problem sa svjecicama

offroad

New member
Imam suzukija RM 250 i nenormalno mi odlaze svjecice.Sredjivao sam mu paljenje kupovao orginal svjecice ali nista,kada ga vozim na manjem gasu nista a cim pocnem forsirati izgori.Kada stavim novu svjecicu ide savrseno nekih 5-10 minuta i crkne.
 
Vjerojatno si stavio svjećicu prevelike toplinske vrijednosti pa ti zato svjećica izgori.
Možeš si OVDJE nešta malo pročitati o tome.
 
valjda je stavio premale toplotne vrijednosti kada izgori,to ti može biti i problem i gorivo,ako staviš visokooktansko,a netreba,i tako......možda imaš preveliku kompresiju,ako si dirao glavu.....pa nisi stavio drugu svječicu.....
 
Da je stavio prehladnu svjećicu ona mu nebi izgorila ali i motor ne bi pravilno radio jer se svjećica ne može dovoljno zagrijati da ispravno pali smjesu. Dok prilikom stavljanja pretople svjećice ona se lako zagrije i motor ok radi pri manjim opterećenjima (manja toplinska naprezanja) ali prilikom većih toplinskih naprezanja ona se zagrije i spali samu sebe jer se ne može dovoljno hladiti. U tom slučaju može doći i do detonantnog izgaranja pa i pravljenja rupe u klipu.

Evo ti primjer tople i hladne svjećice:



Kod tople svjećice je veći dio porculanskog izolatora izložen zagrijavanju a površina izolatora koja služi za odvođenje topline na glavu motora je mala te samim time se i sporije hladi što znači da je sama temparatura centralne elektrode veća. U slučaju mašine koja je više toplinski opterećena svjećica se pregrije.
 
ja sam takve stvari susretao zbog prevelike kompresije,neodgovarajuće svječice i visokooktanskog goriva u motoru koji nije predviđen za to......

sve je to što si drugo napisao,al ono prvo mi neodgovara.......da zbog prevelike toplotne vrijednosti svječica izgori.......

al može se svašta dogoditi,može puknuti i izolacija na svječici,pa upasti komadi u cilindar i oštetiti dijelove........samo neznam koji je to tip mašine,taj suzuki što on ima.......2T ili 4T??
i koji navoj ide na svječicu......

 
Veća toplotna vrijednost ne znači da svjećica podnosi veće temparature već da se brže tj. lakše zagrije i sporije odvodi temparaturu sa sebe. Znači ako ima svjećicu veće toplinske vrijednosti ona mu se lako zagrije i onda se i lako pregrije jer ne može dovoljno brzo ohladiti vrh. Da je imao hladnu ona prebrzo ohladi vrh i neće izgorit ali opet nema optimalnu temparaturu da pravilno pali smjesu.
Budući da se njemu svjećica istopila očito je da se nije dovoljno brzo mogla ohladiti što znači da je u motoru toplija svjećica već što treba biti.
A visokooktansko gorivo i veća kompresija ujedno i povećavaju temparaturu u komori izgaranja što opet dovodi do pregrijavanja svjećice ako je ostavljena standardna.
 
al što je veća toplotna vrijednost svječice,to ti je svječica hladnija-hladni tip.......onaj broj na njoj,što je veči to ti je toplotna vrijednost veća,a s tim i hladnija svječica......kužiš?
obrnuto si napisao!!
 
Očito obojica kužimo problematiku ali smo se malo razišli u načinu izražavanja.
Što je manji broj na svjećici svjećica je toplija (predviđena za mašine sa manjim toplinskim naprezanjima)
Što je broj veći svjećica je hladnija (predviđena za mašine sa većim toplinskim naprezanjima)

Znači neka proba kupiti svjećicu sa većim brojem od onoga koji je na onoj koju stavlja.
 
da kužimo,al radi se o toplotnoj vrijednosti,a ne toplinskoj........

neka sve navedeno pogleda,pa će doći do rezultata......al mislim,ako nije friziraan mašina,onda je najbolja svječica po katalogu........
 
Meni su svjecice odlazile jer mi je u smjesi bilo previse goriva.
Nisam nikako mogao zraka dodat u smjesu pa se na svjecici talozio garež koji bi na kraju i sredio kontakte i više nije iskru bacala.
Uostalom čovjek piše da je kupovao originalne svječice dakle nije da je stavio prehladnu ili pretoplu.

Offroad ako možeš stavi sliku svječice pa ćemo moći više reći.
Ja sam kod sebe bio stavio broj topliju svječicu i onda je mašina kak tak radila dok nisam fergazer sredio,a isto su odlazile nakon 10 minuta vožnje

 
berislavv said:
Uostalom čovjek piše da je kupovao originalne svječice dakle nije da je stavio prehladnu ili pretoplu.
Istina. Mi se uvatili ko pijan plota toplotnih vrijednosti!
Ako mu je svjećica propisna i izgara može biti da je smjesa presiromašna.
Evo još malo o stanju i izgledu svjećice: http://www.dansmc.com/Spark_Plugs/Spark_Plugs_catalog.html
 
Medo said:
Istina. Mi se uvatili ko pijan plota toplotnih vrijednosti!
Ako mu je svjećica propisna i izgara može biti da je smjesa presiromašna.
Evo još malo o stanju i izgledu svjećice: http://www.dansmc.com/Spark_Plugs/Spark_Plugs_catalog.html

Siromašna zrakom ili bogata gorivom?:)
Da se razumijemo izgaraju ako ima previše goriva u smjesi jer se garež skuplja na kontakte.
 
Siromašna gorivom.
Ako ima premalo goriva onda su temparature izgaranja veće i to spali svjećicu. Ako ima više goriva neće izgoriti ali će svjećica biti puna gareži.
 
evo ovako,pa sada pogledajte:

Prvo treba pogledati boju i stanje porculanskog dijela svjećice. Njegova boja može mehaničaru reći u kakvom je stanju motor, a to je jako važno. Različite boje svjećice mogu objasniti stvari kao što su pregrijavanje motora ili ako je motor potrošen. Boja treba biti očitana sa porculanskog izolatora i uspoređena sa slijedećih nekoliko slika.

Brončano (žutosmeđe) obojena svjećica znači da motor radi normalno i da je smjesa zraka i benzina optimalna. To mehaničaru govori da je sa radom motora sve u redu. Kod mijenjanja svjećice treba paziti da se zamijeni sa svjećicom iste toplinske vrijednosti kako ne bi došlo do oštećenja motora. Slijedeća slika prikazuje normalno trošenje centralne elektrode. Nova svjećica ima vanjsku elektrodu sa četvrtastim rubovima što pomaže boljem stvaranju iskre.


Masno crna i suha svjećice je uzrokovana nepravilnom smjesom benzina i zraka u rasplinjaču ili pretjeran prazni hod kod nekih motora. Crni dim iz auspuha je znak da je smjesa prebogata. Prebogata smjesa treba biti naštelana prije postavljanja nove svjećice. Najčešći uzroci prebogate smjese su:
* prljav zračni filter
* vijak za smjesu na rasplinjaču treba podešavanje
* plovak rasplinjača je previsoko, te je potrebno otkloniti kvar


Crna i mokro pocakljena svjećica je uzrokovana pregorenim uljem koje curi pored karika ili smjernica ventila te sagorijeva u cilindru. Takav motor će iz auspuha ispuštati plavkasti dim, što znači da je motor spreman za generalku. Dvotaktni skuteri koji imaju ovakvu svjećicu imaju prejaku smjesu ulja u karburatoru. Ako se prije otklanjanja kvara stavi nova svjećica, ona će se nauljiti te motor neće htjeti upaliti. Najčešći problemi u ovom slučaju su:
* potrošeni klip i karike
* potrošen cilindar
* istrošene smjernice ventila
* neispravna bregasta osovina


Bijelo obojena svjećica je uzrokovana pregrijavanjem motora. Ako se kvar ne ukloni, može nastati trajno i ozbiljnije oštećenje motora. Najčešći uzroci:
* neodgovarajuća svjećica (premala toplotna vrijednost)
* visoko-oktansko gorivo
* problemi sa hlađenjem (prljava perca na cilindru, nedostatak vode u rashladnom sistemu, nedostatak ulja u motoru).
* smjesa zraka i benzina je siromašna (previše zraka)


Ova slika pokazuje što se može dogoditi ako nešto udari u svjećicu. U svjećicu je udarilo nešto iz unutrašnjosti motora, te motor ne smije biti ponovno upaljen prije otklanjanja kvara. Budite sigurni da ste koristili svjećicu ispravne dužine!


Neumjereno zapaljenje (eksplozija smjese) je uzrokovalo pucanje porculanskog dijela svjećice. Motor ne smije biti ponovno upaljen jer može doći do trajnog oštećenja motora. Provjerite da li je gorivo odgovarajuće oktanske vrijednosti.


Ova svjećica ima karbon između elektrodi. To je najčešće uzrokovano popuštanjem karbona, te se on nakuplja između elektrodi što sprječava nastajanje iskre.


Ova svjećica prikazuje stanje nastalo najčešće neispravnim izborom odgovarajuće toplotne vrijednosti. Ostali mogući uzroci:
* presiromašna smjesa
* neispravan rashladni sustav
* neispravno podmazivanje motora


Ova svjećica je istrošena zbog vrlo dugog korištenja. Može se primijetiti da je vanjska elektroda okrugla od istrošenosti. Istrošena svjećica za iskru treba veću struju te time uzrokuje smanjenje snage motora.
 
Nisu mi ti simptomi sa svjecicom kao na slikama,znaci uvjek je suva i nema nikakvih vidnih ostecenja.Dal je moguce da regler pod velikim gasom baca previse struje na bombinu ili kako to vec funkcionise pa da zbog toga odlaze.
 
probaj promjenit zazor na sviječici, širim zazorom nebi smjela pregarat na visokim okretajima li na niskima trokira jer nema dovoljno struje da prebaci iskru, mali zazor omogučuje sigurnu i prevovremenu iskru ali zbog manje iskre je slabije izgaranje smjese pa zajebbava na večim okretajima.
malo se probaj igrat s tim, mučilo je tak nešto i mene(ngk br10ecs mi je izgaro za 5min a ostale da ne pričam) malo sam proširil zazor i sad se več vozim 6mj. na ngk b10ecs i radi odlično.