PRIZMIĆ MOTO Fantic-Lambretta-Malaguti

Na 125-ici postoji blokada na struji koja se jednostavno ukloni, a isto tako se blokira i povrat ispušnih plinova u kučište filtera zraka..Motor bolje diše i brži je naravno..
Mogu se naručiti razlićiti promjeri pr. I zd. zupčanika..
Competition ima širi promjer volana(28mm umjesto 22mm) , plast.zaštite ruku, jače opruge u prednjim vilicama, aluminijsku stražnju vilicu, stražnji amortizer piggy back s regulacijom i auspuh Arrow od crnog inoksa..
Bobe pas te jeba nemoj se blamirat
Ne radi se o povratu nego o napajanju kod 2T motora ... odnosno varanju rezultata testa tako što se ispušni plinovi rijede sa friškim zrakom koji dolazi u ispušnu granu. Dakle sustav koji spominješ dobavlja taj zrak iz airboxa, a "mali filter" nije filter nego lamelasti ventil koji radi na podtlak i propušta zrak iz airboxa prema ispuhu ali ne i obrnuto. Iz tog razloga je na spoju ispuha i dobavne cijevi mala "zapreka" koja tvori taj podtlak kojim se upravlja ventilom. Prilikom uklanjanja tog sustava i zatvaranja rupe treba paziti da se skine i ta mala zapreka jer ona je glavna "blokada" u cijelom tom sustavu.
Kod 4T modela cijev koja vodi do airboxa je odušak plinova koji nastaju pregrijavanjem ulja .. taj sustav se ne blokira ako ide sa tijela agregata gdje je mjenjačka kutija, već se izvede negdje visoko i stavi filter zraka na kraj cijevi(bilo bi dobro da nije ispred stražnje gume). Ako ide sa poklopca ventila može se blokirat. Naravno kad se skida sa airoboxa i njega treba blokirat ako dolazi u dio kroz koji prolazi već filtriran zrak, a s obzirom da spominješ mali filter vjerovatno ide upravo u dio gdje je već filtriran zrak. Nekad je umjesto filtera u toj kutijici i labirint koji zaustavlja eventualnu tekučinu i plin pušta dalje.
I kod 4T motora postoji sustav dobave slićan kao kod 2T motora ali tada ne ide direktno na ispuh nego odmah iza ispušnog ventila na glavi motora ... i to se može blokirat i time se eliminira pucanje iz ispuha pri povratu gasa
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Branko-ST
Bobe pas te jeba nemoj se blamirat
Ne radi se o povratu nego o napajanju kod 2T motora ... odnosno varanju rezultata testa tako što se ispušni plinovi rijede sa friškim zrakom koji dolazi u ispušnu granu. Dakle sustav koji spominješ dobavlja taj zrak iz airboxa, a "mali filter" nije filter nego lamelasti ventil koji radi na podtlak i propušta zrak iz airboxa prema ispuhu ali ne i obrnuto. Iz tog razloga je na spoju ispuha i dobavne cijevi mala "zapreka" koja tvori taj podtlak kojim se upravlja ventilom. Prilikom uklanjanja tog sustava i zatvaranja rupe treba paziti da se skine i ta mala zapreka jer ona je glavna "blokada" u cijelom tom sustavu.
Kod 4T modela cijev koja vodi do airboxa je odušak plinova koji nastaju pregrijavanjem ulja .. taj sustav se ne blokira ako ide sa tijela agregata gdje je mjenjačka kutija, već se izvede negdje visoko i stavi filter zraka na kraj cijevi(bilo bi dobro da nije ispred stražnje gume). Ako ide sa poklopca ventila može se blokirat. Naravno kad se skida sa airoboxa i njega treba blokirat ako dolazi u dio kroz koji prolazi već filtriran zrak, a s obzirom da spominješ mali filter vjerovatno ide upravo u dio gdje je već filtriran zrak. Nekad je umjesto filtera u toj kutijici i labirint koji zaustavlja eventualnu tekučinu i plin pušta dalje.




Ja to rastavlja na 50-icama i potpuno krivo shvatija sistem..
Moja isprika, bio sam u krivu.. Joke je ipak doktor:) (y)
 
  • Like
Reactions: kk
Bobe,
bila je to moja baketina.
Ako si svatio - svatio si. :LOL:

Vjerovatno imas u servis manualima prikaz toka zraka/plinova (kao sto imas prikaz toka ulja).
Tamo se vjerovatno vide presjeci i shematski prikaz.
(Ne u owner manualu nego u service manualu)

Potrazi pojam SAS na WEB-u (secondary air system).

Uglavnom, mea culpa :mrgreen:
... nagovorio me Bojan Krizaj ... kurva od covika :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

.. da ti ebem Bojane sve po spisku
 
  • Like
Reactions: Bob Rock
Elem....

capture_001_17092020_110702.jpg


capture_002_17092020_110709.jpg


Otprilike to tako izgleda.
Ovo (4) je mjesto di u ispuh ulazi cisti zrak da izgori dio neizgorene smjese.
Ovdje je (2) elektro ventil koji na odredjenim okretajima otvori SAS.
(Ovdje je nacrtana vakumska cijev koja vodi na ventil ali na novijim masinama to radi elektronika)

Nemora to tako biti i mozda negdi neko ipak vraca plinove u air box ali malo vjerovatno.
Pritom ne mislim na plinove iz bloka masine sto je Joke napisao nego is samog ispuha (ona chuna sta visi ispd stojke iz koje ide bili dim :ROFLMAO:)
Mozemo mi ovdi pametovati al ima tih motora i varijanti miljun i samo neki dodju na trziste ko finalni proizvod.
Mozda stvarno neko negdi vraca u usis ispusne plinove al tko ce onda znati kakav je stehiometrijski omjer goriva i zraka.

Narocito je to problem kod 2T jer imas na ispuhu udar mase plinove i (nazovimo to) sonicni udar, val.
Ko bi to mogao iskontrolirati koliko ti plina ide nazad u air box.
A garez bi odma nami zaprljala filter. ;)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Bob Rock
Bobe,
bila je to moja baketina.
Ako si svatio - svatio si. :LOL:

Vjerovatno imas u servis manualima prikaz toka zraka/plinova (kao sto imas prikaz toka ulja).
Tamo se vjerovatno vide presjeci i shematski prikaz.
(Ne u owner manualu nego u service manualu)

Potrazi pojam SAS na WEB-u (secondary air system).

Uglavnom, mea culpa :mrgreen:
... nagovorio me Bojan Krizaj ... kurva od covika :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

.. da ti ebem Bojane sve po spisku



Drago mi je da je zaživio nadimak Bojan Križaj 🤣 ..Bojane, Bojane..Osveta će biti slatka:mrgreen:
 
  • Haha
Reactions: kk
Drago mi je da je zaživio nadimak Bojan Križaj 🤣 ..Bojane, Bojane..Osveta će biti slatka:mrgreen:

Bojan je postao pojam! :mrgreen:
Jos ce nam udariti penale i traziti tantijeme :mrgreen:

Nega,
kad bi moga naletiti u ducan da vidim ergonomiju te palete Fantica sta je izlozena?
Ne zanim me jel motor ide brze od fice ili ne nego ergonomija. ;)
Netribas livat gorivo :LOL:
 
Nemora to tako biti i mozda negdi neko ipak vraca plinove u air box ali malo vjerovatno.
Pritom ne mislim na plinove iz bloka masine sto je Joke napisao nego is samog ispuha (ona chuna sta visi ispd stojke iz koje ide bili dim :ROFLMAO:)
Mozemo mi ovdi pametovati al ima tih motora i varijanti miljun i samo neki dodju na trziste ko finalni proizvod.
Mozda stvarno neko negdi vraca u usis ispusne plinove al tko ce onda znati kakav je stehiometrijski omjer goriva i zraka.

Narocito je to problem kod 2T jer imas na ispuhu udar mase plinove i (nazovimo to) sonicni udar, val.
Ko bi to mogao iskontrolirati koliko ti plina ide nazad u air box.
A garez bi odma nami zaprljala filter. ;)

Vračaju se plinovi u airbox kod performantnih 4T motora sigurno. u tom slučaju prolaze kroz labirint di se odvaja ulje od para(obično se nalazi na gornjoj strani mašine, te onda idu u airbox na sagorijevanje(po eko normama).
Pri blokiranju ulaza u airbox treba vodit račun da izlaz iz agregata mora bit visoko podignut, po mogučnosti zavijen u "loop", a ako nije izvedivo, ili je cijev kratka u svakom slučaju trebalo bi stavit filter na kraju da bi se spriječio eventualni ulazak nečistoće u agregat. Bilo bi dobro i izlaz staviti negdje gdje ga je moguće vizualno kontrolirati frekventno i di u nekom crnom scenariu neće bacit ulje na gumu.

Inaće po eko normama više ni odušak rezervara goriva ne ide vani bez da prođe isparivač

U prilogu slike kako sam to izveo na MT10
28577376_1969398136648213_2805676005396186115_n.jpg
29215962_1975881765999850_7848624598215032832_n.jpg
29472470_1978429615745065_1293913886386290688_n.jpg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: kk
Joke,
kakav je ovo materijal s cime je obmotan motor?

Pari ko neki "vulgaris" al vjerovtno je nesto "termo".
Vidja sam kod auta al kod motora sam obicno vidja onu alu-termo spuzva kombinaciju.

Onaj sistem zabenzinske pare nije u EU bio nuzan dok znam da je u USA vec odavno obvezatan (barem prvi dan dok motor ne dovezes doma :mrgreen:)

capture_001_17092020_160415.jpg


... ma pogledaj djelova da ti se zamanta od petljanije dok rastavljas motor :mrgreen:
 
Last edited:
Dal postoji koji kit za 125 enduro modele i koja je razlika između competition i performance modela?


Ovo su ti razlike o kojima sam pisao..Volan, viljuška stražnja, auspuh, zaštite ruku i zd.amortizer..
Maloprije bijah dole i slikah Competition 😉
 

Attachments

  • 20200917_154022_copy_2064x1548.jpg
    20200917_154022_copy_2064x1548.jpg
    205.6 KB · Views: 243
  • 20200917_154034_copy_2064x1548.jpg
    20200917_154034_copy_2064x1548.jpg
    163.9 KB · Views: 239
  • 20200917_154053_copy_2064x1548.jpg
    20200917_154053_copy_2064x1548.jpg
    162.5 KB · Views: 193
  • 20200917_154130_copy_2064x1548.jpg
    20200917_154130_copy_2064x1548.jpg
    170.1 KB · Views: 183
  • IMG-20200819-WA0010_copy_800x600.jpg
    IMG-20200819-WA0010_copy_800x600.jpg
    127.8 KB · Views: 244
Danas napravili đir do Šibenika i zaleđa mu..
Na slikama dolje može se vidjeti kako na Fanticu izgleda normalna osoba i konj od 105kg😂
 

Attachments

  • 20200919_134533_copy_2064x1548.jpg
    20200919_134533_copy_2064x1548.jpg
    231.9 KB · Views: 198
  • 20200919_134728_copy_2064x1548.jpg
    20200919_134728_copy_2064x1548.jpg
    196.6 KB · Views: 182
  • 20200919_134821_copy_2064x1548.jpg
    20200919_134821_copy_2064x1548.jpg
    194.8 KB · Views: 200
  • 20200919_135326_copy_2064x1548.jpg
    20200919_135326_copy_2064x1548.jpg
    226.7 KB · Views: 194
  • 20200919_134704_copy_2064x1548.jpg
    20200919_134704_copy_2064x1548.jpg
    250.9 KB · Views: 223
Meni najdraži..Caballero 500 Deluxe😀..A nešto mi ga i draga mjerka🤔
 

Attachments

  • 20200925_152922_copy_1548x1161.jpg
    20200925_152922_copy_1548x1161.jpg
    224 KB · Views: 120
  • 20200925_152941_copy_1548x1161.jpg
    20200925_152941_copy_1548x1161.jpg
    205.1 KB · Views: 117
  • 20200925_152954_copy_1548x1161.jpg
    20200925_152954_copy_1548x1161.jpg
    213.3 KB · Views: 119
  • 20200925_153017_copy_1548x1161.jpg
    20200925_153017_copy_1548x1161.jpg
    219.7 KB · Views: 107
  • 20200925_153129_copy_1548x1161.jpg
    20200925_153129_copy_1548x1161.jpg
    204.2 KB · Views: 109
  • 20200925_153640_copy_1548x2064.jpg
    20200925_153640_copy_1548x2064.jpg
    186.3 KB · Views: 127
Last edited:
  • Like
Reactions: Kasho
Par detalja, da se vidi izrada😃
 

Attachments

  • 20200930_154017_copy_2064x1548.jpg
    20200930_154017_copy_2064x1548.jpg
    125.4 KB · Views: 76
  • 20200930_154122_copy_2064x1548.jpg
    20200930_154122_copy_2064x1548.jpg
    164.7 KB · Views: 78
  • 20200930_154152_copy_2064x1548.jpg
    20200930_154152_copy_2064x1548.jpg
    165.3 KB · Views: 77
  • 20200930_154346_copy_2064x1548.jpg
    20200930_154346_copy_2064x1548.jpg
    196.2 KB · Views: 83
  • 20200930_153157_copy_2064x1548.jpg
    20200930_153157_copy_2064x1548.jpg
    163.4 KB · Views: 83
  • 20200930_153316_copy_2064x1548.jpg
    20200930_153316_copy_2064x1548.jpg
    213.8 KB · Views: 86
  • 20200930_153839_copy_2064x2752.jpg
    20200930_153839_copy_2064x2752.jpg
    218.5 KB · Views: 89
  • 20200930_153904_copy_2064x1548.jpg
    20200930_153904_copy_2064x1548.jpg
    190.3 KB · Views: 74
  • 20200930_153034_copy_2064x1548.jpg
    20200930_153034_copy_2064x1548.jpg
    127.3 KB · Views: 70
  • 20200930_153623_copy_2064x1548.jpg
    20200930_153623_copy_2064x1548.jpg
    147.7 KB · Views: 114
  • Like
Reactions: Kasho
A evo i prvi Fantic u servisu👍Caballero TX50 SM...Miris dvotaktola ispunio je nosnice, a sjećanja na 80-te i rane 90-te naviru😀
 

Attachments

  • 20201002_101837_copy_2064x1548.jpg
    20201002_101837_copy_2064x1548.jpg
    202.8 KB · Views: 105
  • 20201002_101910_copy_2064x1548.jpg
    20201002_101910_copy_2064x1548.jpg
    225 KB · Views: 104
  • Like
Reactions: roberto