Prerade plastike za motore u carbon !!!!

Vez said:
Ej odjebi pricu o karbonskim felgama to je stara zajebancija ode na forumu...
Bio je lik koji je tumacio da ih radi sto bi rekli u bosni "ko iz picke"..
Tako da nemas sta obrazlagat...
Svi znamo da za carbonske felge tribas jeben alat i dosta znanja...
Jedino je taj balunovic tumacio suprotno...
A jbg dugo sam bio odsutan sa foruma pa padam na ove provokatorske fore.  :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: (y)
 
Koliko znam, MAC je jedini u HR sto radi carbonske dijelove u autoklavu. Sve ostalo je garazni tip carbona koji jedino valja za ukras (retrovizori, poklopci i ostale drangulije).

Laicki receno, postoje dvije vrste carbona:
- Wet carbon (ono sto se radi po garazama, dobiju se minimalne ustede u tezini i relativno slaba cvrstoca)
- Dry carbon (za ovo je potreban autoklav, dobiju se izuzetno lagani dijelovi sa velikom cvrstocom)

Mozda je cak bolje uzeti kvalitetne oklope od fiberglasa, nego kvazi-carbonske koji se samo presijavaju kao carbon, a uopste nemaju karakteristike zbog kojeg je i cijenjen, a to je odnos niske tezine i velike crvstine.

http://www.youtube.com/watch?v=BwEA9ZSap9k
 
miki_28 said:
Koliko znam, MAC je jedini u HR sto radi carbonske dijelove u autoklavu. Sve ostalo je garazni tip carbona koji jedino valja za ukras (retrovizori, poklopci i ostale drangulije).

Laicki receno, postoje dvije vrste carbona:
- Wet carbon (ono sto se radi po garazama, dobiju se minimalne ustede u tezini i relativno slaba cvrstoca)
- Dry carbon (za ovo je potreban autoklav, dobiju se izuzetno lagani dijelovi sa velikom cvrstocom)

Mozda je cak bolje uzeti kvalitetne oklope od fiberglasa, nego kvazi-carbonske koji se samo presijavaju kao carbon, a uopste nemaju karakteristike zbog kojeg je i cijenjen, a to je odnos niske tezine i velike crvstine.

http://www.youtube.com/watch?v=BwEA9ZSap9k

Btw
Kad si se vec dotako Maca i njegovih carbona,moram ti priznat da sam ih lakiro i njegove i druge kak ti kvazi carbon oklope,koji su bar 5 puta kvalitetnije izrađeni nego njegovi..
Npr Jani Racing Carbon Parts  slovenac !!!£
 
mac.airbrush said:
Btw. Kad si se vec dotako Maca i njegovih carbona,moram ti priznat da sam ih lakiro i njegove i druge kak ti kvazi carbon oklope,koji su bar 5 puta kvalitetnije izrađeni nego njegovi..
Npr Jani Racing Carbon Parts  slovenac !!!£
Prvo, ja sam se ogranicio na prostor HR.

Drugo, moras biti malo odredjeniji. Sta ti podrazumijevas pod kvalitetom? Imas more vizuelno predivnih carbon komada po ebayu za smijesne pare, ali to su ukrasni elementi. Ja sam naveo strukturnu razliku carbona, ako neko zeli pravi carbon u svrhu smanjenja mase i povecanja rigidnosti. To se ne moze dobiti jeftino.

Trece, ako taj iz SLO ima autoklav, dobija komade koji su 50-70% laganiji od wet carbona i jos na sve to ima vrhunsku zavrsnu obradu - to je za svaku pohvalu!
 
Mac radi dvije vrste dijelova od ugljičnih vlakana, na motoru imam obje ... dakle dijelovi iz autoclava su mu vrhunski, naravno nema mjehurića, čvrstoča vrhunska ... dijelovi od ugljičnih vlakana koji se rade ručno su eto takvi kakvi jesu, neki su sa gotovo ništa, a neki sa poprilično mjehurića, ovisi valjda ko je od radnika bio u smjeni :mrgreen:

bilo kako bilo Mac je fkt čovjek na mjestu i radije bi kupio od njega nego od bilo kojeg slovenca il švabe (y)
 
tibor_zg said:
Mac radi dvije vrste dijelova od ugljičnih vlakana, na motoru imam obje ... dakle dijelovi iz autoclava su mu vrhunski, naravno nema mjehurića, čvrstoča vrhunska ... dijelovi od ugljičnih vlakana koji se rade ručno su eto takvi kakvi jesu, neki su sa gotovo ništa, a neki sa poprilično mjehurića, ovisi valjda ko je od radnika bio u smjeni :mrgreen:

bilo kako bilo Mac je fkt čovjek na mjestu i radije bi kupio od njega nego od bilo kojeg slovenca il švabe (y)
Kakve su mu cijene carbona iz autoclava?
 
miki_28 said:
Kakve su mu cijene carbona iz autoclava?

meni je radio jedan nosač prema mom nacrtu tako da stvarno neznam kakve su cijene serijskih dijelova iz autoclava :wink:
 
tibor_zg said:
Mac radi dvije vrste dijelova od ugljičnih vlakana, na motoru imam obje ... dakle dijelovi iz autoclava su mu vrhunski, naravno nema mjehurića, čvrstoča vrhunska ... dijelovi od ugljičnih vlakana koji se rade ručno su eto takvi kakvi jesu, neki su sa gotovo ništa, a neki sa poprilično mjehurića, ovisi valjda ko je od radnika bio u smjeni :mrgreen:

bilo kako bilo Mac je fkt čovjek na mjestu i radije bi kupio od njega nego od bilo kojeg slovenca il švabe (y)

(y) (y)

Ako slovenac ili svabo ne kupuju od njega :mrgreen: :mrgreen:
 
tibor_zg said:
meni je radio jedan nosač prema mom nacrtu tako da stvarno neznam kakve su cijene serijskih dijelova iz autoclava :wink:
Nisam znao da rade i one-piece komade po nacrtima  (y) Ako ti nije problem, da li bi mi na pp mogao poslati kako si zadovoljan izradom, da li su oni tehnicki doradili tvoje nacrte i koliko su ti to naplatili (ne moras reci tacnu cifru, ali npr. koliko je skuplji takav komad od serijskih CF nosaca na trzistu)?
 
Ivan_ZG said:
(y) (y)

Ako slovenac ili svabo ne kupuju od njega :mrgreen: :mrgreen:

kupuju slovenci :LOL: :LOL: :LOL:

uživo kad se vidimo ti velim i koji :mrgreen:
 
A moze se i pretpostaviti (za komade iz autoclava)... iz SLO Akrapovic, iz Njemacke Alpha racing  :021:
 
Ivan_ZG said:
Akrapovic nista ne kupuje od drugih..moze samo prodat (y)
Izvinjavam se, moja greska! Tek sad na netu vidim kakvu perverziju od pogona imaju za carbon (autoclav i ostale masine).
 
miki_28 said:
Nisam znao da rade i one-piece komade po nacrtima  (y) Ako ti nije problem, da li bi mi na pp mogao poslati kako si zadovoljan izradom, da li su oni tehnicki doradili tvoje nacrte i koliko su ti to naplatili (ne moras reci tacnu cifru, ali npr. koliko je skuplji takav komad od serijskih CF nosaca na trzistu)?

ajmo reć da sam dosta stvari uzeo od njega pa mi je izašao u susret s tim nosačem pogotovo jer nije uopće kompliciran ... dorađivali nisu ništa, kako sam nacrt napravio tako sam i dobio, recimo da mi tehnička dokumentacija i rad u CAD programima nije stran :wink:

sa izradom sam izuzetno zadovoljan jer je komad brutalno čvrst, a lagan kao pero doslovce ... radi se naime o nosaču senzora nagiba i kablova za moj motor kada je u trkaćim oklopima tako da sam htio da taj dio bude ajmo reć siguran :mrgreen: pa sam ga zato i zamolio da ide dio u autoclav ... evo već cca četvrtu godinu je nosač kao i prvog dana, a bilo je i padova i cimanja na zadnji pa gadnih spuštanja i svega ... na poslu sam trenutno pa nemam fotku ... to ti pošaljem na pp da tu ne spamam temu (y)
 
tebi je napravio na prijateljskoj osnovi, nisam siguran da mu se da zayebavat sa sitnicama po naruđbi
 
:LOL:
kao prvo ne postoji "suhi" carbon, ili "mokri" a pogotovo ne u obliku koji si ti napisao.. znam da je tema stara ali ne mogu ne ispraviti neistinu.

kao prvo ono sto ti nazivas "suvim" je carbon koji je vec natopljen s "optimalnom" kolicinom smole.
tvoj "mokar" tip je onaj koji je suh, te se "namace" smolom i to u 3 nacina
"obicno-wet layup" gde se vlakna natope rucno, i visak smole se istisne valjcima, treba paziti da se ne prezasiti smolom pa je onda to goli k a ne carbon
tzv "vacuum bagging" gde se gornji postupak dodatno vacumira
i "vacuum infusion" gde se vlakna postavljaju "na suvo" sve se vacuumira i onda se odredjenom metodom smola pod vacumom usisava u vlakna.

autoclav, kojeg tolko volite nema nikakve veze s krutosti ili s cvrstocom, nego s potrebom da se smola zagrije kako bi pocela vezivat kod "prepreg" sustava dok kod ostalih vezuje na sobnoj temperaturi, a kasnije se moze zapec, da bi se dobila odredjena mehanicka svojstva (npr cvrstoca na povisenim temperaturama, sto nije nuzno da ce prepreg imat i ako se on pece)

po cvrstoci najcvrsci je vacuum baging sistem, no malo je "nepraktican" i "prljav" te zahteva jako dobar rad "majstora"
sledeci je vacuum infusion, a tek onda prepreg,
problem prepreg-a je da jako cesto dijelovi ostaju doslovce suhi, jer zrak biva zarobljen i onda tu dolazi do mikropukotina.

naravno mazanje smole preko vlakana ili ti ga "wet layup" daje najlosije rezultate i jako ovise o strucnosti majstora.

omjer masa/cvrstoca ovisi dal je vacumirano i dal je dodatno iz vana bilo pod tlakom no treba paziti da se materijal ne presusi, smola mora popunjavati prostor izmedju vlakana.

takodjer izgled "carbon look" tj ta tkanina ima vise od dvostruko manje cvrstocu nego npr biax.. samo mnogi zele da imaju izgled, a ne bi se zadovoljili npr crnom plohom gde su vlakna svuda jednako usmjerena :)

miki_28 said:
Koliko znam, MAC je jedini u HR sto radi carbonske dijelove u autoklavu. Sve ostalo je garazni tip carbona koji jedino valja za ukras (retrovizori, poklopci i ostale drangulije).

Laicki receno, postoje dvije vrste carbona:
- Wet carbon (ono sto se radi po garazama, dobiju se minimalne ustede u tezini i relativno slaba cvrstoca)
- Dry carbon (za ovo je potreban autoklav, dobiju se izuzetno lagani dijelovi sa velikom cvrstocom)

Mozda je cak bolje uzeti kvalitetne oklope od fiberglasa, nego kvazi-carbonske koji se samo presijavaju kao carbon, a uopste nemaju karakteristike zbog kojeg je i cijenjen, a to je odnos niske tezine i velike crvstine.

http://www.youtube.com/watch?v=BwEA9ZSap9k
 
Ja bi narucio felge ako je krenula masovna proizvodnja.
Alpina carbon matrix mi je druga opcija
 
da ziv sam i uskoro opet i na 2 kotaca

al molim vas da stane ovo s felgama. projekt je spremljen bio u potpunosti, izradjeni modeli, simulirana opterecenja, itd itd..  dogovoreno s nekim ljudima i sve i stalo je na tome da niko nije htio malo investirati u opremu. dogovoreno je bilo s TUV-om certifikacija i sve... samo jedan kalup kosta 20ooo€ pa racunajte minimum 3 kalupa (3.5, 5.5, 6.5" ) ...
pa eto ako je neko voljan da investira, i zeli neki ozbiljan razgovor nek se javi, u suprotnom bih molio da prestane podjebavanje oko toga jer mi je to trn u oku, i kad tad cu napraviti pa makar samo jedan par sebi ...