Prodaja motora, kako proci sigurno i koje su obaveze

matej123

New member
Pozdrav,

Slijedece sezone planiram prodati motor pa imam neka pitanja u vezi kako se to tocno radi i koje su moje obaveze, kupio sam motor prije 5godina i sve cega se sjecam da smo potpisivali neki ugovor iz narodnih novina koji smo potpisali nakon sto sam ja taj motor vec imao u posjedu.

Mene konkretno zanima:

1) Sto sve moram imati od ugovora i papira prilikom prodaje, dakle moram li imati spreman neki ugovor koji onda nakon sto dobijem novce potpisemo?

2) Koliko je realno traziti da taj novac bude uplacen na bankovni racun i hocu li imati kakvih problema ukoliko se uplati veca svota novaca na racun (porez ili nesto slicno) ?

3) Imam li kakvih obaveza prema drzavi?

4) Vidio sam da neki pisu na oglasima motora da nema probnih voznji motora osim ako kupac ne ostavi svotu novaca i osobnu, pa me zanima kakva je inace praksa oko takvih situacija, što ukoliko netko "probava" motora pa se razbije i ne zeli platiti ostecenje, kako se osigurati od takvih stvari, pretpostavljam da postoje i ljudi koji samo dodu vidit motor i provozat se ukoliko se pisu takve stvari na oglasima?

5) Što je s osiguranjem i motorom koji je jos registriran na mene tokom prodaje?

Hvala
 
Pozdrav,

Slijedece sezone planiram prodati motor pa imam neka pitanja u vezi kako se to tocno radi i koje su moje obaveze, kupio sam motor prije 5godina i sve cega se sjecam da smo potpisivali neki ugovor iz narodnih novina koji smo potpisali nakon sto sam ja taj motor vec imao u posjedu.

Mene konkretno zanima:

1) Sto sve moram imati od ugovora i papira prilikom prodaje, dakle moram li imati spreman neki ugovor koji onda nakon sto dobijem novce potpisemo?

2) Koliko je realno traziti da taj novac bude uplacen na bankovni racun i hocu li imati kakvih problema ukoliko se uplati veca svota novaca na racun (porez ili nesto slicno) ?

3) Imam li kakvih obaveza prema drzavi?

4) Vidio sam da neki pisu na oglasima motora da nema probnih voznji motora osim ako kupac ne ostavi svotu novaca i osobnu, pa me zanima kakva je inace praksa oko takvih situacija, što ukoliko netko "probava" motora pa se razbije i ne zeli platiti ostecenje, kako se osigurati od takvih stvari, pretpostavljam da postoje i ljudi koji samo dodu vidit motor i provozat se ukoliko se pisu takve stvari na oglasima?

5) Što je s osiguranjem i motorom koji je jos registriran na mene tokom prodaje?

Hvala
1) Ti ili kupac trebate imati kupoprodajni iz NN za popunit i potpisat. Od papira normalno prometnu i ako imaš knjižicu vozila. Uglavnom knjižica vozila se kao više ne rabi, ali ja sam konkretno za registraciju traktora nakon popunjene prometne(nema mjesta za novi žig) iz kojih god meni nepoznatih razloga MORAO donijeti knjižicu vozila na stanicu za tehnički pregled kako bi se mogla napraviti nova prometna i tom prilikom su knjižicu vozila zadržali/poništili kaj već. Pa da nebi drugi vlasnik imal s tim problema.
2) Realno ako nije neka ekstra velika svota novaca u pitanju po mojem mišljenju ne trebaš očekivati uplatu na banku. Budući da nisam bio u prilici kupovat novija/skuplja vozila jedino sam prilikom kupovine auta u iznosu od 50000 kn čuo od prodavatelja da bi mu draže bilo da se iznos uplatio na račun. Za poreze u tom slučaju neznam.
3) Što se tiće normalne procedure nemaš nikakvih davanja nit obaveza. Eventualno provjeriti da li je motor prenešen, da nebi kazne ili kaj već počele stizati na tvoju adresu. A kak to napravit, ne znam, na stanici za tehnički pregled možda?
4) Pitanje dostojno tisuće odgovora, a ni jednog pravog... Najsigurnije od svega za tebe kao prodavatelja je kad platiš i ugovor potpišeš vozi.
5) Skeniraš/poslikaš si zadnju policu jer ona ostaje idućem vlasniku koji treba doć u odgovarajuću osiguravajuću kuću kako bi se za tu policu naveo novi vlasnik vozila. Tako nekako. A skeniraš iz razloga da ti se nebi u osiguranju pravili poslije grbavi oko bonusa/premije prilikom osiguranja novog/drugog motora.
 
first things first, prvo moras naci kupca ;-) ostalo je pizdarija
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Luke
6. Obavezno odjavit motor pri promjeni vlasništva na tehničkom.
 
  • Like
Reactions: Luke
4) Pitanje dostojno tisuće odgovora, a ni jednog pravog... Najsigurnije od svega za tebe kao prodavatelja je kad platiš i ugovor potpišeš vozi.

Ali realno, nitko nece kupiti motor bez da ga proba, barem ga ja nisam kupio, tako da pitanje kako naci sredinu
 
Ali realno, nitko nece kupiti motor bez da ga proba, barem ga ja nisam kupio, tako da pitanje kako naci sredinu
realno, nakon prodaje 4-5 motora u zivotu, niko nije sjeo i probao motor prilikom kupnje

i sta to znaci "sredina"? ti vozis on sjedi iza? on te za sise drzi?


Srki
 
  • Like
Reactions: lili
6. Obavezno odjavit motor pri promjeni vlasništva na tehničkom.
ja sam ovu zimu uzeo motor u Benkovcu, čovik ga nije odjavio jer je bila subota, STP nije radila u Benkovcu. zamolio me da to što prije odradim, što sam odma i odadio u Splitu u ponediljak. čovik mi je dao prometnu i kupoprodajni i to je sve što mi je trebalo za novu registraciju.

ne znam samo ako se ide u drugu županiju po motor, da li kupac može tamo registrirat motor u slučaju da je odjavljen i voziti ga do kuće ili mora neke probne tablice ili ga ukrcati u kombi...
 
na, predpostavljam glavnim STP se mogu dobiti tablice svih zupanija.
U Zgrebu je to u Caprasakoj, u Split u Segedninovoj ulici tako da se sve sredi u cas, ukljucujuci porez. Sve na jednom racunu, moze se platiti karticama.
Jedino neznam moze li u ratama
 
  • Like
Reactions: neven
Žena koja radi na teh mi je rekla obavezno odjaviti vozilo a novi kupac neka radi što hoće.
Ja sam uzeo staru tablicu sranje je bilo da su trebala odležat na STP cca sat vremena radi sistema pojma nemam.
Imao sam sreće da je kupac mog vozila i prodavatelj novog bili u STP tako da me prodavatelj otpeljao u salon i dao mi vozilo bez tablica. Inače nebi jer nisam imao probnu, a stara je bila u STP.
Otpeljao se u STP i dobio sam prometnu i tablicu. Pustio sam račun od novog vozila i osiguranje tako da sam došao u STP pokupio osiguranje prometnu i tablicu.
i to je to.
 
A da osigurati se protiv štete ako padne pri probnij vožnji. Daj mi puni iznos koji tražim pa se vozi ako ćeš. Padneš li, vozi glomazni otpad doma.
 
  • Like
Reactions: neven
ne znam samo ako se ide u drugu županiju po motor, da li kupac može tamo registrirat motor u slučaju da je odjavljen i voziti ga do kuće ili mora neke probne tablice ili ga ukrcati u kombi...

Ja sam imao takvu situaciju sa mojim sadašnjim motorem. Motor je bio u Kninu, odjavljen. Da bi ga tam odmah registrirao moraju na STP imati tablicu za kamo odlazi, u mojem slučaju ZG te je naravno nisu imali. Uglavnom plati se osiguranje, uzme se probna tablica i na prometnu s imenom prijašnjeg vlasnika se vozi kući, odnosno na domaću STP gdje se dalje plaćaju dažbine koje idu te se obavi prijenos. I isti taj motor sam kupio bez probne voznje i nije mi žal, nit se ljutim zbog uskaraćivanja probne vožnje.
 
  • Like
Reactions: cadjo
za odjauvu imate zakonski rok od 2 tjedna. u tom roku trebate prepisati motor na sebe.
ono sto je najelegantnije, ako se moze, zajedno na tehniciki i to obaviti i sretno svima... ako ne, npr vikend, onda kupac ide sa tvojim tablicama i prometnom nakon sto ti imas pare i ugovor.
ako je pravi, odmah pocetkom tjedna on to rijesi isve lijepo. ak ne, nakon dva tjedna (ja sam imao tu situaciju) odes na stanicu za tehnicki sa ugovorom, pises molbu za odjavu i u roku 10 min i par kunica pristojbi se vozilo odjavi sa tebe a stare tablice postaju potrazne sto znaci da cim ih murija vidi skida ih sa vozila (kupac nema nikakvu kaznu samo mozebitne probleme ak ga skinu recimo na nekom putu ili izletu daleko od kuce).
ovo je iz prve ruke
 
  • Like
Reactions: dipsi997
Dovoljno je imati ugovor govorim iz iskustva prodao motor prvo došla kazna za brzinu potom i za odjavu traži samo malo vremena odnosno odlazak u MUP sa ugovorom i sve se prebacuje na kupca tako da je prodavatelj zaštićen ukoliko posjeduje valjani ugovor.
 
  • Like
Reactions: Lucijano and Dene
a zato jer su svi nadrkani na sve zadnjih par godina pa bi bilo najbolje da kupac ni ne dolazi gledati motor nego da uplati lovu na račun na neviđeno, a ti mu odjavljeni motor ostaviš pred kućom nek si ga pokupi dok mu odgovara
 
Zato da ne može pravit prometne prekršaje za koje će kazne dolazit na tvoje ime.
Pa imaš kupoprodajni ugovor.
Kad dođe kazna,samo napišeš da nisi vlasnik i pošalješ kopiju i to je to
 
a zato jer su svi nadrkani na sve zadnjih par godina pa bi bilo najbolje da kupac ni ne dolazi gledati motor nego da uplati lovu na račun na neviđeno, a ti mu odjavljeni motor ostaviš pred kućom nek si ga pokupi dok mu odgovara
Da meni tako kaže da će mi odjaviti motor poslao bi ga da ne kažem gdje i nebi uzeo motor od njega nikad.
Potpuno se slažem,ljudi su danas stvarno u kurcu
 
Zato da ne može pravit prometne prekršaje za koje će kazne dolazit na tvoje ime.
Skineš li onda cijenu za iznos tehničkog 🤔
Koje su to gluparije,zakonski rok za prepis je 15 dana nakon toga možeš prijaviti da vozilo nije prepisano a dokaz imaš u vidu kupoprodajnog ugovora.
Ovo lito mi doša lik proba kratko Horneta uz moju pratnju na frendovom motoru.Napisali kupoprodajni,čovik izbroja pare i idući dan ga prepisa...
Ove godine san ima i tri kupnje (i dvi prodaje Hornrta i CBF-a) i svaka je protekla bez greške hvala Bogu ( bilo je prije slučajeva di nisan moga prepisati auto jer je lik bija prezni dužnik).
Prva kupnja auto,naša,dogovorija proba i kupija.Napisali ugovor, provjerija u servisu i na tehničkom sve i izbroja pare te drugi dan prepisa na sebe 😃
Druga kupnja motor na neviđeno (CBF 1000) uplatija frendu pare koji ga je pogleda i samo otiša po njega...
Treća kupnja Kawasaki Z900RS bez tehničkog,doša kod čovika,prigleda motor,ostavija pare u frenda koji je čeka s njim i napravija kratki đir (čovik je naprabija probe).Otišli do tehničkog,provjerija jeli sve ok,da mu lovu i gas kući...
U zadnjem slučaju nema prijenosa vlasništva a da ne napraviš tehnički...
 
  • Like
Reactions: Dene