, ali vise ne znam dal je stvar samo do ponavljanja i vjezbe ili nesto moram mijenjati. Bio sam 100% siguran da mi o desnoj strani osmice ovisi citav ispit jer nisam bio siguran u nju i eto, za pola kruga se obistinilo.

Najgore sad cekanje drugog polaganja, ak nista, mislim da cu svakih tjedan-dva uzet 1-2 dodatna sata dok mi ne najave ispit i drilat samo to i onda na ona 3 obavezna dodatna ispolirat. Nemam sta drugo, sad vjezbam i za polaganje i za zivce sto bude vec drugo.

Glavu cu svakak onda probat usmjerit na izlaz iz kruga. Mislim, teoretski kolko mi je jasno, ja bi na ulazu u krug morao zauzet polozaj i jednom kad krenem skretat nema vise korekcija volanom, tako da nemam onda vise sta ni gledati u cunjeve? Kvacilom (i kocnicom ako vozim pod gasom) bi samo trebao kontrolirat ako osjetim da me vuce dolje?
 
Ja sam spustio nogu u osmici na polaganju, i to u drugom krugu. Nastavio sam jos dvije bez da sam se zaustavio. I proslo je.
Da lakse je kada motor ide.
Gledaj gdje zelis ic i na vrhu ili sredini zavoja popusti kvacilo (da dobijes na brzini) da te izvuce van iz zavoja.
Nakon toga kvacilo stisni i opet u drugoj ponovi.
Ako treba okreni glavu koliko god. Noga ide na pod jer izgubis brzinu.
Ne trebas izbacivati nikakve noge ni guzice, stisni nogama lagano motor, a ruke opustene, i ne boj se okretati volanom koliko treba.
 
  • Like
Reactions: Luke
Da, kako Spori veli i radi što širi krug skoro do čunja, imati ćeš veći manevar.
Opusti ruke, stisni nogama motor i gledaj kamo želiš vozit. Radi serije bar dvije ispravne zaredom, a onda izađi i odi malo da se proluftaš na drugim vježbama. Usavrši svih 5 vježbi, a kad jednu zajebeš ponavljaj dok je bar 3x zaredom ispravno napraviš.
Ja sam u početku zazirao od osmice, a na kraju sam samo nju volio vozit.

Meni moj instruktor niš nije pomogao, samo mi rekao tehniku i otišao dalje.
Evo vidi ovog, samo ne moraš guzicu namještat kako on sugerira :)

Poligonske radnje
 
Ma briga se instruktora, čak je interes njemu i školi i ispitivaču da okineš. Ne znam da li škola ima neki minus ako kandidat padne, al ostalo sve plus. dodatni satići, dodatni ispitići... više sam naučio gledajući druge kako rade poligon nego od instruktora. i ovako par filmića yutuba...
 
  • Like
Reactions: Volcabar
Ne znam koji motor voziš ali ako ide cca 8 kmh to ti je taman za lagano odraditi osmicu. Ima vještih ljudi koji to vrte i sa većom brzinom. Nabij se na rezervoar kad to radiš da si više naprijed i pomaži s izbacivanjem koljena u onu stranu u koju kružiš (meni je pomoglo dok nisam skužio motor poslije išlo i bez toga). Kad sam išao manje od tih 8kmh onda nije išlo. Makni za početak čunjeve i vježbaj (imaš točke na koje se postavljaju čunjevi pa se po njima orijentiraš, ljude ti čunjevi bace u stres i onda se samo koncentriraju na njih a ne kuda i kako treba voziti), kad vidiš da si došao na neki nivo, poraste samopouzdanje i vještina izvođenja radnje vrati ih ... vježbom do savršenstva :), dali ćeš platiti još sati (moraš zbog pada) ili sam doći pa vježbati svejedno ... ja sam znao da je to uvježbano kako treba kad sam vozio na leru bez diranja kvačila i kočnice, oko 8 kmh bez izbacivanja koljena... udaraj tu osmicu do tog nivoa da kad dođeš na ispit nemaš stres i pritisak jer te to prvi put zeznulo ... sretno na sljedećem ispitu(y)
 
  • Like
Reactions: filip989

Javi se ovoj grupi... To ti je najbolji i najbrži način kako ćeš savladati osmicu i općenito naučiti pravilno skretati
Evo ti i video kako to rade profići...

 
a šta mislite zašto instruktori stoje sa strane i pričaju/puše dok se kandidat prvi put (a i svaki sljedeći) muči na poligonu?
Umjesto da stoje i idu uz njega i trude se ispravljati ga on ti pokaže jednom vježbu i ode sljedećih pola sata zujat, ti tih pola sata radiš krivo i onda kad se on sjeti pogledat šta radiš tek ti onda ukaže na pogrešku... tako sam ja pao nakon 4 god a2 išao na A, jer mi je instruktor srezao 7h kao vidim ja da to tebi ide, jel ti se žuri da mi skratimo to, i onda napravim grešku 500m prije poligona jer nisam ušao u tramvajsku traku sa sporedne pa se onda uključio na glavnu traku, i kasnije ga čujem komentira sa ispitivačem kaže a dobro je, pola ih je prošlo pola ih je palo, s tim da je lik prije mene vozio poligon sa tolikim trzanjem,cukanjem, cudnim osmicama i prosao je.

E sad, taj desni zavoj je i mene mučio, jer je brzina premala i krug je premali, ako ideš presporo padaš, ako ideš brzo bojiš se da ne odeš van
1. Moraš vidjet koja brzina ti odgovara - meni je pomoglo da uđem sa malo gasa, onda usporim i onda na kvačilu izlazim van(kad usporim tu ga malo smotam i puštanjem kvačila motor malo ubrza i time te izvlači da ne padneš a putanju uspiješ popravit volanom).
2. Moraš vidjet kako i kad motaš, po meni je bolje biti "ravan" na motoru i ne naginjat ga previše, nešto malo da da ti opusti tijelo, jer osmicu na tako maloj brzini izvlačiš zakretanjem volana.
3. Ne boj se tog jadnog čunja i male osmice,jer kad dolaziš malom brzinom previše se kreneš "pripremat" u glavi i onda napraviš grešku
Ovo što sam pisao je način na koji sam ja najlakše rješio osmicu bez ikakvih problema, naravno sve zavisi i koji je motor pa o tome ovisi oćeš biti na kvačilu ili s mrvicom gasa, ja sam imao MT07 i hondicu 500


i da, nadam se da si iskoristio sve sate za vožnju, nikakvo požurivanje ovo ono, platio si 15h i iskoristi ih, prihvatio bih voziti duplo manje samo kad bi instruktor garantirao da sam spreman za ispit i da ako padnem on pokriva ponavljanje ispita, ove priče da on tebi napravi uslugu da prije završiš pa padneš i plaćaš dodatne sate i ko te j* zaboravi.

Sretno!
 
Hvala svima na savjetima pa da ne kvotam sve redom, evo par stvari koje ste pisali/pitali.

Prvo, motor je z650, u prvoj bez gasa ide 7 kmh po satu, ali jebeno cuka cak i kad vozim ravno. U skretanju je to jos jace izrazeno pa citavo vrijeme lagano plesem po njoj da ga kolko tolko primirim. Tak da bi reko da mi je na kraju neka prosjecna brzina 6-7. I opet, lijevi krug izvlacim bez problema s time, problem je samo desni.

Sto se instruktora tice nemam sta puno prigovoriti. Dal smo morali vise drilat osmicu, ocito jesmo. Radili smo najvise cestu, jer sam ipqk trebao izbiti iz glave neke navike nakon 14 godina voznje auta. Prvi sat na cesti sam mrtav hladan prestigao bicikl usred krizanja (osim mene i bicikla nikoga vise na cesti i cim sam skuzio da ide ravno na krizanju, ja oko njega). Samo primjer. Dan prije ispita sam u zadnjoj turi uspio napraviti 3 seta po 3 osmice bez spustanja noge. Al ocito je trebalo jos sat-dva da se to potvrdi. Ne kazem da nije bilo pomaka, svaki put sam ju sve bolje radio, ali ocito premalo puta. Odvozio sam svih 15 sati, plus taj zadnji dan smo jos produzili za jedan, zbog osmice, koji sam platio i jos za jedan po cesti koji su mi poklonili. Tak da evo, sto se toga tice stvarno nemam prigovora. Vjerojatno sam i ja trebao forsirati vise 8icu.

Sad cekam iduci izlazak i kad ga najave cemo napraviti jos ta 3 obavezna sata, a do tad cu si uzeti tamo za 2 tjedna svaki tjedan po jedan-dva sata i drilat damo osmicu da za ta 3 obavezna ostane samo sve ispeglati i utvrditi i bas to sto je netko rekao - kad idem na ispit da nemam u glavi da je 50-50 nego da znam napraviti. Skup sport, al jebiga. Motor nemam, skuter nemam... progutat cu jos tih parsto kuna ibera i dobro.

Prvi sat cu uzet i vozit se samo u krug, bez linija i cunjeva pa dok ga ne smanjim kolko mi bude u redu. Nakon toga povezat lijevi i desni i mislim da bude to dobro.
 
evo jedno svjeze iskustvo. dodjem na prvi sat (vozim dugo 50icu, al veliko nista) i instruktor mi objasni zadatke da er6n i kaze vjezbaj (a ja prvi put na na velikom motoru) i ode negdje sa strane. jbg, radis sto volis, i krenuo drilati zadatke, valjda u ta dva sata sam imao 2 pauze od par min samo da podlaktica popusti od kvacila. stvar je samo u vjezbe. nije mi jasno zasto te instruktor pustio na ispit ako je vidio da nisi siguran u osmicu. trebao bi ju moci napraviti desetak puta u komadu da znas da ce ona dva biti ziher. po meni je samo vjezba u pitanju. osjetiti motor, kako reagira, prva bez gasa i lagano sto veci krug da imas vise prostora i da ne lupis u ''granicnik'' volana. ovo s kocnicom se mozes igrati, al mislim da sad nemas vremena se igrati nego ici na sto laksi nacin. sjedis u sicu ko i inace (nikakvo saltanje tijela), vanjska noga stisnuta na tank, a unutarnja opustena da mozes balansirati s njom, pogled u smijeru gdje ides. e da i meni je pomoglo da krenem malo izvan osimce tako da to prvo ''cukanje'' odradi prije osimice i ustabili brzinu i onda samo lagano po vanjskom rubu.
i pogledaj si malo motojitsu na youtube za teoriju,,, ima dobrih videa za pocetnike
 
2 cilindra jebiga. Radije bez gasa, samo kvacilo kad jednom uđeš u osmicu.
Možeš birati jel prvo ulaziš livo ili desno, pa si odaberi stranu koja ti više paše.
Možda prvo problematičnu, da možeš što šire ući i maksimalno iskoristiti krug.
 
Probaj skužiti dal ga možeš dobit samo na kvačilu(stisni-pusti), lagano se igraš s njime cijelo vrijeme, na ulasku u zavoj stisni kvačilo, na sredini pusti da ga smotaš desno i na izlazu opet pusti kvačilo, pa vidi jel ti prebrzo/presporo pošto je to Z650
Kad smo već kod njega, u mojoj aš je bio isto Z sa spiganom vilicom, i naravno dečki su se mučili sa osmicama ko debili jer je instruktor reko ma ne obaziri se na to, može se i s tim raditi... a ono volan zakrivljen na najjače :ROFLMAO:
Zato sljedeća škola kod keca na grobnik, iako bi je ja preporučio svima prije polaganja ispita čisto da se oslobode straha iako osmica nema veze sa ovom iz AŠ ali ipak imaš drukčiji filing...
 
Probaj skužiti dal ga možeš dobit samo na kvačilu(stisni-pusti), lagano se igraš s njime cijelo vrijeme, na ulasku u zavoj stisni kvačilo, na sredini pusti da ga smotaš desno i na izlazu opet pusti kvačilo, pa vidi jel ti prebrzo/presporo pošto je to Z650
Kad smo već kod njega, u mojoj aš je bio isto Z sa spiganom vilicom, i naravno dečki su se mučili sa osmicama ko debili jer je instruktor reko ma ne obaziri se na to, može se i s tim raditi... a ono volan zakrivljen na najjače :ROFLMAO:
Zato sljedeća škola kod keca na grobnik, iako bi je ja preporučio svima prije polaganja ispita čisto da se oslobode straha iako osmica nema veze sa ovom iz AŠ ali ipak imaš drukčiji filing...
Mogu ga dobit, u lijevo bez problema. Kazem, ona strana osmice di skrecem u lijevo nije problem uopce. Mislim da sam samo kad sam prvi put probavao vozit osmicu s te strane spustio lijevu nogu. Mogo bi ju do sutra vozit ja mislim.

Meni je muka samo desna, na desnoj mi noga leti na pod malo-malo i nemrem skuzit koji je razlog tome. Obje strane radim identicno do neke mjere.

E sad, dal bi to imalo ikakve veze - prije 17ak godina sam sjebao ligamente u desnom ramenu do te mjere da mi dan danas zna rame ispast iz casice ako ga opteretim dok mi je lakat iznad razine ramena. A prije 10ak godina sam slomio desnu kljucnu kost. Dal moze bit da je tijelo razvilo neki jaci obrambeni mehanizam za desnu stranu pa mi noga sama bjezi dolje i samo je stvar da ju zadrzim na nozici, nemam pojma. Meni to sa sjedala izgleda kao da cu past, a realno mozda necu. Isto sam skuzio da kad skrecem u lijevu stranu, lijevi lakat mi se podvuce pod lijevu stranu rebara i drzim tu poziciju dosta ugodno i opusteno.
Kad skrecem u desnu stranu, lakat mi ne dodje skroz pod rebra, nego ode malo prema ledjima i u desnu stranu mi je gornji dio tijela kruci. Nisam zgrcen, ali osjetim da je borba lagana.
Koljeno isto, ulijevo ga skroz blago izbacim van, sve nekak prirodno ide, a u desno ga izbacim maltene ko da cu rusat motor do poda, strsi ko jarbol. To sam probao korigirat i ne odmicat ga od tanka uopce i cinilo mi se kao da je zeru bolje, al nisam dosta puta tako napravio da bi bio siguran jel pomaze ili ne.
 
Položio sam prije dvije godine cca, od 15 sati što sam imao, 14 sam proveo na poligonu, osmicu sam najviše vježbao, na cestu nisam išao jer sam instruktoru rekao da cestu znam i da mi ne treba, vozim auto više godina, dok motor nisam nikad prije vozio, čak ni skuter, i položio iz prve.


Još jedna važna stvar, kada budeš polagao, kada pita tko će prvi, odi ti, puno će ti pomoći, ja sam napravio jednu grešku doslovno zadnjih 100 metara, ali je rekao da će me pustiti, mislim da je to zbog toga što sam prvi išao.
 
  • Like
Reactions: filip989
Nemas konstantnu brzinu, a kad usporis noga automatski leti isto tako kad naglo dobijes brzinu ispadas iz putanje.
Radi samo desni krug sta se kaze dok ti se ne zamanta, siri ali konstantan pa onda na ocrtani dio osmice.
 
  • Like
Reactions: filip989