kao prvo ne postoji "suhi" carbon, ili "mokri" a pogotovo ne u obliku koji si ti napisao.. znam da je tema stara ali ne mogu ne ispraviti neistinu.
kao prvo ono sto ti nazivas "suvim" je carbon koji je vec natopljen s "optimalnom" kolicinom smole.
tvoj "mokar" tip je onaj koji je suh, te se "namace" smolom i to u 3 nacina
"obicno-wet layup" gde se vlakna natope rucno, i visak smole se istisne valjcima, treba paziti da se ne prezasiti smolom pa je onda to goli k a ne carbon
tzv "vacuum bagging" gde se gornji postupak dodatno vacumira
i "vacuum infusion" gde se vlakna postavljaju "na suvo" sve se vacuumira i onda se odredjenom metodom smola pod vacumom usisava u vlakna.
autoclav, kojeg tolko volite nema nikakve veze s krutosti ili s cvrstocom, nego s potrebom da se smola zagrije kako bi pocela vezivat kod "prepreg" sustava dok kod ostalih vezuje na sobnoj temperaturi, a kasnije se moze zapec, da bi se dobila odredjena mehanicka svojstva (npr cvrstoca na povisenim temperaturama, sto nije nuzno da ce prepreg imat i ako se on pece)
po cvrstoci najcvrsci je vacuum baging sistem, no malo je "nepraktican" i "prljav" te zahteva jako dobar rad "majstora"
sledeci je vacuum infusion, a tek onda prepreg,
problem prepreg-a je da jako cesto dijelovi ostaju doslovce suhi, jer zrak biva zarobljen i onda tu dolazi do mikropukotina.
naravno mazanje smole preko vlakana ili ti ga "wet layup" daje najlosije rezultate i jako ovise o strucnosti majstora.
omjer masa/cvrstoca ovisi dal je vacumirano i dal je dodatno iz vana bilo pod tlakom no treba paziti da se materijal ne presusi, smola mora popunjavati prostor izmedju vlakana.
takodjer izgled "carbon look" tj ta tkanina ima vise od dvostruko manje cvrstocu nego npr biax.. samo mnogi zele da imaju izgled, a ne bi se zadovoljili npr crnom plohom gde su vlakna svuda jednako usmjerena
miki_28 said:
Koliko znam, MAC je jedini u HR sto radi carbonske dijelove u autoklavu. Sve ostalo je garazni tip carbona koji jedino valja za ukras (retrovizori, poklopci i ostale drangulije).
Laicki receno, postoje dvije vrste carbona:
- Wet carbon (ono sto se radi po garazama, dobiju se minimalne ustede u tezini i relativno slaba cvrstoca)
- Dry carbon (za ovo je potreban autoklav, dobiju se izuzetno lagani dijelovi sa velikom cvrstocom)
Mozda je cak bolje uzeti kvalitetne oklope od fiberglasa, nego kvazi-carbonske koji se samo presijavaju kao carbon, a uopste nemaju karakteristike zbog kojeg je i cijenjen, a to je odnos niske tezine i velike crvstine.
http://www.youtube.com/watch?v=BwEA9ZSap9k